نویسنده: Ali یکشنبه، 02 مهر 1396
ساعت 16:32

راهنما و لیست تروفی های بازی Horizon Zero Dawn

4.6 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی های بازی Horizon: Zero Dawn

هورایزن زیرو دان، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های کنسول PS4 و یکی از بهترین عناوینی است که در نسل هشتم عرضه شده است. گیم پلی جذاب، گرافیک فوق العاده، بهینه سازی مناسب برای PS4 Pro و شخصیت پردازی بسیار خوب کاراکترها در دنیایی بسیار عظیم که با منابع، ماموریت های جانبی و NPC های متنوع ساعت‌ها گیم پلی را برای شما تدارک دیده است، این بازی را به یکی از عناوینی تبدیل کرده که مطمئنا ارزش هزینه ای که برای آن پرداخت کرده‌اید را خواهد داشت. اگر بقدری به این بازی علاقه پیدا کرده‌اید که بفکر گرفتن تروفی پلاتینیوم بازی Horizon Zero Dawn افتاده اید، راهنمائی که در ادامه برای شما تهیه کرده ایم، بهترین و کاملترین راهنمائی است که در این زمینه می‌تواند کمک حال شما باشد. پس با ما و راهنما و لیست تروفی های بازی Horizon Zero Dawn همراه شوید. اگر هنوز برای خرید بازی تصمیم نگرفته‌اید، توصیه می‌کنیم تا به نقد و بررسی بازی Horizon: Zero Dawn سری بزنید.

عنوان : Horizon Zero Dawn

درجه ی سختی برای گرفتن تروفی Platinium : ساده ولی وقت گیر! کاور بازی Horizon Zero Dawn برای ps4

تعداد کل Trophy ها : 56 عدد

تروفی آفلاین : 56 عدد

تروفی های آنلاین : ندارد

تروفی های مشکل ساز : ندارد

حداقل دفعات انجام بازی برای دریافت پلاتینیوم : 1 مرتبه - بعد از تمام کردن بازی، می توانید برای گرفتن تروفی‌های باقی مانده تلاش کنید. نکته ی مهم اینکه درجه ی سختی بازی بر روی دریافت تروفی ها تاثیری ندارد.

زمان مورد نیاز برای دریافت تمام Trophy ها : بسته به تبحر گیمر، 40 تا 70 ساعت ( لازم به توضیح است که می‌توانید این زمان را با رد کردن دمو‌ها و کات سین های بازی کاهش بدهید )


All trophies obtainedAll trophies obtainedBazimag Trophy guide Platinum

تمام تروفی های بازی هورایزن زیرو دان رو بگیرید

بدون شرح !


Stealth killed 10 machinesStealth killed 10 machinesBazimag Trophy guide Bronze

10 تا از ماشین ها یا موجودات ماشینی بازی رو مخفیانه بکشید

شما برای کشتن مخفیانه دشمن ها به مهارت Silent Strike نیاز دارین. برای بدست آوردن این مهارت می تونین به منوی عمومی برین و در قسمت مهارت ها (Skills) این مهارمت رو بخرین. برای اینکار به یک امتیاز در شاخه مهارت نیاز دارید. شما می تونید مخفیانه به دشمن ها نزدیک بشین و یا اینکه توی علف های بلند قایم بشنین و ماشین ها رو به سمت خودتون جذب کنید. وقتی به اندازه کافی نزدیک شدید امکان زدن کلید R1 برای کشتن مخفیانه ظاهر می شه. با کشتن 10 دشمن به این روش می تونین این تروفی رو بدست بیارید. بهتره که این کار رو روی دشمن های ضعیف تر انجام بدین تا با یک ضرب بتونین اون ها رو از پا دربیارین. 

همچنین به عنوان یک راه جایگزین می تونین با قایم شدن درمیون علف های بلند و یک ضرب زدن Watcher ها در جایی که نور اون ها وجود داره با تیر و کمان این تروفی رو بدست بیارید. تا زمانی که نور اون ها آبی باشه، این جور کشتن به عنوان کشتن مخفیانه حساب می شه.


3 Strikes From Above3 Strikes From AboveBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

3 تا از دشمن های بازی رو با حمله از بالا بکشید

مهارت ضربه از بالا (The Strike from Above) با رفتن به ترتیب به منوی عمومی و قسمت مهارت ها (Skills) قابل خریدن هست و برای این کار2 امتیاز مهارت نیاز دارید. وقتی می تونین این مهارت رو بخرین که مهارت قبلیش یعنی ضربه بی سر وصدا (Silent Strike) رو خریده باشید. وقتی که درجایی با ارتفاع بلند ایستاده باشین و دشمن ها زیر شما باشند کلید R1 برای انجام این مهارت ظاهر می شه. با استفاده از این مهارت سه دشمن رو از پا دربیارید تا این تروفی رو بدست بیارید. بهتره که این تکنیک رو روی دشمن های ضعیف تر انجام بدید تا با یک ضربه نابود شوند.


Tore off 10 componentsTore off 10 components Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

10 قطعه از تجهیزات دشمن ها رو از بدنشون جدا کنید

اجزاء (Components) معمولا قسمت هایی از ماشین ها هستند که به Aloy اجازه می ده آسیب بیشتری به دشمن ها وارد کنه که مثل هدشات کردن دشمن ها می مونه. ماشین های بزرگ اجزای خاصی درون خود دارند. برای دیدن اینکه ببینید ماشین ها درونشون اجزاء هست یا نه می تونید با فشردن R3 از حالت تمرکز استفاده کنید. در این حالت اگه دشمن ها اجزایی داشته باشن به رنگ زرد می درخشند و شما می تونید اون ها رو ببینید. وقتی اجزاء رو دیدید اون ها رو هدف بگیرید و بهشون حمله کنید. توصیه می شه که این کار رو با استفاده از تیرهای Tearblast و کمان های Carja یا Shadow Sharpshot انجام بدین چون که توسط اون ها اجزاء بصورت یک ضرب کنده می شن. با تکرار این کار برای 10 مرتبه می تونید این تروفی رو بدست بیارید.


