نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 12 تیر 1396
ساعت 16:33

راهنما و لیست تروفی های بازی Persona 5

4.33 از 5

راهنمای کامل برای گرفتن تمامی تروفی های بازی Persona 5 - پرسونا

قبل از هر چیزی باید بگم که اگر از طرفدارای Persona 5 نیستید، اصلا توصیه نمی کنم برای گرفتن تروفی های این بازی اقدام کنید! دلیلش هم اینه که برای پلاتینیوم کردن پرسونا 5 باید بیشتر از 100 ساعت 150 ساعت وقت بگذارید! یعنی بطور میانگین باید زمانی رو که می‌تونید به گرفتن تمام تروفی های 3 یا 4 بازی خوب اختصاص بدید، برای گرفتن تروفی پلاتینیوم پرسونا 5 صرف کنید. لپ کلام اینکه باید عاشق پرسونا باشید تا گرفتن تروفی پلاتینیومش ارزش زمانی که بهش اختصاص می دید رو داشته باشه.

پرسونا 5 یکی از بهترین ( به نظر شخصی من البته بهترین ) بازی نقش آفرینی ژاپنی هست که تابحال عرضه شده. شخصیت پردازی کاراکترها بی‌نظیره. گرافیک فانتزی بازی با اینکه می‌تونست بهتر از این هم باشه، باز هم عالیه. داستان بازی فوق العاده روایت می شه. طراحی دشمن‌ها بدون نقص انجام شده و اسلحه‌ها و کلی نوآوری دیگه که به نسبت نسخه‌های بسیار خوب قبلی باز هم کامل‌تر شدن تا Persona 5 یک بازی بی‌نظیر برای من و افرادی باشه که به این سبک و البته مبارزات نوبتی علاقه دارن.

خیلی از موضوع بحثمون دور نشیم. همونطور که گفتم اگر دلتون می‌خواد که روی گرفتن تمام تروفی‌های این بازی تمرکز کنید، باید بیشتر از 100 ساعت وقت صرف کنید . پرسونا 5 در گروه بازی‌هایی قرار می‌گیره که گرفتن تروفی پلاتینیومش شاید کار خیلی سختی نباشه اما به شدت وقت گیره. پس باید یک مدت بازی‌های دیگه رو فراموش کنید و برای این هدفتون مداوم پرسونا 5 بازی کنید. البته که گرفتن بعضی از تروفی های بازی هم به همین مقدار زمان نیاز دارن. تروفی‌هائی مثل ماکزیموم کردن رابطه با تمام Confidantها نمونه‌ای از این دست تروفی‌هاست که با یک اشتباه جزئی، ممکنه نتیجه‌ای که می‌خواین رو براتون حاصل نشه و لازم باشه دوباره از اول بازی رو شروع کنید که در این حالت هر چقدر هم Persona 5 رو دوست داشته باشید، دیگه به این اجبار راضی نخواهید شد. این راهنما که در ادامه اون رو مطالعه خواهید کرد، با مجموعه‌ای از مقاله‌ها برای پوشش یک تروفی خاص یا آموزش برای بهبود یک مهارت در بازی همراه می‌شه. به‌عبارت دیگه راهنمای تروفی‌های بازی Persona 5 با یک یا چند مقاله ی مرتبط نوشته می‌شه که در طول راهنما به اونها ارجاء داده خواهید شد. اون مقاله ها رو باید با دقت مطالعه کنید و مواردی که در اونها پوشش داده شده رو رعایت کنید تا امید بخدا با مشکلی مواجه نشید.

Persona 5 Trophy Guide Banner

نکاتی که باید قبل از تمر کز برای گرفتن تروفی های بازی Persona 5 رعایت کنید :

یکی از نکاتی که به همه ی دوستداران تروفی و پلاتینیوم کردن بازی‌ها توصیه می‌کنم، این هست که، برای بار اول بازی رو هر جور دلتون می‌خواد تمام کنید. جذابیت بازی رو با مطالعه‌ی تروفی‌های بازی و اجبار برای انجام یک کار خاص در طول بازی از بین نبرید. بازی رو با اینکار اسپویل نکنید و لذت دنبال کردن خط داستانی رو از خودتون نگیرید. یک بار که بازی رو تمام کردین، اون موقع در تجربه ی دومتون، بسراغ پلاتینیوم کردن بازی برید و تروفی بگیرید. البته این توصیه رو به افرادی می کنم که از بازیشون لذت می برن. اگر فقط برای گرفتن تروفی بسراغ بازی رفتید، ماجرا کاملا فرق می کنه. اما همونطور که گفتم پرسونا 5 گیمی نیست که فقط برای تروفی گرفتن اون رو بازی کنید.

نکته‌ی بعدی اینکه بازی Persona 5 تعداد زیادی اسلات برای ذخیره ( Save ) در اختیارتون گذاشته. از تمام اونها استفاده کنید! با اختلاف زمانی 5 تا 8 ساعت، سیوهای مختلف برای خودتون ایجاد کنید. با این استراتژی می‌تونید برای گرفتن تروفی‌هائی که به خط داستانی بازی مربوط نمی‌شن، از قسمتی که فکر می‌کنید پیش نیازهای دریافت اون تروفی خاص که بدنبال گرفتنش هستید رو دارید، بازی رو فراخوانی کنید و بدون اینکه از اول دوباره بازی رو شروع کنید، روی گرفتن تروفی تمرکز کنید. با این استراتژی می‌تونید به مقدار قابل توجهی در زمان صرفه‌جوئی کنید.

Persona 5 Trophy Guide Thieves Guildنکته ی دیگه اینکه بهتره بازی رو بصورت آنلاین بازی کنید. درسته که پرسونا 5 بخش مولتی پلیر آنلاین نداره و ممکنه آنلاین بازی کردنش اصلا منطقی بنظر نرسه اما باز هم توصیه می کنم که بازی رو آنلاین بازی کنید. دلیل اصلی اینکه تاکید می‌کنم آنلاین باشید، استفاده از کمک سایر گیمرها در طول بازی برای جواب دادن به سوالاتی هست که در کلاس ازتون پرسیده می‌شه. البته ما در این مجموعه ی راهنمای پلاتینیوم کردن بازی Persona 5 تمام سوالات و جواب‌های درست اونها رو پوشش خواهیم داد اما آنلاین بودن بهتون کمک می کنه تا خیلی سریعتر به سوالاتی پاسخ بدید که ممکنه هیچ اطلاعی در مورد جوابشون نداشته باشید. اصلا فکر نکنید که اگر جواب سوالات کلاسی رو نمی‌دونید، مشکل از شماست. البته بعضی از اون‌ها خیلی ساده هستن اما بعضی دیگه از این سوالات جنبه‌ی فرهنگی دارن و به زبان یا شخصیت شناسی مردمان ژاپن مربوط می شن که طبیعتا پاسخ به اونها ممکنه برای بیشتر ما سخت یا غیر ممکن باشه. یکی دیگه از مزیت‌های آنلاین بودن، استفاده از کمک سایر گیمر‌ها در موقعیت‌های خطرناک مثل گروگان گرفته شدن یکی از اعضای تیمتون توسط شادوها هست. اگر در موقعیت مشابهی گرفتار بشید، با کمک آنلاین قطعا گروگان رو آزاد خواهید کرد.

و نکته‌ی آخر اینکه بهتره یکبار بازی رو تمام کرده باشید و تمام Social Stat های کاراکترتون مثل ( دانش، جذابیت، مهربانی و ... ) رو ماکزیموم کرده باشید ( البته یک تروفی دقیقا برای همین موضوع با نام True Talent در بازی گنجونده شده ) پیشرفت هائی که در این Stat ها داشتید، در دور دوم بازی در New Game Plus همراهتون خواهد بود و بهتون کمک می کنه خیلی سریعتر با Confidant هائی ارتباط برقرار کنید که برای دوست شدن با شما به حداقل مهارت در بعضی از این ویژگی ها احتیاج دارن. بطور کلی چیزهائی که از دور قبل بازی تون به New Game Plus منتقل می‌شن اینها هستن :

چیزهائی که در دور دوم بازی Persona 5 به New Game Plus منتقل می شوند :

Social Stats

علاوه بر آپگریدهائی که در حین مبارزات دریافت می‌کنید، مثل بالا رفتن قدرت یا بالا رفتن مقدار HP و SP پنج مهارت دیگه به نام Social Stats هم وجود دارن که بر اساس روزمرگی و رفتارهای روزانه ی شما ارتقا پیدا می کنن. این مهارت ها عبارتند از: Knowledge، Guts، Proficiency، Kindness و Charm. ماکزیموم شدن این پنج مهارت علاوه بر اینکه یک تروفی رو بهمراه داره، می تونه در وقتتون هم تا حد قابل توجهی صرفه جوئی کنه. چرا که دیگه نیازی نیست وقتتون رو برای ارتقای یک مهارت خاص که پیش نیاز ارتقای سطح دوستی با بعضی کاراکترهای بازی هست صرف کنید و به این ترتیب می تونید زمان بیشتری رو به ایجاد و لول آپ کردن سطح تعاملتون با کاراکترهای بازی اختصاص بدید. البته اشتباه برداشت نکنید. HP و SP شما از دور اول بازیتون به New Game Plus منتقل نمیشه، فقط پیشرفت‌هایی که در Social Statها بدست آوردید رو در دور دوم بازی همراه خواهید داشت.

Persona Compendium

تمام پرسوناهائی که در دور اول بازی اون‌ها رو آنلاک کردید، چه از طریق مذاکره در مبارزات و چه از طریق Fusion کردن اون‌ها در Velvet Room، به New Game Plus منتقل می شن و اگر به اندازه ی کافی پول داشته باشید، می‌تونید اونها رو بدون در نظر گرفتن لولی که دارید Summon و استفاده کنید. مثلا می‌تونید با لول 5 یک پرسونا با لول 75 داشته باشید که با یک ضربه دمار از روزگار باس‌های بازی در میاره!

Skill Cards

تمام کارتهای مهارتی که در دور اول بازی دریافت کرده باشید و البته ازشون استفاده نکرده باشید به New Game Plus منتقل می شن. همونطور که احتمالا می دونید، با استفاده از Skill Card می‌تونید مهارت اون کارت رو به پرسونائی که در نظر دارید آموزش بدید. یکی از لذت‌های بازی داشتن یک پرسونای قوی با تمام کارت های پر کاردبرد بازی مثل آتش، یخ ، باد و الکتریسیته است که البته قدرتمندترین حالت اون مهارت رو داشته باشه. ساخت چنین پرسونائی می‌تونه روند پیروزی در مبارزات رو براتون خیلی ساده‌تر کنه.

Equipment

تمام تجهیزاتتون، از شمشیر و تبر و شلاق گرفته تا تفنگ هائی که دارید، زره‌هائی که در طول بازی دریافت کردید و گردنبندهائی که بدست آوردید، چه اون‌هائی که در حال حاضر Equip کردید و چه اون‌هائی که ازشون استفاده نمی‌کنید اما نفروختیدشون و همراهتون هست، به New Game Plus منتقل می‌شن.

Money

پولی که در پایان بازی همراهتون دارید، به +NG منتقل می‌شه. انتقال پول به New Game Plus خیلی ایده‌ی خوبی بود. اصلا جالب نیست که در نهایت فقط مجبور باشید دوباره بازی رو از اول شروع کنید و برای پول در آوردن بسراغ مجله‌های کاریابی برید. بعد از اینکه وارد خط اصلی داستان بازی شدید، از درگیری در Palaceها بقدر کافی پول در می‌ارید که دیگه نیازی به انجام کارهای پاره وقت نداشته باشید اما اینکه از اول بازی مقدار قابل توجهی پول در اختیار داشته باشید، می تونه خیلی مفید باشه. از طرف دیگه برای کامل کردن کتابخانه‌ی پرسوناها، مطمئنا به مقدار قابل توجهی پول نیاز خواهید داشت.

Playtime

زمانی که صرف انجام بازی کردید، بعد از شروع New Game Plus هنوز هم ادامه پیدا می کنه. بعنوان مثال اگر دور اول بازیتون 90 ساعت طول کشیده باشه و 5 ساعت هم New Game Olus  بازی کرده باشید، تایمی که در زمان ذخیره ی بازی روی فایل ذخیره‌ی شما درج می شه 95 ساعت خواهد بود. اینطوری می تونید بطور دقیق در آخر این راهنما بفهمید که چقدر زمان صرف پلاتینیوم کردن بازی Persona 5 کردید.

Special Items

آخر بازی، از دوستانتون ( اونهائی که تونستید لول دوستیتون رو باهاشون ماکزیموم کنید ) آیتم‌های ویژه ای دریافت می کنید که در دور دوم بازی می تونن به کمکتون بیان و به ارتقای رابطه ی دوستیتون با اون شخص خاص سرعت ببخشن. در موردشون فعلا صحبت نمی کنم. فقط همینقدر کفایت می کنه که بدونید این آیتم ها به NG Plus منتقل می شن و می تونن به شما در دور دوم بازی کمک کنن.

 

توجه مهم : توضیح در مورد تروفی های بازی، قطعا با روند داستانی بازی ارتباط مستقیم داره و ممکنه داستان بازی رو بطور کامل برای شما اسپویل کنه. اگر بازی رو هنوز تمام نکردین و به داستان بازی هم علاقه دارید، توصیه می‌کنم تا قبل از دیدن پایان بازی از این راهنما استفاده نکنید.

به قول معروف " به شما هشدار داده شد happy


عنوان : Persona 5

درجه ی سختی برای گرفتن تروفی Platinium : نرمال کاور بازی Persona 5 برای ps4

تعداد کل Trophy ها : 49 عدد

تروفی آفلاین : 49 عدد

تروفی های آنلاین : 0 - بدون تروفی آنلاین

تروفی های مشکل ساز : 1 تروفی مربوط به ساخت infiltration tools با عنوان Craftworker که در ادامه به اون خواهیم پرداخت

حداقل دفعات انجام بازی برای دریافت پلاتینیوم : 2 مرتبه

زمان مورد نیاز برای دریافت تمام Trophy ها : زیاد :) بیشتر از 120 ساعت

همونطور که می دونید Persona 5 در مجموعه‌ی بازی‌های طولانی قرار می گیره. یعنی نوشتن راهنمای گرفتن تمام تروفی های بازی، زمانی که خودم تمام تروفی ها رو گرفته باشم، ممکنه خیلی طول بکشه. برای حل این مشکل، تصمیم گرفتم راهنما رو همزمان با تلاش خودم برای پلاتینیوم کردن بازی بنویسم. اینطوری هم بهتر می‌شه برای گرفتن تروفی‌ها با شما دوستان تعامل داشت و هم مطلب سریعتر در اختیار کاربرها قرار می گیره. این راهنما با هر بار بروز رسانی، به ورژن جدید تر آپدیت می‌شه.

ویرایش: نهایی

Persona Gif

بریم تروفی بگیریم :)


لیست تمام تروفی‌های بازی Persona 5
برای دیدن توضیحات هر تروفی بر روی نام تروفی مورد نظر کلیک کنید
Legendary Phantom Thief Castle of Lust Falls Museum of Vanity Closes Bank of Gluttony Goes Bankrupt Pyramid of Wrath Collapses
Spaceport of Greed Destroyed Casino of Jealousy Shut Down Cruiser of Pride Sinks The True Trickster A New Journey
Phantom Thieves Formed Merciless Executioner Execution Leading to Rebirth Passionate Listener The Ultimate Strike
Perfect Combination Precise Insight A Phantom Thief's Duty Beyond Rehabilitation My Best Partner
Soul of Rebellion Mask Collector Mask of an Honor Student A True Confidant Great Phantom Thieves Convene
Power That Connects I Am Thou Countless Masks The Sneaking One
Drink Fanatic True Talent Nominating the Twins Atop Countless Sacrifices A Sublime Experiment
Through One's Sentence Competent Negotiator Skilled Gunman Beginner Phantom Thieves A Perfect Job
My Backyard Guardian of the Pond Aggressive Searcher Under-the-Table Goods Craftworker
Bookworm One Who Rebels Against a God Golden Finger The City's Hard Hitter A Unique Rebel

Legendary Phantom ThiefLegendary Phantom Thief Bazimag Trophy guide Platinum

Earn all trophies

فکر نمی‌کنم تروفی پلاتینیوم نیازی به توضیح داشته باشه. مثل تمام بازی‌های دیگه، باید باقی تروفی های بازی رو بگیرید تا این تروفی براتون آنلاک بشه


Castle of Lust FallsCastle of Lust Falls  Bazimag Trophy guide Bronze

Complete the Castle Palace

یادتونه گفتم با وجودی که Persona 5 گرافیک فوق العاده ای نداره، اما طراحی محیط بازی بینظیره. این ادعا رو می‌تونید بخوبی در اولین ماموریتتون در بازی لمس کنید. ماموریت اول به قلعه ی کاموشیدا مربوط میشه. مربی والیبال مدرسه که فکر می کنه همه برده های اون هستن و خودش رو پادشاه مدرسه می دونه. از بازیکنای تیم والیبال مدرسه سوءاستفاده می کنه و هر کسی هم که بر خلاف میلش عمل کنه از جلوی راهش بر میداره. ریوجی بیچاره بخاطر درگیری با کاموشیدا و شکستگی پاش ار تیم دومیدانی مدرسه خط خورد و حتی باعث منحل شدن تیم شد. خلاصه اینکه کاموشیدا خیلی موجود بدرد نخور و بدذاتیه اما برخلاف خودش، طراحی قلعه ای که از گنجش در اون نگهداری می کنه فوق العاده اس. مبارزه با باس قلعه هم خیلی عالیه و خود باس هم عالی طراحی شده. حتی خط داستانی که به کاموشیدا مربوط می‌شه، کات سین هائی که نمایش داده می‌شه و همه چیز در اولین ماموریت بازی بی نقص پیاده سازی شدن. در نهایت باید بگم که این تروفی از جمله تروفی های خط داستانی بازی بحساب میاد و در روند پیشبرد بازی بعد از پیروزی در مبارزه با کاموشیدا اون رو بدست می‌ارید. حواستون باشه که آخرین فرصتتون برای پیروزی بر کاموشیدا دوم ماه May ( ماه پنجم - 2-5 ) تعریف شده. البته باید 2 یا 3 روز زودتر محل نگهداری گنجینه ی کاموشیدا رو پیدا کنید تا برای فرستادن Calling Card وقت کافی داشته باشید.

