نویسنده: محمدجواد فرج الهی جمعه، 13 مرداد 1396
ساعت 11:27

بازی های تابستانه برای رایانه های شخصی

4 از 5

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های تابستان برای رایانه های شخصی که نیاز به سیستم قدرتمند ندارند، خواهیم پرداخت.

با عرض سلام و خسته نباشید به خوانندگان محترم، باز هم ما با یک مقاله نسبتا جذاب (!) دیگر از بازی مگ همراه شما عزیزان هستیم.

باز هم تاسبتان از راه رسیده است و فصل خشک و بی حاصل بازی ها! چرا خشک و بی حاصل؟ چون به دلیل سیاست های مالی و بازاری ناشران، بیشتر عناوین بزرگ در فصل پاییز و زمستان عرضه می شوند و تابستان خشک و بی بار می ماند! البته چند سالی است که این رویه کم کم در حال تغییر است و بازی های بزرگی هستند که در بهار و تابستان عرضه شده اند. به هر حال ما اینجا هستیم تا به شما چند بازی مناسب برای فصل تابستان معرفی کنیم و سعی کردیم بازی هایی را معرفی کنیم که بروی سیستم های متوسط نیزقابل اجرا باشند. بیشتر این بازیها به حداقل 4 گیگ رم و یک گیگ حافظه ی گرافیکی برای اجرا نیاز دارند.

PC Gaming

ضمنا سعی شده است که در این لیست بازی های جدید و بازی های که حداکثر یک سال از انتشار آن ها می گذرد معرفی شود تا لیست بروز و جدیدتری داشته باشیم. پس اگر بازی های قدیمی تر مانند WOW یا Half Life را در لیست ندید شاکی نشوید!

حال دست به کار شوید و اگر یکی از عناوین لیست زیر را تجربه نکرده اید، در سریعترین زمان ممکن به سراغ آن بروید!

Overwatch

احتمالا از خودتان می‌پرسید که چرا لیستم را با بازی به ظاهر کودکانه اورواچ شروع کرده ام؟ چرا کانتر را انتخاب نکردم؟

یادتان هست که پارسال اورواچ چه غوغایی کرد؟ این بازی در همین حوالی سال منتشر شد و دنیای بازی های رایانه ای را تکان داد! اولین بازی شوتر بلیزارد که از قضا به یکی از بهترین بازی های شوتر بدل می شود!

گول ظاهر زیبا و شاد آن را نخورید! این بازی، به صورت آنلاین بوده و شدیدا رقابتی است! در واقع یکی از بهترین بازی های چند نفره است که به همکاری تیمی شدیدی نیاز دارد و باید یک تیم خوب داشته باشید تا بازی را ببرید! این بازی بیشتر از 20 هیرو وجود دارد که هر کدام سبک مبارزه و گیم پلی شان زمین تا آسمان با دیگری متفاوت است و باید متناسب با سلیقه و استایل خودتان یکی را انتخاب کنید. هیرو ها به 4 گروه تانک،مهاجم،مدافع و پشتیبان تقسیم می شوند و اسم های هر گروه به خوبی کارکرد آن ها را نشان می دهد. پس برای آنکه یک تیم خوب و بالانس داشته باشید باید تمامی کلاس ها به تناسب در بازی حضور داشته باشند. مثلا اگر در موقعیت حمله کردن و گرفتن پرچم هستید، بهتر است 2 هیروی مهاجم، 2هیروی پشتیبان و 2 هیروی تانک داشته باشید. یا در موقعیت دفاعی، به جای دو هیروی مهاجم، 2 هیروی مدافع قرار دهید. خلاصه حسابی استراتژی بچینید و محاسبات خودتان را انجام دهید تا بتوانید بهترین تیم را داشته باشید.

Widow Maker

این بازی در سال 2016 موفق شد که بیشتر از 20 میلیون بازیکن به خود جذب کند و جایزه ی بهترین بازی سال را در رقابتی تنگاتنگ با آنچارتد کسب کند و برای اولین بار در تاریخ، یک بازی تمام آنلاین برنده ی جایزه ی GOTYشد! در کل باید گفت اورواچ یکی از بهترین بازی های چند نفره تاریخ است و بهترین پلتفرم برای آن مشخصا رایانه ی شخصی است. به دلایل ریز و درشت که خودتان بهتر می دانید!

ضمنا این بازی همچنان از طرف بلیزارد پشتیبانی می شود و هر فصل هیرو ها و نقشه ها و مد های جدیدی به آن اضافه می شود. پس اگر اورواچ را تجربه نکرده اید هم اکنون بهترین فرصت برای پیوستن به جامعه ی اورواچ است.

