نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 16 مرداد 1396
ساعت 20:51

راهنمای ماکزیموم کردن Confidantها در Persona 5

4.5 از 5

راهنمای کامل کردن ارتباط دوستی با تمام Confidant ( کانفیدنت ) ها در بازی پرسونا 5 ( Persona 5 ) و گرفتن تروفی Great Phantom Thieves Convene

همونطور که گفتم، Persona 5 بقدری بازی بزرگیه که اگر قصد داشته باشیم تمام جنبه‌های اون رو بررسی کنیم و توضیح بدیم، مطمئنا بیشتر از یک مقاله‌ی راهنما باید بنویسیم. از طرفی باور داریم که نوشتن چندین راهنمای مختلف ممکنه باعث سردرگمی شما دوستان بشه و برای همین تمام سعیمون رو کردیم که مطلب مربوط به راهنما و لیست تمام تروفی های بازی Persona 5 کامل باشه و نیازی به مقاله‌های جانبی نداشته باشه اما این موضوع باعث می‌شد تا مجبور بشیم از توضیح بعضی بخش ها کم کنیم! کاری که اصلا دلمون نمی‌خواد انجام بدیم و در نهایت تصمیم گرفتیم فقط برای یکی از تروفی‌های بازی که به توضیح مفصلی احتیاج داشت یعنی تروفی Great Phantom Thieves Convene مقاله‌ی جداگانه تهیه کنیم.

شاید حتی فکر کردن به تجربه‌ی گیمی که ممکنه تمام کردنش بیشتر از 100 ساعت زمان نیاز داشته باشه براتون عجیب و غریب باشه و با خودتون بگید که قطعا 100 ساعت گیم پلی خسته کننده خواهد بود! باید بهتون اطمینان خاطر بدم که اصلا اینطور نیست. Persona 5 با مجموعه‌ای از مکانیک‌ها، داستان پردازی فوق العاده و البته شخصیت‌پردازی بینظیر در این گیم‌پلی طولانی، کاری می‌کنه که نه تنها از پیشرفت بازی خسته نمی‌شید، بلکه هر چقدر که به پایان بازی نزدیک می‌شید، به هیجانتون افزوده می‌شه. یکی از این مکانیک‌های اعتیاد آور در بازی Persona 5 سیستم Confidantها یا همون Social Link ها هستن که طرفدارهای سری Persona از نسخه های قبلی با اون آشنائی کامل دارن. Confidantها شخصیت‌های دخیل در داستان بازی هستن که علاوه بر پیشبرد داستان اصلی، با ارتقای سطح تعامل یا رابطه با اونها، خط داستانی مخصوص به خودشون رو هم دنبال می‌کنن. کوئست‌های جانبی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی که بخوبی می‌تونن خستگی مبارزه در Metaverse رو از تنتون بیرون کنن و با پیشرفت رابطه با هرکدوم از اونها، توانائی‌های جدیدی رو هم به شما آموزش بدن. بعضی از این Confidant ها اعضای اصلی تیم Phantom Thieves هستن که در مبارزات از اونها استفاده می‌کنید و ارتقای سطح تعاملشون، باعث می‌شه توانائی‌های جدیدی بدست بیارن تا در موقعیت‌های بغرنج و خطرناک به کمکتون بیان یا در یک مبارزه‌های سنگین و نفس گیر که به نفع شما جریان پیدا نمی‌کنه، جریان مبارزه رو عوض کنن. از طرفی Confidantهائی هم در بازی وجود دارن که بخودی خود خط داستانی اونها آغاز نمیشه و برای شروع ارتباط با اونها باید کمی مقدمه چینی کنید. این Confidant ها با وجودی که در مبارزات شما تاثیری ندارن، اما قابلیت‌ها و توانائی‌هائی با ارتقای سطح تعاملشون به شما آموزش می‌دن که می‌تونید در درگیریها از اونها استفاده کنید.

در این آموزش به راهنمای قدم به قدم در زمینه‌ی ارتقای سطح تعامل Confidant هائی می‌پردازیم که می‌تونید با اونها گفتگو کنید، مهمترین عامل در پیشرفت سطح تعامل با این کانفیدنت‌ها همین گفتگوها هستن. باید در هر موقعیت، بهترین پاسخ رو بدید و بهترین عکس‌العمل رو داشته باشید تا سطح تعامل با اون کانفیدنت خاص، سریعتر ارتقا پیدا کنه. کانفیدنت‌هائی که با پیشبرد خط داستانی بازی، سطح تعامل اونها خود بخود افزایش پیدا می‌کنه، در این راهنما پوشش داده نمی‎شن. اما با توجه به اهمیت کافنیدنت مربوط به دوقلوهای اتاق بنفش (Twin Wardens ) تصمیم داریم تا راهنمای ارتقای آرکانای Strength رو هم با شما دوستان مرور کنیم. پس تا پایان این راهنما، همراه ما باشید.

کانفیدنت‌هائی که با پیشرفت خط داستانی بازی، سطح تعامل اونها ارتقا پیدا می کنه به این قرار هستن:

( Akechi ، Morgana ، Sae Nijima ، IGOR )

Confidant ها در بازی Persona 5 و راهنمای قدم به قدم ارتقای سطح تعامل با هر کدام از آن‌ها:

  Persona5GuideSmallImages Chariot   Persona5GuideSmallImages Death   Persona5GuideSmallImages Devil   Persona5GuideSmallImages Emperor
  Persona5GuideSmallImages Empress   Persona5GuideSmallImages Fortune   Persona5GuideSmallImages Hanged   Persona5GuideSmallImages Hermit
  Persona5GuideSmallImages Hierophant   Persona5GuideSmallImages Lovers   Persona5GuideSmallImages Moon   Persona5GuideSmallImages Priestess
  Persona5GuideSmallImages Star   Persona5GuideSmallImages Sun   Persona5GuideSmallImages Temperance   Tower Confidant

 

توجه مهم: توصیه‌ی اکید می‌شه که در زمان تعامل با هر کدام از Confidantها ، پرسونای مربوط به اون Arcana رو همراهتون داشته باشید.

نکته: انتخاب هائی که در مقابل اونها با رنگ قرمز مقداری نوشته شده، مواردی هستن که توصیه می‌شه اونها رو انتخاب کنید.

Persona5Guide Chariot

راهنمای ماکزیموم کردن کانفیدنت Chariot

Ryuji Sakamoto

ویژگی هائی که با ارتقای هر لول از سطح تعامل با این کانفیدنت بدست خواهید آورد به قرار زیر هستند :

لول 2: Baton Pass (بعد از ضربه زدن به نقطه ضعف حریف، می‌تونید نوبتتون رو به یکی دیگه از اعضای گروه بدید)

لول 3: Follow Up (اگر با ضربه ی Attack جوکر دشمن به زمین بیفته، شانس این وجود داره که ریوجی یک Follow Up Attck انجام بده تا دمیج بیشتری به دشمن وارد بشه)

لول 4: Punk Talk (اگر روند مذاکره با شادوها بخوبی پیش نره، ریوجی ممکنه دخالت کنه و مذاکره از اول شروع بشه)

لول 6: Harisen Recovery (وقتی یکی از اعضای تیمتون در حین مبارزه به مشکلی برخورد کنه، یعنی بواسطه ی جادوی دشمن Freeze بشه یا به Despair یا هرچیز دیگه‌ای مبتلا بشه، ریوجی ممکنه که دخالت کنه و مشکل اون کاراکتر رو برطرف کنه)

لول 7: Insta-kill (شانس این وجود داره که به محض Ambush دادن به دشمن، بدون اینکه مبارزه کنید، درگیری به نفع شما تمام بشه)

لول 8: Endure (در صورتی که یک ضربه‌ی سنگین و مرگ‌آور به ریوجی وارد بشه، بجای اینکه به زمین بیفته، با مقدار هلث 1 در درگیری باقی می‌مونه)

لول 9: Protect (در صورتی که یک ضربه‌ی سنگین و مرگ‌آور به جوکر وارد بشه، ریوجی خودش رو سپر جوکر می‌کنه و در حقیقت خودش رو فدای جوکر می‌کنه)

لول 10: Second Awakening (پرسونای ریوجی به شکل قویتری دوباره بیدار می‌شه)

نکته ی مهم: دوستان توجه داشته بشید که مهارت‌های Baton Pass ، Follow Up ، Endure ، Harisen Recovery ، Second Awakenning و Protect برای تمام کانفیدنت‌هائی که این مهارت ها رو دارا هستن، مشابه هم هست و به همین دلیل، برای کانفیدنت های بعدی، در مورد این مهارت‌ها دوباره توضیح نخواهم داد.

