نویسنده: م.حافظ شنبه، 04 آذر 1396
ساعت 22:53

برترین بازی‌های ژانر پلتفرمر بر روی PS4

4.33 از 5

بازی‌های برتر ژانر پلتفرمر PlayStation 4

دلایل زیادی برای معروف و مشهور بودن کنسول PS4 وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به انواع بازی های شگفت انگیز و بی نظیری اشاره کرد که برای این پلتفرم ارائه می‌شوند. دارندگان کنسول PS4 شرکت سونی می‌توانند همه انواع بازی ها را بر روی آن تجربه کنند. بازی های ژانر پلتفرمر یکی از انواع این بازی ها هستند. این نوع بازی ها بسیار پرطرفدار هستند و به همین دلیل بازی های بسیاری در این ژانر وجود دارند. در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا با بهترین بازی های ژانر پلتفرمر بر روی کنسول PS4 آشنا شوید.

p1

عنوان: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
سازنده: استودیوی Vicarious Visions
ناشر: کمپانی Activision
پلتفرم: PlayStation 4

طرفداران بازی های نوستالژی، یکبار دیگر با عرضه مجموعه ریمستر (بازسازی شده) شامل 3 بازی اول سری پرطرفدار Crash Bandicoot بسیار خوشحال و خوشنود شدند. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy درواقع شامل 3 عنوان Crash Bandicoot 1 ، عنوان Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back و عنوان Crash Bandicoot: Warped است که همه آنها اساساً توسط استودیوی ناتی داگ در دهه 1990 ساخته شده و توسعه یافته اند. این بازی ها به بهترین نحو ممکن بازسازی شده اند و فضای طراحی شده آنها بسیار زیبا است. این مجموعه به طور کلی نقدهای مطلوبی دریافت کرده و در Metacritic امتیاز 80 از 100 به آن اعطا شده است. (نقد و بررسی بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy)

p2

عنوان: Gravity Rush 2
سازنده: استودیوی SIE Japan Studio و Project Siren
ناشر: کمپانی Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4

عنوان Gravity Rush 2 دنباله بازی اورجینال Gravity Rush (عرضه شده در سال 2012) است. این دو بازی ژاپنی، در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند. داستان این بازی اساساً پیرامون قدرت گیمر در جهت دستکاری قدرت جاذبه و گرانش می‌چرخد. این ویژگی منجر به یک سری حرکات منحصر به فرد شده و به گیمر امکان پیش روی در مسیر بازی را می‌دهد. Gravity Rush 2 یک ارتقاء بسیار عالی حاصل از بازی اول است و گیمرها قدرت انتخاب گسترده تری در اتخاذ آپشن های جاذبه دارند. داستان آن دقیقاً از جایی شروع می‌شود که داستان بازی قبلی تمام شده اما با این تفاوت که کاراکتر شما در اینجا قدرت بسیار بیشتری دارد و همین ویژگی این بازی را منحصر به فرد کرده است. این بازی در Metacritic امتیاز 80 از 100 دریافت کرده و بعنوان یکی از بهترین بازی های ژانر پلتفرم بر روی PS4 در نظر گرفته می‌شود.

p3

عنوان: Rive
سازنده: استودیوی Two Tribes
ناشر: کمپانی Two Tribes Publishing B.V
پلتفرم: PlayStation 4, Microsoft Windows, Nintendo Switch

این بازی شوتر پلتفرم یک دیدگاه و مفهوم منحصر به فرد ارائه می‌دهد. عنوان Rive ابتدا در سال 2016 برای Microsoft Windows and PlayStation 4 عرضه شد و اخیراً نیز برای Nintendo Switch در دسترس قرار گرفته است. در Metacritic امتیاز 75 از 100 به این بازی اعطا شده است. این عنوان طرفداران و دنبال کنندگان زیادی دارد. گیم پلی آن به صورت بسیار منحصر به فرد طراحی شده است که از جمله ویژگی های خاص آن می‌توان به قابلیت 360 درجه ای در تیراندازی اشاره کرد. همچنین این بازی دارای سیستم امتیازبندی بسیار خوب است که به گیمر انگیزه می‌دهد.

p4

عنوان: Ratchet & Clank
سازنده: استودیوی Insomniac Games
ناشر: کمپانی Sony Computer Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4

