نویسنده: سینا محمدی جمعه، 21 مهر 1396
ساعت 04:18

پیش نمایش بازی Star Wars Battlefront II

0 از 5

کهکشان آشوب؛ پیش نمایش بازی Star Wars Battlefront II

مجموعه Star Wars، که در ایران با عنوان جنگ ستارگان شناخته می‌شود، الهام‌بخش آثار متعددی بوده است. این آثار تنها محدود به دنیای سینما نیست و مدیاهای گوناگونی از جمله کتاب و بازی‌های ویدیویی را دربرمی‌گیرد. در حوزه ویدیو گیم اما این مجموعه با افت و خیزهای فراوانی همراه بوده و علی رغم برخورداری از قدمت زیاد در این حیطه، کمتر شاهد عناوین در خور نام بودیم. حال استودیوی DICE که با ساخت عناوین مختلف از سری Battlefield توانایی خود را در سبک شوتر به اثبات رسانده، قصد دارد اثری بزرگ بر اساس این مجموعه توسعه دهد. با بازی مگ و پیش نمایش بازی Star Wars Battlefront II همراه باشید.

در بخش ابتدایی این مطلب، باید اشاره داشت که بازی Star Wars Battlefront تنها عنوان عرضه‌شده با این نام نیست و پیش‌تر اثری با این عنوان توسط استودیوی Pandemic توسعه یافت و برای پی‌سی، پلی‌استیشن 2 و ایکس‌باکس منتشر شد. اثر نام‌برده موفقیت‌های خوبی کسب نمود و با عرضه یک دنباله در زمره معدود بازی‌های باکیفیت Star Wars جای گرفت. پس از گذشت چندین سال و ورود به نسل هشتم، DICE وظیفه ساخت بازخوانی Star Wars Battlefront را بر عهده گرفت و آن را بدون هیچ‌گونه تغییر نامی وارد چرخه تولید کرد. دایس پس از ساخت Battlefield 1، تمرکز اصلی خود را بر روی Star Wars Battlefront II گذاشت و با همکاری Motive و Criterion پروسه ساخت این عنوان را آغاز نمود.

Star Wars Battlefront II Preview 1

Star Wars Battlefront II، در کنار Star Warsهای Visceral Games و Respawn عنوانی مورد انتظار برای طرفداران این مجموعه خواهد بود.

برخلاف نسخه پیشین، بازی Star Wars Battlefront II از بخش داستانی برخوردار بوده و اتفاقات آن سی سال پس از نابودی Death Star II به وقوع می‌پیوندد. بازیکن در نقش رهبر Inferno Squad قرار خواهد گرفت و کنترل Iden Versio را بر عهده می‌گیرد؛ او شاهد نابودی Death Star دوم بوده‌ و بر اساس رمان Inferno Squad، از معدود ماموران امپراطوری است که از نبرد با جنگنده‌های TIE Fighter جان سالم به در برده است. گویا پس از عرضه Star Wars Battlefront، سازندگان از اشتباهات خود درس گرفته و با گنجاندن بخش داستانی قصد احیای Star Wars را در ویدیو گیم دارند. بازی Star Wars Battlefront II، کنترل قهرمانان و ضدقهرمانان محبوب سری را میسر کرده و می‌توان در نقش شخصیت‌هایی همچون Luke Skywalker و Kylo Ren به تجربه بخش داستانی پرداخت. خط داستانی Battlefront II پس از فیلم Return of The Jedi جریان می‌یابد و هدف Iden در بازی، از بین بردن اتحاد Rebellion عنوان شده است.