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Ryuji کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها کلیک کنید

Ryuji Confidant

Persona5Guide Death

راهنمای ماکزیموم کردن کانفیدنت Death

Tae Takemi

با ارتقای سطح تعامل با این کانفیدنت، ویژگی‌های زیر برای شما باز خواهد شد:

لول 1: Rejuvenation (افزایش تعداد آیتم‌های موجود در کلینیک برای فروش)

لول 3: Sterilization (افزایش تعداد آیتم‌های Heal کننده یا شفابخش در کلینیک)

لول 5: Immunization (اضافه شدن آیتم‌های پشتیبان به لیست آیتم‌های قابل فروش در کلینیک)

لول 7: Discount (تخفیف در قیمت تمام آیتم‌های فروشی در لیست آیتم‌های کلینیک)

لول 10 یا ماکزیموم: Resuscitation (باز هم افزایش مجموعه‌ی آیتم‌های قابل فروش در کلینیک)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Takemi کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها کلیک کنید

Tae Takemi Confidant

Persona5Guide Devil

راهنمای ماکزیموم کردن کانفیدنت Devil

Ichiko Ohya

با ارتقای سطح تعامل با Ichiko Ohaya، ویژگی‌های زیر برای شما باز خواهد شد:

لول 1: Rumor-filled Scoop (زمانی که داخل Palace توسط دشمن‌ها دیده می‌شید، سطح امنیت پالاس کمتر بالا خواهد رفت. علاوه بر این با گذشت هر شب که در دنیای عادی سپری می‌کنید هم کمی از سطح امنیت پالاس کم خواهد شد)

لول 4: Shocking Scoop (دقیقا مثل Rumor-filled Scoop عمل می‌کنه البته با تاثیر بیشتر)

لول 7: Outrageous Scoop (باز هم مثل Rumor-filled Scoop عمل می‌کنه ولی با تاثیر خیلی بیشتر)

لول 10 یا ماکزیموم: Legendary Scoop (سطح امنیت پالاس اصلا اضافه نخواهد شد و شب‌ها هم کاهش پیدا خواهد کرد)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Ichiko کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها کلیک کنید

Ichiko Ohya Confidant

Persona5Guide Emperor

راهنمای ماکزیموم کردن کانفیدنت Emperor

Yusuke Kitagawa

 امکانات و مهارت‌هائی که با ارتقای سطح تعامل با Yusuke در دسترس شما قرار می‌گیرن به قرار زیر هستند:

لول 1: Novice Duplication (در این سطح، Youske با استفاده از Blank Cardها می‌تونه کارت مهارت‌های سطح پائینتر رو برای شما کپی کنه)

لول 2: Baton Pass

لول 3: Follow Up

لول 4: Artist Talk (مشابه باقی کانفیدنت‌ها به این ترتیب که اگر مذاکره‌ی جوکر با شادوها بخوبی پیش نرفت، دخالت Youske باعث می‌شه تا گفتگو از سر گرفته بشه)

لول 5: Adept Duplication (با این قابلیت، Youske می‌تونه با استفاده از کارت‌های خالی (Blank Cards)، کارت‌های مهارت سطح متوسط رو برای شما کپی کنه)

لول 6: Harisen Recovery

لول 7: Master Duplication (در این سطح، می‌تونید از Youske خواهش کنید که کارت‌های مهارت سطح بالا رو برای شما کپی کنه)

لول 8: Endure

لول 9: Protect

لول 10 یا ماکزیموم: Second Awakening (تمام کانفیدنت‌هائی که جزو Phantom Thieves هستند، بعد از اینکه به سطح تعامل لول 10 با شما می‌رسن، قدرت اصلی پرسونای اونها بیدار می‌شه، در این حالت، کانفیدنت شما این توانائی رو پیدا می‌کنه که در مقابل ضرباتی که نسبت به اونها ضعف داره مقاومت کنه. به این اتفاق Second Awakenning گفته می‌شه)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Youske کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌های Youske کلیک کنید

Youske Confidant

Persona5Guide Hermit

 راهنمای ماکزیموم کردن کانفیدنت Hermit

Futaba Sakura

فوتابا با وجودی که یکی از اعضای Phantom Thieves به حساب میاد اما با توجه به نقشی که به عنوان راهنما برای گروه بازی می‌کنه، در مبارزات حضور فیزیکی نداره. این یعنی مقدار HP یا SP فوتابا هیچ اهمیتی در بازی ندارن و اصلا نمی‌دونم که چرا این مقادیر براش تعریف شدن! بهرحال، مهارت‌هائی که با ارتقای سطح تعامل فوتابا باز می‌شن به ترتیب زیر هستند:

لول 1: Moral Support (این شانس وجود داره که در حین مبارزه فوتابا جادوی کاجا (افزایش قدرت ضربات) و یا پارتی هیلینگ (پر کردن مقداری از هلث اعضای گروه) رو اجرا کنه)

لول 2: Mementos Scan (این شانس وجود داره که با وارد شدن به یکی از طبقات Mementos، فوتابا تمام اون طبقه رو اسکن کنه و تمام قسمت‌های اون طبقه در نقشه دیده بشه)

لول 4: Position Hack (وقتی دشمن به شما حمله می‌کنه و غافلگیر می‌شید، این شانس وجود داره که فوتابا موقعیت رو به نفع شما تغییر بده)

لول 6: Active Support (قابلیت Moral Support که در اولین لول با اون آشنا شدید، حالا می‌تونه مقداری از SP شما رو در هم پر کنه)

لول 7: Treasure Reboot (با این مهارت، بعد از اینکه آیتم‌های موجود در نقشه رو برداشتید، اگر با دشمن‌ها درگیر بشید، این احتمال وجود داره که بعد از مبارزه، آیتم‌ها دوباره احیا بشن و بتونید دوباره اون‌ها رو بردارید)

لول 9: Emergency Shift (یکی از مهارت‌های بسیار خوب فوتابا همین مورد هست. وقتی مبارزه اصلا به نفع شما پیش نمی‌ره و 2 نفر از اعضای گروهتون به زمین افتادن، این شانس وجود داره که فوتابا اعضای گروه رو با اعضای پشت خط حمله تعویض کنه)

لول 10 فاز اول: Final Guard (فوتابا ممکنه با این مهارت، یک ضربه ی مرگ آور به یکی از اعضای گروه رو خنثی کنه)

لول 10 فاز دوم: Second Awakening

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Futaba کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌های Futaba کلیک کنید