Persona 5 Fantastic BeasT


Museum of Vanity ClosesMuseum of Vanity Closes Bazimag Trophy guide Bronze

Complete the Museum Palace

دومین ماموریت بازی داخل یک موزه انجام می‌شه. ماموریت دوم در رابطه با مادرامه، نقاش بزرگیه که خیر سرش اصلا نقاشی بلد نیست و فقط در زمینه‌ی مهارت‌یابی استعداد داره. یعنی دنبال شاگردای با استعداد می‌گرده و طرح های اون‌ها رو به اسم خودش ثبت می‌کنه. بعد از انجام این ماموریت هست که یوسکه به تیم Phantom Thieves ملحق می‌شه. آخرین فرصت برای دزدیدن گنج Madarame پنجم June تعیین شده که مثل زمان Kamoshida باید یکی دو روز زودتر محل گنج رو پیدا کنید تا برای فرستادن Calling Card هم وقت داشته باشید. تروفی Museum of Vanity Closes هم یکی از تروفی های خط داستانی بازی هست و بعد از تمام کردن ماموریت مادرامه، بخودی خود آنلاک میشه. یک مورد جالب در رابطه با ماموریت موزه ی مادرامه، این هست که داخل موزه یا در اصطلاح بازی Palace، یک در وجود داره که قفل هست و نمی‌تونید در حالت عادی از اون عبور کنید. این در باید در دنیای عادی از داخل خونه ی Madarame باز بشه. اتفاقاتی که در این رابطه رخ می‌ده، نقشی که Ann در این زمینه ایفا می کنه و البته پیشنهاد شیطنت آمیزی که Youske بدون اینکه خودش خبر داشته باشه مطرح می‌کنه، کات سین‌های جالبی رو بهمراه دارن که روند داستانی بازی رو بامزه تر می‌کنه. احتمالا خودتون این سیر داستانی رو دیدین، اما اگر هنوز تماشا نکردین بهتون توصیه می‌کنم فضای موزه رو تحمل کنید چون ارزشش رو داره. به نسبت قصر کاموشیدا، قصر یا موزه ی مادرامه، جذابیت کمتری داره اما باز هم با بعضی معماهای ساده اما خوش ساخت، گیمر رو به ادامه دادن ترغیب می‌کنه. ( انرژیتون نیفته :D )


Bank of Gluttony Goes BankruptBank of Gluttony Goes Bankrupt Bazimag Trophy guide Bronze

Complete the Bank Palace

ماموریت سوم بازی که در جریان اون Makoto به تیم Phantom Thieves اضافه می‌شه داخل یک بانک اتفاق می‌افته ( چه پرسونای باحالی داره این دختر ). صاحب این بانک، موجود بدریخت و اعصاب خورد کنی بنام Kaneshiro هست که آدم‌ها رو بصورت خودپردازهای بانکی می‌بینه و فقط به پول درآوردن از اونها اهمیت می‌ده. باس سوم بازی یا همون Kaneshiro با یک سری عکس که از شما و دوستانتون گرفته می‌خواد ازتون اخاذی کنه و برای اینکه عکس‌هاتون رو منتشر نکنه فقط تا نهم July بهتون فرصت داده. قصر Kaneshiro با قصرهای مادارامه یا کاموشیدا یک مقدار فرق داره. برای رسیدن به محل نگهداری گنج Kaneshiro باید یک قفل خیلی بزرگ چند مرحله‌ای رو باز کنید. مثل یک گاوصندوق بزرگ که باید رمز اون رو برای باز کردن مرحله به مرحله ی قفل اصلی وارد کنید. با پیشروی در قصر Kaneshiro به یک سری فایل‌های راهنما برخورد می‌کنید که باید با استفاده از اونها کد مربوط به هر قسمت از قفل رو پیدا کنید. پیدا کردن این کدها فوق العاده کار ساده ایه. اصلا نیاز نیست چیزی رو حفظ کنید. فقط هر جائی که یکی از این راهنماها رو پیدا کردید، چیزهائی که بهتون می‌گه رو روی یک تکه کاغذ بنویسید تا بعدا بتونید ازشون استفاده کنید. اگر متن هر کدوم از راهنماها رو فراموش کردید، می‌تونید داخل بخش آیتم‌هاتون اون‌ها رو پیدا کنید و متنشون رو دوباره بخونید. با این وجود اگر باز هم حال و حوصله‌ی کشف رمز رو ندارید، کد مربوط به هر کدوم از درها رو بترتیب در پائین براتون قرار می دم که بزنید و لذتش رو ببرید :

کد های مربوط به قصر Kaneshiro در ماموریت سوم بازی Persona 5 :

  • 0102
  • 0931
  • 2319
  • 1841

این تروفی هم مثل 2 تروفی قبلی به خط داستانی بازی مربوط می‌شه و گرفتنش قطعی هست.


Pyramid of Greed Destroyed Pyramid of Wrath Collapses Bazimag Trophy guide Bronze

Complete the Pyramid Palace

هر چقدر که انیمیشن اول این مرحله جالب و دوست‌داشتنیه ( بخصوص رفتار کاراکترهای مذکر بازی در این انیمیشن خاص خیلی خنده دار و مضحکه )، خود این Palace خسته کننده و تکراریه. کارهای تکراری برای باز کردن یک سری در و باز دوباره انجام همون کارها برای باز کردن در بعدی. اما بر خلاف دنیای مجازی ( Cognition World ) این مرحله، اتفاقاتی که در دنیای واقعی می‌افته جالب و دوست‌داشتنیه. در جریان این مرحله هست که با Futaba آشنا می‌شید و یک عضو ارزشمند به تیم Phantom Thieves اضافه می‌شه. باس این مرحله هم جالب طراحی شده و بطور کلی روند داستانی این Palace که به شکل یکی از اهرام مصر پیاده‌سازی شده، بسیار دوست داشتنی و در عین حال با اهمیته اما محیط این Palace خسته کننده و بدون دلیل طولانیه. حتی در جریان این مرحله، باید به دهکده‌ای در نزدیکی اهرام برید و با دزدی که چیزی از Futaba سرقت کرده درگیر بشید و اون آیتم رو برگردونید. خط داستانی که می‌تونست داخل خود هرم اصلی دنبال بشه و بنظر من هیچ نیازی به طراحی یک منطقه‌ی مجزا نبود. شاید Katsura Hashino می‌خواسته با این طراحی جداگانه، از تکراری شدن مرحله جلوگیری کنه.باز هم می‌گم که دنیای واقعی ماموریت چهارم، از دنیای Metaverse اون خیلی جذابتره. تروفی Pyramid of Wrath Collapses هم یکی از تروفی های خط داستانی بازی هست که باید برای گرفتنش، تا 21 آگوست ( ماه هشتم ) ماموریت هرم رو تمام کرده باشید تا تروفی رو دریافت کنید.


Spaceport of Greed DestroyedSpaceport of Greed Destroyed Bazimag Trophy guide Bronze

Complete the Spaceport Palace

باس پنجمین ماموریت بازی Persona 5، آقای Okumura رئیس فروشگاه های زنجیره ای Big Bang Burger هست. کسی که فکر می‌کنه کارگرهاش مایملکش حساب می‌شن و باید برای موفقیت اون حتی جونشون رو هم فدا کنن. طراحی مرحله نسبت به ماموریت هرم بهتر شده ولی باز هم به جذابیت ماموریت های اول و دوم نمی‎رسه. در همین ماموریت هست که Haru به تیم Phantom Thieves اضافه می‌شه. تروفی Spaceport of Greed Destroyed یکی از تروفی های خط داستانی بازی هست و بعد از مبارزه با Okumura خود بخود آنلاک می‌شه. نکته‌ی مهمی که در رابطه با این ماموریت وجود داره، پیچش داستانی هست که در بازی اتفاق می‌فته. بعد از درگیری با Okumura در قصر و دزدیدن گنجینش، شما مثل دفعات قبل به دنیای حقیقی بر می‌گردین اما یک نفر سومی هم هست که بعد از مغلوب شدن Okumura و رفتن شما به Palace آمده تا کار نیمه تمام شما رو تمام کنه. آدم بد اصلی !! Okumura بدست این دوست بدمون داخل قصرش کشته می شه و همین موضوع باعث می شه در روز موعود که قراره به خطاهاش اعتراف کنه، جلوی دوربین دچار حمله بشه و بمیره. اینجاست که Phantom Thieves وارد مرحله ی جدیدی از موجودیتشون می‌شن. از طرفی یک عده شما رو مسئول کشته شدن Okumura می‌دونن و از طرف دیگه هم پلیس شما و گروهتون رو بعنوان عاملین اصلی حوادث پیش آمده برای مردم معرفی می کنه. یعنی کلا محبوبیتتون سیر نزولی پیدا می‌کنه و به گند کشیده می‌شه و تازه اینجاست که می‌فهمید چه کلاه بزرگی سرتون رفته !!


Casino of Jealousy Shut DownCasino of Jealousy Shut DownBazimag Trophy guide Bronze

Complete the Casino Palace

باس ششمین ماموریت بازی پرسونا 5، خواهر Mokoto، دادستان دادگستری، Sae Nijima هست. در این ماموریت بطور موقت با Akechi هم همکاری می کنید. قصر Sae Nijima شبیه به کازینو طراحی شده که بنظرم تنوع خیلی خوبی هم داره. تعداد قابل توجه معماها و همینطور زرق و برق محیط باعث می شه تجربه ای متفاوت از ماموریت های قبلی داشته باشید که تاثیر مثبتی در جریان بازی که ممکنه کمی یکنواخت شده باشه می‌گذاره. بعد از تمام شدن ماموریت ششم و پیروزی در مبارزه با Sae Nijima تروفی رو دریافت می‌کنید. Sae Nijima خودش رو ملکه‌ی این کازینو می‌دونه و اعتقاد داره که باید در همه ی رقابت ها برنده بشه. حالا می خواد این هدف با تقلب بدست بیاد یا بدون تقلب؟! داخل کازینو 2 نوع مختلف از بازی وجود داره که باید در اونها شرکت کنید. یکی شرط بندی بروی مجموع تاس ها هست و یکی هم دستگاه های اسلات. بخش مربوط به شرط بندی روی تاس‌ها بسادگی انجام می‌شه اما قسمت Slot Machine ها ممکنه یک مقدار اذیتتون کنه. یکی از مشکلاتی که در این مرحله ممکنه با اون روبرو بشید، پیدا کردن تمام کیت‌هائی هست که فوتابا برای هک کردن دستگاه بازی اصلی برای بالاترین جایزه باید اول اونها رو غیر فعال کنه. من برای پیدا کردن آخرین کیت نزدیک به 2 ساعت همه جای محیط رو زیر و رو کردم تا اینکه در آخر اون رو سمت چپ اولین راهروی ورودی به این بخش پیدا کردم. چون رنگ این کیت قرمز بود و با بیشتر نورهای راهروی ورودی همرنگ شده بود، اگر ندونید کجا رو باید بگردید، پیدا کردنش ممکنه کار سختی باشه ( حداقل برای من که اینطور بود). حواستون باشه که آخرین مهلت برای انجام این ماموریت 20 نوامبر در نظر گرفته شده ( 20-11 ) اما آخرین فرصت حقیقیتون رو باید 16 نوامبر در نظر بگیرید. اگر تا قبل از 16 نوامبر، نیازمندی‌های این ماموریت رو انجام ندید، یکسری از اتفاقاتی که باید رخ بدن، رو از دست خواهید داد و بازی خودبه‌خود ازتون می‌خواد که یک هفته به عقب برگردید. در آخر اینکه ممکنه تروفی دقیقا بعد از تمام شدن این مرحله و پایان مبارزه با Sae Nijima باز نشه. بعد از مبارزه با باس این مرحله، یک سری اتفاقات براتون پیش میاد که آنلاک شدن تروفی رو به تاخیر می‌اندازه. نترسید و هیجان زده نشید. در نهایت، تا قبل از ماموریت بعدی تروفی براتون باز خواهد شد.


Cruiser of Pride SinksCruiser of Pride Sinks Bazimag Trophy guide Bronze

Complete the Cruiser Palace

چه طراحی جالب و نوآورانه ای داره هفتمین دانجن بازی. ایده ی ساخت این مرحله واقعا فوق العاده است. البته ممکنه بیشتر صحبت کردن در موردش بواسطه ی یک سری الفاظ خاص برامون گرون تمام بشه :) کشتی تفریحی Shido کلی سورپرایز براتون تدارک دیده. یکی از ایده های جالب این ماموریت، رفتن به اتاق هائی هست که مجسمه ی Shido در اونها قرار گرفته. Shido شما و گروهتون رو شبیه به موش می‌بینه و برای همین هم به محض ورود به این اتاق ها تبدیل به موش می‌شید!!

Transforming to Mouse in Persona 5 Shido Palace

در این حالت فوق العاده آسیب پذیر هستید و درها رو هم نمی‌تونید باز کنید. البته ویژگی هائی هم دارید. مثلاً می‌تونید از راهروهای خیلی باریک بین اتاق‌ها رد بشید و درهای قفل رو از پشت باز کنید. برای مبارزه با Shido باید 5 نامه ی معرفی از 5 نفر افراد سرشناس نزدیک به Shido دریافت کنید. به این معنی که باید خودتون رو برای مبارزه با 5تا موجود شبیه به باس آماده کنید تا بتونید به قسمت مربوط به گنج Shido وارد بشید. مبارزه با خود Shido هم نسبت به مبارزه های قبلی سخت‌تر هست. باید در 3 مرحله ی مختلف با Shido درگیر بشید و اون رو شکست بدید. آخرین فرصتتون برای انجام این ماموریت 18 دسامبر ( 18-12 ) تعریف شده که البته باید چند روز زودتر اون رو تمام کنید. با فاصله ی کمی از پیروزی مقابل Shido این تروفی رو خواهید گرفت.

باس های اصلی بازی Persona 5

Ishiki Wakaba


The True TricksterThe True TricksterBazimag Trophy guide Bronze

Complete Mementos

این دانجن که آخرین ماموریت بازی هم هست، افتضاحه! منظورم طراحیش نیست، اشتباه نکنید. خود Mementos فوق العاده طولانی، عظیم و در عین حال تا حد زیادی کسالت آور پیاده سازی شده که آدم رو یاد Tartarus پرسونا 3 می‌اندازه. باس آخر هم اگر روی درجه ی سختی نرمال یا بالاتر باهاش درگیر بشید به قشنگی پوستتون رو می‌کنه. یک مبارزه ی طولانی و نفس گیر که بدون آمادگی قبلی اصلا به نفع شما تمام نمی‌شه. برای گرفتن این تروفی باید Mementos رو تمام کرده باشید. بعد از تمام شدن ماموریت Shido تمام مراحل Mementos بهتون نمایش داده می‌شه که برای دیدن پایان اصلی بازی باید تمام این قسمت ها رو رد کرده باشید. توجه کنین که برای گرفتن این تروفی فقط تا 24 دسامبر فرصت دارید. رد شدن از طبقه های مختلف Mementos به این معنی نیست که باید در هر طبقه با همه‌ی موجودات اون قسمت مبارزه کنید. حتی گرفتن این تروفی به کامل کردن تمام Request های Mementos که در ادامه در موردش بیشتر توضیح می دیم هم ارتباطی نداره. فقط لازمه با سرعت مسیر رفتن به طبقه ی پائین تر رو پیدا کنید و به طبقه ی زیرین برید. اینقدر این کار رو باید تکرار کنید تا به آخرین طبقه ی Mementos برسید. تروفی The True Tricker یکی از تروفی‌هایی هست که ممکنه از دستش بدید پس حواستون باشه و در فرصت های خالیتون به Mementos سر بزنید، مخصوصا به تمام کردن طبقه‌های Mementos قبل از آخرین فرصتتون توجه کنید. کلا در Mementos هشت طبقه به این ترتیب وجود داره :

  • Path of Qimranut: 2 طبقه
  • Path of Aiyatsbus: 7 طبقه
  • Path of Chemdah: 8 طبقه
  • Path of Kaitul: 10 طبقه
  • Path of Akzeriyyuth: 12 طبقه
  • Path of Adyeshach: 13 طبقه
  • Path of Sheriruth: 14 طبقه
  • Path of Iweleth: 1 طبقه

در مجموع 67 طبقه که ممکنه بنظر سخت بیاد اما اگر مدیریتش کنید و در زمان‌های خالی‌تون بسراغش برید، به راحتی می‌تونید تمام طبقاتش رو بگردید. وقتی Sheriruth رو تمام کنید، پیش نیازهای دیدن پایان اصلی بازی رو انجام دادید و بطور طبیعی با جلو رفتن بازی این تروفی رو بهمراه تروفی A New Journey آنلاک می‌کنید.


A New Journey

A New Journey Bazimag Trophy guide Gold

See the ending

این تروفی هم در گروه تروفی هائی قرار می‌گیره که ممکنه از دستشون بدید. یعنی جزو تروفی های خط داستانی بازی نیست و برای گرفتنش باید در زمان های خاص، انتخاب های درستی داشته باشید. ( جمله بندیم فوق العاده بود :) ) بازی بطور کلی 3 پایان مختلف داره. یکی پایان بد که 19 نوامبر اتفاق می‌افته، دومی پایان خوب که 24 دسامبر شرایطش براتون محیا می‌شه و آخری هم پایان اصلی که اون هم 24 دسامبر استارتش می‌خوره. برای گرفتن این تروفی باید پایان اصلی بازی رو ببینید. زمان پرسونا 4 برای دیدن پایان اصلی بازی به مقدار قابل توجهی فلاکت کشیدم! بازی چندین پایان مختلف و متنوع داشت که من از بدترین تا بهترینشون رو تجربه کردم. هر اتفاقی که فکرش رو بکنید برای من در پرسونا 4 افتاد تا بالاخره تونستم پایان اصلی بازی رو ببینم. البته که گوگل هم در این زمینه خیلی بهم کمک کرد که جا داره ازش تشکر کنم :) پایان اصلی پرسونا 5 از پرسونا 4 خیلی راحت و بی دردسر تر اتفاق می‌افته. فقط کافیه 2 جای مختلف از بازی، تصمیمات درستی بگیرید. برای دیدن پایان اصلی پرسونا 5 و گرفتن تروفی a new journey به این ترتیب عمل کنید :

- 19 نوامبر، اتاق بازجوئی

تقریبا به آخرای داستان Phantom Thieves رسیدید و دستگیرتون کردن. Sae Nijima ازتون می خواد که باقی اعضای Phantom Thieves رو لو بدید تا جرمتون سبک تر بشه. کلا هر چی بهتون گفت قبول نکنید تا از اولین مانع رد بشید. اگر قبول کنید و رفقاتون رو لو بدید، پایان بد بازی رو خواهید دید.

- Memento رو تا آخرین بخشی که براتون امکانش وجود داره، جلو ببرید.

- 24 دسامبر، Igor

خط داستانی بازی شما رو دوباره به Mementos بر می گردونه با این تفاوت که حالا درب ورودی به آخرین دانجن بازی یعنی Iweleth باز شده. با وجودی که این دانجن فقط یک طبقه داره، اما همون یک طبقه هم به اندازه ی تمام طبقات دانجل Sheriruth طولانی و وقت گیره. وقتی وارد این دانجن شدین، یک سری کات سین‌های عجیب و غریب خواهید دید و بخشی از داستان بازی براتون توضیح داده می‌شه که تا قبل از این اصلا در موردش اطلاعی نداشتید. Mementos یکی از معماهای بزرگ بازی هست و خودش به تنهائی می‌تونه داستان یک بازی مجزا باشه. یکی از جذابیت های سری پرسونا و بخصوص پرسونا 5 رو می‌شه همین مورد دونست. با وجودی که ممکنه خط داستانی اصلی بازی تمام شده باشه، بواسطه‌ی داستان‌های جانبی که به همون اندازه ی داستان اصلی جذاب هستن، مخاطب به ادامه دادن بازی ترغیب می شه. ویژگی منحصر بفردی که در کمتر گیمی می‌شه اون رو پیدا کرد. آخر این دانجن دوباره به اتاق بنفش ( Velvet Room ) برمی‌گردید. اونجا IGOR ازتون سوالی می‌پرسه و پیشنهادی بهتون میده. این پیشنهاد رو قبول نکنید تا استارت پایان اصلی بازی رو بزنید. بعد از تمام کردن بازی و دیدن کردیت‌های آخر، تروفی براتون آنلاک میشه. کمی حوصله بخرج بدید و تمام کردیت‌ها رو ببینید تا بتونین بازی رو ذخیره کنین.


 Phantom Thieves FormedPhantom Thieves FormedBazimag Trophy guide Bronze

Form the Phantom Thieves

این تروفی هم به خط داستانی بازی مربوط می‌شه و برای گرفتنش نیازی نیست کار ویژه ای انجام بدید. بعد از اینکه گنج کاموشیدا رو سرقت کردید، تصمیم می گیرین که با رفقا و اعضای گروه جشن بگیرید. همینجاست که برای اولین بار Shido رو هم ملاقات می‌کنید. بعد از اینکه دوباره سر میزتون برگشتید، بازی ازتون می‌خواد که برای گروهتون اسم انتخاب کنید. بعد از انتخاب اسم، تروفی براتون آنلاک می‌شه.

Persona 5 Trophy Guide Phantom Thieves Formed location


MerCiless ExecutionerMerciless Executioner Bazimag Trophy guide Bronze

Perform 50 Persona fusions

این تروفی ربطی به روند داستانی بازی نداره اما بخاطر اینکه در طول بازی چندین بار به Velvet Room سر می‌زنید و عملیات Fusion رو بارها و بارها انجام می‌دین، احتمالش خیلی کمه که تروفی Merciless Executioner رو نگیرید. از طرف دیگه اگر قصدتون اینه که بازی رو پلاتینیوم کنید، باید تروفی Mask Collector رو هم بگیرید که یعنی باید 190 پرسونای مختلف داخل compendium داشته باشید. پرسوناهائی که بعضی‌هاشون رو فقط از طریق Fusion کردن می‌تونید بدست بیارید. برای اون دسته از دوستانی که خیلی بفکر گرفتن تروفی پلاتینیوم بازی نیستن باید عرض کنم که تمام تصمیماتی که به استفاده از گیوتین ( همون تیغ خطرناک و دستگاه وحشتناک که برای ترکیب کردن قدرت پرسوناها ازش استفاده می کنید و Igor بهتون معرفیش می‌کنه ) ختم بشه، یک پرسونا Fusion حساب می‌شه. 50 بار از گیوتین استفاده کنید تا تروفی رو بگیرید.