10 Vulnerable machine kills10 Vulnerable machine killsBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

10 تا از دشمن های ماشینی بازی رو که نسبت به آتش ضعیف هستن، زمانی که دارن میسوزن و همینطور اونهائی که به یخ حساس هستن رو زمانی که یخ زدن بکشید

با فشردن R3 حالت تمرکز رو فعال کنید. توی این حالت دشمن ها اگه نقطه ضعفی (حساسیت به یخ یا آتش) داشته باشن، معلوم می شه. تیرهای آتشین از کمانHunter  آسیب آتیش می زنه و از کمان sling آسیب یخ. برای آسیب زدن به نقطه ضعف دشمن ها باید با سلاح مربوطه که بهش حساسیت داره به طور متوالی به اون ضربه بزنید. وقتی که این کار رو بکنید یک دایره بالای سر دشمن پر می شه. وقتی که این دایره پر شد دشمن شروع به یخ زدن یا سوختن می کنه. با کشتن 10 دشمن با این روش، این تروفی رو بدست بیارید.

ماشین هایی که به آتیش حساسیت دارند:

Sawtooth، Glinthawk، Corruptor، Ravager، Snapmaw، Deathbringer، Corrupted

ماشین هایی که به یخ حساسیت دارند:

Trampler    ، Fire Bellowback    ، Rockbreaker


Tore off 5 heavy weaponsTore off 5 heavy weapons Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

5 مورد اسلحه ی سنگین رو در حین مبارزه از دشمن‌هاتون بگیرید

فقط بزرگترین ماشین ها، سلاح های سنگین دارند که لیست اون ها عبارت است از:

Stormbird: Lightning Gun

Behemoth: Force Loaders

Ravagers: Machine Gun

Thunderjaw: Disc Launcher

با سلاحتون این اجزاء رو نشونه بگیرید و بهشون حمله کنید تا کنده شوند. توصیه می شه که این کار رو با استفاده از تیرهای Tearblast و کمان های Carja یا Shadow Sharpshot انجام بدین چون که توسط اون ها اجزاء بصورت یک ضرب کنده می شند و کار شما بسیار راحت می شه.


Headshot 30 human enemiesHeadshot 30 human enemiesBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

30 دشمن انسانی رو با هدشات بکشید

این تروفی از شما می خواد که 30 دشمن انسان رو بوسیله تیر و کمان هدشات کنید. شما می تونید دشمن های انسان رو در محل چادر زدن دزدها یا در مناطق بیابونی در سراسر نقشه پیدا کنین. یا اینکه می تونین چند بار آخرین ماموریت بازی رو انجام بدین. برای کشتن دشمن ها با هدشات، سرهای اون ها رو نشونه بگیرید و بهشون حمله کنید. به وسیله این روش خیلی سریع می تونید 30 دشمن رو از پا دربیارید. بیشتر دشمن ها بلافاصله بعد از اینکه هدشات شدن، میمیرند. حالت تمرکز نیز می تونه کمک خوبی برای شما باشه و با زدن R3 می تونید اون رو فعال کنید و در این حالت زمان آهسته می شه و شما براحتی می تونید نشونه گیری کنید. برای فعال کردن این مهارت یک امتیاز در شاخه مهارت احتیاج دارین.


Downed 23 Grazer dummiesDowned 23 Grazer dummies Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

در منطقه ی نورا، تمام ترینینگ گرزر ها رو نابود کنید

هدف های تمرینی Grazer فقط در ناحیه Nora پیدا می شن. می تونید اون ها رو نزدیک آتیش چادر، ساختمون های Nora و محل های اطراق تبه کارها پیدا کنید. اون ها شبیه گوزن هستند ولی بر خلاف نوع ماشینی شون از چوب و چرم ساخته شدن و روی اون ها نشونه هدف گیری تیر و کمان نقاشی شده. با فشردن R2 می تونید اون ها رو بندازین. 

مکان ها و تعداد هدف هایی که می تونید در این نقاط پیدا کنید:

Aloy/Rost’s House: 7

Mother’s Watch: 2

Mother’s Cradle: 2

Mother’s Heart: 2

Mother’s Rise: 2

Nora Hunting Grounds: 2

Devil’s Thirst: 1

Mother’s Crown: 2

Hunter’s Gathering: 2

Two-Teeth: 1

راهنمای ویدیویی دریافت تروفی Downed 23 Grazer dummies


First ModificationFirst ModificationBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

از Weapon Coil یا Outfit Weave برای شخصی سازی سلاح یا زرهتون استفاده کنید

فنر اسلحه ها و بافت لباس ها رو می شه از ماشین های شکارچی و یا فروشنده ها بدست آورد. برای استفاده اون ها در یک اسلحه یا لباس دارای قابلیت شخصی سازی، منوی عمومی رو با فشردن تاچ پد (TP) باز کنید و به قسمت ساخت (Crafting) برین و از اونجا گزینه Modify Weapons/Modify Outfits رو انتخاب کنید. یک اسلحه یا لباس دارای قابلیت شخصی سازی رو انتخاب کنید و دکمه ضربدر رو برای ایجاد تغییر بفشارید. با دوباره فشردن ضربدر به یک اسلات خالی می روید . در اونجا تمام فنرها و بافت های موجود رو می تونید مشاهده کنید. گزینه ای که می خواید رو انتخاب کنید و ضربدر رو نگه دارید تا این تروفی رو بدست بیارید.


Reached level 10Reached level 10 Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

کاراکترتون رو به لول 10 برسونید

مراجعه شود به تروفی Reached level 50.


Reached level 25Reached level 25Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

کاراکترتون رو به لول 25 برسونید

مراجعه شود به تروفی Reached level 50.