Futaba Confidant

Persona5Guide HangedMan

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Hanged

Munehisa Iwai

علاوه بر اینکه لول آپ شدن سطح تعاملتون با این Confidant برای گرفتن تروفی Great Phantom Thieves Convene لازم و حیاتیه، با ارتقای سطح دوستیتون با Munehisa Iwai، سرویس‌های ویژه‌ای توسط اون برای شما محیا می‌شن که استفاده از اونها می‌تونه مبارزات رو برای شما بسیار ساده‌تر کنه. امکان شخصی سازی اسلحه ها یکی از این سرویس‌های ویژه است. برای استارت رابطه‌ی دوستانه با Iwai باید قبل از هر اقدامی، مهارت Courage تون رو به لول 4 ارتقا بدید. تا قبل از این سطح، اصلا نمی‌تونید در رابطه با موضوعی که زمینه ساز دوستی شما با Iwai هست با اون صحبت کنید. بطور کلی توصیه می‌کنم مهارت‌های Gut ، Knowlage و Charm رو زودتر از باقی مهارت‌هاتون ارتقا بدید. فعالیت‌های مختلفی برای ارتقای سطح مهارت‌های شما در بازی تعریف شده که با گشت و گذار در توکیو به راحتی می‌تونید با اونها آشنا بشید و هر کدوم که تاثیر بیشتری بروی مهارت مورد نظر شما دارن رو انتخاب و در اونها شرکت کنید. نکته‌ای که باید به اون توجه داشته باشید این هست که بعضی مهارت‌ها، در روزهای خاصی از هفته یا در شرایط آب و هوائی ویژه‌ای با انجام یک فعالیت مشخص، بیشتر از حالت استاندارد ارتقا پیدا می‌کنن که البته بدست آوردن اطلاعات در رابطه با این شرایط اصلا کار سختی نیست و به راحتی با اونها آشنا خواهید شد.

لول 1: Starter Customization (با شروع رابطه ی دوستانه با Iwai در اولین مرحله، قابلیت شخصی سازی اسلحه‌ها البته برای سلاح‌های ضعیف‌تر برای شما محیا می‌شه)

لول 3: Medium Customization (در این مرحله، امکان شخصی سازی اسلحه‌های میان رده با قدرت متوسط در اختیار شما قرار می‌گیره)

لول 5: Discount (در این سطح، دستمزد مورد نیاز برای شخصی سازی اسلحه‌ها توسط Iwai کاهش پیدا می‌کنه)

لول 7:Expert Customization (در این مرحله می‌تونید به Iwai برای شخصی سازی اسلحه‌های بالارده و قدرتمند درخواست بدید)

لول 10 یا ماکزیموم: Ace Customization (می‌تونید درخواست ساخت و همینطور شخصی سازی اسلحه های ویژه رو به Iwai بدید. اگر برای گرفتن تروفی Beyond Rehabilitation به مشکل برخوردید، سلاح‌هائی که در این سطح توسط Iwai در اختیار شما قرار می‌گیرن، می‌تونن نقش موثری در مبارزه با دوقلوها داشته باشن)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Iwai کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها کلیک کنید

Hanged Confidant

Persona5Guide Fortune

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Fortune

Chihaya Mifune

برای شروع ارتباط دوستانه با Chihaya Mifune باید یک مقدار مقدمه چینی کنید. اولین باری که به آکیباهارا با ریوجی سفر‌ می‌کنید و این قسمت از توکیو برای شما باز می‌شه، با Mifune هم آشنا می‌شید اما برای اینکه بتونید استارت دوستی رو با اون بزنید باید کارهائی رو انجام بدید. اول باید با Mifune صحبت کنید و به اون اجازه بدید تا آینده ی شما رو پیشگوئی کنه. همینجاست که به شما سنگ جادوئی رو هم پیشنهاد می‌ده که با استفاده از اون می‌تونید سرنوشت نامناسبتون رو هم تغییر بدید. (محض اطلاعتون باید 100هزار ین هم پول برای شروع سطح تعاملتون با Mifune خرج کنید. پس اگر این مقدار پول ندارید، بهتره دست بکار بشید) بعد از اولین برخوردتون به کافه لبلانیک بر می‌گردید و در کمال تعجب متوجه می‌شید که پیشگوئی Mifune درست از آب در آمده. همین موضوع باعث می‌شه نسبت به خرید سنگ جادوئی وسوسه بشید. باید دوباره به آکیباهارا برید و به پیشگو سربزنید. اینبار باید سنگ جادئوی رو از Mifune بخرید. بعد از اینکه سنگ رو خریدید، دوباره به کافه بر می‌گردید اما متوجه می‌شید که سنگی که تهیه کردید فقط سنگ نمک هست و یجورائی کلاه سرتون رفته. دوباره باید به آکیباهارا و بسراغ پیشگو برید. اینبار بعد از اینکه با Mifune صحبت می‌کنید، یک ماموریت در Mementos به شما داده می‌شه. درخواست رو انجام بدید و دوباره به سراغ Mifune برید تا رابطه ی دوستی با اون شروع بشه.

Mifune یکی از کانفیدنت‌های بسیار خوب بازی هست که می‌تونه به شما برای ارتقای سطح تعاملتون با سایر Confidant ها کمک کنه. بهتره از هر فرصتی برای لول آپ کردن رابطه‌ی دوستی با Mifune استفاده کنید تا به لول 7 برسید. در ادامه توضیح می‌دم که در این مرحله چه ویژگی ارزشمندی به سرویس‌های Mifune برای شما اضافه می‌شه.

لول 1: Lucky Reading (بعد از درخواست این سرویس و انتخاب یکی از مهارت‌هاتون، فعالیتی که باعث ارتقای اون مهارت می‌شه، تاثیر بیشتری بر ارتقای مهارت شما خواهد داشت. بعنوان مثال اگر مهارت Gut رو انتخاب کنید و به سینما برید، با 3 بار تکرار این پروسه، می‌تونید یک لول Gut رو ارتقا بدید)

لول 3: Money Reading (بعد از باز شدن این توانائی، پولی که در مبارزات بدست میآرید، افزایش پیدا خواهد کرد)

لول 5: Fate Reading (با انتخاب این مهارت و پرداخت هزینه ی اون، می‌تونید مهارت‌هائی که یکی از کانفدینت‌های شما در آینده بدست خواهد آورد رو ببینید)

لول 7: Affinity Reading (همونطور که گفتم، سطح 7 از تعامل با Mifune یک ویژگی منحصر بفرد رو در اختیار شما قرار می‌ده. با انتخاب این گزینه و انتخاب Confidants مورد نظرتون از لیست، قرار بعدی که با اون کانفیدنت می‌گذارید، به احتمال بسیار زیاد باعث لول آپ شدن و ارتقای سطح تعامل با اون کانفیدنت خواهد شد)

لول 10 یا ماکزیموم: Special Fate Reading(با این سرویس می‌تونید تمام مهارت‌هائی که یکی از کانفیدنت‌های شما (از لیست کانفیدنت مورد نظرتون رو انتخاب می‌کنید) در آینده بدست خواهد آورد رو ببینید)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Mifune کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌های Mifune کلیک کنید