Execution Leading to RebirthExecution Leading to RebirthBazimag Trophy guide Bronze

Perform a Guillotine execution

الان که نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم شاید بهتر بود این تروفی رو قبل از تروفی Merciless Executioner معرفی می کردم. بهرحال Execution Leading to rebirth جزو تروفی های خط داستانی بازی هست که یعنی قطعا اونرو خواهید گرفت. اولین باری که به Velvet room بر می‌گردید و چند پرسونا از Arcana های مختلف همراهتون دارید ( البته 2 تا کفایت می‌کنه )، Igor بهتون Fusion پرسوناها رو آموزش می‌ده و تروفی هم خود بخود آنلاک می‌شه. اگر بخوام دقیق بهتون بگم، می‌تونید این تروفی رو 4/18 یعنی 18 آپریل داخل بازی دریافت کنید


Passinate ListenerPassionate Listener Bazimag Trophy guide Silver

Hear 250 of Futaba's navigation lines

آقایان و خانمها؛ معرفی می‌کنم، سخت‌ترین و مزخرف‌ترین تروفی بازی پرسونا 5: Passionate Listener !!؟ هیچ راهکار و روش قطعی برای گرفتن این تروفی وجود نداره! البته اینطور هم نیست که کاملا رندوم باشه. می‌تونید یک سری زمینه سازی‌ها رو انجام بدید تا شانستون رو برای گرفتن این تروفی بالا ببرید. داستان تروفی Passionate Listener از این قراره که باید 250 جمله ی مختلف از Futaba بشنوید. به همین قشنگی ؟! حالا فوتابا کی حوصله داره جمله های جدید بگه و کی جمله های قبلیش رو تکرار می‌کنه، چیزیه که به خودش مربوطه !! البته حقیقتش رو بخواین من مطمئنم که تعداد جملاتی که فوتابا بکار می بره بیشتر از 250 جمله هست! از طرفی خیلی از جملاتی که می گفت تکراری بودن و چون تجربه ی Rissete fan رو زمان تلاش برای گرفتن تروفی های بازی Persona 4 Golden داشتم، دقیقا می‌دونم که باید برای گرفتن این تروفی چقدر مکافات کشید. فکر می‌کنم بچه های سازنده ی بازی به این نتیجه رسیدن که تروفی Rissete Fan خیلی پدر آمرزیدگی براشون خریده، برای همین Passionate Listener رو یکم ساده‌تر گرفتن. بنظرم همینکه فوتابا 250 جمله ی منفی در مورد شما و اعضای گروهتون بگه، برای گرفتن تروفی کفایت می‌کنه. البته این موضوع تایید نشده، اما من و بعضی دوستان، تجربه ی مشابهی در رابطه با گرفتن این تروفی داشتیم که باعث شد به این نتیجه برسیم که فقط گفتن 250 جمله ی منفی کفایت می‌کنه. شایدم اشتباه می‌کنیم! همونطور که گفتم زمینه سازی‌هائی وجود داره که با انجام اونها می‌تونید احتمال گرفتن این تروفی رو بیشتر کنید. راستش رو بخواین، من اصلا متوجه نشدم که این تروفی رو گرفتم ؟! بعد از اینکه یکی از دوستان داخل PSN روی این تروفی بهم کامنت دادن متوجه شدم که چه جالب! تروفی مشکل ساز بازی رو دارم، خوش بحالم :) برای اینکه موفقیتتون رو برای گرفتن این تروفی بالا ببرید، بهتره این موارد رو رعایت کنید:

برای دیدن ادامه ی توضیحات کلیک کنید

برای مخفی کردن توضیحات کلیک کنید

- بازی رو روی درجه ی سختی نرمال یا بیشتر بازی کنید! وقتی بازی رو روی درجه سختی‌های پاینتر انجام بدید، شادوهائی که باهاشون درگیر می‌شید بسختی می تونن بهتون آسیب برسونن. از طرفی فوتابا هم همه‌ی دشمن ها رو ضعیف در نظر می گیره و جملاتی که باید در رابطه با شادوهای قوی استفاده کنه هرگز بزبان نمیاره. البته برخلاف تجربه ی Persona 4، اینجا فوتابا جملات خیلی بیشتری داره. یعنی اینطور نیست که تمام جملات فوتابا 250 عدد باشن. یک بنده ی خدائی جملات مختلفی مه فوتابا بکار می بره رو نوشته و به این نتیجه رسیده که برای این شخصیت، بیشتر از 320 جمله ی مختلف طراحی شده. مطمئناً جملاتش بیشتر از این تعداد شده تا گرفتن تروفی تا جای ممکنه نسبت به قبل ساده‌تر بشه.

- سعی کنید تا قبل از ملحق شدن فوتابا به گروه خیلی مبارزه نکنید و خیلی لول کاراکترتون و اعضای گروه رو بالا نبرید. دلیلی که این توصیه رو بهتون می‌کنم، دقیقا مشابه با توصیه ی قبلی هست. می‌خوام که فوتابا شادوهائی که باهاشون درگیر می‌شید رو قوی در نظر بگیره و از طرفی اون دوستانمون هم بخوبی در هر مبارزه دمار از روزگارتون دربیارن. هرچی بیشتر ناکار بشید، فوتابا بیشتر نگرانتون می‌شه و جملات متفاوت بیشتری می‌گه.

- بالا گفتم که 250 جمله ی منفی کفایت می‌کنه، اما همونجا هم گفتم که ممکنه اصلا اینطور نباشه! نکته ی مهم تر اینکه باید این جملات رو داخل Mementos یا Palace ها بزبان بیاره. یعنی قرار نیست صحبت های فوتابا داخل شهر و نشست های گروه هم برای تروفی حساب بشه. ممکنه فوتابا جمله ی " Joker, You Have to Aim " رو چندین بار در یک مبارزه یا تمام مبارزات بگه، هرچقدر که این جمله رو بشنوید، تاثیری روی تعداد جملات مختلف فوتابا نداره. تمام دفعات تکرار این جمله، برای گرفتن این تروفی فقط 1 بار حساب خواهد شد. این یعنی شنیدن چندین باره‌ی یک جمله ی تکراری. یکی از دلایلی که ادعا می کنم این تروفی نسبت به تروفی مشابه Persona 4 ساده تر شده دقیقا به همین خاطره. در بازی قبلی فقط جمله هائی که در مبارزات گفته می‌شدن، بحساب می‌آمدن اما اینجا جملاتی که در زمان گشت و گذار داخل Palace و یا کنکاش در Mementos هم گفته می‌شن، محاسبه می‌شن.

- همونطور که پیروزی در مبارزات، یا پیدا کردن نقطه ضعف دشمنی که در حال مبارزه با اون هستید، یا استفاده از یک حرکت پوششی و 2 نفره و ... که به نفع شما و گروهتون هست، جملات متفاوتی از جانب فوتابا رو بهمراه داره، برعکس این موضوع هم جملات خاص خودش رو داره. هر کدوم از اعضای گروهتون که کشته بشن، یا توسط دشمن‌هاتون به مشکل خاصی دچار بشن، باعث می‌شه که فوتابا از یک جمله ی جدید استفاده کنه. اگر HP یک یا 2 یا 3 نفر از اعضای گروهتون کم باشه برای هر حالت فوتابا جمله ی خاص خودش رو می گه. اگر اون کاراکتر علاوه بر کم بودن HP با یک جادو از طرف دشمن، قدرت دفاعیش هم پائین آمده باشه، یک جمله ی جدید از طرف فوتابا گفته می‌شه. اگر بواسطه ی جادوی Famine's Scream بچه ها بجون هم بیفتن، باز فوتابا جمله ی متفاوتی می‌گه و این جمله برای هر کاراکتر بخاطر اینکه اسم کاراکتر اول جمله ی فوتابا اضافه می‌شه یک جمله ی جدید حساب می‌شه. اگر یکی از اعضای گروهتون، از مبارزه فرار کنه یک جمله ی جدید خواهید شنید و اگر 2 تا از اعضای گروه فرار کنن باز هم یک جمله ی جدید دیگه. ختم کلام، اول اینکه باید در حین مبارزه کاراکاترهاتون رو تعویض کنید و دوم اینکه باید به عمد سعی کنید تمام بلاهای ممکن رو اعضای گروهتون تجربه کنن. یخ بزنن، آتش بگیرن، وحشت زده بشن و ... تا فوتابا بطور مداوم از جمله های جدید استفاده کنه. البته این موضوع برای دشمن‌هاتون هم صدق می کنه. اگر بتونید کاری کنید که یک دشمن قوی بعنوان مثال یخ بزنه، یک جمله ی جدید ممکنه بشنوید. اگر یک دشمن ساده تر یخ بزنه یک جمله ی دیگه، اگر 2 دشمن همزمان آتش بگیرن یک جمله ی دیگه و...

- نکته ای که کاملا از اون مطمئن هستم، اینه که مجموع جملاتی که فوتابا می‌گه به New Game Plus منتقل نمی‌شه! یعنی اصلا اینطور نیست که اگر در دور اول بازیتون 150 جمله‌ی متفاوت از فوتابا شنیده باشید، وقتی بازی رو تمام کردید و دوباره New Game Plus رو شروع کردید، اگر 100 جمله ی دیگه از فوتابا بشنوید، تروفی براتون باز بشه. اصلا اینطور نیست. باید این تروفی رو در یک دور بازی بگیرید. وقتی بازی تمام بشه، شمارنده ی تعداد جملات فوتابا هم صفر می‌شه.

- حتی زمانی که فوتابا وظیفه ی هدایت گروه رو برعهده داره، یکسری جملات توسط Makoto گفته می‌شن. این جملات محاسبه نمی شن. همینطور جملاتی که فوتابا اونها رو بزبان میاره اما بالای صفحه نوشته نمیشن هم در تعداد کل جملات گفته شده تغییری ایجاد نمی کنن.

- بخاطر خط داستانی بازی، توصیه می کنم زمانی که Akechi به گروهتون اضافه شد ( کازینو و گنجینه ی Sae Nijima ) روی این تروفی کار کنید. یعنی در این زمان وقت بیشتری به گشت و گذار در Palace و همینطور Momentos اختصاص بدید و سعی کنید از Akechi در تمام مبارزات استفاده کنید. اجازه بدید در مبارزات به مشکل بخوره، HP کمی داشته باشه، به جادوی خاصی دچار بشه یا بمیره و... چون بعد از این ماموریت Akechi از گروهتون جدا می‌شه، بهتره تمام جملاتی که ممکنه فوتابا در موردش بگه رو بشنوید.

- داخل Persona 5 دقیقا 10 نوع مختلف بیماری تعریف شده که کارکاترهاتون در حین مباره ممکنه به اونها دچار بشن. مبتلا شدن هر کدوم از کاراکترها به هر کدوم از این مشکلات یک جمله ی متفاوت از طرف فوتابا رو بهمراه داره. این بیماری ها و البته شادوهائی که از اونها بروی اعضای گروه شما استفاده می‌کنن به قرار زیر هستن :

Shadows with Special Magics in persona 5


The Ultimate StrikeThe Ultimate StrikeBazimag Trophy guide Bronze

Deal over 999 damage in a single attack

برای گرفتن این تروفی باید ضربه ای بزنید که بیشتر از 999 دمیج به دشمنتون وارد کنه. مهم نیست که ممکنه جون حریفتون کمتر از این مقدار باشه. مهم مقدار دمیجی هست که ضربه‌ی شما به دشمنتون وارد می‌کنه. فرقی نمی‌کنه که این ضربه رو شما به حریف وارد کنید یا یکی از اعضای گروهتون. ممکنه یکی از اعضای گروهتون هم بتونه چنین ضربه ای بزنه که تروفی طبیعتا براتون باز می‌شه. وقتی لول کاراکترتون از 75 بالاتر باشه، به طور طبیعی ضرباتتون همین مقدار به دشمن دمیج می‌دن که یعنی نگران گرفتن تروفی نباشید. تقریبا می‌شه گفت خود بخود در روند عادی بازی ( البته اواخر ) تروفی رو دریافت می‌کنید. اگر از پرسوناهائی استفاده کنید که قدرت بیشتری دارن، قدرت اونها روی شدت ضربه ای که می‌زنید تاثیرگذار هست. بطور کلی، وقتی پرسونائی که Equip کردید در یک زمینه ی خاص توانائی داره، یا اینکه در مجموع پرسونای قدرتمندی هست، قدرت ضرباتی که شما وارد می کنید، منظورم attack هائی هست که به دشمن می‌دید، بالاتر می‌ره. مورد آخر هم اینکه فرقی نمی‌کنه که این مقدار دمیج رو با attack به دشمنتون وارد کنید یا با جادو. مهم اینه که دمیج رو وارد کنید. حالا می‌خواد پرسوناتون اینکار رو انجام بده یا خنجرتون. یک راهکار ساده برای گرفتن این تروفی رفتن به طبقه های اول Mementos هست. وقتی لول کارکاترتون و اعضای گروه به اندازه ی کافی بالا رفت ( بالاتر از 60 ) به اولین طبقه ی Mementos برید. اونجا با کاراکتری که جادوی قدرتمندی داره ( مثلا Ann و جادوی آتش ) روی حریفتون که نسبت به این جادو ضعیف هست Debuff بزنید تا قدرت دفاعیش کم بشه. Ann اگر اشتباه نکنم بعد از لول 60 مهارت تمرکز یا Concentrate رو بدست میاره که با استفاده از اون می‌تونه ضربه ای به حریف بزنه که 2 برابر حالت عادی دمیج وارد می‌کنه. حالا اگر دفاع حریفتون پائین آمده باشه و Ann تمرکز کرده باشه و البته از قدرتمند ترین مهارتش در جادوی آتش یعنی Blazing Hell استفاده کنید و اینکار رو بعد از یک یا 2 بار Bastion Pass انجام بدید، نتیجه می‌شه ضربه ای که مطمئنا بیشتر از 1000 دمیج به حریف وارد می‌کنه.


Perform 50 All out AttacksPerfect CombinationBazimag Trophy guide Bronze

Perform 50 All-out Attacks

احتمالا لفظ all-out attack رو در حین بازی بارها و بارها دیده و شنیده باشید. وقتی نقاط ضعف دشمن رو پیدا کنید و در مبارزه از مهارتی استفاده کنید که دشمنتون نسبت به اون مهارت ضعف داشته باشه، زمانی که تمام دشمن‌هائی که در حال مبارزه باهاشون هستید، از روی نقاط ضعفشون ضربه بخورن و دمیج بشن و روی زمین بیفتن، بهتون این فرصت داده می‌شه که با یکی از دشمن‌ها صحبت کنید. البته انتخابی که می‌کنید، روی تمام دشمن هائی که روی زمین افتادن تاثیر می‌گذاره. می‌تونید با حریفتون صحبت کنید و اگر در مذاکره خوب جلو برید، قدرت حریف رو بعنوان پرسونا جذب کنید و یک پرسونا به Compendium اضافه کنید. می‌تونید از حریفتون درخواست پول کنید یا ازش بخواید که یک آیتم بهتون بده. اگر هیچکدوم از این گزینه ها رو انتخاب نکنید و بجای اون دکمه ی مثلث رو فشار بدید، یک ضربه ی همه جانبه توسط تمام اعضای گروه به دشمن‌ها وارد می کنید. به این ضربه all-out attack گفته می‌شه. اگر 50 بار از این ضربه استفاده کنید، تروفی رو دریافت می کنید. مثل تروفی قبلی، به این خاطر که در روند عادی پیشبرد بازی احتمالا بیشتر از 50 بار از All-out attack استفاده خواهید کرد، این تروفی رو در گروه تروفی های خط داستانی بازی قرار می‌دیم که یعنی با  تمام کردن بازی به احتمال بسیار زیاد این تروفی رو هم بدست خواهید آورد.

Persona 5 Trophy Guide All out attack


Precise InsightPrecise InsightBazimag Trophy guide Bronze

Exploit enemy weaknesses 100 times

بیشتر موجوداتی که باهاشون مبارزه می‌کنید، نقطه ضعف هائی دارن. خیلی کم پیش میاد که حریفتون نسبت به هیچ چیزی ضعف نداشته باشه. بعضی‌ها نسبت به آتش ضعیف هستن، بعضی دیگه نسبت به یخ یا باد یا حتی شلیک گلوله و ... وقتی برای اولین بار به حریفتون ضربه ای بزنید که نسبت به اون ضعف داشته باشه، علاوه بر اینکه دشمنتون روی زمین می‌افته و شانس مذاکره یا حتی all-out attack رو به شما می‌ده، بعد از این هم اگر در حین مبارزه دکمه ی L1 رو بزنید، می تونید ببینید که اون دشمن خاص نسبت به چه چیزی ضعیف هست و خیلی راحتتر می‌تونید درگیری‌ها رو به نفع خودتون تمام کنید. نکته ی جالبتر اینکه اگر نقطه ضعف حریفتون رو بشناسید، اما پرسونائی که equip کردید قابلیت وارد کردن ضربه ی مناسب رو نداشته باشه اما یکی از پرسوناهائی که همراهتون هست این توانائی رو داشته باشه و شما ندونید که کدوم پرسوناتون هست، با زدن دکمه ی R1 سیستم خود بخود اون پرسونا رو براتون equip می‌کنه. همینکه 100 بار به نقطه ضعف حریفتون ضربه بزنید، تروفی رو دریافت می‌کنید.


A Phantom Thiefs DutyA Phantom Thief's Duty Bazimag Trophy guide Bronze

Obtain a Treasure Demon

برای گرفتن این تروفی باید یک Treasure Demon رو بعنوان پرسونا بدست بیارید. Treasure Demon ها نوع خاصی از پرسونا هستن که زمان گشت و گذار در Palace ها بعد از شکستن بعضی آیتم‌ها ممکنه با اونها روبه‌رو بشید. البته داخل Mementos هم ممکنه با این نوع از دشمن درگیر بشید که اگر بتونید نقاط ضعف اونها رو پیدا کنید و بهشون ضربه بزنید، بعد از اینکه روی زمین افتادن، می‌تونید باهاشون گفتگو کنید و ماسک اونها رو بدست بیارید.

همونطور که گفتم Treasure Demon ها نوع خاصی از پرسونا هستن که در مبارزات نمی‌تونید از اونها استفاده کنید اما بواسطه ی مهارت های بسیار خوبی که دارن، زمان Fusion کردن خیلی بدردتون خواهند خورد. علاوه بر این اگر در مبارزه با این نوع از دشمن بتونید اونها رو مغلوب کنید، مقدار قابل توجهی پول و Exp دریافت ‌می‌کنید که برای لول آپ شدن کاراکترها و همینطور خرید آیتم مطمئنا بدردتون خواهد خورد. Treasure Demon ها عموما نقطه ضعف خاصی ندارن که همین موضوع به زمین افتادن اون‌ها رو برای مذاکره و بدست آوردن پرسوناشون سخت می‌کنه. بطور کلی در بازی 8 نوع مختلف Treasure Demon وجود داره که در ادامه به محل هائی که هر کدوم از این 8 نوع در اونجا بیشتر دیده می‌شن و همینطور نقاط ضعفشون اشاره می‌کنم تا در زمان درگیری، آمادگی لازم رو داشته باشید.

نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید این هست که 3 پرسونای آخر یعنی Emperor's Amulet و Hope Diamond و Crystal Skull فقط زمانی داخل Mementos قابل رویت هستن که شما ماموریت مربوط به Shido یعنی کشتی تفریحی رو تمام کرده باشید. داخل ویدئویی که در ادامه قرار داره می‌تونید این 8 پرسونا رو بهمراه توانائی‌هاشون، مهارت ها و همینطور در صورت وجود نقاط ضعفشون مشاهده کنید.