Reached level 40Reached level 40 Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

کاراکترتون رو به اول 40 برسونید

مراجعه شود به تروفی Reached level 50.


Reached level 50Reached level 50Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

کاراکترتون رو به لول 50 برسونید

سیستم ارتقای سطح بازی از تجربه یا همان XP استفاده می کند. شما مقدار معینی تجربه کسب می کنین و سطحتون بالاتر می ره. شما با انجام ماموریت ها و شکار ماشین ها می تونید تجربه بدست بیارید. وقتی تروفی های دیگه این راهنما روبدست بیارین، این تروفی هم به طور معمول به طور خودکار بدست خواهید آورد. اگه بقیه تروفی ها رو بدست آوردید و این تروفی باقی موند می تونید ماموریت شکار " Thunderjaw vs. Ravager Trial" توی زمین های Sun Furrows Hunting واقع در شمال غربی نقشه رو به هراندازه که می خواین تکرار کنین تا تجربه لازم رو بدست بیارید. با هر بار تموم کردن این ماموریت که دو دقیقه طول می کشه، شما 10000 تجربه (به غیر از تجربه بدست اومده از شکست دشمن ها) بدست میارید. استراتژی معمول توی این ماموریت به این شکل هست که شما Thunderjaw رو هک می کنید و می ذارید تا اون Ravagerها رو توی دو دقیقه نابود کند. با هک کردن Thunderjaw شما می تونید Ravager رو به سمت اون بکشونید و اگه سلاح دیدید برای پایین آوردن سطح سلامتی اون ها هم  همکاری کنید. 

در ویدیو زیر می تونید یک راه سریع برای بالا  بردن سطحتون رو ببینید:


All Skills learnedAll Skills learned Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام مهارت‌ها رو یاد بگیرید

در تمام بازی 36 مهارت موجود هست. شما با استفاده از امتیازهایی که بدست میارید می تونید مهارت ها رو بخرید. شما با بالاتر بردن سطحتون و همچنین با انجام کارهای جانبی مثل بالا رفتن از گردن درازها، می تونید امتیاز لازم برای خرید مهارت ها رو بدست بیارید. برای یاد گرفتن یک مهارت باید منوی عمومی رو با فشردن تاچ پد باز کنید و سپس به قسمت مهارت ها برید. شما با انتخاب یک مهارت و نگه داشتن کلید ضربدر، قادر خواهید بود تا اون مهارت رو یاد بگیرید. برای خرید تمامی مهارت ها شما به 81 امتیاز نیاز خواهید داشت و باید حداقل به سطح 43 رسیده باشید.

لیست مهارت ها رو می تونید در جدول زیر مشاهده کنید:

Horizonzerodawn skillpoints prowler

Horizonzerodawn skillpoints braver

Horizonzerodawn skillpoints forager


7 types of machine overridden7 types of machine overriddenBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

از قابلیت Overrideها بر روی 7 نوع مختلف از ماشین‌ها استفاده کنید

برای باز کردن override های جدیدِ ماشین ها، شما باید پاتیل ها رو کامل کنید. در کل 5 پاتیل وجود داره و هر کدوم از اون ها یک ست جدید از ماشین هایی که شما می تونید تحت تسلط خودتون در بیارین ، باز می کنه. پاتیل ها وقتی Tallnecks رو تحت تسلط خودتون درآوردین یا اینکه نزدیک خود پاتیل هستین، در نقشه ظاهر می شن. نشونه ای که پاتیل ها رو روی نقشه نشون میده به شکل cauldron icon هستند.

هر پاتیل دارای علامت اختصاصی خود نیز در داخل نشونه cauldron icon هست. 

پاتیل ها و ماشین هایی که اجازه تحت تسلط درآوردنشون رو به شما می ده:

Cauldron Psi: Watchers, Redeye Watchers, Tallnecks, Striders, Chargers, Broadheads

Cauldron Sigma: Grazers, Scrappers, Lancehorns, Sawtooths

Cauldron Rho: Longlegs, Shell-Walkers, Tramplers, Ravagers, Snapmaws

Cauldron Xi: Glinthawks, Stalkers, Fire Bellowbacks, Freeze Bellowbacks, Behemoths

Cauldron Zeta: Rockbreakers, Stormbirds, Thunderjaws


All Acquisition machines killedAll Acquisition machines killed Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

حداقل یک نمونه از تمام Acquisition machineهای بازی رو بکشید

ماشین های برداشت(Acquisition )، کارشون بدست آوردن منابع هست؛ مثل ماشین های دارای جعبه به رنگ سبز. شما نمی تونید پیشرفتتون توی این کار رو داخل بازی متوجه بشید چون قادر به دیدن این نیستید که هر ماشین متعلق به کدوم گروه هست. به همین دلیل به تروفی All machines catalogued برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید. 

کلاس  ماشین های برداشت به شرح زیر هستند:

Strider

Grazer

Scrapper

Broadhead

Lancehorn

Trampler

Charger

Glinthawk

Snapmaw

Rockbreaker


All Recon machines killedAll Recon machines killedBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

حداقل یک نمونه از تمام Reconnaissance machineهای بازی رو بکشید

ماشین های شناسایی (Reconnaissance) در پیدا کردن تهدیدات تخصص دارند مثل Watcherها. شما نمی تونید پیشرفتتون توی این کار رو داخل بازی متوجه بشید چون قادر به دیدن این که هر ماشین متعلق به کدوم گروه هست، نیستید. به همین دلیل به تروفی All machines catalogued برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید. 

کلاس ماشین های شناسایی به شرح زیر هستند:

Watcher

Redeye Watcher

Longleg


All Combat machines killedAll Combat machines killed Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

حداقل یکی از تمام Combat machineهای بازی رو بکشید

ماشین جنگجو(Combat)، ماشینی هست که فقط برای حمله به تهدیدات طراحی شده است. شما نمی تونید پیشرفتتون توی این کار رو داخل بازی متوجه بشید چون قادر به دیدن این که هر ماشین متعلق به کدوم گروه هست، نیستید. به همین دلیل به تروفی All machines catalogued برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید. 