Fortune Confidant

Persona5Guide Empress

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Empress

Haru Okumura

شاید باور نکنید ولی اولین باری که Persona 5 رو تمام کردم، اصلا با Haru دوست نشدم! یعنی اصلا نمی‌دونستم کجاست که باهاش رابطه‌ی دوستانه برقرار کنم. تازه وقتی بازی رو تمام کردم فهمیدم که Haru از قلم افتاده! پس حواستون رو جمع کنید که اشتباه من رو تکرار نکنید. تقریبا آخرای بازی فرصت دوست شدن با Haru رو پیدا می‌کنید. اگر دقیق بخوام اعلام کنم، 10/31 یا 31 اکتبر می‌تونید برای دوست شدن با Haru اقدام کنید. همونطور که در خط داستانی بازی هم احتمالا متوجه شدید، هارو به باغبانی و نگهداری از گیاهان خیلی علاقه‌منده و بیشتر وقتش رو بالای پشت‌بام مدرسه سپری می‌کنه بنابراین، پشت‌بام مدرسه ی شوجین، جائی هست که باید سراغ هارو رو اونجا بگیرید. بعد از اینکه با Haru دوست شدید، می‌تونید در کاشت گیاه به اون کمک کنید. این گیاه‌ها علاوه بر اینکه قابلیت فروش دارن، می تونن برای پر کردن خط SP کاراکترها مورد استفاده قرار بگیرن. نکته‌ی بسیار مهمی که باید به اون توجه داشته باشید، ارتقای مهارت Proficiency ( مهارت-تبحر ) کاراکترتون هست. Haru تنها زمانی با شما دوست می‌شه که این توانائیتون ماکزیموم شده باشه!

با ارتقای رابطه ی دوستانه با Haru موارد زیر اتفاق خواهند افتاد:

لول 1: Cultivation (بعد از اینکه با Haru دوست شدید، می‌تونید به همراه اون روی سقف دبیرستان شوجین، گیاه پرورش بدید)

لول 2: Baton Pass

لول 3: Follow Up

لول 4: Celebrity Talk (برای تمام اعضای فانتوم تیوز این قابلیت وجود داره، فقط اسامی اونها با هم فرق می‌کنه. مثل باقی اعضای گروه، اگر زمان مذاکره با شادوها به مشکل برخورد کنید و مذاکره خوب پیش نره، Haru دخالت می‌کنه تا مذاکره از اول شروع بشه)

لول 5: Bumper Crop (محصول سبزیجاتی که هر بار می‌تونید برداشت کنید با این مهارت بیشتر خواهد شد)

لول 6: Harisen Recovery

لول 7: Soil Improvement (زمان به ثمر رسیدن محصولات با این مهارت کاهش پیدا می‌کنه )

لول 8: Endure

لول 9: Protect

لول 10 یا ماکزیموم: Second Awakening (مثل باقی اعضای Phantom Thieves، رسیدن به آخرین سطح تعامل با Haru باعث می‌شه تا پرسونا اون به بلوغ برسه و دوباره بیدار بشه)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Haru کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌های Haru کلیک کنید

Haru Confidant

Persona5Guide Priestess

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Priestess

Makoto Niijima

بعد از تمام کردن قصر کاناشیرو (بانک) می‌تونید با ماکوتو دوست بشید. البته برای اینکه رابطه‌ی دوستیتون با Makoto شکل بگیره باید توانائی Knowledge شما لول 3 باشه. در غیر اینصورت ماکوتو اصلا تحویلتون نمی‌گیره! بعد از اینکه سطح دانشتون رو به مقدار مورد نظر رسوندین و قصر کاناشیرو هم تمام شد، می تونید Makoto رو طبقه‌ی سوم جلوی درب اتاق مشاوره، کنار کتابخانه پیدا کنید. اگر اونجا نبود، ممکنه کنار درب ورودی دبیرستان ایستاده باشه. از این دوحالت خارج نیست. یکی از این دو محل مطمئنا با Makoto روبه‌رو خواهید شد. تا سطح تعامل لول 5 رو بدون مشکل می‌تونید پیش ببرید اما برای رفتن به لول 6 باید مهارت Charm تون رو ارتقا بدید و ماکزیموم کنید. در غیر اینصورت خط داستانی مربوط به Makoto پیشرفت نمی‌کنه و طبیعتا لول آپ هم انجام نمی‌شه.

با هر مرحله از ارتقای سطح تعامل یا رابطه ی دوستانه با Makoto توانائی‌های زیر توسط ماکوتو در اختیار شما گذاشته می‌شه:

لول 1: Shadow Calculus (زمانی که در مبارزه شادوها رو آنالیز می‌کنید، به لطف این توانائی ماکوتو، می‌تونید جادوها و مهارت های شادوها رو ببینید و بفهمید که در صورت پیروزی در مبارزه، ممکنه چه آیتمی توسط شادو به شما داده بشه)

لول 2: Baton Pass

لول 3: Brainiac Talk (همونطور که گفتم، این مهارت لول 3 در همه‌ی کانفیدنت‌های عضو گروه فانتوم تیوز مشابه هست و فقط اسم اون فرق می‌کنه. با این توانائی، اگر مذاکره‌ی شما با شادوها درست و خوب پیش نره، ماکوتو دخالت می‌کنه و مذاکره از سر گرفته می‌شه)

لول 4: Follow Up

لول 6: Harisen Recovery

لول 7: Shadow Factorization (با این توانائی، زمانی که نشانگر رو روی حریفی که قصد ضربه زده به اون دارید نگه می‌دارید، متوجه می‌شید که شادو نسبت به چه ضرباتی ایمن هست، چه ضرباتی رو به سمت شما برگشت خواهد داد و چه ضرباتی هم بجای اینکه به دشمن صدمه بزنن باعث اضافه شدن مقدار هلث اون می‌شن)

لول 8: Endure

لول 9: Protect

لول 10 یا ماکزیموم: Second Awakening (پرسونای ماکوتو به شکل جدیدی با قدرت بیشتر دوباره بیدار می‌شه)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Makoto کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Makoto کلیک کنید

Makoto Confidant

Persona5Guide Moon

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Moon

Yuuki Mishima

Mishima جزو اون گروه از کانفیدنت‌هائیه که برای ماکزیموم کردن رابطه ی دوستانه باهاشون نیازی به تلاش زیاد ندارید. همینکه به پیام‌هاش پاسخ بدید و سر قرار حاضر بشید، حتی با کمترین توجه به پاسخ‌هائی که به اون می‌دید، رابطه ی دوستانه ای که باهاش برقرار کردید عمیق‌تر می‌شه. البته توصیه می‌کنم خیلی اذیتش نکنید :) با ماکزیموم کردن کانفیدنت میشیما علاوه بر اینکه می‌تونید از شر پرسونای Moon در لیست پرسوناهاتون خلاص بشید و جا رو برای پرسوناهای مربوط به آرکاناهای جدید باز کنید، یک قابلیت بسیار خوب هم بدست خواهید آورد. توانائی اصلی میشیما بواسطه ی پیشرفت سطح تعامل با اون، ارتقای مقدار EXPهست که بعد از هر مبارزه بدست میارید. اگر قصد کامل کردن کتابخانه ی پرسوناها و گرفتن تروفی Mask Collector رو دارید، می‌دونید که باید کاراکتر اصلی یعنی جوکر رو بطور کامل لول آپ کنید. برای لول آپ کردن هم EXP نیاز دارید. پس EXP بیشتر یعنی زندگی بهتر :))

لول 1: Mishima’s Support (با این مهارت، اعضای پشتیبان هم EXP دریافت خواهند کرد)

لول 3: Mishima’s Enthusiasm (مقدار EXP که از مبارزات بدست خواهید آورد، افزایش پیدا می‌کنه)

لول 5: Mishima’s Desperation (مقدار EXP که اعضای پشتیبان بدست میارن بیشتر خواهد شد)

