نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 23 مهر 1396
ساعت 21:34

۶ نکته‌ی مهم که در Middle-Earth: Shadow of War باید به آنها توجه کنید

5 از 5

جنگیدن با هیولاها و زنده ماندن در دنیای Mordor به سادگی امکان‌پذیر نیست

Middle-earth: Shadow of War یک عنوان مهیج است به خصوص در چند ساعت ابتدایی بازی. در اعماق جهان بسیار بزرگ این بازی، منوهای متنوع، آیتم‌های فراوان برای آنلاک کردن و درخت‌های مهارتی گنجانده شده است. برای کمک به آن دسته از بازیکنانی که ممکن است گیج شده باشند، چند نکته در این مقاله وجود دارد که به شما در کشتن دشمنان و زنده ماندن در دنیای بازی کمک می‌کند.

به این دلیل که Shadow of War بسیار وسیع است، این نکات به ترتیب اهمیتشان در این متن قرارگرفته‌اند.

Auto-Filch
در ابتدا برای جمع کردن آیتم‌های مختلف باید دقیقا بر روی مکانشان رفته و آن‌ها را Grab کنید، این امر تا زمانی که درگیر نبردهای شلوغ و سخت نشده باشید ساده به نظر می‌رسد. وقتی که می‌خواهید یک شمشیر نایاب یا یک جم گرانبها را Grab کنید ناگهان متوجه می‌شوید که در میان سیلی از کمانداران  و دشمنان تبر به دست گرفتار شده‌اید. سازندگان Shadow of War یک راه آسان‌تر برای جمع‌آوری آیتم‌ها درون بازی گنجانده‌اند. بدین صورت که با رفتن به روی مکان یک آیتم و بدون نیاز به Grab آن را بدست می‌آورید.

متاسفانه این قابلیت آخرین آنلاکی است که درشاخه‌ی Wraith درخت مهارتی بازی قرار دارد.

خوشبختانه آنلاک‌پوینت‌ها (امتیازاتی که برای آنلاک کردن مهارت‌های جدید به آنها نیاز دارید) در بازی فراوان‌اند. بنابراین در ابتدا بر روی آنلاک کردن مهارت‌ها در شاخه‌ی Wraith تمرکز کنید. میدانیم که توانایی‌های شاخه‌ی Wraith باعث کم شدن کاربرد مهارت‌های رام کردن حیوانات (animal husbandry) و تیراندازی مافوق‌ بشری (superhuman archery) می‌شود اما به ما اعتماد کنید، دست وپنجه نرم کردن با این کمبود بسیار بهتر از آن است که حین نبرد با هیولاها دستان کاراکترتان را بروی یک آیتم بچرخانید.

middle earth Shadow of war

صفحه‌ی بازی را خلوت‌تر کنید

رابط کاربری Middle-earth: Shadow of War بسیار پیچیده است. نشانه‌ها و علامت‌های دکمه‌ها صفحه را پر کرده‌اند. برای برخی تمام این نشانه‌ها ممکن است کمک حالشان باشد، اما ما به شما توصیه میکنیم که برخی از این نشانه‌ها را از روی صفحه‌ی نمایش حذف کنید. شما می‌توانید هر چیزی را در منوی Options، از صفحه حذف کنید. برای مثال این احتمال وجود دارد که برای بسیاری از بازیکنان دکمه‌های راهنمای بلاک کردن ضربات یا جاخالی دادن (یک مثلث یا X درخشان) بسیار ضروری باشد. در عین حال خود بازی یک علامت هشدار کوچکتر را نشان خواهد داد، که نوع حرکت را مشخص می‌کند. یاد گرفتن اینکه علامت سفید به معنای بدل کردن ضربات دشمنان و علامت قرمز به معنای جاخالی دادن است، چند دقیقه زمان میگیرد اما در عوض صفحه‌ی نمایش شما خلوت‌تر خواهد شد. همچنین با جستجوی بیشتر می‌توانید ببینید که هر علامت چه کاربردی دارد.

بخش داستانی را تکمیل کنید و ماموریت‌های جانبی را انجام دهید

سریع‌ترین راه برای آنلاک‌ کردن مهارت‌های جدید انجام دادن ماموریت‌های داستانی است. همچنین برخی از مهارت‌ها همانند دابل‌ جامپ محبوب تنها از طریق پیشروی در کمپین آنلاک می‌شود، که این خود به نوعی باعث میشود پاداش ماموریت‌های داستانی دو چندان گردد. ماموریت‌های جانبی قاعدتا کوتاه‌تر هستند و آن‌ها نیز پاداش‌هایی دارند. همچنین جوایزی دیگر مانند جم به بازیکن می‌دهند که با استفاده از آن‌ها شمشیر و لباس تقویت می‌شود.