INSIDE

Inside

اینساید یکی از بهترین بازی های دو بعدی و پلتفرمی است که تاریخ به چشم خود دیده! فضا سازی فوق العاده ی بازی شما را غرق در جهان تیره و تار اینساید می کند. ذهن تان را به فکر فرو می برد و قلبتان را به در می آورد. داستان بازی در مورد پسربچه ای سرگردان در جنگل است که نمی داند از کجا آمده و به کجا می رود و اصلا هدف از خلقتش چه بوده است! پس شما به سراغ بازی بروید و سر از هدف خلقتش در بیاورید! فقط بعد از اتمام بازی سری به نقد ها و تحلیل های آن بزنید تا بفهمید چه بازی کرده اید.قرص های ضد افسردگی تان را هم آماده کنید که شاید بکارتان بیاید!

What Remains OF Edith Finch

WROEF

اگر بگوییم چندسالی است که عناوین مستقل از لحاظ داستانی و فضاسازی قویتر و بهتر از عناوین AAA ظاهر شده اند چندان بیهوده نگفته ایم! چراکه این بازیسازان علاوه بر آزادی عملی که در ساخت بازی دارند، به دلیل کمتر بودن بودجه ی ساخت بازی شان، راحت تر دست به ریسک می زنند و بازیهای خلاقانه و جدید می سازند و هدف نهایی آن ها نه فروش بلکه خلق بازیی است که صدای درونشان و تصاویر ذهنشان را به دنیا نشان دهند. خب WROEF یکی از همین بازی هاست که شدیدا خلاقانه طراحی شده و فضاسازی خوبی دارد. داستان و نحوه روایت آن یک شاهکار به تمام معناست و به هیچ وجه  از دستش ندهید. در واقع باید گفت که این بازی غذای روح و روان شماست و بعد از اتمام آن مطمئن باشید با دید بهتری به خانواده تان نگاه خواهید کرد و قدر آن ها را خواهید دانست. برای آشنائی بهتر با این بازی، نقد و بررسی What remains of Edith Finch را در بازی مگ بخوانید

PYRE

هان؟ این دیگر چجور گیمی است؟

مطمئنا تابحال اسم این بازی را نشنیده اید و اگر شنیده اید با آن آشنایی کافی نداشته اید! علت آن هم این است که این بازی حدودا یک هفته است که منتشر شده و تابحال با بازخورد های بسیار خوب منتقدین مواجه شده است. کافی است سری به سایت های معروف گیمینگ بزنید تا بازخورد ها را از این بازی ببینید.

Pyre

این بازی در سبک اکشن و نقش آفرینی دو بعدی است و در دنیایی فانتزی و شاد جریان دارد. داستان آن در مورد چند مبارز تبعیدی است که می خواهند روح خودشان را پاک کنند و از سرزمین خود بیرون بیاییند. شما باید روز ها به جنگ و خونریزی و پیشروی بپردازید و شب ها استراحت و تجدید قوا کنید! مطمئن باشید فضاسازی زیبا و طراحی فوق العاده ی بازی شما را مجذوب خود خواهد کرد.

Civilization VI

مگر می شود لیستی بلند از بازی های پیشنهادی برای رایانه های شخصی نوشت و در میان آن ها یک بازی استراتژیک نباشد! خب بفرمایید! این هم از بازی استراتژیک لیست ما!

سیولیزیشن همواره یکی از بهترین بازی های استراتژیک بود، هست و خواهد بود! این سری بسیار اعتیاد آور است. گیم پلی آن به شدت متنوع و مفرح است و می توانید تمامی ایده های سیاسی و اجتماعی که برای کشور خود دارید در این بازی پیاده کنید! دوست دارید یک کشور متمدن با فرهنگ قوی داشته باشید و توریست جذب کنید؟ یا می خواهید یک حکومت کمونیست و نظامی بسازید؟ خب بفرمایید Civilization !

Civilization VI

این اثر امکانات و ابزار های زیادی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ایده های خود را به اجرا در آورید. حتی اگر آن ایده، بیش از حد خصمانه باشد! البته نسخه ششم این بازی نسبت به نسخه ی پنجم آن چندان پیشرفتی نداشته است اما هنوز هم ارزش امتحان کردن را دارد. منظورم از امتحان کردن هم 200 ساعت گیم پلی اعتیاد آور است! البته باید این نکته را ذکرکنم که برای انجام این بازی نیاز است تا درکتان از زبان انگلیسی خوب و قوی باشد.( یا هر زبان دیگر که بازی پشتیبانی می کند! مثلا اسپانیایی!)