لول 7: Phanboy (به مقدار قابلی توجهی، EXP که از مبارزات بدست میارید افزایش پیدا خواهد کرد)

لول 10 یا ماکزیموم: Salvation Wish (با این ویژگی اعضای پشتیبان گروه به همون مقداری که اعضای اصلی EXP دریافت می‌کنن، EXP بدست خواهند آورد)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Mishima کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Mishima کلیک کنید

Mishima Confidant

Persona5Guide Lovers

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Lovers

Ann Takamaki

همونطور که احتمالا خودتون هم می‌دونید، Ann یکی از اعضای اولیه ی گروه Phantom Thieves هست که بعد از Ryuji به تیم ملحق می‌شه و در زمینه‌ی استفاده از جادوی آتش توانائی بسیار زیادی داره. علاوه بر این در لول‌های بالاتر، پرسونای Ann مهارت Concentrate رو یاد می‌گیره که با استفاده از اون می‌تونید ضربات مرگ‌آوری به دشمن وارد کنید. دوست شدن با Ann اصلا کار سختی نیست و فقط نیاز داره که در زمینه ی مهارت Kindness به سطح دوم رسیده باشید. بعد از اون برای ارتقای سطح دوستیتون با Ann از لول 5 به 6 هم نیاز دارید که مهارت Confidant رو به سطح 2 برسونید. تمام این مهارت‌ها بر طبق روال عادی پیشبرد بازی در زمان مورد نیاز به اون سطحی که توقع دارید رسیدن. برای همین خیلی نگران ارتقای مهارت‌هاتون حداقل برای این کانفیدنت نباشید. Ann یک مُدل پاره وقت هست و بخاطر شرایط خانوادگی که داره معمولا تنها زندگی می‌کنه که همین موضوع اون رو به گزینه ای ایده‌آل برای جوانان وطنی تبدیل کرده :) کاموشیدا هم دقیقا بخاطر متفاوت بودن این شخصیت با سایر دانش آموزان مدرسه و همینطور نقطه ضعفی که برای حمایت از دوستش Shiho برای بودن در ترکیب اصلی تیم والیبال داره، Ann رو مجبور به انجام کارهای نادرستی می‌کنه. در زمان گفتگو با Ann سعی کنید ازش حمایت کنید. فرقی نمی‌کنه که چه چیزی می‌گه یا چه کاری انجام می‌ده، شما هر موقع ازتون سوالی پرسید، گزینه ای رو انتخاب کنید که بیشتر جنبه‌ی حمایتی داشته باشه تا انتقاد. این سیاست رو که دنبال کنید، خودتون می‌بینید که بدون نیاز به تلاش ویژه‌ای، سطح تعامل با Ann ماکزیموم می‌شه.

لول 1: Baton Pass

لول 2: Follow Up

لول 3: Girl Talk (وقتی مذاکره بین شادوها و جوکر بخوبی پیش نمی‌ره، Ann دخالت می‌کنه تا گفتگو از اول شروع بشه)

لول 5: Crocodile Tears (چه اسم جالبی داره این مهارت! اشک تمساح !! با این مهارت شادوها رو مجبور می‌کنید تا در مذاکرات سطح تقاضاشون رو پائین بیارن)

لول 6: Harisen Recovery

لول 7: S.e-x-y Technique (با این مهارت، در مذاکرات، تمرکز شادوها بهم خواهد خورد و زودتر به درخواست شما پاسخ مثبت خواهند داد)

لول 8: Endure

لول 9: Protect

لول 10 یا ماکزیموم: Second Awakening

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Ann کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Ann کلیک کنید

 Ann Confidant

Persona5Guide Hierophant

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Hierophant

Sojiro Sakura

با توجه به اینکه سوجیرو صاحب کافه لبلانیک هست و هر شب اون رو خواهید دید، بالا بردن سطح تعامل با اون شاید کار سختی بنظر نرسه اما بهتون اطمینان می‌دم که درسته که کار سختی نیست اما ساده هم نیست! تا لول 5، بدون مشکل می‌تونید سطح تعاملتون با Sojiro رو ارتقا بدید اما بعد از یکسری اتفاقات که در حین بازی اون‌ها رو خواهید دید، تا 22-8 دیگه نمی‌تونید روی کانفیدنت Sojiro کار کنید. بعد از این تاریخ دوباره می‌تونید برای افزایش سطح تعاملتون با Sojiro تلاش کنید اما ارتقای این 5 لول باقی مونده، به نسبت 5 لول ابتدائی کار سخت‌تری هست. از 22-8 برای افزایش سطح تعامل با Sojiro حتما باید مهارت Kindnessتون ماکزیموم باشه. علاوه بر این Sojiro در لول‌های اولیه اصلا آدم خوش اخلاقی نیست و ارتقای سطح تعامل اون ممکنه براتون هیچ جذابیتی نداشته باشه و به همین منظور ممکنه خیلی برای ارتقای دوستی با Sojiro وقت نگذارید که این اشتباه هست. سعی کنید در موقعیت‌هایی که براتون فراهم می‌شه حتما با Sojiro تعامل کنید تا زمان رو از دست ندید و برای ماکزیموم کردن این کانفیدنت به مشکل برخورد نکنید. یکی از نکات جالب در مورد Sojiro نحوه‌ی صدا کردن این کاراکتر توسط فوتاباست. شخصا از لهجه و سبک تلفظ فوتابا برای صدا کردن این کاراکتر خیلی خوشم می‍آد. نپرسید چرا که خودم هم نمی‌دونم!

مهارت‌ها و قابلیت‌های زیر با ارتقای سطح دوستی با Sojiro در دسترس شما قرار می‌گیره:

لول 1: Coffee Basics (در این مرحله، می‌تونید با استفاده از قهوه‌ساز داخل کافه لبلانیک، برای خودتون قهره درست کنید. این نوشیدنی، می‌تونه به مقدار کم، SP شما رو پر کنه)

لول 3: Leblanc Curry (در این سطح، می‌تونید داخل کافه لبلانیک، برای خودتون خوراک کاری درست کنید. تاثیر این نوع غذا شبیه به قهوه است با این تفاوت که برای تمام اعضای گروه، مقداری از SP رو پر می‌کنه)

لول 6: Coffee Mastery (قهوه‌ای که در این سطح درست می‌کنید، به مقدار قابل توجهی می‌تونه SP شما رو پر کنه)

لول 9: Curry Tips (خوراکی که با این مهارت درست می‌کنید به مقدار مناسبی از SP تمام کاراکترهاتون رو در زمان استفاده پر می‌کنه)

لول 10 یا ماکزیموم: Curry Master (این مهارت به شما امکان ساخت آیتمی رو می‌ده که به مقدار قابل توجهی، SP تمام کاراکترهاتون رو در زمان استفاده پر می‌کنه)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Sojiro کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Sojiro کلیک کنید

Sojiro Confidant

Persona5Guide Star

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Star

Hifumi Togo

 اواخر ماه June از Youske در مورد یکی از همکلاسی‌هاش اطلاعاتی کسب می‌کنید. شخصیتی که در زمینه ‌ی شوگی (که اصلا نمی‌دونم چیه؟! فکر می‌کنم چیزی مثل شطرنج باشه) بازیکن بزرگیه. بعد از این ماجرا، کلیسای محله‌‌ی Kanda براتون بازی می‌شه. باید شب به کلیسا سر بزنید تا هیفومی رو در حال بازی کردن شوگی ببیند. البته اصلا نگران این موضوع نباشید که زمان رو از دست بدید یا فراموش کنید به کلیسا سر بزنید. مورگانا یکی از مسئولیت‌هاش همین هست که به شما یادآوری کنه باید چه کاری رو انجام بدید و در این زمینه ی فعالیتی بسیار سماجت بخرج می‌ده. برای اینکه بتونید با Hifumi رابطه برقرار کنید، باید سطح مهارت Chrm شما لول 3 باشه. بعد از اینکه با هیفومی دوست شدید و کمی این کانفیدنت رو لول آپ کردید، باید سطح مهارت Knowledge تون رو هم ماکزیموم کنید. هیفومی کاراکتر تاثیرگذاری در روند مبارزات در پلاس و ممنتوس بحساب میاد! با وجودی که عضو فانتون تیوز نیست، اما ارتقای سطح تعاملش در زمان مبارزه ویژگی بسیار بدرد بخوری رو براتون محیا می‌کنه. با شروع تعامل با هیفومی، می‌تونید در مبارزات، زمانی که نوبت به جوکر برای ضربه زدن رسید، هر کدوم از اعضای تیم رو که تمایل دارید با اعضای پشتیبان عوض کنید.