برای گرفتن تروفی، فقط لازمه که یکی از این پرسوناها رو با استفاده از نقظه ضعفشون به زمین بزنید و بعد مثل پرسوناهای عادی با اونها گفتگو کنید تا قدرتشون رو جذب کنید و ماسکشون رو بدست بیارید. طبیعتا بخاطر اینکه 3 پرسونای اول نقاط ضعف مشخصی دارن، توصیه می‌شه برای گرفتن تروفی روی همون 3 مورد تمرکز کنید. اما بهر حال برای کامل کردن Compendium باید هر 8 مورد این پرسوناها رو داشته باشید. برای گرفتن 5 مورد دوم که در حالت عادی نقطه ضعف مشخصی ندارن، 3 راه حل مختلف وجود داره که بنا به تصمیمتون می‌تونید از هر کدوم از اونها استفاده کنید.

Treasure demons where to find them and how to beat them in persona 5

Treasure Demons :

- راه حل اول اینه که پرسونائی با مهارت Lucky Punch و البته Luck بالا داشته باشید. این مهارت و البته همونطور که گفتم شانس بالا، باعث می‌شن هر پرسونائی بجز باس های بازی ضربه ی Critical دریافت کنن و به زمین بیفتن ( فکر می‌کنم Obariyon از سری پرسوناهای Fool این مهارت رو داشته باشه ). همینکه حریفتون به زمین افتاد، می‌تونید وارد مذاکره بشید و ماسکش رو دریافت کنید.

- در حالت دوم نیازی نیست که خودتون بدنبال گرفتن یک پرسونا با مهارت Lucky Punch باشید. فقط کافیه مورگانا رو لول آپ کنید و در مبارزه همراهتون داشته باشید. مورگانا ( Mona ) مهارت Lucky Punch رو داره که البته بعد از آپگرید شدن مهارت Miracle Punch رو هم بدست میاره که احتمال Critical شدن حریف رو باز هم بیشتر می‌کنه.

- اما ساده ترین حالت برای زدن ضربه ی کریتیکال به تمام دشمن‌ها البته بجز باس‌های اصلی بازی، اینه که با Shinya Oda دوست بشید. اوایل ماه سپتامبر، میشیما در مورد یک گیمر متقلب که داد باقی گیمرها رو درآورده با شما صحبت می‌کنه. در همین رابطه باید به آرکید محله‌ی Shibuya برید و در مورد این فرد تقلب کار اطلاعاتی بدست بیارید. بعد از اینکه اطلاعات اولیه رو بدست آوردید، باید به Mementos برید و با این دوست Cheater مبارزه کنید. مشکلی که بوجود میاد این هست که چون دوستمون تقلب می‌کنه، نمی‌تونید بهش ضربه بزنید و در نتیجه باید از درگیری عقب نشینی کنید. با توجه به اینکه دیگه کاری از دستتون برنمیاد، برای از بین بردن تقلب این آقای Cheater تحقیق می‌کنید تا اینکه متوجه می‌شید یک بنده ی خدائی با نام مستعار King در زمینه ی همین بازی خیلی مهارت داره. برای دیدن این فرد باید به محله ی Akihabara برید و با Shinya Oda یا همون King صحبت کنید. همین خط داستانی رو ادامه بدید تا مهارت Down Shot رو یاد بگیرید. با این مهارت علاوه بر اینکه می‌تونید مبارزه با باس متقلب رو برنده بشید، می‌تونید Treasure Demon ها رو هم زمین گیر کنید. Down Shot هر دشمنی رو بجز باس‌های اصلی بازی به زمین می‌زنه. فقط تنها مشکلی که وجود داره، این هست که با زدن یکبار Down Shot، تمام تیرهای اسلحه ای که دارید تمام می‌شه. پس باید یک راهی برای پر کردن تیرهاتون هم پیدا کنید. توصیه ی من میز ساخت Infiltration Tools هست که در اتاقتون داره خاک می‌خوره. اونجا می‌تونید برای خودتون مهمات درست کنید تا در صورت نیاز تیرهای اسلحه‌تون رو پر کنید. نکته ی آخر اینکه هرچقدر با Shinya Oda بیشتر دوست بشید و ستاره های Arkana مربوط به Tower رو بیشتر کنید، مهماتی که برای زدن Down Shot نیاز دارید کمتر خواهد شد.


 Beyond RehabilitationBeyond RehabilitationBazimag Trophy guide Gold

Defeat the twins

واویلا! خودتون رو برای سخت ترین مبارزه ی کل بازی آماده کنید. یعنی Reaper با اون همه دبدبه و کبکبه جلوی این دوقلوهای بی اعصاب کم میاره! از ما گفتن بود. خدمتتون باید عرض کنم که دور اول بازی اصلا نمی تونید این تروفی رو بگیرید. یعنی از اون تروفی هائیه که مجبورتون می‌کنه یک دور دیگه Persona 5 بازی کنید! نیازمند دریافت این تروفی، مبارزه با جاستین وکارولین هست که از تاریخ 8/5 به بعد می‌تونین اون رو انجام بدین، هرچند که اون موقع لول چندان بالایی ندارین. باید این مبارزه رو قبل از 22 دسامبر یا 22 - 12 با موفقیت انجام بدید تا تروفی رو بگیرید. به احتمال زیاد، این آخرین تروفی هست که طی بازی بدست خواهید آورد. ( خیلی زورشون زیاده! خیلیییی! )

مقدمات مبارزه با جاستین و کارولین

برای این که شانس بیشتری برای شکست دوقلوها داشته باشین، بهتره که با لول خیلی بالا وارد مبارزه بشید. دلیلش هم اینه که بتونین از قوی ترین پرسوناها و قدرت های داخل بازی به طور مفید استفاده کنید. تروفی A Unique Rebel رو برای سریعترین راه افزایش EXP یا تجربه مطالعه کنید. گرفتن اون تروفی هم می‌تونه کار عذاب آوری باشه پس حتما به توضیحاتی که داده شده توجه کنید.

باشگاه بدنسازی در خیابون اصلی شیبویا قرار دارد. با رفتن به اونجا می تونید HP و SP ماکسیمم خودتون رو زیاد کنید. برای اینکه بیشترین افزایش رو داشته باشین، قبل از رفتن به باشگاه باید نوشیدنی پروتئین که از مغازه Rocinate در شیبویا قابل تهیه است رو بنوشید. همچنین با تعامل با صندلی داخل اتاقتون می تونین به ورزش بپردازین. این کار فقط HP شما رو افزایش می ده ولی مقدار اون از رفتن به باشگاه بیشتر خواهد بود. توصیه می شه که در دور جدید بازی تا می تونین این کار رو انجام بدین تا برای مبارزه با دوقلوها در قوی ترین حالت باشین.

قدرت ها و پرسوناها

اول از همه توجه داشته باشین که با استفاده از گزینه Strengthen Persona در اتاق velvet می تونین قدرت های یک پرسونا رو به یکی دیگه منتقل کنین. این نکته برای آماده کردن پرسونای مناسب برای مبارزه با دوقلوها بسیار مهم هست. برای اطلاعات بیشتر می تونید به تروفی Atop Countless Sacrifices مراجعه کنید. همچنین تعدادی کارت‌های قدرت هستند که می تونید با استفاده از گزینه Itemize Persona و یا هنگام مذاکره با دشمن ها بدست بیارید. 

بدون شک بهترین پرسونا برای این مبارزه Yoshitsune هست ( عالیه این پرسونا اگر بتونید Fusionش کنید ). این پرسونا هیچ نقطه ضعفی نداره و نسبت به آتش مقاومه، حمله های فیزیکی روش اثری ندارن و همچنین می تونه حمله های Electric و Bless رو به خود دشمن برگردونه. شما همچنین می تونین قدرت های خنثی کننده با برگرداننده بیشتری رو با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد به این پرسونا اضافه کنید. اگه این کار رو به شکل صحیحش انجام بدین، دوقلوها خیلی سخت می تونن به شما آسیبی برسونن. یوشیتسونه به طور پیشفرض قدرت Charge رو داره و می تونه یک قدرت حمله به اسم Hassou Tobi در لول 86 بدست بیاره که 8 بار به تمامی دشمن ها آسیب سبک می زنه. توی مبارزه این اصلی ترین قدرت آسیب زننده شما خواهد بود. هر بار استفاده از این قدرت 25 درصد از خون شما رو کم می کنه ولی اگه قدرت Arms Master رو به پرسونا تون منتقل کرده باشین این مقدار به نصف کاهش پیدا خواهد کرد. کارت قدرتی که Arms Master داره رو می تونین از طریق به آیتم تبدیل کردن پرسونای Chi You بدست بیارین. <= نکته ی خیلی مهم، خیلی خیلی مهم و امتحانی :)

وقتی که یک پرسونای یوشیتسونه با قدرت های مناسبی در اختیار داشتین؛ بهتره برای بیشترین تاثیر گذاری، لولش رو به 99 برسونید. شما به طور عادی هم می تونید این کار رو انجام بدین اما راه میان‌بری هم وجود داره. برای این کار باید از گزینه Strengthen Persona استفاده کنید. این کار برای هر پرسونا فقط یک بار قابل انجام هست اما می شه سیستم رو گول زد! ( گول زدم که می‌گم ) بدین شرح که اول از Strengthen Persona استفاده کنید. سپس پرسونای قوی شده رو توی کتابخونه ثبتش کنید.( از طریق گزینه ی Register Persona که کنار گزینه ی Summon Persona وجود داره باید اینکار رو انجام بدید ) بعد اون رو از توی لیست پرسوناهای خودتون پاکش کنید ( یعنی باید از قسمت گزینه های velvet Romm خارج بشید، بعد وارد منو بشید ( مثلث بزنید ) و بعد به منوی Persona برید و از اونجا روی هر پرسونائی که می‌خواید حذفش کنید دکمه ی Option یا استارت رو بزنید تا پرسونا discard بشه ) و آخر هم دوباره از کتابخونه بخریدش ( از قسمت Summon Persona ). با تکرار این کار شما می تونید از قابلیت Strengthen Persona هرچندبار که می خواین استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه هم بهتره که از Treasure Demons استفاده بشه. هر بار که شما پرسونایی رو قربانی می کنید، قدرت های پرسونای دیگه به صورت تصادفی بالا می ره. این که چه قدرت هایی اضافه می شه با رنگ زرد مشخص می شه. اما از اونجایی که قدرت های یوشیتسونه از Strength استفاده می کنند، بیشتر باید به دنبال افزایش این قدرت باشید. قابل ذکر هست که هرچی قدرت های کمتری به همراه Strength زرد رنگ شده باشند بهتر هست چون مقدار افزایش یک عدد ثابته و هرچی بین قدرت‌های کمتری پخش بشه بهتره. ( چه مکافاتی برای افزایش قدرت Luck پرسونای Mandrake کشیدم ). یک نکته ای در زمان قربانی کردن یک پرسونا برای قویتر کردن پرسوناهای دیگه وجود داره که ممکنه اصلا به اون توجه نکنید. بعد از اینکه پرسونای اصلی رو انتخاب کردید و روی پرسونائی که میخواین اون رو قربانی کنید هم کلیک کردید، قدرت‌هائی که افزایش پیدا می کنن زرد رنگ می‌شن. نکته اینجاست که اگر پرسونای دوم رو انتخاب نکنید و دایره بزنید و به منوی انتخاب پرسونای دوم برگردید و دوباره همون پرسونای قبلی رو انتخاب کنید، اینبار ممکنه قدرت‌هائی که طلائی رنگ می‌شن و قرار هست که افزایش پیدا کنن تغییر کنن . مثلا ممکنه بار اول St و Lu طلائی رنگ شده باشن اما بار دوم Ma و Lu یا هر گزینه ی دیگه ای. البته این تغییر کاملا رندوم هست و مثلا نمی‌شه ادعا کرد که اگر 50 بار این کار رو تکرار کنید قطعا قدرت lu به تنهائی ارتقا پیدا می‌کنه. ( امتحان کردم که می‌گم ) سعی کنید، زمانی که نزدیکترین ارتقای قدرت به اون چیزی که مد نظرتون هست اما پیش آمد، عمل قربانی کردن رو انجام بدید.

شما با یوشیتسونه به راحتی می تونین دوقلوها رو شکست بدین اما از اونجایی که ساختن پرسونای Satanael برای تروفی One Who Rebels Against a God لازم هست، اینجا بهترین زمان برای ساختنشه. این پرسونا نسبت به همه نوع حمله به غیر از Curse و Bless مقاوم هست که اون ها رو به ترتیب بی اثر و جذب می کنه. شما می تونید از این پرسونا به عنوان نیروی کمکی یوشیتسونه استفاده کنید. بنابرین سعی کنید تا می تونید قدرت های مفیدی مثل Auto-Mataru، Auto-Maraku و Auto-Masuku  رو بهش منتقل کنید. با داشتن همچین پرسونایی در اول مبارزه شما دست بالا رو خواهید داشت بدون اینکه نیروی زیادی رو صرف بکار گرفتن قدرت های یوشیتسونه بکنید. همچنین شاید بد نباشه که قدرت های درمان کننده و زندگی دوباره رو به این پرسونا منتقل کنید تا اگر زمانی اعضای تیم تون مردن و از دست خودشون کاری بر نمی‌آمد، دستتون توی پوست گردو نمونه. 

اعضای تیم

بهتره برای این مبارزه از هم تیمی هایی استفاده کنید که سطح تعامل با اون ها رو به حداکثر رسونده باشین. چون در این حالت پرسونای این اعضا هم به قویترین حالت خودش تغییر شکل داده و قدرت هایی بدست آورده که تا حدودی نقطه ضعف هاش رو کمرنگ کرده. اعضایی که توصیه می شه استفاده کنید ریوجی، اَن و ماکوتو هستند.

ریوجی به قدرت های God's Hand، Agneyastra و Charge دسترسی داره و توی تیم تون بیشترین آسیب فیزیکی رو به دشمن می زنه. اون همچنین قدرت Matarukaja رو داره که به شما اجازه می ده به طور مستمر به حمله ادامه بدین و خروجی حمله تیم رو بالا می بره.

اَن توی اعضای تیم تون بیشترین قدرت جادویی و همچنین دسترسی به  Fire Boost، Fire Amp، Concentrate و Blazing Hell رو داره که بهش امکان بالاترین آسیب زدن جادویی رو می ده.

ماکوتو به قدرت های Marakukaja و Mediarahan دسترسی داره که نقش پشتیبانی رو خیلی خوب می تونه بازی کنه. اون همچنین به Nuke Boost، Nuke Amp وAtomic Flare دسترسی داره که مقدار قابل توجهی به دشمن آسیب می زنه. 

هارو گزینه خوبی برای عضو پشتیبان مبارزه است و قدرت های اسلحه و روانی ش آسیب خوبی وارد می‌کنن اما مقدار آسیب زدنشون به اندازه ریوجی و یا اَن نیست و از طرفی به قدرت های پشتیبانی مثل ماکوتو و مورگانا دسترسی نداره. هارو قدرت های Heat Riser، Tetrakarn و Makarakarn رو داره اما فقط یکی از اعضای تیم رو تقویت می کنه.

یوسکه بیشترین قدرت فیزیکی رو بین اعضای گروه داره اما چون به Charge دسترسی نداره به اندازه ریوجی نمی تونه به  دشمن آسیب بزنه.

مورگانا به قدرت های پشتیبانی بیشتری نسبت به ماکوتو مثل Samerecarm، Salvation و Masukunda دسترسی داره اما چون از ماکوتو خون و مقاومت کمتری داره، توی مبارزه سریع تر می میره. علاوه بر این مورگانا به قدرتی که آسیب زیادی وارد کنه دسترسی نداره. امکان گرفتن Evade Elec برای مورگانا قبل از مبارزه وجود نداره چون سطح تعاملش بعد از زمان مبارزه به مقدار حداکثر خودش می رسه. ( مورگانا جزو گروهی از Confident هاست که لول یا سطح تعاملشون خود بخود و با پیشرفت خط داستانی ارتقا پیدا می‌کنه و چون در زمان این مبارزه هنوز به مقدار ماکزیموم نرسیده، در مقابل ضرباتی از جنس الکتریسیته آسیب پذیره )

اگر بتونین مبارزه رو زمانی که قصر کازینو باز شده انجام بدین، آکچی هم توی تیم تون هست که اگه بخواین می تونین ازش برای حمله ای کردن بیشتر تیم تون استفاده کنید. اون به قدرت Debilitate دسترسی داره که زمان مبارزه با غول های آخر بسیار مفیده و به شما اجازه می ده که آسیب نهایی تیم تون رو هرچه بیشتر بالا ببرین. آکچی همچنین با قدرت های Megidolaon و Megaton Raid می تونه آسیب خوبی به دشمن بزنه. علاوه بر این به Samerecarm برای دوباره زنده کردن اعضای گروه که به زمین افتادن دسترسی داره.

و البته شما به تعدادی اسلحه خوب هم برای این مبارزه نیاز دارین که در زیر راه های پیدا کردن و یا ساختنشون رو می تونید ببینید:

نحوه بدست آوردن بهترین اسلحه ها

بیشتر اسلحه های قوی داخل بازی رو باید با استفاده از قابلیت Itemize Persona در اتاق velvet بسازید. این قابلیت نیاز به یک پرسونا و آیتم مشخص برای دادن نتیجه مطلوب داره. این کار فقط یک بار در روز امکان انجامش هست و همچنین اینکه شما در قصر آخر دسترسی به اتاق velvet ندارین بنابرین باید حواستون باشه که انجام این کار رو به دقیقه 90 نندازین.

آیتم هایی که نیاز دارین

سلاح سرد: Black Kogatana

مکان: می تونید اون رو ماهی یک بار از Yumenoshima در Yongen-Jaya بخرین و یا اینکه از توی صندوق های گنج داخل قصرها و ممنتوس پیدا کنید.

سلاح گرم: Model Gun

مکان: می تونید از Shady Commodities بخریدش و اینکه از توی صندوق های گنج داخل قصرها و ممنتوس پیدا کنید.

زره: Black Robe

مکان: می تونید از Shady Commodities بخریدش، با عوض کردن امتیازهای ماهیگیری تون بدستش بیارید و یا اینکه از توی صندوق های گنج داخل قصرها و ممنتوس پیدا کنید.

تجهیزات: Black Rock

مکان: می تونید از فروشنده دستفروش در خیابان اصلی شیبویا بخریدش و و یا اینکه از توی صندوق های گنج داخل قصرها و ممنتوس پیدا کنید.

جداول زیر قدرت و پیشنیاز های هر پرسونا رو نشون می ده. 

برای دیدن جدول اسلحه شخصیت اصلی کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona mainchar weapons

برای دیدن جدول اسلحه ریوجی  کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Ruiji weapons

برای دیدن جدول اسلحه اَن کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Ann weapons

برای دیدن جدول اسلحه ماکوتو کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Makoto weapons

برای دیدن جدول اسلحه یوسکه کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Yusuke weapons

برای دیدن جدول اسلحه مورگانا کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Morganai weapons

برای دیدن جدول اسلحه هارو کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Haru weapons

چگونگی بدست آوردن بهترین زره

بهترین زره های بازی از راه شستن آیتم هایی که توی ممنتوس یا قصرها پیدا می کنید در خشک شویی بدست می آیند. شسته شدن چهار نتیجه به همراه داره: زره مخصوص آقایون، زره مخصوص خانم ها، زرهی که هر دو جنس می تونن استفاده کنند و زره مورگانا. این که چه آیتمی بدست میارید کاملا تصادفی هست، بنابرین توصیه می شه که قبل از انجام این کار بازی رو ذخیره کنید. همچنین بهتره که هر دفعه فقط یک آیتم رو مورد شستشو قرار بدین تا اگه زره دلخواهتون نبود بازی رو دوباره بازخوانی کنید. 

چگونگی دسترسی به Shady Commodities

شما خیلی از آیتم های قابل شستشو رو در زمان گشت گذار در قصرها و ممنتوس بدست میارید اما بهترین این آیتم ها رو باید از Shady Commodities بخرید. در تاریخ 2/9 شما می تونید لپتاپ خراب رو از Yumenoshima بخرید. شما همچنین به مجموعه ابزار کامپیوتر که در مغازه Old Machine Parts  توی آکاهیبارا فروخته می شه، برای تعمیر لپتاپ نیاز دارید. هر زمانی که این آیتم ها رو بدست بیارید، می تونید با تعامل با میز کار در اتاقتون لپتاپ رو تعمیر کنید. این کار موجب گذشت زمان می شه اما در عوضش هم مهارتتون زیاد می شه و هم به بازار Shady Commodities دسترسی پیدا می کنید.