Bayonetta

Bayonneta

خب نوبتی هم باشد نوبت بازی های شرقی است! هر چند درست است که ژاپنی ها چندان به پیسی باز ها روی خوشی نشان نداده اند اما نمی شود از بایونتا گذشت! این بازی امسال برای پیسی تایید و عرضه شد و سر و صدای زیادی به راه انداخت. پس چه بهتر که در لیست ما نیز جا بگیرد. البته از آنجا که من هم از ژاپنی ها دلخوشی ندارم پس راجع به این بازی توضیح نمی دهم!فقط بدانید یکی ازخفن ترین هک اند اسلش های تاریخ است. همین و بس!

NieR:Automata

بعید می دانم که بتوانم اسم این اثر را بازی بگذارم و بعنوان یک بازی تابستانی به شما پیشنهاد کنم! اصلا معرفی کردن نیر به عنوان یک سرگرمی کار زشت و ناپسندی است!

Nier

اگر این بازی را انجام داده باشید خودتان بهتر متوجه خواهید شد که چرا نمی توان اسم آن را سرگرمی گذاشت! نیر یک کلاس درس است. کلاس درس موسیقی، فلسفه و سیاست! نیر درس زندگی به شما می آموزد. اطلاعات و اعتقاداتان را باز تر و عمیق تر می کند. نیر تزکیه ی نفس است! همانطور که طرفداران سری سولز اعتقاد دارند که این سری نه یک بازی بلکه سبک زندگی است؛ نیر نیز به همان گونه است. نیر یک سبک فکری است و تا خودتان آن را تجربه نکنید و من هر چه قدر از آن تعریف کنم باز هم متوجه عظمت و خلاقیت این بازی نخواهید شد. درست است که این بازی ابتدا در هنگام انتشار مشکلاتی بروی رایانه های شخصی داشت اما هم اکنون بعد از گذشت چند ماه سازندگان اپدیت ها و پچ هایی را برای بازی عرضه کرده اند که این مشکلات را تا حدودی رفع می کند و حالا بهترین فرصت برای تجربه ی این عنوان است. شدیدا توصیه می‌کنم که نقد و بررسی Nier: Automata را در بازی مگ بخوانید. تنها گیمی که برای آن نتوانستیم امتیازی درج کنیم!

XCOM 2

XCOM 2

سری ایکس کام یکی از قدیمی ترین و بهترین بازی های استراتژیک است و طرفداران زیادی دارد. اگر تابحال این بازی را انجام نداده اید باید بدانید که ایکس کام یک بازی در سبک استراتژیک نوبتی است و داستان آن درمورد تقابل فضایی ها و انسان ها است. گیم پلی این بازی دو بخش اصلی دارد. میدان نبرد و مدیریت پایگاه. مدیریت پایگاه جایی است که شما در آن به انجام تحقیقات و آپگرید، جمع آوری نیرو و شخصی سازی سربازان می پردازید. باید توجه داشته باشید که در بازی های تاکتیکال، شخصی سازی و کلاس های سربازان بسیارمهم است و باید به سبک مبارزه و اسلحه های هر سرباز توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید در میدان نبرد موفق شوید.در کل باید گفت که ایکس کام 2 هوش و نبوغ زیادی می خواهد و مناسب کسانی است که ذهن استراتژیک و تاکتیکالی دارند.

LAWBREAKERS

Lawbreakers


لیست را با یک بازی مولتی پلیر شروع و با همان هم تمام می کنیم! البته این عنوان تنها بازی در لیست است که هنوز عرضه نشده است اما بزودی می شود! پس ما هم پیش دستی کردیم و این بازی را در لیست خود قرار دادیم. این عنوان آخرین اثر کلیف بلینزسکی کبیر است. بله خالق اصلی مجموعه Gears Of War! حالا از مایکروسافت جدا شده و در استدیوی خودش بازی دلخواهش را می سازد! البته با آنکه کلیف و بلیزارد هیچ وجه مشترک و ارتباطی با هم ندارند اما بازی جدید آن ها بسیار شبیه به هم است. بله اورواچ و لابریکرز را می گویم. هر چند بلینزسکی تاکید کرده است که این دو بازی متفاوت هستند و لابریکرز ویژگی های خاص خودش را دارد ولی هنوز این بازی منتشر نشده است و نمی توان با اطمینان راجع به آن نظر داد و اگر یک وقت خدایی نکرده خراب کرد، تقصیر را گردن ما نندازید!

نکته: اگر می بینید که توتال وار وارهمر در لیست نیست خشمگین نشوید! چراکه نسخه ی دوم این بازی در فصل پاییز عرضه خواهد شد و اگر تابحال این بازی را تجربه نکرده اید همان بهتر که منتظر نسخه ی دوم آن باشید!

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.