لول آپ کردن سطح تمامل با Hifumi این ویژگی‌ها رو به همراه داره:

لول 1: Koma Sabaki (همونطور که بالا هم اشاره کردم، آغاز دوستی با هیفومی، به شما اجازه میده تا در زمان مبارزه، زمانی که نوبیت به جوکر رسید، هر کدوم از کاراکترهای تیم رو که البته به مشکل خاصی برخورد نکردن، با اعضای پشتیبان تعویض کنید)

لول 3: Uchikomi (در این سطح، اگر ضربه‌ی جوکر باعث زمین خوردن شادو‌ها بشه، این احتمال وجود داره که یک ضربه ی Fallow-Up توسط یکی از اعضای تیم پشتیبان به حریف زده بشه)

لول 5: Kakoi Kuzushi (با این مهارت، اگر شادوها به شما حمله کرده باشن و محاصره شده باشید، باز هم می‌تونید برای فرار کردن اقدام کنید)

لول 7: Narikin (اگر به شادوها Ambush بدید و اگر در اولین دوری که نوبت ضربه با شماست، تمام اونها رو از بین ببرید، پولی که از مبارزه بدست میارید، 2 برابر خواهد شد)

لول 9: Touryou (با این مهارت، قادر هستید به محض ورود به یک مبارزه، با وجودی که ممکنه هنوز نوبت به شما نرسیده باشه، از مبارزه فرار کنید)

لول 10 یا ماکزیموم: Rogo System (با این مهارت می‌تونید نوبت هرکدام از اعضای خط حمله رو بدون نیاز به اینکه منتظر رسیدن نوبت جوکر بمونید، با اعضای پشتیبان عوض کنید)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Hifumi کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Hifumi کلیک کنید

Hifumi Confidant

Persona5Guide Sun

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Sun

Toranosuke Yoshida

راستش رو بخواین، تمام کانفیدنت‌های Persona 5 که باید با اونها ارتباط برقرار کنید، به یک اندازه دوست‌داشتنی نیستن! یعنی ممکنه صرف وقت با بعضی از اونها جالب و سرگرم کننده باشه اما در مقابل ارتقای سطح تعامل با گروه دوم باعث خستگی و کسالتتون بشه. یکی از این کانفیدنت‌هایی که اصلا از تعامل با اون لذت نمی‌برم Yoshida هست. گفتگوهای طولانی و خسته کننده که جذابیت چندانی ندارن از یک طرف و شخصیت پردازی خود این کاراکتر از طرف دیگه Yoshida رو به کاراکتری تبدیل کرده که در گروه شخصیت‌های محبوب من در بازی Persona 5 قرار نمی‌گیره. بهرحال برای کامل کردن سطح تعامل با تمام کانفیدنت‌ها به اجبار باید بسراغ این شخصیت هم بریم و با اون تعامل کنیم. اگر شما هم مثل من اصلا با این شخصیت ارتباط برقرار نمی‌کنید باید یک خبر خوشحال کننده بهتون بدم. Yoshida از اون دست کانفیدنت هائیه که سطح تعامل با اونها خیلی سریع ارتقا پیدا می‌کنه. یعنی تقریبا مثل Mishima بدون توجه زیاد به پاسخ‌هائی که به اون می‌دید و فقط با همراه داشتن پرسونای آرکانای Sun می‌تونید این کاراکتر رو لول آپ کنید. تبحر Yoshida همونطور که احتمالا حدس زدید در سخنرانی و مذاکره کردنه. یعنی با ارتقای سطح تعامل با این کاراکتر، توانائی مذاکره کردن شما هم بالا می‌ره. می‌تونید در گفتگو با شادوها از اونها برای پول و آیتم بیشتر درخواست کنید. حتی می‌تونید بدون نیاز به مذاکره، شادو رو وادار کنید که به شما ملحق بشه و در مجموع در هر زمینه‌ای که در بازی مذاکره می‌کنید با ارتقای سطح تعامل با Yoshida و یادگرفتن مهارت‌هاش می‌تونید بهتر عمل کنید.

برای شروع سطح تعامل و دوستی با Yoshida باید یک مقدار مقدمه چینی کنید. اول اینکه باید شب به میدان اصلی محله‌ی شیبویا برید و یوشیدا رو در حال سخنرانی ملاقات کنید. بعد باید داخل فروشگاه Beef Bowl با استفاده از مجلات کاریابی، کار پاره وقت پیدا کنید. دومین باری که به سر کارتون برید، یوشیدا رو ملاقات می‌کنید که برای صرف غذا به رستوران مراجعه کرده. شب بعد دوباره به میدان محله‌ی شیبویا برید و با یوشیدا صحبت کنید و در پاسخ به اون بگید که علاقه‌مند به همکاری با اون هستید تا اولین مرحله از تعاملتون با یوشیدا شکل بگیره.

مهارت‌هائی که با ارتقای سطح تعامل Yoshida بدست خواهید آورد به قرار زیر هستن:

لول 2: Diplomacy (بطور اتفاقی در حین مذاکره و گفتگو با شادوها، می‌تونید از اونها برای پول یا آیتم بیشتر تقاضا کنید)

لول 3: Fundraising (با این مهارت، در حین مذاکره می‌تونید از شادوها مقدار زیادی پول درخواست کنید)

لول 5: Manipulation (این شانس وجود داره که شادو آیتم خاص و کمیابی رو در زمان مذاکره به شما پیشکش کنه)

لول 8: Mind Control (زمانی که قصد جذب یک پرسونا رو دارید، این امکان براتون محیا می‌شه که بطور کلی بخش مربوط به مذاکره رو انجام ندید)

لول 10 یا ماکزیموم : Charismatic Speech (با این مهارت می‌تونید با شادوهائی که سطح لول اون‌ها از شما بیشتر هست، برای جذبشون مذاکره کنید)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Yoshida کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Yoshida کلیک کنید