بازی گستردگی بیشتری پیدا کرده و با اضافه‌شدن بخش داستانی که در هر سه دوره این مجموعه در جریان است، به اثری کامل تبدیل شده. با عرضه Battlefront انتقادهای زیادی به دایس وارد شد و عمده دلایل این امر از کمبود محتوای این عنوان نشات می‌گرفت. حال اما اعلام شده که هیچ محتوای پرداختی برای Battlefront II وجود ندارد و به جز بازی اصلی، هزینه دیگری به مخاطب تحمیل نخواهد شد؛ تمامی محتویات اضافی این عنوان به صورت رایگان در دسترس بازیکن قرار می‌گیرند و این عامل در تداوم جامعه کاربران نقشی اساسی ایفا خواهد کرد. اولین محتوای این بازی بر اساس فیلم The Last Jedi عرضه خواهد شد و در آن شخصیت‌های Fin و Captain Phasma حضور پیدا می‌کنند. همچنین یکی از طراحان بازی این موضوع را تایید کرد که کسب آیتم‌های قرارگرفته‌شده در نسخه Elite Trooper Deluxe، با تجربه نسخه معمولی امکان‌پذیر بوده و در صورت عدم تمایل به خرید این ویرایش، هیچ شکافی میان کاربران بوجود نخواهد آمد.

Star Wars Battlefront II Preview 2

نبردها جذابیت بالایی دارند و نام Star Wars را در بطن گیم‌پلی معنا می‌کنند.

دایس ید طولایی در ساخت عناوین مالتی‌پلیر دارد و تمرکز این استودیو بر روی بخش چندنفره بازی تعجب‌برانگیز نیست. با قابلیت مناسب کنسول‌های نسل حاضر، بازی آنلاین به یک پدیده همه‌گیر تبدیل شده و آمار کاربران حاکی از آن است که بازیکنان علاقه زیادی به اینگونه آثار پیدا کرده و البته هزینه خوبی برای آن‌ها پرداخت می‌کنند. مدهای مختلفی در بازی قرار گرفته شده و با توجه به سابقه دایس در این زمینه می‌توان امید زیادی به پیاده‌سازی آن‌ها در کالبد بازی داشت؛ مد Blast حکم بخش دث‌مچ را دارد و بیست بازیکن را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، حالت Galactic Assault نیز با پشتیبانی از چهل کاربر امکان دسترسی به وسایل نقلیه مختلف را فراهم کرده و اهداف متفاوتی در هر نقشه تعیین می‌کند. از دیگر حالت‌های بخش آنلاین باید به Starfighter Assault اشاره کرد که در آن دو تیم دوازده نفره در نبردهای فضایی شرکت کرده و کنترل کشتی‌های فضایی را بر عهده می‌گیرند. کشتی‌ها اسلحه و فیزیک حرکتی مخصوص به خود را داشته و از یکدیگر متمایز هستند؛ این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که یادآور می‌شویم کشتی‌های نسخه اول شباهت زیادی با یکدیگر داشته و روند گیم‌پلی را یکنواخت جلوه می‌دادند. کشتی‌های زیادی به نمایش درآمده‌اند که در این بین کشتی‌های Han Solo و Boba Fett نیز به چشم می‌خورد.

Star Wars Battlefront II Preview 3

تجربه بازی در هر دو صورت سوم شص و اول شخص امکان‌پذیر است.

شرکت الکترونیک آرتز از استودیوهای گوناگونی جهت ساخت بازی Star Wars Battlefront II کمک گرفته و Motive و کرایتریون از دیگر شرکت‌هایی هستند که فرآیند ساخت این عنوان را به مراحل پایانی خود نزدیک می‌کنند. لازم به ذکر است که کرایتریون وظیفه ساخت مبارزات فضایی را بر عهده گرفته و با توجه به عملکرد مناسب این استودیو در حس القای سرعت وسایل نقلیه، می‌توان انتظار مبارزات جذابی در بخش چندنفره داشت. در قسمت مالتی‌پلیر امکان استفاده از جنگنده‌های First Order Tie نیز وجود دارد و می‌توان شخصیت‌های مانند Yoda و Darth Maul را کنترل کرد. تهیه‌کننده استودیوی کرایتریون مدعی شده که بازی Battlefront II حس قهرمان‌بودن را به مخاطب منتقل خواهد کرد و تفاوتی ندارد که بازیکن در نقش یک سرباز قرار دارد و یا در حال تجربه بخش داستانی است؛ این مهم ادعای بزرگی به شمار می‌رود و در صورت تحقق یافتن این موضوع، قطعا با یکی از برترین نسخه‌های Star Wars در صنعت ویدیو گیم روبه رو خواهیم شد.