کلاس ماشین های جنگجو به شرح زیر هستند:

Sawtooth

Stalker

Ravager

Thunderjaw


All Transport machines killedAll Transport machines killedBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

حداقل یک نمونه از تمام انواع Transport machineهای بازی رو بکشید

ماشین حمل و نقل (Transport) مخصوص انتقال بار و جعبه ها طراحی شده است. شما نمی تونید پیشرفتتون توی این کار رو داخل بازی متوجه بشید چون قادر به دیدن این که هر ماشین متعلق به کدوم گروه هست، نیستید. به همین دلیل به تروفی All machines catalogued برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید. 

کلاس ماشین های حمل و نقل عبارتند از:

Shell-Walker

Fire Bellowback

Freeze Bellowback

Behemoth


All Cores OverriddenFirst Tallneck Overridden Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یکی از Tallneckها رو بررسی کنید و اطلاعاتش رو استخراج کنید

مراجعه شود به تروفی All Tallnecks Overridden.


First Bandit Camp clearedFirst Bandit Camp clearedBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

پیمانی که با یکی از Bandit Clanها بستید رو پس بگیرید

مراجعه شود به تروفی Cleared all the Bandit Camps.


First Core OverriddenFirst Core Overridden Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

به هسته ی Cauldron برسید و اطلاعاتش رو استخراج کنید

مراجعه شود به تروفی All Cores Overridden.


All Suns at one GroundAll Suns at one GroundBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

توی یکی از زمین های تمرین، هر 3 مرحله رو انجام بدید و حداقل در هر مرحله یک نیمه Sun Mark بگیرید

مراجعه شود به تروفی Blazing Suns at all Grounds.


Blazing Suns at one GroundBlazing Suns at one Ground Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

توی یکی از زمین های تمرین، هر 3 مرحله رو انجام بدید و در هر مرحله Blazing Sun بگیرید

مراجعه شود به تروفی Blazing Suns at all Grounds.


First Corrupted Zone clearedFirst Corrupted Zone clearedBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

داخل Corrupted Zone تمام ماشین های خراب شده مهاجم رو از بین ببرید

این تروفی مربوط به بخش داستانی هست و با بدست آوردن تروفی چهارم (Fought back the corruption) بخش داستانی، به طور خودکار باز خواهد شد.

نحوه پاک کردن منطقه فاسد شده:

برای این کار باید تمامی ماشین های فاسد رو از بین ببرید. این ماشین ها با رنگ قرمزشون قابل تشخیص هستند. توصیه می شه که کمانتون رو به تیرهای آتشین مجهز کنید چون که ماشین های فاسد نسبت به آتش آسیب پذیر هستند. گوشه ذهن داشته باشین که شما قادر به هک کردن این ماشین ها نخواهید بود. برای دیدن مکان ماشین های فاسد با فشردن تاچ پد به نقشه برید. نشونه مناطق فاسد شده بر روی نقشه به شکل f0f574  علامت گذاری شده اند.


All Tallnecks OverriddenAll Tallnecks Overridden Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

تمام Tallneckها رو پیدا کنید و اطلاعاتشون رو استخراج کنید

در سراسر بازی 5 گردن دراز(Tallnecks) پخش شده اند. با بالا رفتن از هر کدوم از اون ها و هکشان قسمت های بیشتری از نقشه نمایان خواهد شد. برای هک یک گردن دراز باید از اون ها بالا رفت. بعد از انجام این کار با فشردن کلید مثلث عملیات هک انجام خواهد شد. 

با گرفتن این تروفی، تروفی First Tallneck Overridden رو نیز بدست خواهید آورد.


Cleared all the Bandit CampsCleared all the Bandit CampsBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

تمام معاهده‌هائی که با دزدها بسته بودید رو پس بگیرید

در کل بازی 6 اردوگاه دزدان وجود دارد. برای بدست آوردن هرکدوم از این اردوگاه ها شما باید قبیله دزد های ساکن اون رو شکست بدید. خب برای این کار هم باید همه دزدها رو بکشید. شما با هدشات کردن، خیلی راحت می تونید دزدها رو از پا دربیارید. علامت اردوگاه دزدان وقتی نزدیک اون ها باشید و یا زمانی که گردن دراز ها رو هک کنید، به شکل  839ff3 بر روی نقشه نمایان می شود. 

با بدست آوردن این تروفی، تروفی First Bandit Camp cleared رو نیز بدست خواهید آورد.


All Cores OverriddenAll Cores Overridden Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

به هسته ی تمام Cauldron برسید و اطلاعاتشون رو استخراج کنید

یک پاتیل (Cauldron) نوعی غار یا سیاه چاله هست که شما می تونید درون آنها به گشت و گذار بپردازید. پاتیل ها وقتی که به نزدیکی شون برسید و یا گردن درازها رو هک کنید، بر روی نقشه نمایان می شوند. اون ها روی نقشه با علامت cauldron icon  مشخص می شوند. هر پاتیل علامت مخصوص خود رو در زیر فلش خواهد داشت. در کل 5 پاتیل در سراسر بازی موجود هست. وقتی که به یک پاتیل نزدیک شدید باید در اون رو باز کرده و داخلش بروید. درون پاتیل ها با دشمن های مختلفی مواجه می شید و برای رسید به هسته پاتیل باید این دشمن ها رو که شامل یک غول آخر هم می شه، شکست بدید. وقتی که دشمن ها رو شکست دادید، هسته پاتیل از زمین به بیرون میاد و شما با نزدیک شدن به آن و فشردن کلید مثلث می تونید اون رو هک کنید. بعد از دسترسی یافتن به اطلاعات هسته، شما می تونید ماشین های جدیدی رو هک کنید.

با گرفتن این تروفی، تروفی  First Core Overridden رو نیز بدست خواهید آورد.