آیتم هایی که موجود هستند بستگی به سطح امتیاز شما دارند. شما هرچه از Shady Commodities آیتم های بیشتری بخرید، امتیازتون بالاتر می ره. آیتم های که ازشون برای ساخت بهترین زره ها استفاده می شه در بالاترین امتیاز قابل خرید هستند. شما هر وقت مقدارهای خریدتون از 100000 ین بیشتر شد به بالاترین سطح توی Shady Commodities می رسید. این کار کمی زمان بر هست چون شما باید یه هفته صبر کنید تا جنس های جدید موجود بشن. بنابرین توصیه می شه که این کار رو در اسرع وقت انجام بدین تا دچار کمبود زمان نشید. 

برای دیدن جدول زره آقایون کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona male armor

برای دیدن جدول زره خانم ها  کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona female armor

برای دیدن جدول زره مورگانا کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona Morgana armor

نحوه بدست آوردن بهترین تجهیزات

بدست آوردن بهترین تجهیزات نسبت به اسلحه و زره بسیار آسونتر هست چون که در کل اونقدر تعداد زیادی هم ازشون وجود نداره. شما می تونید تعداد زیادی از اون ها رو از مغازه هاش شهر بخرین اما اونایی که جزو بهترین ها هستن، بدین شرح می باشند.

برای دیدن جدول تجهیزات کلیک کنید

برای مخفی کردن جدول کلیک کنید

Persona accessories

خب طبیعتا نمی تونید Omnipotent Orb رو قبل از مبارزه با دوقلوها بدست بیارید ولی در کل از بهترین تجهیزات بازی حساب می شه.

 استراتژی شکست باس

برای دیدن اطلاعات باس کلیک کنید

برای مخفی کردن اطلاعات کلیک کنید

Persona boss attack pattern

هرزمانی که آماده مبارزه شدید با یکی از دوقلو ها در بیرون در اتاق velvet در ممنتوس صحبت و دعوت به مبارزه شون رو قبول کنید. روی هر درجه سختی که بازی کنید این تروفی رو بدست میارید بنابراین اگر زیاد به خودتون مطمئن نیستید می تونید درجه سختی بازی رو کمی پایین تر بیارید تا کارتون راحتتر باشه. ( Easy بازی کنید، Easy )

دوقلوها از یک الگوی حمله ثابت استفاده و عنصری که باهاش حمله می کنند رو هر 5 دور عوض می کنند. این الگو به شرح زیر می باشد:

الگوی حمله اول: فیزیکی/تفنگ

الگوی حمله دوم: آتش/یخ/باد/برق

الگوی حمله سوم: Bless روانی/اتمی/طلسم/

توی این زمان باید به طور مستمر به اون ها حمله کنید و تا جای لازم خونشون رو بیارید پایین وگرنه اون ها یک حمله تمام عیار (All-out Attack) انجام می دن و توی یک ضرب شما و هم تیمی هاتون رو شکست می دن. همچنین اگه مبارزه از 45 دور هم بیشتر بشه بازم اون ها این کار رو انجام می دن. هروقت به اندازه کافی به اون ها آسیب زدید، شروع می کنند به استفاده از عنصرهای قوی تر، بنابراین هرچی زودتر شکستشون بدین بهترهست.

اگر به نکات بالا توجه می کردید شما باید یک پرسونای یوشیتسونه با قدرت Hassou Tobi داشته باشین که به همه دشمن ها 8 بار آسیب فیزیکی سبک می زنه. بهتره که این قدرت رو شارژ کنین تا بالاترین آسیب ممکنه رو داشته باشه. این اصلی ترین قدرت آسیب زننده شماست اما شانس بالای وجود داره که به هدف اصابت نکنه. بنابرین مهمه که از مورگانا استفاده کنید تا دقتتون رو بالا ببره و بیشتر حمله هاتون به هدف بخورند. همچنین بهتره که از قدرت ریوجی برای بالا بردن قدرت حمله تون و از اَن برای پایین آوردن دفاع دشمن استفاده کنید. 

حواستون باشه که به هرکدوم ازدوقلوها به یک نسبت آسیب وار کنید تا بتونین اونا رو هم زمان شکست بدین، به این دلیل که اگه یکی از اون ها بمیره، یکی دیگه از قدرت Recarm استفاده می کنه تا خواهر از دست رفته ش رو با خون کامل زنده کنه و این به این معنی هست که نمی تونید توی زمان کافی این دو رو شکست بدین. وقتی که خون این دو خیلی پایین بره از قدرت Diaharan استفاده می کنند تا خون یکی شون پر بشه اما برخلاف Recarm فقط یک بار از این قدرت استفاده می کنند.

اگه یکی از دوقلوها به نقطه ضعف اعضای تیم تون ضربه بزنه، به عنوان جایزه می تونه یک دور دیگه هم بازی کنه و در این حالت اونا از Dekaja استفاده می کنند تا هرقدرتی که زیاد کرده بودین رو  به حالت اول برگردونند. بنابرین داشتن پرسونایی که قابلیت بی اثر کردن یا برگردوندن بیشتر عنصرها رو داشته باشه، بسیار حیاتی خواهد بود


 My Best PartnerMy Best PartnerBazimag Trophy guide Bronze

Enter a special relationship with someone

امیدوارم توضیحات این تروفی کار دستمون نده :D

با توجه به اینکه در Persona 5 فقط می تونید کاراکتر آقا انتخاب کنید، در نتیجه برای گرفتن این تروفی باید با یکی از کاراکترهای خانم بازی رابطه ای صمیمی‌تر از دوست معمولی ایجاد کنید. برای گرفتن این تروفی باید با یکی از این شخصیت های خانم قرار بگذارید. عموما بعد از اینکه رابطه ی شما با اون Confident خاص به 9 ستاره رسید، می‌تونید با اون شخص قرار بگذارید اما بعضی از کاراکترها هستن که باید قبل از این مرحله ی خاص، زمانی که در حال پیشرفت رابطه با اون کاراکتر هستید، انتخاب‌های ویژه ای انجام بدید. در ادامه کاراکترهائی که می‌تونید با اونها قرار بگذارید و همینطور انتخاب های خاصی که در موردشون صحبت کردم رو براتون لیست می‌کنم.

1 - Makoto Niijima با Arcana نوع Priestess ( بعدا توضیح می‌دم که برای پیشرفت هر چه سریعتر رابطه ی دوستی با Confidentهای بازی اکیدا توصیه می‌شه در زمان گفتگو با اونها، پرسونائی از نوع Arcana اون کاراکتر خاص همراهتون داشته باشید )

2 - Haru Okumura با Arcana نوع Empress

3 - Ann Takamaki با Arcana نوع Lovers

4 - Futaba Sakura با Arcana نوع Hermit

5 - Chihaya Mifune با Arcana نوع Fortune - در مورد Chihaya زمانی که قرار هست رنک 6 رو دریافت کنید، گفتگوئی بین Chihaya و رئیسش درمی‌گیره. بعد از اون از شما سوالی پرسیده می‌شه که در جواب باید گزینه ی “You’re Just Chihaya to me” رو انتخاب کنید. شرایط مشابهی برای ارتقای رنک 8 هم پیش خواهد آمد که اون موقع باید گزینه ی “Hell yeah I am” رو انتخاب کنید.

6 - Tae Takemi با Arcana نوع Deadth - ( من تروفی رو با Takemi گرفتم. راحت می‎شه به این بنده‌ی خدا نزدیک شد و نیاز به انجام کار خاصی هم نیست. فقط در مرحله ای از بازی باید مهارت Gut یا جراتتون به مقدار خاصی رسیده باشه تا بتونید رابطه ای که با Takemi دارید رو ارتقا بدید ) مثل Chihaya Mifune در مورد تاکمی هم زمانی که در حال ارتقای سطح دوستیتون به لول 7 هستید، از شما سوالی پرسیده می‌شه که در جواب اون باید یکی از گزینه های "We all do sometimes" یا “I’m glad you did” رو انتخاب کنید.

7 - Sadayo Kawakami با Arcana نوع Temperance

8 - Hifumi Togo با Arcana نوع Star

9 - Ichiko Ohya با Arcana نوع Devil - زمانی که برای ارتقای رابطه ی دوستیتون به مرحله ی 7 با Ichiko تعامل می‌کنید توجه کنید که گزینه ی "You’re charming as you are" رو انتخاب کنید.

همینکه اولین قرار رو با اون Confident خاص گذاشتید، تروفی رو دریافت می‌کنید.


Soul of RebellionSoul of RebellionBazimag Trophy guide Bronze

Obtain the Persona Arsene

همونطور که احتمالا خودتون هم می‌دونید، این تروفی یکی از تروفی های خط داستانی بازی هست و در همون ساعات اولیه ی گیم پلیتون اون رو بدست خواهید آورد. بعد از اینکه برای اولین بار وارد قصر کاموشیدا می‌شید، ( البته که ریوجی هم همراهتون هست ) نگهبانای قصر دستگیر و زندانیتون می‌کنن. بعد از بهوش آمدنتون و گشتن گوشه و کنار سلول، کاموشیدو و نگهبان‌ها به سلولتون میان. کاموشیدا به یکی از نگهبان‌هاش دستور میده که ریوجی رو بکشه، وقتی این صحنه رو می‌بینید از خود بیخود می‌شید و اولین پرسوناتون یعنی Arsene بیدار می‌شه. همینجاست که تروفی Soul of Rebellion رو بدست میارید.


Mask CollectorMask Collector Bazimag Trophy guide Silver

Complete the Persona Compendium

کتابخانه پرسوناها از طریق اتاق velvet قابل دسترسی هست. این کتابخانه شامل لیست تمامی پرسوناهای داخل بازی هست که شما باید در طی بازی از طریق مذاکره یا ترکیب پرسوناها، اون رو کامل کنید. پرسوناهایی که هنوز بدست نیاوردید در اینجا بصورت جای خالی و با ذکر گروهی که پرسونا عضوش هست و لولش، نشون داده می شه. شما می تونید درصد پر شدن کتابخونه رو با انتخاب گزینه View/Summon Personas از منو ببینید. با به 100 درصد رسیدن این مقدار، شما این تروفی رو بدست خواهید آورد. 

باید تمام سعی تون رو بکنید تا زمانی که در قصر یا ممنتوس هستید و با یک شادوی جدید مواجه می شید اون رو از طریق مذاکره بدست بیارید. با بدست آوردن ماسک شادو و به شرط اینکه وقتی ظرفیتتون پر شده پاکشون نکرده باشین، به طور خودکار به کتابخونه اضافه می شن و شما نیاز به ثبت اون ها ندارید. بدست آوردن مستمر پرسوناهای جدید و استفاده از اون ها برای درست کردن پرسوناهای قوی تر، کلید کامل کردن کتابخونه هستند. شما باید هروقت به اتاق velvet میرید منوی Fuse by Result رو چک کنید تا ببینید با بالاتر رفتن لول تون، قابلیت ساخت چه پرسوناهای جدیدی رو بدست آوردید.

طبیعتا این تروفی رو نمی تونید بار اولی که بازی رو تموم می کنید بدست بیارید چون که پرسونای  Satanael رو فقط در دور دوم بازی می تونید بسازید. حواستون باشه که هرچند کتابخونه رو تا هر جا کامل کرده باشین به دور جدید بازیتون هم منتقل می شه اما لول شما منتقل نمی شه و Satanael لول 95 هست متاسفانه. اما نگران نباشین، برای ساختن راحت  Satanael هم راه آسونی وجود داره. برای دیدن این راه به تروفی One Who Rebels Against a God مراجعه کنید.

بعضی از دستورالعمل های پیشرفته ترکیب پرسوناها طی داستان بازی بدست می آیند اما بیشترشون با به حداکثر رسوندن سطح تعامل با مخاطب هاتون باز می شن. همچنین سطح 5 تعامل Strength به شما اجازه تعداد ترکیب بیشتر پرسوناها رو می ده. مثل درصد کامل شدن کتابخونه، این دستورالعمل ها هم به دور جدید بازی منتقل می شن به شرط اینکه شما آیتم خاص هر مخاطب رو بعد به حداکثر رسوندن تعاملش، بدست آورده باشین. برای اطلاعت بیشتر می تونید به تروفی A New Journey مراجعه کنید. انجام دادن درخواست های One Who Bullies Bullies و The Lovesick Cyberstalking Girl در ممنتوس، دستورالعمل های جدیدی رو باز می کنه.

تمام Treasure Demons نیز برای به 100درصد رسوندن کتابخونه لازم هستند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد مراجعه کنید به تروفی A Phantom Thief's Duty.

نکته: پرسوناهای داخل DLC بازی در کامل کردن کتابخونه تاثیری ندارند.


Mask of An Honor StudentMask of an Honor StudentBazimag Trophy guide Bronze

Rank first place on your exams

برای گرفتن این تروفی باید شاگرد اول کلاس بشید و بالاترین نمره رو در امتحانات کسب کنید. علاوه بر امتحانات میان ترم و پایان ترم، اگر به سوالاتی که در کلاس از شما پرسیده می‌شه پاسخ درست بدید، برای مهارت Knowledge یا دانشتون امتیاز مثبت دریافت می‌کنید که قطعا در سریعتر ماکزیموم شدن این مهارت تاثیر خواهد داشت. همونطور که در ابتدای این راهنما هم توصیه کردم، بهتر هست که Persona 5 رو بصورت آنلاین بازی کنید. یکی از مزیت های آنلاین بودن این هست که به شما اجازه داده می‌شه پاسخ سوالات مطرح شده در کلاس ( البته بجز سوالات مربوط به امتحانات میان ترم یا پایان ترم ) رو با فشار دادن تاچ پد وسط دسته ی PS4 مشاهده کنید. اما ممکنه به هر دلیلی علاقه ای به آنلاین شدن نداشته باشید یا روی کنسول PS3 کپی خور در حال انجام بازی Persona 5 باشید که در اینصورت، ممکنه به پاسخ سوالاتی که در کلاس از شما پرسیده می‌شه احتیاج پیدا کنید. بخاطر تمرکز این راهنما بر روی دریافت تروفی های بازی، ابتدا پاسخ سوالات امتحانی رو در ادامه درج می کنیم و بعد از اون به سوالات طرح شده در کلاس و پاسخ اونها بهمراه تاریخ طرح شدن سوالات می پردازیم.

پاسخ تمام سوالات کلاسی و سوالات امتحانی بازی Persona 5

برای دیدن سوالات و پاسخ اونها کلیک کنید

برای مخفی کردن سوالات و پاسخ‌ها کلیک کنید تا اسپویلر بسته شود

سوالات میان ترم اول :

  •  12 - 5 :

سوال : Although the line connects A to C it looks like it leads to B instead. What is this phenomenon called ؟

پاسخ : an optical illusion

سوال : If how they're seeing things is different, it probably has to do with this sort of information

پاسخ : the brain

سوال : The brain processes visual information. So, the reason why people see things differently is

پاسخ : they have different cognitions

  • 12 - 5 :

سوال : Which of the following expressions came from the name of the position that Minamoto no Yoshitsune held

پاسخ : magistrate's patronage

سوال : What is the origin of the English word "talent"

پاسخ : the name of a sum of currency

  • 13 - 5 :

سوال : What did the Greek philosopher Socrates say that evil is born from

پاسخ : ignorance

سوال : What's the least number of colors needed to paint Japan so no two adjacent areas are the same color

پاسخ : four

  • 16 - 5 :

سوال : Do you know who created the piece which sold for the highest price back in the 20th century

پاسخ : Van Gogh

این سوال اطلاعات عمومیه جالبیه : می دونستید گرون‌قیمت ترین تابلوئی که در قرن بیستم فروخته شده رو ونگوک کشیده بوده ؟ تابلوی Portrait of Dr. Gachet اثر ونگوک در سال 1990 به قیمت 82.5 میلیون دلار فروخته شد!

  • 21 - 5 :

سوال : What is the name of this ratio that Japanese architects and artists have liked using

پاسخ : the silver ratio

Persona 5 School Exams

  • 23 - 5 :

سوال : The root words of synesthesia are "syn" and "aisthesis". What do they mean

پاسخ : "together" and senses"

  • 26 - 5 :

سوال : What was the name of the other famous novel that Sherlock Holmes appeared in

پاسخ : "Arsene Lupin, Gentleman Burglar."

این سوال هم جالبه : شرلوک هلمز بجز نوشته های سر آرتور کانن دویل، در مجموعه داستانی به نام آرسن لوپن، سارق جنتلمن هم حضور داشته. این سری رمان برای اولین بار در سال 1907 در مجله ای فرانسوی زبان بنام Je sais tout منتشر شد. نویسنده ی این سری رمان Maurice Leblanc بود.

  • 30 - 5 :

سوال : Who was the pirate who said that he hid his treasure in a certain place just before he was executed

پاسخ : William Kidd

 سوالات پایان ترم اول :

  • 13 - 7

سوال : Which of these phrases has its origins in this shogi piece

پاسخ : nouveau riche

سوال : Goemon was popular because he wasn't just a thief, he was a

پاسخ : gentlemen thief

سوال : And the person in power who had it in for Goemon was

پاسخ : Toyotomi Hideyoshi

سوال : And, Goemon's death after he got captured by Hideyoshi is famous too

پاسخ : he was boiled alive

  • 14 - 7

سوال : Which of the following statements are true of this organism

پاسخ : it's not related to crabs

سوال : What is said to be the reason why people began dreaming in color

پاسخ : television

یک سوال اطلاعات عمومی جالب دیگه : می‌دونستید دلیل اینکه مردم خواب‌های رنگی می‌بینن اختراع تلویزیون های رنگی هست ؟!! یعنی تا قبل از اختراع تلویزیون های رنگی و در زمان تلویزیون های سیاه و سفید، خواب ها هم سیاه و سفید بودن. راستی شما خواب‌هاتون رنگیه یا سیاه و سفید ؟

  • 15 - 7

سوال : Which one of these was made using the silver ratio

پاسخ : B4-size paper

سوال : Define "syn" and "aisthesis", the Greek root words of "synesthesia

پاسخ : together" and senses

Persona 5 School Exams Results

سوالات میان ترم دوم :

  • 17 - 10

سوال : What is the origin of the word "guillotine"

پاسخ : name of the one who proposed it

سوال : First of all, who proposed the idea of a guillotine

پاسخ : a doctor

سوال : So, from his perspective, what was the advantage of the guillotine

پاسخ : it could execute people quickly

اطلاعات عمومی : می‌دونستید که گیوتین اسم دکتری هست که اون رو اختراع کرده و دلیلش برای اختراع این وسیله ی وحشتناک این بوده که خیلی سریع عمل اعدادم انجام بشه تا محکوم خیلی درد نکشه !!

  • 18 - 10

سوال : Which of the following statements about this ball is true

پاسخ : it has thirty two faces

اطلاعات عمومی : می‌دونستید توپ فوتبال که اصطلاحا به اون توپ 40 تکه می‌گن در اصل از 32 تکه ساخته شده و دلیل سیاه و سفید بودن این تکه ها در ابتدا مشخص بودن توپ در تلویزیون های سیاه و سفید بوده!

سوال : What is the meaning of the word "robota", that is the Czech word that is the root word or "robot

پاسخ : slave labor

  • 19 - 10

سوال : What is the English name for the phenomenon where it feels like your cell phone is vibrating

پاسخ : phantom vibration syndrome

اطلاعات عمومی : شده فکر کنید تلفن همراهتون در حال لرزیدن هست با وجودی که فقط فکر کردید و چنین چیزی نیست؟ جالبه بدونید که فقط شما نیستید که اینطوری فکر می‌کنید. این حس یک حالت فراگیره که ممکنه برای همه پیش بیاد و اسمش هم phantom vibration syndrome هست.

سوال : Which of the following government organizations do the cormorant fisher of Nagaragawa belong to

پاسخ : the Imperial Household Agency.

  • 22 - 10

سوال : What number should be in the middle of this square to make it a magic square

پاسخ : five

  • 24 - 10

سوال : Can you tell me what the S in 'SOS' means

پاسخ : it's meaningless

اطلاعات عمومی : می دونستید کلمه ی SOS که بعنوان درخواست کمک فوری از اون استفاده می‌شه هیچ معنی و مفهوم خاصی نداره !!