Star Wars Battlefront II Preview 4

دایس با همکاری Motive و Criterion در حال توسعه Battlefront II است.

دایس به استفاده از گرافیک فنی بالا در عناوین خود مشهور بوده و این امر در تمامی آثار این استودیو هویداست. بازی Star Wars Battlefront II همانند دیگر عناوین دایس باشکوه به نظر می‌رسد و ازدحام بازیکنان در نقشه‌های وسیع و نبردهای پر زد و خورد، این عنوان را به یک اثر نسل هشتمی تبدیل کرده است. حجم زیاد انفجارها و مشاهده جمعیت کاربران دست کمی از قرارگیری در میدان‌های Battlefield ندارد و جلوه‌های گرافیکی مختلف به خوبی حماسی بودن نبردها را به تصویر می‌کشد.

فریم ریت از مباحث مهم در بررسی عناوین شوتر محسوب می‌شود و عدم ثبات آن می‌تواند ضربه بدی به گیم‌پلی وارد کند. نسخه Pre-Alpha این عنوان که توسط یکی از افراد خبرگذاری Digital Foundry مورد بررسی قرار گرفت، با نرخ فریم 60 بر روی پلی‌استیشن 4 پرو به نمایش درآمده که این امر نشان‌دهنده قدرت بالای فراست‌بایت 3 است. پیش از معرفی ایکس‌باکس وان ایکس و زمانی که این کنسول با نام پروژه اسکورپیو شناخته می‌شد، یکی از کارکنان ویندوز سنترال در پاسخ به کاربری اینگونه بیان کرد که بازی با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا خواهد شد، ضمن آنکه این عنوان در مقایسه با بسیاری از سیستم‌های 4K، با کیفیت بیشتری بر روی کنسول قدرتمند مایکروسافت اجرا می‌شود. با وجود مانور زیاد بازی بر روی بخش گرافیک و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، Battlefront II از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند، امری که شاید برای برخی مخاطبان خوشایند نباشد، اما قطعا مانعی بر محبوبیت بازی نخواهد بود.

Star Wars Battlefront II Preview 5

مراحل Battlefront II جزئیات فراوانی دارند و قدرت فراست‌بایت 3 را نمایان می‌کنند.

مدیر عامل الکترونیک آرتز اظهار کرده که محتوای Battlefront II به هنگام عرضه، سه برابر نسخه پیشین خواهد بود و مدیر مجموعه کرایتریون آن را جاه‌طلبانه‌ترین عنوان الکترونیک آرتز خوانده است؛ این سطح از جاه‌طلبی به اندازه‌ایست که تهیه‌کننده دایس بیان کرد اگر یک طرفدار ژانر شوتر و یا هوادار سری Star Wars، به تجربه بازی نپردازد، او به واقع شگفت‌زده خواهد شد. سازندگان امید زیادی به بازی دارند و امیدواریم این اعتماد به نفس منجر به تخریب پیکره بازی نشود و بازدید بالای ویدیو این عنوان در E3 2017، که بیشترین میزان بازدیدکننده را به خود اختصاص داده بود، بر بالا بودن سطح کیفی اثر دلالت داشته باشد. بازخوردهای طرفداران تا کنون مثبت بوده و انتظار می‌رود اثری بزرگ از این مجموعه به خانه بازیکنان راه پیدا کند. بازی Star Wars Battlefront II در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.