All Suns at all GroundsAll Suns at all GroundsBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

داخل تمام زمین های تمرین، هر 3 مرحله رو انجام بدید و در هر مرحله Half Sun بگیرید

برای اطلاعات بیشتر به تروفی Blazing Suns at all Grounds مراجعه شود.


Blazing Suns at all GroundsBlazing Suns at all Grounds Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Gold Medal

داخل تمام زمین های تمرین، هر 3 مرحله رو انجام بدید و در هر مرحله Blazimg Sun بگیرید

در کل 15 اثر پا در 5 زمین شکار وجود دارد. این ها، چالش های منحصر به فردی هستند که باید با استفاده از تعامل با محیط، اسلحه ها و نقطه ضعف های دشمن ها به طرز سریع و زیبا حل بشوند. اگر شما یک زمین شکار رو قبل زمان مشخصی تموم کنید؛ بسته به زمان، به شما نصف خورشید، کل خورشید و یا خورشید سوزان و همچنین یک جعبه گنج جایزه داده می شه. 

مکان اثر پا ها و زمانی که باید اون ها رو به پایان برسونین به شرح زیر هستند:

Nora Hunting Grounds

Parts Alone Trail (01:30)

Logpile Trail (02:00)

Blast Wire Trial (03:00)

Valleymeet Hunting Grounds

Fire Fight Trail (00:40)

Freeze Trail (01:30)

Shock Trail (01:00)

Greatrun Hunting Grounds

Pace Trail (01:30)

Parts Wrangling Trail (01:30)

Tie Down Trial (02:00)

Spurflints Hunting Grounds

Watch Out Trail (02:00)

Sleight of Crate Trail (01:05)

Stalker Kill Trail (02:00)

Sun Furrows Hunting Grounds

Ravager vs. Machines Trail (1:10)

Ravager Control Trail (02:40)

Thunderjaw vs. Ravager Trail (02:00)

با بدست آوردن این تروفی، تروفی های زیر نیز باز می شوند:

All Suns at one Ground

Bronze Blazing Suns at one Ground

Silver All Suns at all Grounds


All Corrupted Zones clearedAll Corrupted Zones clearedBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

تمام Corrupted Zoneها رو پاکسازی کنید

در کل 11 منطقه فاسد شده وجود دارد. با نابود کردن تمامی ماشین های فاسد توی این منطقه، منطقه پاک خواهد شد. این ماشین ها با رنگ قرمزشون قابل تشخیص هستند. توصیه می شه که کمانتون رو به تیرهای آتشین مجهز کنید چون که ماشین های فاسد نسبت به آتش آسیب پذیر هستند. گوشه ذهن داشته باشین که شما قادر به هک کردن این ماشین ها نخواهید بود. برای دیدن مکان ماشین های فاسد با فشردن تاچ پد به نقشه برید. نشونه مناطق فاسد شده بر روی نقشه به شکل f0f574  علامت گذاری شده اند.


All machines cataloguedAll machines catalogued Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام ماشین های موجود داخل بازی رو پیدا و فوکوس اسکن کنید

در کل 26 نوع ماشین در بازی وجود دارد. با فشردن کلید R3 به حالت تمرکز بروید. در این حالت دوربین رو روی یک ماشین ببرید تا اون رو اسکن کنید. شما می تونید میزان پیشرفتتون رو با رفتن به منوی اصلی، انتخاب دفترچه و قسمت کاتالوگ ماشین ها ببینید. 

با بدست آوردن این تروفی، تروفی های زیر نیز باز می شوند:

Bronze All Acquisition machines killed

Bronze All Recon machines killed

Bronze All Combat machines killed

Bronze All Transport machines killed


First Vantage foundFirst Vantage foundBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یکی از Vantage datapoint رو پیدا کنید

نقاط اطلاعاتی Vantage یکی از چهار نوع آیتم های قابل جمع آوری در بازی هستند. با بدست آوردن یکی از اون ها، شما این تروفی رو بدست میارید. البته برای بدست آوردن تروفی All Vantages found، باید هر 12 نقطه اطلاعاتی رو جمع آوری کنید. برای اطلاعات بیشتر به تروفی ذکر شده مراجعه کنید.


First Metal Flower foundFirst Metal Flower found Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یک گل فلزی عجیب و غریب پیدا کنید

گل های فلزی، یکی از چهار نوع آیتم های قابل جمع آوری در بازی هستند. با بدست آوردن یکی از اون ها، شما این تروفی رو بدست میارید. البته برای بدست آوردن تروفی All Metal Flowers found، باید هر 30 گل فلزی رو جمع آوری کنید. برای اطلاعات بیشتر به تروفی ذکر شده مراجعه کنید.


 First Banuk Figure foundFirst Banuk Figure foundBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یک Wooden Effigy که توسط یکی از Banuk traveler جا گذاشته شده رو پیدا کنید

مجسمه های Banuk، یکی از چهار نوع آیتم های قابل جمع آوری در بازی هستند. با بدست آوردن یکی از اون ها، شما این تروفی رو بدست میارید. البته برای بدست آوردن تروفی All Banuk Figures found، باید هر 6 مجسمه رو جمع آوری کنید. برای اطلاعات بیشتر به تروفی ذکر شده مراجعه کنید.


First Ancient Vessel foundFirst Ancient Vessel found Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یک Ancient Vessel که قبلا توسط ld Ones ها استفاده شده رو پیدا کنید

ظرف های باستانی، یکی از چهار نوع آیتم های قابل جمع آوری در بازی هستند. با بدست آوردن یکی از اون ها، شما این تروفی رو بدست میارید. البته برای بدست آوردن تروفی All Ancient Vessels found، باید هر 12 ظرف رو جمع آوری کنید. برای اطلاعات بیشتر به تروفی ذکر شده مراجعه کنید.