سوالات پایان ترم دوم :

  •  20 - 12

سوال : Which one of the following is called the Devil's Curve

پاسخ : D

سوال : I think they said the voice you hear through the phone is

پاسخ : not their real voice

سوال : But why does the listener think the synthetic voice is the real person

پاسخ : they speak the same

سوال : Even if the voice is different, as long as they talk the same, the listener will subconsciously

پاسخ : supplement the voice

  • 21 - 12

سوال : Which suit of cards represents the Holy Grail

پاسخ : hearts

سوال : Which one of the following is not true about the kanji for "crow"

پاسخ : it includes a number

  • 22 - 12

سوال : Which country refers to a person who controls politics behind the scenes as a "prime minister in black"

پاسخ : Japan

سوال : What English word did the initial "do" in the Japanese "dokyuu", or massive, originate from

پاسخ : dreadnought

 پاسخ سوالات کلاسی :

  • 12 - 4

سوال : A soul is composed of appetite, spirit, and what else

پاسخ : logic

  • 19 - 4

سوال : Is the line extending from A connecting to B or C

پاسخ : C

  • 23 - 4

سوال : What event did Emperor Nero add to the Olympics so he could participate

پاسخ : singing

اطلاعات عمومی : Nero امپراطور روم برای اینکه بتونه در رقابت های المپیک شرکت کنه، رشته ی آواز رو به رقابت‎ها اضافه کرد!

  • 25 - 4

سوال : What's the common usage of kakushinhan again, regarding an action you take? Knowing that your actions are wrong

پاسخ :conviction that you're right

  • 27 - 4

سوال : How many colors does it take to print every region without any two adjacent ones being the same color

پاسخ : four

  • 30 - 4

سوال : Firstly, the "wunder" part probably means

پاسخ : wonder

سوال : Next, the "kind" part means

پاسخ : child

سوال : So a "wunderkind" would be

پاسخ : a prodigy

  • 7 - 5

سوال : What do people generally call a woman who has a charm that sometimes leads men to their doom

پاسخ : a femme fatale

  • 10 - 5

سوال : What do you think is the origin of the term "magistrate's patronage"

پاسخ : Minamoto no Yoshitsune

Persona 5 School Exams With Online help

پاسخ به سوالات کلاسی در زمان اتصال به اینترنت

  • 4 - 6

سوال : The original blazers were named that thanks to a certain quality they had. Any idea what it was

پاسخ : they were brightly colored

  • 7 - 6

سوال : What are red king crabs most biologically related to

پاسخ : hermit crabs

  • 8 - 6

سوال : With the advent of the color TV, something else started to appear in color. Do you know what it is

پاسخ : dreams

  • 11 - 6

سوال : Can you imagine how much gold has been excavated by humanity over the course of history

پاسخ : three Olympic-sized pools

اطلاعات عمومی : می‌دونستید که تا بحال در طول تاریخ چه مقدار طلا از معادن سراسر دنیا استخراج شده ؟ به اندازه ی 3 استخر المپیک !

  • 13 - 6

سوال : Paper money is issued by the Bank of Japan, but who issues the coins

پاسخ : the government

  • 15 - 6

سوال : What would happen if you kept washing your hair with water that was contaminated with metal

پاسخ : it'll change color

اطلاعات عمومی : اگر دستانتون رو با آب غنی شده با فلز بشورید، رنگ پوستتون تغییر می‌کنه !

  • 23 - 6

سوال : Who is this woman, drawn as the High Priestess in most tarot decks

پاسخ : Pope Joan

  • 27 - 6

سوال : In English, what does the term "cat-and-dog" weather refer to

پاسخ : heavy rain

اطلاعات عمومی : در زبان انگلیسی در زمان بارش شدید باران، در اصطلاح هوا رو cat-and-dog توصیف می‌کنن.

  • 29 - 6

سوال : This character is the cursive form of a specific Kanji. Do you know which one it is

پاسخ : gold

  • 1 - 7

سوال : But do you know what Chinese dish Zhuge Liang is credited for inventing

پاسخ : baozi

  • 4 - 7

سوال : Do you know the reason why July and August both have thirty-one days

پاسخ : someone pretentious said so

  • 7 - 7

سوال : What is the traditional food of Tanabata

پاسخ : Soumen

  • 8 - 7

سوال : What's a common trait of almost all shaved-ice syrups on the market

پاسخ : they all have the same flavor

  • 9 - 7

سوال : What is the sum of angles A through E

پاسخ : 180 degrees

  • 11 - 7

سوال : What is the name of the light-producing substance in fireflies

پاسخ : Luciferin

  • 12 - 7

سوال : What was the name of the gentleman thief whose family was boiled alive during the Sengoku period

پاسخ : Ishikawa Goemon

 Persona 5 Day dreaming in Class

  • 3 - 9

سوال : In this famous statue, he's holding a spear in his left hand, but what in his right hand

پاسخ : nothing

  • 6 - 9

سوال : What is the name of this phenomenon where the second hand looks like it stops moving

پاسخ : chronostasis

  • 7 - 9

سوال : We have a saying in Japanese: a skilled hawk hides its talons. What hides its claws in English

پاسخ : a cat

  • 21 - 9

سوال : The word "robot" didn't come from English. So, what country did it come from

پاسخ : Czechoslovakia

  • 24 - 9

سوال : Do you know why they chose black and white

پاسخ : so it shows up well on TV

  • 28 - 9

سوال : So "PVS" refers to when you mistakenly think your phone is going off. What's the 'P'

پاسخ : phantom

سوال : That means it'd be "phantom..." what

پاسخ : vibration

سوال : So if we have "phantom vibration" so far

پاسخ :syndrome

  • 29 - 9

سوال : Not all civil servants work in government offices. Which one of these occupations is a civil one

پاسخ : fishermen of Nagaragawa

  • 3 - 10

سوال : But in the entire universe, which one of these is closest to its density of star

پاسخ : Three watermelons in the sun

  • 6 - 10

سوال : This device made mass executions possible. You know what it's called, yes

پاسخ : a guillotine

  • 11 - 10

سوال : Which do you think most people chose to name 'Kiki'

پاسخ : A

  • 2 - 11

سوال : The word "whack" was also used in a coded language from history. What was that language

پاسخ : thieves' can't

  • 4 - 11

سوال : Clubs is a club, diamonds is a gem, spades is a sword... So, what is hearts

پاسخ : the Holy Grail

  • 8 - 11

سوال : Do you know what age you have to be to listen in on a trial

پاسخ : zero

  • 10 - 11

سوال : Do you know what the line that's in "bird" but not in "crow" represents

پاسخ : an eye

  • 12 - 11

سوال : Do you know why hearing someone's voice over the phone sounds different than their real voice

پاسخ : it's heavily processed

  • 15 - 11

سوال : When he was executed, something was done to his appearance. Do you know what it was

پاسخ : they put makeup on him

  • 17 - 11

سوال : Which of these is called a cochleold, after its resemblance to a snail

پاسخ : B

  • 18 - 11

سوال : At which of these locations can you see the sunrise the earliest

پاسخ : the summit of Mount Fuji


A True ConfidantA True ConfidantBazimag Trophy guide Bronze

Max out one Confidant

شما زمانی که سطح تعامل با هر کدوم از مخاطب هاتون به 10 برسه این تروفی رو بدست میارید. بعضی از این تعامل ها با خط داستانی بازی پیش می ره و اگر به پایان واقعی بازی برسین، بدون شک این تروفی رو بدست میارید. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به تروفی Great Phantom Thieves Convene.


Great Phantom Thieves ConvenceGreat Phantom Thieves ConveneBazimag Trophy guide Gold

Max out all Confidants

یکی از تروفی‌های بسیار زمان‌بر بازی دقیقا همین تروفی Great Phantom Thieves Convene هست. تروفی که ممکنه گرفتنش نیاز به انجام دوباره ی یک دور کامل بازی PErsona 5 باشه. یعنی در حالت خیلی خوش بینانه 70 ساعت گیم پلی. پس حواستون رو خیلی جمع کنید. برای گرفتن این تروفی باید سطح تعامل با تمام کانفیدنت‌های بازی رو ماکزیموم کنید. اما اینکه چطور باید اینکار رو انجام بدید، توضیح مفصلی داره که نمی‌شه در این مقاله به اون پرداخت. برای همین توصیه می‌کنم تا مقاله‎ی مربوط به راهنمای ماکزیموم کردن Confidantها در Persona 5 رو مطالعه کنید.


Power That ConnectsPower That Connects Bazimag Trophy guide Bronze

Perform a Baton Pass 3 times in a single turn

شاید اولش گرفتن این تروفی بنظرتون سخت بیاد اما باید بگم که اصلا کار سختی نیست. بعد از اینکه با Confidentها البته اون‌هائی که می‌تونن در مبارزات همراهیتون کنن یا بطور مشخص اعضای گروه Phantom Thieves دومین مرحله از دوستی رو باز کنید، این امکان براتون محیا می شه که در حین مبارزه اگر به یکی از نقاط ضعف دشمنتون ضربه بزنید، بعد از اینکه دشمنتون به زمین افتاد، نوبت بعدی ضربه زدنتون رو به یکی دیگه از اعضای گروه واگذار کنید. به این حرکت Baton Pass میگن. باید 3 بار در یک دور از بازی اینکار رو انجام بدید تا تروفی رو دریافت کنید. منظورم از یک دور بازی این نیست که در یک درگیری کلا اگر 3 بار این کار انجام بشه تروفی آنلاک میشه، نه! باید این 3 بار رو دقیقا پشت سر هم انجام بدید. اگر بخوام بیشتر توضیح بدم یعنی اینکه مثلا با Joker به نقطه ضعف دشمنتون یک ضربه بزنید، بعد از اینکه حریفتون به زمین افتاد و گزینه ی Baton Padd رو دیدید، یکی دیگه از اعضای گروه رو که مهارت یا توانائی مشخصی برای ضربه زدن به نقطه‌ی ضعف یکی از دشمن‌های روبه‌روتون رو داره انتخاب کنید. با عضو دوم گروهتون هم به یکی از نقاط ضعف یکی دیگه از دشمن‌ها ضربه بزنید و باز دوباره بعد از دیدن گزینه ی Baton Pass نوبتتون رو به نفر سوم گروه واگذار کنید تا اون هم همینکار رو انجام بده. همینکه 3 بار گزینه ی Baton Pass رو انتخاب کنید تروفی براتون آنلاک میشه. بهتون توصیه می کنم اوایل بازی و داخل Mementos بدنبال گرفتن این تروفی باشید. اگر خوش شانس باشید و به گروهی از دشمن ها برخورد کنید که نسبت به شلیک گلوله یا آتش یا رعد و برق ضعف دارن، موقعیت بسیار مناسبی برای دریافت تروفی خواهید داشت. با Joker به اولین دشمنتون با تفنگ شلیک کنید. مزیت اسلحه ی Joker این هست که می‌تونید با اون فقط یک تیر و اون هم فقط به یک دشمن بزنید. بعد از اینکه اولین دشمنتون به زمین افتاد، با گزینه ی Baton Pass بسراغ Mona برید و با اون هم با اسلحه به نقطه ضعف حریف بعدی شلیک کنید. دوباره روی Baton Pass کلیک کنید و اینبار بسته به نقطه ضعفی که از حریفتون سراغ دارید، ( آتش یا رعد و برق ) Ann و یا Ryuji رو انتخاب کنید و ضربه ی آخر رو بزنید. اینطوری تروفی رو دریافت می‌کنید. بنا به میل خودتون این چرخه که توضیح دادم رو می‌تونید با هر کدوم از اعضای گرهتون و همینطور در هر مبارزه ای که البته توانائی ضربه زدن به نقاط ضعف تمام دشمن‌ها رو دارید انجام بدید و تروفی رو بگیرید. مثالی که زدم روش کلی دریافت تروفی بود.


I Am ThouI Am ThouBazimag Trophy guide Bronze

Obtain a Persona through negotiation

شما طی گذشت داستان قابلیت مذاکره با شادو ها رو در تاریخ 4/15 بدست میارید بنابرین امکانش نیست که این تروفی رو از دست بدید. مذاکره با شادو ها جزو حیاتی از بازی هستند به همین خاطر این کار رو باید به طور مستمر انجام بدین. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به تروفی Countless Masks


Countless MAsksCountless Masks  Bazimag Trophy guide Bronze

Obtain 30 Personas through negotiation

شما وقتی  می تونین با دشمن ها مذاکره کنید که همه شون بیهوش شده باشند. برای بیهوش کردن دشمن ها، شما می تونید به نقاط ضعفشون ضربه بزنید، یک ضربه ی کاری بهشون بزنید و یا اینکه از قابلیت Down Shot اسلحه تون استفاده کنید. زمانی که همه ی دشمن ها رو زمین زدید به زدن دکمه ضربدر سه انتخاب به شما داده می شه. برای بدست آورن پرسونا باید جمله اولی "Lend me your power" رو انتخاب کنید. این کار مذاکره ای رو شروع می کنه که شما باید جواب های مناسبی بهش بدین. 

هر شادو، شخصیت مخصوص به خودش رو داره که شما می تونید اون رو وقتی همه ی دشمن ها بی هوش شدند در سمت چپ و بالای صفحه ببینید. در جدول زیر جواب هایی که هر نوع شخصیت دوست داره رو می تونید ببینید

Persona answers shadow

اگر شادویی از جواب شما خوشش بیاد (از روی آهنگ فهمیده می شه)، شما می تونید اون رو به عنوان پرسونا بدست بیارید. شما همچنین ممکن هست که توی مذاکره شکست بخورید و بسته به اینکه شادو چقدر از جواب های شما بدش اومده، به شما آیتمی رو خواهد داد. اگر شما اون رو به اندازه کافی عصبانی کرده باشید، شادو دوباره شروع به مبارزه با شما می کنه و حتی ممکن هست کمک هم با خودش بیاره. 

بعضی وقت ها با پایین آوردن خون شادو ها، اون ها می ترسند. در این حالت شادو شروع به صحبت با شما می کنه. در این حالت شما می تونین اون ها رو بدون نیاز به مذاکره، به عنوان پرسونا بدستشون بیارید. 

وقتی به سطح 8 تعامل Sun برسید، قابلیت Mind Control رو بدست میارید که به شما اجازه می ده بعضی وقت ها بدون نیاز به مذاکره، شادو رو به عنوان پرسونا بدست بیارید. شما وقتی می فهمید که این اتفاق افتاده که رنگ جواب ها بصورت قرمز باشه. با به حداکثر رسوندن این تعامل شما می تونید پرسوناهای بالاتر از لول خودتون رو بدست بیارید که خیلی بهتون کمک می کنه.

وقتی اعضای تیمتون سطح تعاملشون به شما به یک سطح مشخصی برسن؛ این قابلیت رو بدست میارن که وقتی شما یک شادو رو عصبانی کردید، باهاش صحبت کنند و به شما یک شانس دوباره در مذاکره می دن. در زیر می تونید اسم اعضای تیم و سطح تعامل نیاز برای این کار رو ببینید.

Skull: Chariot سطح تعامل 4

Mona: Magician سطح تعامل 4

Panther: Lovers سطح تعامل 4 و 7

Fox: Emperor سطح تعامل 4

Queen: Priestess سطح تعامل 3

Noir: Empress سطح تعامل 4

Crow: Justice  6 (طی پیشرفت داستان بدست میاد)


The Sneaking OneThe Sneaking OneBazimag Trophy guide Bronze

Ambush the enemy 50 times

بعد از اضافه شدن Ann به گروه، با Joker توانائی مخفی شدن رو یاد می‌گیرید. البته این توانائی بطور مستقیم به این تروفی ارتباطی نداره اما بستر مناسب تری برای دریافت این تروفی رو براتون محیا می‌کنه. اما چطور؟ الان توضیح می‌دم. داخل Palace یا قصرهای بازی بطور طبیعی نگهبان‌ها یا شادو‌هائی وجود دارن که به محض دیدن شما، به سمتتون حمله می کنن. قبل از مبارزه با شادوها، ممکنه 3 حالت مختلف پیش بیاد. حالت اول اینکه شادو اصلا متوجه حضور شما نمیشه. در این حالت وقتی موقعیتش پیش بیاد، روی بدن شادو زمانی که به اندازه ی کافی به شما نزدیک شده، گزینه ای تحت عنوان Ambush نمایش داده می‌شه که با زدن دکمه ی X به شادو حمله می‌کنید. زمانی که به شادو Ambush می‌کنید، دور اول حمله به نفع شماست و اولین ضربه رو شما و گروهتون به دشمن وارد می کنید. حالت دوم این هست که شادو به شما مشکوک می‌شه اما هنوز وارد فاز حمله نشده. در این حالت دیگه گزینه ی Ambush رو نمی بینید. خودتون باید به سمت شادو برید و بهش ضربه بزنید تا وارد حالت مبارزه بشید. اما حالت سوم زمانی اتفاق می‌افته که شادو شما رو دیده و به سمتتون حمله کرده. در این حالت اگر بتونید قبل از ضربه خوردن از شادو، به اون ضربه بزنید، یک مبارزه در حالت برابر اتفاق خواهد افتاد. اما اگر اولین ضربه رو شادو به شما بزنه، اولین دور حمله رو دشمنتون انجام می‌ده و کار رو براتون یک مقدار سخت می‌کنه. حالا اگر بتونید 50 بار به شادو ها Ambush بدید تروفی The Sneaking One رو دریافت می‌کنید. همونطور که گفتم، مخفی شدن یکی از بهترین گزینه هائی هست که امکان Ambush دادن به شادو رو چندین برابر می‌کنه. The Sneaking One تروفی تقریبا ساده ای هست و بدلیل اینکه در طول بازی قطعا بارها به دشمن Ambush خواهید داد، بدون تلاش اضافی این تروفی رو خواهید گرفت.


A Unique RebelA Unique Rebel  Bazimag Trophy guide Silver

Defeat the Reaper

ریپر (Reaper) از اون دست موجوداتیه که آمده بزنه لت و پارتون کنه. یعنی آمده که بکشه نه اینکه کشته بشه. یجورائی نفس کش می‌طلبه. برای اینکه این شادوی خیلی بی اعصاب ظاهر بشه، باید داخل یکی از طبقات Mementos برای چند دقیقه سرجاتون بایستید و هیچ حرکتی نکنید. لازم به توضیحه که تنها طبقه‌ای از ممنتوس که از ریپر اونجا خبری نیست Qimraunt هست. ممکنه این انتظار بین 3 تا 5 دقیقه طول بکشه ولی در نهایت Reaper به سراغتون خواهد آمد. اگر بخواید جوانمردانه با این موجود درگیر بشید، احتمال پیروزیتون در مبارزه در حد 5 درصده. خیلی خوش بینانه البته! وقتی سر و کله‌ی ریپر پدابشه،، مورگانا شروع به هشدار دادن به شما می کنه. از طرفی چون ریپر کلا اعصاب نداره، هر وقت ظاهر بشه شروع به دنبال کردن شما می کنه، پس اگر نمی خواین باهاش روبرو بشین بهتون توصیه می شه که فورا از اون طبقه فرار کنید!

این شادو لول 90 هست و کلی هم قابلیت‌های مختلف داره که ازشون برای ضربه زدن به ضعف‌های اعضای تیم شما استفاده می‌کنه. اگر نسبت به هر چیزی مقاوم باشین، ریپر می تونه این قابلیت رو از بین ببره. نکته ی دردناکتر اینجاست که خودش هم هیچ نقطه ضعفی نداره! از طرف دیگه حمله‌های از نوع Bless و Curse هیچ اثری روی اون ندارند. اگر علاقه داشته باشید که جوانمردانه با ریپر مبارزه کنین، باید از یک پرسونای قوی مثل  Yoshitsune استفاده کنید چون این پرسونا هیچ نقطه ضعفی نداره که ریپر بتونه از اون استفاده کنه و در نتیجه برای شکست تا حدودی به مشکل می‌خوره. برای دیدن اینکه چطوری بهترین نوع پرسونای Yoshitsune رو بسازین و همچنین چند تا از بهترین اسلحه های داخل بازی رو پیدا کنید، مراجعه شود به تروفی Beyond Rehabilitation.