Confidant Yoshida

Persona5Guide Temperance

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Temperance

Sadayo Kawakami

عالیه این کانفیدنت، عاالی! بعدا بهتون می‌گم چرا!! Kawakami از اون کاراکترهائیه که شخصیت پردازیش داد می‌زنه در حال انجام یک بازی ژاپنی هستید. معلومه بازی توسط یک عده آدم بالغ ساخته شده که هنوز در حال و هوای فانتزی دوران دبیرستانشون غوطه ور هستن. فانتزی که می‌شه گفت روح پرسونا دقیقا از اون سرچشمه می‌گیره. بعد از تمام کردن ماموریت مربوط به دومین باس بازی یعنی مادارامه، ریوجی با یک آگهی تبلیغاتی به سراغ شما می‌آد. تبلیغاتِ مربوط به کسب و کاری که به بزرگسال‌ها مربوط می‌شه و چی هیجان انگیزتر از کنجکاوی در مورد چنین فعالیت‌هائی برای یک گروه نوجوان پرانرژی. میشیما هم به گروه شما و ریوجی ملحق می‌شه و برای سر در آوردن از ماجرای تبلیغاتی که ریوجی برگه ی اون رو همراه خودش آورده اعلام آمادگی می‌کنه و ماموریت 3 نفره‌ی شما که ریوجی اسم اون رو Operation Maidwatch گذاشته شروع می‌شه. جذابیت‌ باقی داستان رو با تعریف اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد از بین نمی‌برم. فقط اینکه بعد از تمام شدن ماجرا، باید روز بعد، وقتی ساعت مدرسه تمام می‌شه به طبقه‌ی سوم برید تا Kawakami رو در حال جر و بحث با معلم زبان انگلیسی پیدا کنید. بعد از اینکه دخالت می‌کنید و شرایط رو طوری جلوه می‌دین که انگار کاواکامی بعد از مدرسه بطور خصوصی به شما درس می‌ده، بحث بین دو معلم رو ختم بخیر می‌کنید و کاواکامی هم که می‌دونه شما از راز کوچیکش خبر دارید، شماره‌ی تماسش رو به شما می‌ده تا از این به بعد بتونید از تلفن همگانی زرد رنگی که روی پیشخوان کافه لبلانیک جا خوش کرده با اون تماس بگیرید و استخدامش کنید. برای هر بار استخدام کردن کاواکامی باید 5000 ین پرداخت کنید که اوایل بازی ممکنه بنظرتون پول زیادی باشه ولی مطمئن باشید که ماکزیموم کردن کانفیدنت کاواکامی مطمئنا ارزشش رو داره.

اما لول آپ کردن این کانفیدنت چه ویژگی‌هائی رو در اختیار شما خواهد گذاشت:

لول 1: Slack Off (بعد از باز شدن این قابلیت، گاهی اوقات می‌تونید در جلسه‌ی درس Kawakami داخل کلاس به باقی فعالیت‌هائی که تمایل دارید مثل کتاب خوندن یا ساخت Infiltration Tools بپردازید)

لول 3: Housekeeping (این قابلیت به شما اجازه می‌ده تا برای انجام کارهای شخصیتون مثل شستن لباس‌ها یا درست کردن قهوه از کاواکامی کمک بگیرید)

لول 5: Slack Off (با این مهارت، علاوه بر Kawakami، گاهی اوقات سر کلاس باقی معلم‌ها هم می‌تونید از زمانتون برای فعالیت‌های دیگه ای که به انجام اونها تمایل دارید استفاده کنید. مثلا کتاب بخونید)

لول 7: Super Housekeeping (بعد از باز شدن این مهارت، می‌تونید از کاواکامی برای تهیه ی خوراک کاری یا ساخت Infiltration Tools هم درخواست کمک کنید)

لول 10 یا ماکزیموم: Special Massage (یادتونه گفتم ماکزیموم کردن این کانفیدنت ارزشش رو داره، دلیلش دقیقا همین قابلیته. بعد از اینکه مهارت Special Message رو باز کردید، می‌تونید بعد از رفتن به پالاس یا ممنتوس، وقتی به کافه لبلانیک برگشتید، با کاواکامی تماس بگیرید تا بیاد و ماساژتون بده! بعد از اینکه ماساژ رو گرفتید، دیگه نیازی نیست اون شب رو بخوابید و حالا می‌تونید از خونه خارج بشید و به هر فعالیتی که تمایل دارید بپردازید. یعنی زمان بیشتر برای انجام کارهای عقب افتاده)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Kawakami کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Kawakami کلیک کنید

Kawakami Confidant

Persona5Guide Tower

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Tower

Shinya Oda

احتمالا Shinya یکی از آخرین کانفیدنت‌هائی هست که با اون تعامل می‌کنید. اواخر سپتامبر، میشیما طی پیامکی که براتون ارسال می‌کنه در رابطه با شخصی حرف می‌زنه که در بازی ویدئویی که اتفاقا طرفدار زیادی هم داره تقلب می‌کنه و اینطوری مقام اول رو مال خود کرده و هیچ‌کس هم نمی‌تونه اون رو شکست بده. برای پیگیری این ماجرا و بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این آدم تقلب‌کار، باید به آرکید یا مرکز بازی شیبویا سر بزنید. اونجا بهتون می‌گن که بله چنین فردی وجود داره و اسمش رو خواهید فهمید. بعد از اون باید به Mementos برید و سعی کنید این دوست تقلب کارمون رو شکست بدید اما طبیعتا هیچ‌کدوم از ضربه‌هاتون به اون اثری نداره. بعد از اینکه از مهلکه فرار می‌کنید به دنبال راه حل هستید، با گیمری خیلی حرفه‌ای با نام مستعار King آشنا می‌شید. برای دیدن King باید به آرکید یا گیم سنتر محله ‌ی آکیباهارا مراجعه کنید. بعد از یک مکالمه‌ی مختصر، King به شما می‌گه که اگر بدنبال کمک اون هستید، باید در ازاش براش کاری انجام بدید. باید اون رو به گروه Phantom Thieves معرفی کنید! برای اینکه یجورائی به این درخواست King رسیدگی کنید، باید به سراغ فوتابا برید. فوتابا پیشنهاد می‌ده که وبسایت مربوط به گیمی که King در اون مهارت داره رو برای چند لحظه هک کنه و لوگوی فانتوم تیوز رو به همراه اسم King یعنی Shinya Oda داخل صفحه ی اصلی سایت قرار بده تا کینگ قبول کنه که شما به قول و قرارتون با اون در مورد Phantom Thieves عمل کردید. اینکارها رو که انجام بدید، Oda قبول می‌کنه که با شما دوست بشه و آرکانای Tower شکل می‌گیره.

Shinya Oda کاراکتر بدرد بخوریه و ارتقای سطح تعامل با اون باعث می‌شه در مبارزه بر علیه شادوها موقعیت بهتری داشته باشید. با مهارت‌هائی که از این کانفیدنت یاد می‌گیرید، می‌تونید شادوهائی که هیچ نقطه ضعفی ندارن رو زمین بزنید، می‌تونید با استفاده از شلیک های تهدیدآمیز مذاکره با شادوها رو سرعت بدید، تعداد تیرهای تفنگتون بیشتر خواهد شد و ...