All Vantages foundAll Vantages foundBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام Vantage datapointsها رو پیدا و اطلاعاتشون رو استخراج کنید

در سراسر بازی 12 نقطه اطلاعاتی Vantage وجود دارد. این نقاط، با بقیه نقاط اطلاعاتی صدا و پیام که لازم به جمع آوری اون ها نیست، اشتباه گرفته نشوند. هدف اصلی این نقاط فراهم کردن یک  پیش زمینه داستانی برای توصیف چگونه بودن دنیا زمانی که ماشین های قدیمی یا Old Ones وجود داشته اند، هست. معمولا برای بدست آوردن یک نقطه vantage باید به نقاطی با ارتفاع بالا بروید سپس به سمت نقطه vantage روانه شوید و با فشردن کلید R3 با اون تعامل کنید.


All Metal Flowers foundAll Metal Flowers found Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام Flower Metalها رو پیدا کنید

گل های فلزی یکی از آیتم های قابل جمع آوری بازی هستند که می شه دسته ای از اون ها رو در ازای 1000 تیکه ((shard فروخت و استفاده دیگه ای ندارند. برای بدست آوردن این تروفی شما باید هر 3 دسته که هر کدوم شامل 10 گل (در مجموع 30 گل) هستند رو پیدا کنید. تکه های فلزی کمی پیدا کردنشون سخت هست که با فشردن کلید R3 و رفتن به حالت تمرکز می تونید اونها رو راحتتر پیدا کنید. اگه از فروشنده ای، نقشه خریداری کرده باشین، مکان اون ها توسط دایره هایی روی نقشه مشخص شده است. برای دیدن چگونگی ظاهر کردن آیتم های قابل جمع آوری به ویدیوی تروفی All Vantages found مراجعه شود.

نکته: یکی از این تیکه ها در زیر زمین یا بطور مشخص درون پناهگاهی هست که Alloy در بچگی درون اون افتاد.


All Banuk Figures foundAll Banuk Figures foundBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام Arnak's figuresها رو پیدا کنید

مجسمه های بانوک همیشه در ارتفاع های بلندی مثل کوه ها قرار دارند. پیدا کردن اون ها معمولا کار سختی نیست چون راهشون به وسیله نقاشی های دیواری مشخص شدن. در کل سه دسته از این مجسمه ها وجود داره که داخل هر دسته هم دو عدد مجسمه هست، یعنی در کل 6 مجسمه رو باید پیدا کنید. شما می تونید هر کدوم از این مجسمه ها رو با 500 شارد تعویض کنید.

برای پیدا کردن تمام آیتم های قابل جمع آوری به ویدیوی تروفی All Vantages found مراجعه شود.

Horizonzerodawn All Banuk Figures found


All Ancient Vessels foundAll Ancient Vessels found Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام Ancient Vesselsها رو پیدا کنید

ظروف باستانی همیشه در خرابه های قدیمی قابل پیدا شدن هستند. در حقیقت اون ها فنجون های قهوه قدیمی هستند که توسط قوم باستانی به جای گذاشته شده اند. همه اون ها آیکون فنجون و به عنوان آیتم های خیلی کمیاب و رنگ بنفش نشون داده می شن. سه دسته از این فنجون ها کلا در بازی وجود داره که توی هر دسته نیز 4 عدد فنجون موجود هست، یعنی در کل 12 عدد فنجون. اون ها رو می شه مثل راهی که گل های فلزی رو پیدا کردین، پیدا کنین و همچنین می تونین هر دسته از اون ها رو با 500 شارد عوض کنید.

برای پیدا کردن تمام آیتم های قابل جمع آوری به ویدیوی تروفی All Vantages found مراجعه شود.

Horizonzerodawn All Ancient Vessels found


Got the Shield Weaver outfiGot the Shield-Weaver outfitBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یک تکنولوژی باستانی رو تعمیر و استفاده کنید

این تروفی از شما می خواد که 5 پیل سوختی که در سراسر نقشه پخش شده اند رو پیدا کنید. هر 5 پیل رو هر موقعی که اراده کنید، می تونین پیدا کنین برای همین امکان از دست رفتن هیچکدوم نیست. یکی ازاین پیل ها در خرابه هایی که Alloy در بچگی درونش میوفته در همون آغاز بازی قابل پیدا کردن هست ولی برای پیدا کردن 4 تای دیگه باید داستان رو پیش ببرید تا به مکان اون ها دسترسی پیدا کنید. وقتی که یک پیل سوختی رو پیدا کردید می تونین از منوی وسایل تون در سر صفحه آیتم های خاص بهش دسترسی داشته باشین.

وقتی که هر 5 تا رو پیدا کردید باید برید به محفظه ای در منطقه نورا، اون ها رو در مکان مخصوص خودشون قرار بدین و آخر سر هم 2 تا معما رو حل کنید. معمای اول دو تا پیل سوختی نیاز داره و معمای دوم، سه تا. ویدیوی که در ادامه آمده هست مکان تمام 5 پیل و لباس مورد نظر رو به شما نشون می ده.

بعد از کامل کردن ماموریت و بدست آوردن لباس باید زره رو از توی جعبه ش باز کنید. هر وقت ماموریت به پایان رسید با فشردن تاچ پد و رفتن به منوی وسایلتون به قسمت جعبه های گنج برید و با زدن کلید ضربدر اون رو باز کنید تا تروفی رو بدست بیارید.