اما یک راه آسون هم برای شکست ریپر وجود داره ولی برای استفاده از اون باید تا ماه نوامبر صبر کنید که به این شرح هست:

کسب تجربه زیاد و آسون در Persona 5 بطور دقیقه 72050 EXP بعد از هر پیروزی !!

در طی بازی، وضعیت‌های آب و هوایی زیادی موجوده که می تونه بر روی ممنتوس تاثیر بگذاره. این اتفاق در بالای سمت چپ صفحه و زیر تاریخ به شما نشان داده می شه. در فصل flu یا آنفولانزا این شانس وجود داره که دشمن‌ها در ممنتوس مبارزه رو در حالت Despair آغاز کنن. در این حالت دشمن‌ها به شما حمله نمی‌کنن و بعد از سه دور، مقاومتشون رو هم از دست می دن و کشته می‌شن! این حالت برای ریپر هم ممکن هست که پیش بیاد و در نتیجه مبارزه شما رو بسیار آسون کنه. شما با شکست ریپر مقدار تجربه زیادی رو کسب می کنید و به دلیل اینکه ریپر قابلیت دوباره زنده شدن داره، با شکست پشت سر هم اون می تونین تجربه زیادی کسب کنید و خیلی سریع لول خودتون رو در بازی بالا ببرین. تنها بدی این روش مطابق همون چیزی که بالا گفته شد، این هست که شما برای استفاده از اون باید تا ماه نوامبر صبر کنید.

روزهای فصل آنفولانزا به شرح زیر هست:

11/13             • 12/8

11/14             • 12/9

11/15

قبل از اینکه این کار رو انجام بدین بهتر که با بالا بردن سطح تعامل تون با بعضی از مخاطب هاتون، چند تا قابلیت کلیدی رو بدست بیارین. اولینش تعامل Moon با Yuuki Mishima هست. در سطح یک این تعامل شما قابلیت Mishama's Support رو بدست میارید که به اعضای ذخیره تیم هم این اجازه رو می ده که درصدی از تجربه کسب شده توسط شما رو دریافت کنند. این قابلیت بعد از رسیدن به سطح تعامل 4 و 10 مقدار تجربه ی کسب شده توسط اعضای ذخیره‌ی تیم رو افزایش می‌ده و در سطح 10، اعضای ذخیره دقیقا به همونمقداری که اعضای خط مقدم EXP کسب می‌کنن، تجربه بدست میارن و مثل این می مونه که توی مبارزه شرکت کرده باشن. سطح 3 تعامل Moon به شما قابلیت Mishima's Enthusiasm رو می ده که کاری میکنه که شما تجربه بیشتری حین مبارزه کسب کنید. در سطح 7 این قابلیت بیشترین مقدار افزایش تجربه رو داره. 

یک قابلیت مفید دیگه Touryou هست که با رسیدن به سطح 9 در تعامل Star شما می تونید اون رو بدست بیارید. این قابلیت به شما این امکان رو می ده که فورا از مبارزه فرار کنید و در زمان‌هایی که ریپر توسط حالت Despair ضعیف نشده، بسیار کارآمد هست. شما این کار رو می تونید با آیتم Vanish Balls هم انجام بدین، اما چون به تعداد زیادی از این آیتم نیاز خواهید داشت، توصیه می‌شه که همون قابلیت Touryou رو بدست بیارید.

حالا که خودتون رو آماده کردین، با بی حرکت موندن بیشتر از 5 دقیقه در هر طبقه از ممنتوس، ریپر رو ظاهر و باهاش مبارزه کنید. با توجه به وضعیت آب و هوائی Flu، امکان زیادی وجود داره که ریپر در شروع مبارزه حالت Despair داشته باشه. اگه اینطور نبود از مبارزه فرار کنید و دوباره به اون وارد شین تا ریپر این حالت رو داشته باشه. هر وقت که اینطور شد برای سه دور صبر کنید تا ریپر خود به خود نابود بشه و شما کلی تجربه بدست بیارید. حالا می تونید این کار رو توی هر طبقه که وارد می شین انجام بدین تا هرچقدر تجربه که لازم دارین رو بدست بیارید. ویدئوی زیر رو تماشا کنید:


Drink FanaticDrink FanaticBazimag Trophy guide Bronze

Buy every kind of drink from vending machines

 کلا 26 نوع نوشیدنی در دستگاه‌های فروش خودکار وجود داره که این دستگاه ها روی نقشه مشخص شده اند. همچنین با فشردن کلید L1 این دستگاه ها براحتی قابل دیدن هستند. وقتی می بینید چندین دستگاه کنار همدیگه چیده شدن، اطمینان حاصل کنید که از همشون خرید کردید چون معمولا نوشیدنی هر دستگاه فرق با دستگاه کناری اون متفاوت هست.

این دستگاه ها روزهای دوشنبه هر هفته پر می شوند و هر چی در داستان بازی جلوتر برید، بر تنوع نوشیدنی‌ها افزوده خواهد شد. آخرین نوع نوشیدنی از تاریخ 10/10 در آکیهابارا موجود می شود. اطمینان حاصل کنید که تا 23/12 تمام نوشیدنی ها رو بخرید. ممکن بعضی از نوشیدنی‌ها رو از طریق های دیگه هم بدست بیارید اما برای این تروفی فقط باید از دستگاه های خودکار استفاده کنید! لازم نیست همه‌ی نوشیدنی‌ها رو بخورید و تنها خریدنشون کفایت می‌کنه.

بیشتر دستگاه ها، نوشیدنی های داخلشون مثل هم هستند اما 6 تا از این دستگاه ها هستند که شما می تونید با استفاده از آن ها تمامی 26 نوع نوشیدنی رو تهیه کنید. این دستگاه ها در جدول زیر مشخص شده اند:

برای دیدن لیست دستگاه های نوشیدنی و چیزی که باید بخرید کلیک کنید

برای مخفی کردن لیست کلیک کنید

Persona vending machine table1


True TalentTrue Talent  Bazimag Trophy guide Bronze

Max out all social stat

درون بازی شما 5 نوع قدرت اجتماعی دارید که شامل دانش، شجاعت، مهارت، مهربانی و جذابیت می شود. همه ی این قدرت ها از سطح یک شروع می شوند و تا حداکثر سطح 5 قابل ارتقا می باشند. شما باید هر کدوم از این قدرت ها رو به میزان مشخصی برسونین تا بتونین در تعامل با مخاطب‌ها تون موفق عمل کنید. جدول زیر مقدار امتیاز لازم برای هر سطح رو نشون می دهد.

برای دیدن مقدار امتیاز برای ارتقای هر مهارت کلیک کنید

برای مخفی کردن لیست کلیک کنید

Persona social stat table1

فعالیت های زیادی در بازی وجود داره که هر کدوم به اندازه ای قدرت های اجتماعی رو افزایش می ده. توصیه می شه که بر روی فعالیت هایی که چند قدرت رو همزمان یا بدون صرف زمان توی بازی ارتقا میدن، تمرکز کنید. همچنین کتاب ها و بازی های کامپیوتری برای تروفی های Bookworm و Golden Finger نیز لازم هستند بنابرین بهتره که روی آن ها نیز کمی تمرکز کنید.

نکته بسیاری مفیدی که قابل ذکر هست، این که با شروع تعامل Fortune؛ شما می تونید با گرفتن فال تون مقدار امتیازی که فعالیت های روزانه تون برای افزایش قدرت اجتماعی تون به شما می دهند را افزایش دهید. مثلا با گرفتن فال تون و جواب دادن به سوال های تلویزیونی، دانش تون بجای یکی، دوتا اضافه می شود. با این کار قادرید که قدرت های اجتماعی تون رو بسیار سریع افزایش بدید،  در زمان داخل بازی صرفه جویی کنید و به کارهای مهمترتون برسین. پس بهتره که این تعامل رو در سریع ترین زمانی که می تونید، شروع کنید تا از مزیت های آن، بهره حداکثری ببرید.

در جدول زیر می تونید فعالیت هایی که قدرت های اجتماعی رو افزایش می دن و همین طور مقدار امتیاز اون ها رو ببینید.

فعالیت‌هائی که باعث ارتقای مهارت های اجتماعی در Persona 5 می‌شوند :

برای دیدن فعالیت‌هایی که باعث ارتقای دانش Knowledge می شوند کلیک کنید

برای مخفی کردن جداول کلیک کنید

Persona knowledge table1Persona social stat table2

Persona social stat table3

برای دیدن فعالیت‌هایی که باعث ارتقای شجاعت Gut می شوند کلیک کنید

برای مخفی کردن جداول کلیک کنید

Persona gut table1

Persona gut table2

Persona gut table3

برای دیدن فعالیت‌هایی که باعث ارتقای مهارت Proficiency می شوند کلیک کنید

برای مخفی کردن جداول کلیک کنید

Persona Proficiency table1

Persona Proficiency table2

برای دیدن فعالیت‌هایی که باعث ارتقای مهربانی Kindness می شوند کلیک کنید

برای مخفی کردن جداول کلیک کنید

Persona kindness table1

Persona kindness table2

برای دیدن فعالیت‌هایی که باعث ارتقای جذابیت Charm می شوند کلیک کنید

برای مخفی کردن جداول کلیک کنید

Persona charm table1

Persona charm table2

Persona charm table3


Nominating The TwinsNominating the TwinsBazimag Trophy guide Bronze

Perform a Group Guillotine execution

شما این قدرت رو با شروع تعامل Strength و بصورت خودکار در تاریخ 18/5 بدست میارید. شما با این قدرت امکان ترکیب پرسوناهای بیشتری رو بدست میارید، هرچند که بیشتر دستورالعمل های ترکیب پرسوناها از طریق بالا بردن سطح تعامل Strength  و همچنین به حداکثر رسوندن سطح تعامل های دیگه به عنوان جایزه به شما داده می شود. کافیه در اتاق Velvet گزینه Advanced Fusion رو انتخاب کنید و این کار رو انجام بدین تا تروفی رو بدست بیارین.


Atop Countless SacrificesAtop Countless Sacrifices Bazimag Trophy guide Bronze

Perform a Gallows execution

این نوع اعدام با پیشرفت داستان در تاریخ 21/6 موجود می شه. با این کار شما می تونید یک پرسونا رو قربانی کنید تا یکی دیگه لولش بالاتر بره. این تروفی بعد از انجام این عمل برای اولین بار بدست میاد. بعد از اینکه یک پرسونا رو ارتقا دادین گه برای اون روز نمی تونید دوباره این کار رو انجام بدین مگر این که پرسونا رو ثبت کنید، پاکش کنید و دوباره بخریدش. 

انتقال قدرت

شما با انجام این اعدام، قادرید که قدرت یک پرسونا رو به پروسونای دیگه ای انتقال بدین. این که چه قدرتی انتقال داده می شه کاملا بصورت تصادفی هست بنابراین اگر قدرت خاصی مدنظرتون هست قبل از انجام این کار بازی رو ذخیره کنید تا درصورت لزوم دوباره این کار رو برای رسیدن به نتیجه دلخواه انجام بدین.


A Sublime ExperimentA Sublime ExperimentBazimag Trophy guide Bronze

Perform an Electric Chair execution

اعدام از طریق صندلی الکتریکی در تاریخ 1/8 موجود می شه. با این کار شما یک پرسونا رو قربانی می کنید و در عوض یک کارت قدرت و یا تجهیزات بدست میارین. چند تا از بهترین اسلحه های بازی از این طریق بدست می آیند. برای اطلاعات بیشتر می تونید به تروفی Beyond Rehabilitation مراجعه کنید. بعد از اعدام اولین پرسونا این تروفی رو بدست میارین. توجه داشته باشین که در روز فقط یک پرسونا رو می تونین به آیتم تبدیل کنید.


Through Ons SentenceThrough One's Sentence Bazimag Trophy guide Bronze

Learn a new Persona skill through Lockdown

قدرت زندانی کردن پرسوناها وقتی به سطح 3 تعامل Strength  برسین به شما داده می شه. برای اطلاع از نحوه بدست آوردن این قدرت به تروفی Great Phantom Thieves Convene مراجعه کنید. شما وقتی یک پرسونا رو زندانی می کنید برای چند وقت نمی تونید از اون پرسونا استفاده کنید. با این کار پرسونا قدرتی رو یاد می گیره که با در حالت عادی و با بالا رفتن لولش قادر به کسب اون قدرت نیست. این کار چندین روز توی بازی طول می کشه. بعد کارولین با شما تماس می گیره و می گه از پرسونا رو آزاد نکنین از بین میره، بنابرین باید بلافاصله به اتاق velvet برین تا آزادش کنید. وقتی پرسونا قدرت جدیدش رو یاد گرفت و اون رو آزاد کردین، این تروفی رو بدست میارید.


Competent NegotiatorCompetent NegotiatorBazimag Trophy guide Bronze

Successfully rescue a hostage from an enemy's threat

برای اینکه گروگان رو نجات بدین، اول باید یکی از اعضای تیم تون توسط دشمن گرفته بشه. این کار به شما اجازه می ده که مذاکره رو برای آزاد کردن گروگان شروع کنین. اعضای تیم وقتی به گروگان گرفته می شن که یک آسیب جدی بخورند و یا به نقطه ضعفشون ضربه وارد بشه. این کار زمانی اتفاق میوفته که سطح سلامتی هم تیم تون پایین باشه. این کار کاملا تصادفی انجام می شه و اگه بدشانس باشین باید مدتی صبر کنین تا این اتفاق بیوفته. وقتی یکی از افراد تیم به گروگان گرفته شد، دو راه برای آزاد کردنش دارین:

اول اینکه از گروه دزدها کمک بخواین. این راه شدیدا توصیه می شه به این دلیل که به صورت صدرصدی گروگان ها نجات پیدا می کنند. اما باید توجه کنین که برای اینکار حتما باید به اینترنت متصل باشین. همچنین درخواست کمک به سه بار در هر روز بازی محدود شده اما نگران نباشید چون خیلی بعیده که به تمام این تعداد کمک نیاز داشته باشین.

راه دوم هم مذاکره با دشمن هست. این راه همانند مذاکره ای که با دشمن ها می کردین تا تسخیرشون کنین یا ازشون آیتم و پول بگیرید هست بنابراین با دادن جواب های درست به سوال های دشمن می تونید هم تیمی تون رو آزاد کنید. دشمن ممکن هست بجای سوال ازتون چیزی بخواد که می تونین درخواستش رو قبول یا رد کنید. توجه داشته باشین که امکان شکست توی این راه وجود داره بنابرین راه قبلی بیشتر توصیه می شود.


Skilled GunmanSkilled Gunman Bazimag Trophy guide Bronze

Defeat 3 or more enemies at once with a single round of bullets

این کار توسط تمامی اعضا تیم قابل انجام است اما انجام آن با هارو ساده تر هست. هارو در ماه سپتامبر به تیم شما می پیونده و یک نارجک انداز به عنوان تفنگ داره که به همه ی دشمن ها، آسیب زیادی می رسونه. نارنجک انداز تیرهای کمتری نسبت به بقیه اسلحه ها داره، بنابرین ازش درست استفاده کنید.

آسون ترین راه برای گرفتن این تروفی این هست که برید به سطح های بالایی ممنتوس که دشمن های ضعیفی داره و باهاشون درگیر بشین. با یک دور مهمات نارجک انداز می تونین سه تا از دشمن ها رو نابود کنین. اگه از اسلحه ی دیگه ای هم استفاده می کنید، اگه به اندازه کافی قدرت داشته باشه، می تونید توی یک دور همه دشمن ها رو نابود کنید.

راه دیگه ای هم که وجود داره، این هست که برید به یکی از قصرها و با دشمن درگیر بشین. خون دشمن ها رو تا جای ممکنه پایین بیارین و حتی می تونین دفاع اون ها رو هم ضعیف کنید. بعد از اینکار به راحتی می تونین با اسلحه تون در یک دور تمامی دشمن ها رو شکست بدین و این تروفی در دریافت کنید.


Beginner Phantom ThievesBeginner Phantom ThievesBazimag Trophy guide Bronze

Complete 5 requests

با انجام 5 درخواست این تروفی به شما داده می شود. برای اطلاعات بیشتر به تروفی A Perfect Job مراجعه شود.


A Perfect JobA Perfect Job Bazimag Trophy guide Silver

Complete all requests

"درخواست ها" بیشترشون ماموریت هایی هستند که در داخل ممنتوس رخ می دن. در کل 26 عدد درخواست وجود داره که تعداد زیادیشون رو می شیما از طریق پیامک به اطلاعتون می رسونه. شخصیت اصلی بازی به بعضی از این پیام ها به طور خودکار جواب می ده اما جواب دادن به بقیه باید بصورت دستی انجام بشه. از اونجایی که تلفنتون فقط 50 پیام آخر رو نشون می ده، مطمئن شین که به این درخواست ها فورا جواب بدین وگرنه ممکنه یادتون بره و اون درخواست رو از دست بدین. بعضی از درخواست هایی که به شما داده می شه یکم کند وکاو از طرف شما رو طلب می کنه تا ماموریتش باز بشه. این کار معمولا با گوش وایستادن و یا کار کردن در یکی از مغازه های اطراف انجام می شه. اگه قبلا تو محلی مورد نظر کار می کردین، به جای دو بار فقط با یک بار رفتن به اونجا به هدف تون که دونستون اسم کسی که قراره قلبش رو عوض کنین، می رسین. 

بقیه درخواست ها با رسیدن به سطح خاصی از تعامل با مخاطب ها تون باز می شن. این کار وقتی اتفاق میوفته که شما دیگه نمی تونین سطح تعامل تون رو بالاتر ببرین و اول باید درخواست مخاطبتون رو انجام بدین. 

برای اینکه توی وقتتون صرفه جویی کنین بهتره که چندین درخواست رو جمع کنید و سپس همگی رو با هم انجام بدین. فقط حواستون باشه که تمامی درخواست ها باید تا تاریخ 22/12 انجام بشن.

جدول زیر تمام درخواست ها و نیازمندی هاش رو به شما نشون می ده:

برای دیدن تمام درخواست ها یا Request های بازی کلیک کنید

برای مخفی کردن لیست درخواست ها کلیک کنید

Persona request table1

Persona request table2

Persona request table3

Persona request table4

 


My BackyardMy BackyardBazimag Trophy guide Bronze

Unlock all hangout spots

محل‌های دورهمی، مکانی هایی هستند که درطی بازی می تونید تنهایی و یا با دوستانتون به اونجا سر بزنید. بعضی از اون ها همراه با پیشرفت داستان موجود می شن و بعضی های دیگه از طریق خوندن کتاب و یا دعوت دوستانتون. هر وقت این امکان رو داشتید که از طریق تعامل با دوستانتون و یا کتاب یک محل رو باز کنید، توصیه می شه که از طریق دوستانتون این کار رو انجام بدین چون که هم سطح تعاملتون بالا می ره و هم اینکه می تونین کتاب مربوطه رو بدون گذشت زمان بخونید.

جدول زیر همه مکان ها رو با نحوه باز کردنشون نشون می ده:

برای دیدن لیست تمام مناطق بازی و نیازمندی‌های دسترسی به هر کدام کلیک کنید

برای مخفی کردن لیست کلیک کنید

Persona hangout table1

Persona hangout table2


Guardian of the PondGuardian of the Pond Bazimag Trophy guide Bronze

Catch the Guardian of the fishing pond

شما می تونید محل ماهیگیری رو در Ichigaya پیدا کنید. این مکان بعد از قبول کردن دعوت ریوجی در تاریخ 7/3 باز می شه، اما اگر شما این دعوت رو رد کردین یا می خواستین اون روز کار دیگه ای انجام بدین؛ می تونین با خوندن کتاب Fishpond Spotter این محل رو باز کنید. 

وقتی برای اولین بار به این محل میاین بهتره که در شروع نحوه ماهیگیری رو با طعمه مجانی که بهتون می دن یاد بگیرین. در هر صورت امکان گرفتن نگهبان دریاچه در دفعه اول هم ممکن نیست. ماهی‌هایی که اینجا بگیرین رو می تونین با امتیازهایی که مسئول دریاچه می ده عوض کنید و طبیعتا هرچی ماهی بزرگتری رو بگیرین، امتیاز بیشتری هم دریافت می کنین. توصیه می شه که حداقل دو بار توی این محل به ماهیگیری مشغول شین تا بتونین امتیاز های لازم برای خریدن طعمه و یک چوب ماهیگیری بهتر رو ذخیره کنید. 