بخش داستانی خیلی طولانی نیست اما هرچه زودتر ماموریت‌ها داستانی را تمام کنید، زودتر نیز می‌توانید بر روی جمع کردن ارتشی از اورک‌ها تمرکز کنید.

middle earth Shadow of war

دفاع کردن را حتما یاد بگیرید

احتمالا این را بارها شنیده‌اید اما بازهم برایتان تکرار می‌کنیم: حتما و هرچه سریعتر دفع کردن ضربات (parry) دشمنان را یاد بگیرید. در دنیای موردور دوام نمی‌آورید مگر اینکه در دفع کردن ضربات دشمنان، بلاک کردن و جاخالی دادن استاد شوید. پس از چند ساعت از شروع بازی دشمنانی را می‌بینید که نمیتوانید از رویشان بپرید (Vault) یا اینکه آن‌ها را Stun کنید و نیز برخی از آن‌ها قابلیت‌های تهاجمی خاصی پیدا می‌کنند. بنابراین شما مجبور می‌شوید که از حرکات دفاعی برای غلبه بر آن‌ها استفاده کنید. پس سعی کنید حرکات دفاعی را به خوبی یاد بگیرید.
در نبردها صبور باشید. بازی کسانی را که بخواهند با سرعت پیش بروند مجازات می‌کند. بعضی اوقات ممکن است تا کامل کردن یک کمبو بر روی یک کاپیتان اورک فقط یک حرکت فاصله داشته باشید اما ناگهان با ضربه‌ی یک سرباز ساده همه‌ چیز خراب می‌شود. باید آن را دفع کنید. گاهی ممکن است گمان کنید که تا قبل انجام حرکت دفع، میتوانید یک حمله‌ی دیگر انیز انجام دهید اما معمولا این حدس و گمان اشتباه است، یاد بگیرید که هر حرکت را در زمان مناسبش انجام دهید.
کشتن سربازان معمولی را در اولویت‌های اول یک نبرد قرار دهید، با اینکه دشمنان قدرتمندی محسوب نمی‌شوند اما ممکن است با شلوغ‌تر شدن صحنه‌ی نبرد برایتان دردسرساز شوند. کاپیتان‌های اورک معمولا در گوشه‌ی میدان نبرد منتظر شما می‌مانند (اگر هم یکی سعی داشت فرار کند باز هم برتری با شماست).

middle earth Shadow of war
قدرت خودتان را بیازمایید

از ابتدای اکت (بخش) دوم Shadow of War بازیکنان به دلخواه میتوانند با هر فرماند‌ه‌‌ی قلعه که دلشان می‌خواهد بجنگند. شما میتوانید یک کاپیتان‌ پایین مرتبه و یا یک وارچیف قدرتمند را انتخاب کنید. اگر به توانایی‌های خودتان اطمینان دارید از کاپیتان‌های میان‌رده یا تعداد انگشت شماری از فرماندهانی که به عنوان محافظ وارچیف‌ها خدمت می‌کنند، شروع کنید. اگر شکست خوردید دشمنان خود را از رده‌‌‌ی پایین‌تر انتخاب کنید، چند ساعت برای پیدا کردن متحدان لول پایین زمان بگذارید و سلاح‌های خود را ارتقا دهید سپس قدرتمند تر از قبل به میدان نبرد بازگردید.

اگر احساس می‌کنید که بازی سخت است، بر روی اعضای یک مجموعه وقت بگذارید و نحوه‌ی پیشرویتان را مدیریت کنید. از رده‌های پایین شروع کنید تا به اعضای بلندمرتبه‌تر برسید. طبیعتا اگر زیردست‌های باس‌ها را از بین ببرید آنها ضعیف‌تر می‌شوند. یا اینکه ممکن است قلعه‌شان آسیب پذیرتر شود و یا پشتیبانی سربازانشان را از دست بدهند.

اگر در این سبک باز‌ی‌ها با تجربه‌اید میتوانید با این چالش‌هاتوانایی‌هایتان را بیازمایید و اگر تازه‌کار هستید باید وقت بیشتری را برای آشنایی با بازی صرف کنید.

middle earth Shadow of war

ولگردی کنید!

در مسیر تبدیل شدن به یک حرفه‌ای در این بازی، موارد بسیاری برای آنلاک کردن، ماموریت‌های فراوان برای تمام کردن و همچنین قلعه‌های پرشماری برای فتح کردن وجود دارد. لازم نیست که به اجبار به دنبال انجام همه‌ی آن‌ها باشید. در ساعات اولیه‌ی بازی به خودتان فشار نیاورید. بازی به کسانی که از یک کمپ به کمپ دیگر می‌روند و با دشمنان درگیر می‌شوند پاداش می‌دهد.
در محیط غرق شوید، از یک Drake سواری بگیرید و خوش باشید!

middle earth Shadow of war

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.