Followed Rost's teachingsFollowed Rost's teachings Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

یاد بگیرید که همراه Rost مبارزه کنید

این اولین تروفی ای هست که در طی بازی بدست میارید. «روست» نکات اصلی بازی رو به شما یاد می ده. اگه کارهایی که بهتون واگذار می شه رو به درستی انجام بدین ماموریت اصلی بازی به نام LESSONS OF THE WILD به پایان می رسه و شما این تروفی رو بدست میارین. زیر اسم ماموریت کاری رو که باید انجام بدین رو می نویسه. جمله هایی که روشون خط کشیده شده به این  معنی  است که کار مورد نظر انجام شده است. در ویدیوی زیر کارهای که باید انجام بدین رو می تونید مشاهده کنید:


Defeated the SawtoothDefeated the SawtoothBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

Sawtooth که نورا رو تهدید می‌کرد از بین ببرید

این دومین تروفی داستانی بازی هست. روست به شما می گه که این وظیفه هر جنگجویی هست که برای قبیله اش مبارزه کنه. با انجام کارهایی که به شما واگذار می شه، ماموریت THE POINT OF THE SPEAR به پایان می رسه. زیر اسم ماموریت کاری رو که باید انجام بدین رو می نویسه. جمله هایی که روشون خط کشیده شده به این  معنی  است که کار مورد نظر انجام شده است. در ویدیوی زیر کارهای که باید انجام بدین رو می تونید مشاهده کنید


Triumphed in the ProvingTriumphed in the Proving Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

مقام اول رو در Proving بدست بیارید

این سومین تروفی داستانی بازی هست. Aloy باید توی امتحان نفر اول بشه. با انجام کارهایی که به شما واگذار می شه، ماموریت THE PROVING به پایان می رسه. زیر اسم ماموریت کاری رو که باید انجام بدین رو می نویسه. جمله هایی که روشون خط کشیده شده به این  معنی  است که کار مورد نظر انجام شده است. در ویدیوی زیر کارهای که باید انجام بدین رو می تونید مشاهده کنید:


Fought back the corruptionFought back the corruptionBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

فسادی که در دهکده ی Nora وجود داره رو از بین ببرید

این چهارمین تروفی داستانی بازی هست. Aloy باید با ماشین های فاسد در دو منظقه فاسد شده بجنگه. با انجام کارهایی که به شما واگذار می شه، ماموریت A SEEKER AT THE GATES به پایان می رسه و تروفی مذکور روبدست میارید. زیر اسم ماموریت کاری رو که باید انجام بدین رو می نویسه. جمله هایی که روشون خط کشیده شده به این  معنی  است که کار مورد نظر انجام شده است.


Victorious with the War ChiefVictorious with the War-Chief Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

Nora War-Chief رو پیدا کنید و تمام قاتل های Ring of Metal رو از بین ببرید

 بعد از کامل کردن ماموریت A Seeker at the Gates می تونید برید سراغ این تروفی. وقتی که Aloy به آخرهای منطقه نورا رسید از آخرین دروازه هم عبور می کنه و مردی به اسم وارل حرف می زنه. وارل یک ماموریت به اسم The War-Chief's Trail به Aloy می ده تا سونا رئیس جنگ رو پیدا کنه و شما در حین این ماموریت پی می برید که گروه سونا همگی قتل عام شدند. این ماموریت شامل تحقیق محل قتل عام، زمین مبارزه، دنبال کردن کلی رد پا ومعاینه کردن اجسام زیادی از جمله دندون اره ای ها می شه.

وقتی سونا رو پیدا کردید به دنبال اون به مکانی برید که باید کلی Cultist و ماشین هایی فاسد رو از پا دربیارید. این کار ماموریتی رو به اسم Revenge of the Nora باز می کنه که از شما می خواد تمام قاتلین رو در پایگاه Devil's Grief از بین ببرید. وقتی که به این محل رسیدید باید سه اردوگاه  که توسط قاتل ها تسخیر شده رو پاک کنید و سپس به Ring of Metal که یک استادیوم قدیمی هست، برید تا بقیه قاتل ها رو از پا دربیارید. وقتی که این دو ماموریت رو انجام دادید، این تروفی رو بدست میارید.


Learned of the ancient pastLearned of the ancient pastBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

در Maker's End در را بطه با گذشته ی باستانی اطلاعات کسب کنید

پنجمین تروفی داستانی. بعد از تموم شدن کارتون با اولین و فهمیدن داستان پشت قدرت تمرکز اون، هدف بعدیتون ملاقات Maker's End خواهد بود. وقتی که به اونجا رسیدید باید Cultistها و یک Deathbringer رو بکشید. وقتی که این کار رو انجام دادید Aloy درباره الیزابت و تد اطلاع پیدا می کنه که منجر به اطلاع Aloy از گذشته باستانی می شه.


Crashed the Eclipse networkCrashed the Eclipse network Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

به Eclipse battle camp نفوذ کنید و شبکه‌ی اونها رو از بین ببرید

Aloy توسط سیلون برای نفوذ به اردوگاه جنگی Eclipse فرستاده می شه. وظیفه شما این هست که ارتباط شبکه ای بین اعضای Eclipse رو قطع کنید تا اون ها نتونن از این طریق با همدیگه گفتگو کنن. Aloy برای رسیدن به هدفش که در بالای یک گردن دراز از کارافتاده هست باید با دشمن های زیادی روبرو بشه. وقتی که این کار رو کرد و شبکه نابود شد، باید از اونجا فرار کنید تا این تروفی رو بدست بیارید.


Discovered the truthDiscovered the truthBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

حقیقت Zero Dawn رو کشف کنید

بعدی از نابودی شبکه Eclipse، Aloy باید به Sunfall بره و از طریق راه مخفی ای که توسط سیلون نشون داده وارد ساختمان زیرمینی ای بشه. در اینجا تقریبا راه رو راستی رو در پیش دارید به غیر از قسمتی که به دری بر می خورید که به منبع تغذیه نیاز داره. بعد از حل کردن دو معما،  Aloy حقیقت پشت Zero Dawn رو کشف می کنه که در این حین رهبر Shadow Carja واستون ایجاد مشکل می کنه.


Broke the siege of All MotherBroke the siege of All-Mother Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

مهاجمین رو از بین ببرید و به کوهستان مقدس برید

بعد از فرار به کمک سیلون، Aloy به Mother's Heart میره و همونطور که رهبر Shadow Carja گفت، کسانی رو برای حمله به منطقه نورا فرستاده. شما باید از بین ماشین ها و مردم قبیله Eclipse زیادی عبور کنید تا به کوه مقدس برسید. وقتی که به کوه رسیدید باید یک Thunder Jaw رو با کمک مردم نورا از جمله رئیسشون، نابود کنید. با انجام این کار تروفی مورد نظر رو بدست میارید.