بعد از اینکه برای اولین بار به دریاچه برید، کتاب Essense of Fishing برای خرید در محله شینجوکو موجود می شه. با خوندن این کتاب شما می تونین از قابلیت چشم سوم هنگام ماهیگیری بهره ببرین. این کار باعث می شه که شما ماهی هایی که روشون اسم گذاشته شده رو بصورت درخشان ببنیند و امتیازهای بیشتری رو جمع‌آوری کنید. همچنین هنگام استفاده از این قابلیت، نگهبان دریاچه بصورت طلایی در میاد که پیدا کردنش رو خیلی راحت می کنه. 

بعد از دفعه دومی که به دریاچه رفتید، شما باید امتیازهای کافی رو برای خریدن چوب ماهیگیری Casual Rod  (سیصد امتیاز) رو داشته باشید. چوب های ماهیگیری گرونتر، کار شما رو آسون تر می کنن اما به هیچ عنوان ضروری نیستند. تنها طعمه ای که نگهبان دریاچه رو به طرف خودش جذب می کنه Top-class Boilie هست؛ به همین دلیل حتما چندتا از این طعمه همراه خودتون داشته باشین. قابل ذکر هست که هر کدوم از این طعمه ها 400 امتیاز قیمتشون هست بنابراین حداقل چند هزار امتیاز باید ذخیره کرده باشین تا بتونین هم این طعمه ها رو بخرید و هم چوب ماهیگیری تون رو ارتقا بدین.

وقتی که کتاب Essense of Fishing رو خوندین و طعمه‌ها و چوب ماهیگیری لازم رو هم داشتین؛ آماده هستین تا نگهبان دریاچه رو شکار کنید! شما باید 6 ماهی رو پشت سر هم بگیرید تا سر و کله نگهبان دریاچه پیدا بشه. این کار نیازند سطح مهارت 5 هست. این ماهی، نوعشون مهم نیست بنابرین هر طور که می دونید بهتره بگیریدشون. سطح مهارت 5 به شما اجازه می ده که هر بار 7 دفعه به ماهیگیری بپردازین، بنابراین جای زیادی برای اشتباه ندارید. به همین دلیل بهتره که عصرها یا روزهای بارونی به ماهیگیری برین تا کارتون راحت تر باشه، اما اجباری به این کار نیست. اگه هوا توفانی-بارونی (Torrential Rain) باشه؛ نگهبان دریاچه بدون نیاز به گرفتن 6 ماهی دیگه، در شب ظاهر می شه. روزهایی که چنین هوایی وجود دار بدین شرح هستند:

7/25     • 8/10

7/29     • 8/17

8/3     • 8/26

8/8     • 8/27

هرباری که ماهی ای گرفتین از قابلیت چشم سوم استفاده کنین تا بتونین نگهبان دریاچه رو که بصورت طلایی می درخشه رو ببینید. هر وقتی که دیدینش بلافاصله از طعمه Top-class Boilie برای گرفتنش استفاده کنید. برای اینکه کارتون رو راحت‌تر کنید، می تونید با استفاده از طعمه نگهبان رو به خودتون نزدیک کنید و بعد با فشردن دکمه ضربدر چوب ماهیگیری رو بالا بکشین و اون رو گیر بندازین. بعد از اینکار یکسری دکمه رو باید سریع فشار بدین تا نگهبان رو به سمت خودتون بکشین، بنابراین هرچی نگهبان به شما نزدیک تر باشه، کارتون راحت تر می شه. وقتی نگهبان رو از آب بیارید بیرون و بگیریدش، این تروفی رو دریافت می کنید.

نکته: اگه واقعا وقت ندارین یا اینکه ترجیح می دین زمان تون رو به کارهای دیگه بپردازین، بازی رو قبل از ماهیگیری ذخیره کنید و تا گرفتن نگهبان دریاچه، از همون جا کارتون رو تکرار کنید. فقط حواستون باشه که برای موجود شدن کتاب Essence of Fishing برای خرید، حداقل باید یکبار ماهیگیری رو انجام داده باشین.


  Aggressive SearcherAggressive SearcherBazimag Trophy guide Bronze

Obtain 150 items from searchable objects in Palaces

وسایلی که شما قادرید داخلشون رو جستجو کنید، درون قصرها در سرتاسر بازی وجود دارند. توی بعضی هاشون آیتم هست ولی بعضی های دیگه خالی هستند که این امر کاملا تصادفیه. شما می تونید با فشردن L1 یا L2 از توانایی چشم سوم استفاده کنید و بفهمید داخل کدوم یکی از وسایل ها، آیتم وجود داره؛ در این حالت رنگ این وسایل ها به صورت زرد رنگ در میاد که کارتون رو خیلی راحت می کنه. با در نظر گرفتن اینکه شما هر وقت به این نوع وسایل رسیدین داخلشون رو بگردین خیلی زودتر از اینکه بازی تموم شه، این تروفی رو دریافت می کنین.

با رسیدن به سطح 7 تعامل Hermit، فوتابا این قابلیت رو پیدا می کنه که وقتی هنوز داخل قصر هستین وسایل رو تجدید کنه و داخلشون دوباره پر بشه. این قابلیت، گرفتن این تروفی رو حتی آسون‌تر از قبل می کنه و همینطور به شما برای پیدا کردن همه ی نگهبان گنجینه کمک شایانی می کنه. برای اطلاعات بیشتر رجوع شود به تروفی A Phantom Thief's Duty.


Under the table goodsUnder-the-Table Goods Bazimag Trophy guide Bronze

Customize a gun

شما می تونید اسلحه‌هاتون رو در مغازه Airsoft شخصی سازی کنید. اولین قدم برای این کارایجاد تعامل Hanged Man هست. برای این کار شما نیاز به سطح شجاعت 4 دارین و باید اتفاقاتی که در روز 6/5 توی Airsoft میوفته رو ببینید. شما از شخصی سازی های بسیار ساده شروع می کنین و هرچی سطح تعامل Hanged Man بالاتر بره می تونین اسلحه هاتون رو بیشتر تغییر بدین. این تغییرات عمده در سطح های 3، 7 و 10 تعامل رخ می دن. تغییراتی هم قادر به اعمالشون هستین شامل زیادتر کردن آسیب تفنگ‌ها، بالاتر بردن دقتشون، بیشتر کردن شانس آسیب زدن زیاد و ... می شه. شما هرکدوم از تغییرات گفته شده رو بر روی اسلحه تون انجام بدین، این تروفی رو دریافت می کنید.


CraftworkerCraftworkerBazimag Trophy guide Bronze

Create all types of infiltration tools

ابزار نفوذ، آیتم های مفیدی هستند که به شما در طول مبارزه‌ها و در جریان گشت و گذار در قصرها یا ممنتو، کمک می کنند. اول بازی، مورگانا دستور ساخت چند ابزار ساده رو بهتون می ده و بقیه ابزارها به مرور از تاریخ 7/25 با طی خط داستانی اضافه می شن. از اونجایی که ساختن این ابزارها باعث گذشتن زمان می شه، بهتره فقط زمانی که ازشون تعداد کمی دارین یا اینکه قصد افزایش مهارتتون رو دارین به ساختشون مبادرت کنین. تنها حالت استثنا بعدازظهرهایی هست که calling card رو فرستادین. در این بعد از ظهرها شما معمولا امکان انجام کار زیادی ندارین و به همین دلیل بهتره که از این زمان برای ساختن ابزارها استفاده کنین. هرچه سطح مهارتتون بالاتر بره، قادرید در هر مرتبه تعداد ابزارهای بیشتری رو بسازین. با سطح مهارت 1 می تونین دو تا ابزار بسازین، با سطح 2 می تونین 3 تا بسازین و همین طور تا آخر. گاهی اوقات هم ممکن هست که با یک تلاش، دو تا ابزار بسازین که در این حالت سطح مهارتتون به جای 2 عدد، 3 عدد بیشتر می شه.

بیشتر ابزارهای پیشرفته رو باید توسط مواد کمیابی که از شکست دشمن ها و یا داخل صندوق ها بدست میارین، بسازید. مواد معمولی رو می شه از مغازه‌ها بصورت محدود خریداری کرد بنابرین بهتره که این مواد رو با شکست دشمن‌ها بدست بیارید. وقتی آیتمی رو بعد از مبارزه بدست آوردین، می تونین با زدن کلید L1 ببینید کدوم دشمن این آیتم رو انداخته یا در اصطلاح دراپ کرده. بعد از برقراری ارتباط Priestess Arcana ، مواد قابل دستیبابی به شما همیشه نشون داده می‌شه، حتی اگر دشمن‌ها جدید باشند.

با رسیدن به سطح 7 در تعامل Temperance، شما می تونین از سادایو (معلمتون) بخواین تا این ابزار رو براتون درست کنه تا توی زمان صرفه‌جویی کنین. اما ابزارهای ساخته شده با این روش برای بدست آوردن این تروفی به شما کمکی نمی کنند! باید ابزارهای لازم رو خودتون درست کرده باشید.

جدول زیر لیست تمام ابزارها و مواد مورد نیاز برای ساخت اون ها رو به شما نشون می ده.

برای دیدن توضیحات کلیک کنید

برای مخفی کردن توضیحات کلیک کنید

نکته ای که باید به اون توجه کنید این هست که تروفی Craftworker تنها تروفی هست که ممکنه گلیچ بشه و حتی بعد از درست کردن تمام آیتم‌ها باز هم تروفی رو دریافت نکنید. البته احتمالش خیلی کمه و باید خیلی بد شانس باشید اما باز هم احتمالش وجود داره و متاسفانه راه حلی هم وجود نداره.

persona tools table

persona tools table2

شما مقدار کافی از این مواد مورد نیاز رو بعد از مبارزه‌ها و یا از جعبه‌های نقره‌ای داخل ممنتوس بدست میارین. تنها موادی که شاید باید خیلی دنبالشون باشین Red Phosphorus و Liquid Mercury هستند؛ چون فقط دشمن های کمیاب اون ها رو می ندازن و قابل خریدن از مغازه ها هم نیستند.

جدول زیر لیست همه مواد لازم و نحوه بدست آوردنشون رو نشون می ده. توجه داشته باشین که دشمن ها با اسم پرسوناهاشون مشخص شده‌اند. بنابرین شما باید اون‌ها رو از طریق ترکیب کردن پرسوناها یا زمان چونه زنی بدست بیارید تا اسم هاشون ظاهر بشن.

برای دیدن محتوا کلیک کنید

برای مخفی کردن محتوا کلیک کنید

persona items table1

persona items table2persona items table3persona items table4persona items table5


BookwormBookwormBazimag Trophy guide Bronze

Read all books

 کتاب ها یکی از آیتم های قابل جمع‌آوری در بازی هستند. شما معمولا بعد از خواندن کامل یک کتاب جایزه هایی مثل مکان های جدید برای بازدید، بدست می آورید. شما بعد از تمیز کردن اتاقتان در 19 آوریل اولین کتابتان را بدست خواهید آورد. 33 کتاب بعدی را می توانید با خریدن، قرض گرفتن از کتابخانه و یا انجام ماموریت های ممنتو بدست بیاورید.

جدول زیر اسم همه ی کتاب ها، بعلاوه زمان و نحوه بدست آوردن آنها را نشان می دهد. بعضی از کتاب ها بعد از تاریخ مشخصی دیگر قابل دسترس نیستند بنابراین از خواندن آنها در زمانی که درجدول ذکر شده است، غافل نشوید.

Persona 5 Book worm trophy P1

بعد از آشنا شدن با معلم کلاستان (سادایو) و تعامل با او، بعضی از اوقات شما می توانید در سر کلاس به کاری که دوست دارید بپردازید. بعد از رسیدن تعاملتان به سطح 5، این امکان در کلاس های بقیه معلم ها نیز توجود می‌آید. شما می توانید در این زمان ها به مطالعه کتاب بپردازید بدون اینکه زمان بعد از مدرسه تان به هدر برود. این زمان ها در روزهای زیر اتفاق می افتند:

نیازمند سطح تعامل  پنج <--9/23 -

نیازمند سطح تعامل  پنج <--9/30 -

نیازمند سطح تعامل  پنج <--10/5 -

نیازمند سطح تعامل  پنج <--10/31 -

نیازمند سطح تعامل  پنج <--11/5 -

نیازمند سطح تعامل  پنج <--11/11 -

نیازمند سطح تعامل یک <--11/16 -


One Who Rebels Against a GodOne Who Rebels Against a GodBazimag Trophy guide Silver

Create Satanael

Satanael یکی از قدرتمندترین پرسوناهای داخل بازی هست که با توجه به لول بالای اون و اینکه فقط بعد از اینکه یک بار بازی رو تمام کرده باشین، امکان ساختنش رو بدست میارین؛ از آخرین پرسوناهای ساخت شما خواهد بود. برای ساختن اون باید یک ترکیب گروهی با پرسوناهای زیر انجام بدین.

با توجه به لول 95 این پرسونا، شما نیز باید همین لول یا بالاتر از اون رو داشته باشین تا بتونین این پرسونا رو بسازین.

البته راه میانبری هم وجود داره که باید پیشنیازهاش رو در دور اول بازی انجام بدین. برای این منظور باید سطح تعاملتون رو با جوستین و کارولین( تعامل قدرت یا strength ) به حالت ماکسیمم برسونین تا قابلیت Special Treatment رو بدست بیارین. این قابلیت به دور جدید بازی تون هم منتقل می شه و کاری که می کنه این هست که بهتون اجازه می ده پرسوناهایی که لول شون از شما بالاتر هست رو به ازای یک قیمتی بسازین. بنابراین شما به کلی پول هم نیاز خواهید داشت چون برای ساختن پرسونایی که لولش از شمافقط یکی بالاتر هست به 60000 ین احتیاج دارین.


Golden FingerGolden Finger Bazimag Trophy guide Bronze

Complete all video games

بازی‌های کامپیوتری یکی از آیتم‌های قابل جمع‌آوری در پرسونا 5 هستند. برخلاف کتاب‌‌ها، بازی‌ها فقط قدرت‌های شما رو زیاد می کنن، اما این کار با هر بار بازی کردنشون اتفاق میوفته و نه فقط با کامل کردن اونها. فرق دیگه بازی ها این هست که شما باید بتونین مرحله ها رو رد کنین تا قدرتتون زیاد بشه واگرنه باید در یک زمان دیگه دوباره شانستون رو امتحان کنین. بنابرین بهتره که قبل از انجامشون حتما قبلش بازیتون رو ذخیره کنین تا خدای نکرده اگه نتونستین مرحله رو رد کنین، وقتتون هدر نره و دوباره امتحانش کنین.

در تاریخ 26/7 مجموعه بازی های قدیمی (Retro Game Set) برای خرید در Yumenoshima توی محله Yongen-Jaya موجود می شه. شما همچنین به تلوزیون هم که می تونین از تاریخ 22/4 به بعد از دسته دوم فروشی بخرین، نیاز دارین. کنسول بازی به همراه دو بازی نیز در همین مغازه ارائه می شه. چهار بازی دیگه در آکاهیبارا قابل خرید هستن که دوتاشون در ماه اکتبر موجود می شن.

جدول زیر لیست بازی ها و اینکه چه قدرت‌هایی رو اضافه می کنن رو نشون می ده.

Persona 5 All video Games

شما می‌تونین بازی ها رو در اتاقتون و با تعامل با تلویزیون انجام بدین. قابل ذکر هست که انجام بازی ها با دوستانتون به رد شدن مرحله بازی کمکی نمی کنه و برای رد کردن مراحل باید تنهایی بازی کنین.

بعد از انجام اولین بازی، کتاب Game Secrets در شینجوکو برای خرید موجود می شه که رد کردن مراحل رو کمی آسون‌تر می کنه. همچنین با تموم کردن یک بازی به شما کارتی داده می شه که می تونین اون رو با آیتم های قابل استفاده دیگه در مغازه Retro Game Shop تعویض کنین.


The Citys Hard HitterThe City's Hard HitterBazimag Trophy guide Bronze

Hit a home run at the batting cages

محل تمرین بیسبال در محله Yongen-Jaya قرار داره. قبل از شروع تمرین شما می تونین درجه سختی رو تنظیم کنین. بدست آوردن این تروفی در حالت Beginner از بقیه حالت‌ها بسیار ساده‌تر هست، بنابرین توصیه می شه که با همین درجه سختی بازی کنین. زدن همه 5 توپ به شما جایزه می‌ده ولی برای بدست آوردن این تروفی باید یک ضربه home run (ضربه ای بلند در جایی در بالاترین نقطه صفحه) بزنید. بنابرین باید چوب بیسبال رو جوری تنظیم کنین که قسمت راستی وبالای چوب به قسمت چپ و پایینی توپ برخورد کنه. این کار ارتفاع لازم برای زدن هدف رو به شما می ده.

اگه برای بار اول نتونستین این حرکت رو انجام بدین اصلا اشکالی نداره. شما با خریدن کتاب Batting Science در کتابفروشی محله شینجوکو، قابلیت چشم سوم رو بدست میارین. این قابلیت سرعت توپ پرت شده به سمت شما رو به شدت کاهش می ده و موجب می شه که راحتتر توپ رو به هدف بزنین. بهترین زمان برای زدن توپ، زمانی هست که رنگش آبی می شه. بعد از خوندن کتاب بهتره که بازی رو ذخیره کنین و بعدش به محل تمرین برین تا اگه موفق به انجام این حرکت نشدین، زمانتون هدر نره.


بالاخره پلاتینیوم پرسونا 5 رو گرفتم :) خسته هم نباشم .

Persona 5 Platinium trophy

یکی از لذت بخش‌ترین بازی‌هایی بود که در این چند ساله تجربه کردم و به همه ی اون دوستانی که به سبک JRPG علاقه دارن توصیه می‌کنم که حتما این بازی رو اگر شده برای یک ساعت انجام بدن. راهنمای تروفی که برای این بازی توسط بازی‌مگ تهیه شده، کاملترین و بهترین راهنمای بازی Persona 5 به زبان فارسی هست که تابحال منتشر شده و همونطور که خودتون هم می‌دونید، بهترین راهنمای تروفی برای این بازی خواهد بود. به همون دلیلی که قبلا هم گفته بودم. یادتون نمیاد؟! همون که ما کارمون خیلی درسته دیگه :) از این راهنما استفاده کنید. اگر مشکلی داشتید مطرح کنید و اگر سوالی براتون پیش آمد بپرسید تا در اولین فرصت پاسخ بدیم. اگر خواستید بدون هیچ محدودیتی این راهنما رو داخل وبسایت های دیگه به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری از اون استفاده کنن فقط لینک مستقیم به این مطلب داخل وبسایت Bazimag فراموش نشه.

موفق باشید

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1394
    نظرها: 45
    تشکر: 15
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    آقا چطور میشه با معلم کلاس دوست شد ؟ منظورم همون خانم معلمه ایه که اونجا زنگ میزنیم و میاد و می فهمه که ما شاگردش هستیم.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 59
    تشکرشده: 25
    کنسول‌های بازی:

    هر چی می گذره اشتیاقم برای این بازی بیشتر میشه. مخصوصا با این قحطی RPG.
    یکم دردسر ها کمتر شه از خجالتش در میام بزودی.

    ‏SirGhas و ‏enigma از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: ICARUS
    هر چی می گذره اشتیاقم برای این بازی بیشتر میشه. مخصوصا با این قحطی RPG. یکم دردسر ها کمتر شه از خجالتش در میام بزودی.

    البته به این نکته ی مهم باید توجه کنید که بازی JRPG هست از نوع کلاسیک :blink: یعنی بالای 10 هزار خط دیالوگ و 100 ساعت گیم پلی. یعنی اعتیاد و بهم ریختگی خورد و خوراک و ویروس پرسونا زدگی. یعنی عااااااالی :wacky:

    ‏enigma و ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 20
    تشکر: 16
    تشکرشده: 20
    پروفایل psn: ariousaa
    رتبه لیدربرد psn: 24
    کنسول‌های بازی:

    آقا دروغه،بالا 100 ساعت چیه بالای 200 ساعت هم کمه :tear: زمانی که عاشق شی باید دو سه بار تمومش کنی بعد بیفتی دنبال تروفی

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط enigma ویرایش شد
    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.