مهارت‌هائی که با لول آپ کردن کانفیدنت Shinya Oda بدست خواهید آورد به قرار زیر هستند:

لول 1: Down Shot (این مهارت به شما اجازه می‌ده با زدن دکمه ی مثلث در قسمت استفاده از اسلحه، از تمام گلوله های تفنگتون استفاده کنید تا دشمن رو به زمین بزنید)

لول 2: Bullet Bail (بعد از اینکه با موفقیت به شادو Ambush دادید، شانس این وجود داره که یک ضربه ی All-out Attack رو البته از نوع حمله با سلاح گرم، بدون محدودیت گلوله تجربه کنید)

لول 3: Warning Shot (در حین مذاکره با شادوها، با این مهارت می‌تونید یک شلیک تهدید آمیز انجام بدید که باعث ترس شادوی مورد نظر و بدست آوردن ساده تر اون پرسونا می‌شه)

لول 5: Ammo Pouch (تعداد تیرهائی که با خودتون حمل می‌کنید، بیشتر خواهد شد)

لول 6: Cheap Shot (تعداد گلوله‌هائی که برای مهارت Down Shot استفاده می‌کنید، با یاد گرفتن Cheap Shot کمتر خواهند شد)

لول 8: Electric Slug (صدمه ای که از طریق گلوله به دشمن وارد می‌کنید بیشتر خواهد شد)

لول 10 یا ماکزیموم: Oda Special (با این مهارت، گلوله‌های تفنگ جوکر از زره و همینطور سپر تمام شادوها، حتی اونهائی که در مقابل گلوله ایمن هستن عبور می‌کنه و به اونها صدمه می‌زنه)

برای دیدن پاسخ‌های مربوط به Shinya کلیک کنید

برای مخفی کردن پاسخ‌ها به Shinya کلیک کنید

Shinya Confidant

Persona 5 Twin Wardens

راهنمای افزایش سطح تعامل و لول آپ کردن کانفیدنت Strength

Justine & Caroline

جاستین و کارولین، دوقلوهائی که در اتاق بنفش به ایگور خدمت می‌کنن، جزو اون دسته از کانفیدنت‌هائی هستن که از طریق گفتگو و پرسش و پاسخ سطح تعامل اونها ارتقا پیدا نمی‌کنه. دوقلوها برای هر مرحله ارتقای سطح دوستی با شما، ازتون درخواست یک پرسونای خاص با مهارتی ویژه دارن. اگر بتونید اون پرسونا رو تهیه و به اونها عرضه کنید، وارد مرحله‌ی بعدی از سطح دوستی با اون‌ها خواهید شد. نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید این هست که بواسطه ی خط داستانی بازی، فقط تا دسامبر فرصت دارید تا این کانفیدنت رو ماکزیموم کنید. توصیه می‌کنم بعد از اینکه لول جوکر به 51 رسید به اتاق بنفش برید و برای ماکزیموم کردن سطح تعاملتون با جاستین و کارولین اقدام کنید (آخرین پرسونائی که دوقلوها از شما درخواست می‌کنن، لول 51 هست). اگر مقدمات مورد نظر رو داشته باشید، می‌تونید در یک روز سطح تعامل با دوقلوها رو از 1 به ماکزیموم برسونید.

مهارت‌هائی که با ارتقای سطح تعامل با دوقلوهای اتاق بنفش در اختیار شما قرار می‌گیره به قرار زیر هستند:

لول 1: Group Guillotine (این مهارت به شما اجازه می‌ده برای Fusion کردن یک پرسونای قویتر، 3 پرسونا رو قربانی کنید)

لول 3: Lockdown (با این مهارت، یکی از پرسوناهائی که همراه دارید رو داخل اتاق بنفش در یکی از سلول‌ها زندانی می‌کنید. بعد از چند روز اون پرسونا آزاد می‌شه و نسبت به جادو یا مهارتی که قبل از زندانی شدن ضعف داشته، مقاومت پیدا می‌کنه یا مهارت های جدیدی بدست میاره)

لول 5: Guillotine Booster (با این مهارت، می‌تونید چندین پرسونای مختلف رو برای Fusion کردن یک پرسونای قویتر، قربانی کنید)

لول 7: Special Confinement (پرسونائی که زندانی می‌شه، مهارت های بهتر و بیشتری رو بدست میاره)

لول 10 یا ماکزیموم: Special treatment (این مهارت که بنظر من یکی از بهترین مهارت‌های بازی بحساب میاد، به شما اجازه می‌ده با پرداخت هزینه، پرسوناهائی که لول اونها از لول فعلی شما بیشتر هست رو Fusion کنید)

راهنمای Fusion کردن پرسونا های درخواستی Justine & Caroline :

1 - Jack Frost با مهارت Mabufu :

برای ساخت پرسونای بالا، باید پرسوناهای Eligor و Silky رو با هم قربانی کنید تا Jack Frost با مهارت Mabufu رو بدست بیارید. اگر Jack Frost این مهارت رو نداشت، اون رو لول آپ کنید. معمولا در لول 12، مهارت Mabufu به لیست مهارت‌های این پرسونا اضافه می‌شه.

2 - Shiisaa با مهارت Frei

برای این مرحله، پرسونای Jack Frost رو که در مرحله ی قبل Fusion کردید، با Makami قربانی کنید.

3 - Matador با مهارت Magaru

بهترین راه برای بدست آوردن پرسونای مورد نظر دوقلوها در این مرحله، Fusion کردن Nekomata و Obariyon هست.

4 - Flauros با مهارت Tarukaja

این پرسونا با قربانی کردن 3 پرسونای Andras و Eligor و Berith بدست خواهد آمد.

5 - Ame-no-Uzume با مهارت Dodge Psy

برای تهیه‌ی این سفارش، باید پرسوناهای Kin-ki و Sui-ki رو قربانی کنید. نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید این هست که پرسونای Kin-Ki که برای این Fusion به اون نیاز داردی باید لول 27 باشه.

 6 - Neko Shogun با مهارت Dekaja

پرسونای Anzu با لول 28 رو با پرسوناهای Kodama و Sudama قربانی کنید

7 - Lachesis با مهارت Tetraja

این سفارش دوقلوها یک مقدار خاص هست که باید برای انجام اون بیشتر دقت کنید. در قدم اول باید پرسونای Lamia و Sandman رو با هم Fusion کنید تا پرسونای Principality رو با مهارت Tetraja بدست بیارید. حالا Principality رو با Yaksini قربانی کنید تا Ame-no-Uzume با مهارت Tetraja رو بدست بیارید و در قدم آخر هم Ame-no-Uzume رو با Isis قربانی کنید. حواستون باشه در زمان ثبت مهارت‌ها برای پرسونای Fusion شده، اون مهارتی که لازم هست رو انتخاب کنید.

8 - Hecatoncheires با مهارت Masukunda

برای این پرسونا، باید Unicorn و Lili رو با هم Fuse کنید.

9 - Bugs با مهارت Samerecarm

برای ساخت این پرسونا، می‌تونید Hariti با لول 41 رو با Pixie و Pisaca قربانی کنید. داخل بعضی از توضیحات، به لول مشخصی برای پرسونا اشاره کردم. حتما باید پرسونائی که ذکر کردم در این لول یا بالاتر از این لول باشه تا مهارتی که مد نظر هست رو داشته باشه. اگر پرسونای شما در سطحی پائین‌تر از این لول قرار گرفته باید اون رو آپگرید کنید و به این لول برسونید.

10 - Seth با مهارت High Counter

قبلا Hecatoncheires رو Fuse کردید. اون رو با با Kushinada دوباره Fuse کنید تا Horus بدست بیاد. حالا Horus رو با Isis و Thoth و Anubis قربانی کنید تا Seth بدست بیاد. اواسط اکتبر بعد از اینکه ماموریت The Killer Who Cleans Up Trash رو انجام دادید، بعنوان جایزه کارت High Counter رو بدست آوردید. (امیدوارم هنوز اون کارت رو داشته باشید ) اگر هنوز این درخواست رو انجا ندادید، حالا وقتش رسیده که به Mementos سربزنید. حالا کارت مهارت High Counter رو برای Seth استفاده کنید تا آخرین پرسونای سفارشی دوقلوها هم آماده بشه.

اگر هر کدام از پرسوناهائی که در پروسه ی بالا از اون‌ها استفاده کردیم رو هنوز ندارید، می‌تونید با راهنمای Fusion کردن تمام پرسوناها که در این آدرس وجود داره، اون رو Fuse و ازش استفاده کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.