Recovered a powerful weaponRecovered a powerful weaponBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

Mountain That Fell رو جستجو کنید و سلاح قدرتمند رو بدست بیارید

بعد از دفاع از کوه، Aloy وارد اونجا می شه و دری رو که اول بازی مشکل داشت رو باز می کنه. شما می فهمید که برای شکست هلیس به اسلحه مخصوصی از GAIA Prime نیاز دارید. در نتیجه با کمک سیلون به GAIA می روید. در این راه به کلی ماشین بر می خورید که می تونید با اونا مبارزه کنید و یا اینکه مخفیانه از کنارشون رد شید. در آخر راه یک Stormbird وجود خواهد داشت. این دشمن بسیار قوی هست بنابرین یا در کمال آرامش به مبارزه با اون بپردازین و یا اینکه به طرف انتهای راه فرار کنید و از حمله های اون جا خالی بدین. بعد از وارد شدن به GAIA Prime راه مشخص شده رو ادامه بدین تا به اسلحه پر قدرت دست پیدا کنید. 


All allies joinedAll allies joined Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

تمام متحدین رو برای کمک به الوی بسیج کنید

توجه داشته باشید که این تروفی رو ممکنه از دست بدین. اگه اینطور شد باید ماموریت THE LOOMING SHADOW رو دوباره از اول انجام بدین.

برای بدست آوردن این تروفی، اول باید یازده ماموریت جانبی رو انجام بدین. بعد از اون ماموریت THE LOOMING SHADOW رو انتخاب کنید. شما می تونید برای دیدن پیشرفت ماموریت هاتون تاچ پد رو فشار بدین و در منوی اصلی، ماموریت ها رو انتخاب کنید. در این قسمت از بازی باید تمام ماموریت های جانبی باز شده باشند. 

یازده ماموریت جانبی که باید انجام بدین عبارتند از:

Traitor’s Bounty 

Queen’s Gambit – موجود بعد از تموم کردن "Traitor's Bounty"

A Moments Peace

A Daughter’s Vengeance

Sun and Shadow

Honor the Fallen

Sunstone Rock

Hunting For the Lodge - Errand Side Quest

Hunter’s Blind - موجود بعد از تموم کردن "Hunting For the Lodge"

Deadliest Game - Errand Side Quest - موجود بعد از تموم کردن "Hunter's Blind"

Redmaw - موجود بعد از تموم کردن "Deadliest Game"

بعد از انجام کارهای گفته شده، باید با Sun-King Avad و سپس Sun-King Avad در قصر خورشید صحبت کنید. بعد از انجام این کار شما چندین هدف جانبی و یک هدف اصلی خواهید داشت که قبل از جنگ نهایی استراحت کنید. وقتی که به خواب برید این تروفی رو دریافت خواهید کرد.


Ended the war machine threatEnded the war machine threatBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Gold Medal

پایان تهدید ماشین‌های جنگی باستانی

در آخرین تروفی داستانی بازی Aloy باید HADES رو نابود کنه. بعد از کامل کردن تمامی هدف های ماموریت THE FACE OF EXTINCTION و تمام شدن تیتراژ پایانی بازی، این تروفی رو بدست خواهید آورد. زیر اسم ماموریت کاری رو که باید انجام بدین رو می نویسه. جمله هایی که روشون خط کشیده شده به این  معنی  است که کار مورد نظر انجام شده است.


Saved Meridian from its foeSaved Meridian from its foe Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

به Erend برای پیدا کردن سرنوشت Ersa کمک کنید. و بر علیه Meridian نقشه بکشید

بعد از کامل کردن The City and the Sun، اِرند درباره قدرت تمرکز Aloy اطلاع پیدا می کنه و ازش می خواد که بهش کمک کنه تا بفهمه سر خواهرش اِرسا چی اومده. این ماموریت شامل تحقیق روی میدان مبارزه ای می شه که اِرسا، جنازه ش اونجا پیدا شده. این کار شما رو به مکان دیگه ای هدایت  می کنه که در اونجا توسط تعدادی Ravenger غافلگیر می شید. Aloy می فهمه که اِرسا شاید نمرده باشه و اِرند هم توی دست داشتن Dervahl در ماجرا شک می کنه. Aloy و اِرند سرنخ های بیشتری پیدا می کنند که به اردوگاه Dervahl ختم می شه. بعد از شکست کلی دشمن، اِرسا زنده پیدا می شه ولی فقط تا زمانی که به شما اطلاعاتی در مورد نقشه ای بر علیه Meridian میده و بعدش میمیره. قسمت آخر ماموریت شامل خنثی کردن بمب توسط Aloy و شکست Dervahl قبل از این که بتونه پادشاه خورشید رو بکشه، می شه.


Aided the defectorsAided the defectorsBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

به Itamen برای فرار از Shadow Carja کمک کنید

برای اینکه به فراری های Unhid بتونید کمک کنید باید دو ماموریت جانبی رو انجام بدید. بعد از انجام ماموریت جانبی دوم این تروفی رو بدست میارید.

دو ماموریت جانبی عبارتند از:

Traitor's Bounty

Queens Gambit


Hunted Redmaw with TalanahHunted Redmaw with Talanah Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

به Talanah برای نابود کردن Redmaw کمک کنید

برای بالا بردن رتبه تون در گروه شکارچی ها و اینکه بتونید به تالاناه برای شکست Redraw کمک کنید باید 4 ماموریت جانبی رو انجام بدید. بعد از انجام ماموریت چهارم این تروفی باز می شه. 

چهار ماموریت جانبی عبارتند از:

Hunting for the Lodge

Hunter's Blind

Deadliest Game

Redmaw

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.