دو کلمه «شاد» و «رنگارنگ» بهترین کلمات برای توصیف این بازی پلتفرم ساخت استودیوی Insomniac Games هستند. Ratchet & Clank نسخه 2016 بر مبنای فیلم سینمایی و بازسازی بازی اوجینال Ratchet & Clank ساخته شده است. این بازی دارای عناصر بسیار متنوعی است که نقش بسیار کلیدی در بنیاد اصلی بازی ایفا می‌کنند از جمله می‌توان به گیم پلی، ویژگی های بصری، سلاح ها، طراحی فضا و محیط بازی، همچنین نحوه کنترل اشاره کرد. Ratchet & Clank نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده و در Metacritic امتیاز 85 از 100 به آن اعطا شده است.

p5

عنوان: Skylanders: Imaginators
سازنده: Toys for Bob
ناشر: کمپانی Activision
پلتفرم: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii U

اینطور که پیداست این بازی اکشن 3 بعدی بر روی PS4 مورد پسند و دلخواه همه است. عنوان Skylanders: Imaginators دنباله Skylanders: SuperCharger است اما یک سری تغییرات بسیار مهم و اصلی در آن صورت گرفته است. بهترین مشخصه آن، توانایی و قابلیت گیمر برای ساخت کاراکترهای مورد دلخواهش است که در محیط بازی تحت عنوان Imaginators شناخته می‌شوند. این بازی دارای داستانی منحصر به فرد بوده که بر مبنای آن، کاراکتر اصلی در مقابل یک گروه متشکل از کاراکترهای شرورKaos قرار می‌گیرد و باید صلح را در Skylanders برقرار کند. این کار از طریق مبارزه با دشمنان و حل معماها حاصل می‌شود. Skylanders: Imaginators در Metacritic امتیاز 81 از 100 را کسب کرده و بعنوان یکی از بازی های پلتفرم امتیاز بالا محسوب می‌شود.

p6

عنوان: Rain World
سازنده: استودیوی Videocult
ناشر: کمپانی Adult Swim
پلتفرم: PlayStation 4, Microsoft Windows

عنوان Rain World از نوع بازی های پلتفرم تلاش برای بقا است که در اوایل سال 2017 ارائه شد و در شبکه Steam بسیار معروف و مشهور است. یکی از بهترین ویژگی های این بازی، کاراکتر آن به نام Slugcat است. این کاراکتر، نیمی گربه و نیمی حلزون است. او در جستجوی یک محل جدید برای خانواده اش است. شما در این بازی وارد دنیایی منحصر به فرد می‌شوید و باید برای حفظ بقای خود با دشمنان مبارزه کنید. برای مبارزه با دشمنان، باید از وسایل مخروبه بعنوان سلاح استفاده نمایید؛ همچنین به دنبال غذا و پناهگاه نیز باشید. ساخت و توسعه این بازی حدود 6 سال به طول انجامید. گرافیک این بازی بسیار شگفت انگیز است و انیمیشن آن همگان را حیرت زده می‌کند. اگرچه ممکن است برخی از گیمرها این بازی را کمی دشوار بدانند. امتیاز اعطا شده به آن در Metacritic برای PS4 برابر 57 از 100 و برای PC برابر 64 از 100 است.

p7

عنوان: Oddworld: New 'n' Tasty
سازنده: استودیوی Just Add Water
ناشر: کمپانی Oddworld Inhabitants
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation Vita, Wii U, Microsoft Windows, , Xbox 360

عنوان Oddworld: New 'n' Tasty یک بازی ماجراجوئی پلتفرم کاملاً جدید بر روی PS4 به حساب می‌آید. علاقه مندان به نوستالژی، مطمئناً از بازگشت این سری کلاسیک خوشحال شده اند. ویژگی های بصری آن بسیار تأثیرگذار و گیم پلی آن بسیار عالی است. امتیازاتی که به این عنوان در Metacritic اعطا شده برای PC برابر 87 از 100، برای XONE برابر 86 از 100 و برای PS4 برابر 84 از 100 است.

p8

عنوان: Rogue Legacy
سازنده: استودیوی Cellar Door Games
ناشر: کمپانی Cellar Door Games
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita, Xbox One, Microsoft Windows

عنوان Rogue Legacy با تمام بازی هایی که در این مقاله قرار گرفته اند، متفاوت است زیرا هیچگونه تلاشی برای خاص بودن نمی‌کند. داستان این بازی ساده است و گیم پلی آن تا حد امکان کلاسیک طراحی شده است. همین سادگی، بزرگترین نقطه قوت Rogue Legacy در نظر گرفته می‌شود. در این بازی باید به جستجو و اکتشاف در یک سیاه چال بپردازید که دارای 4 ارباب شرور است. باید همه آنها را شکست دهید و در نهایت برای پیروز شدن، ارباب شرور بزرگ را مغلوب کنید. کاراکتر تحت کنترل شما قادر به انجام کارهای ساده ای ازجمله پریدن و ضربه زدن است. علاوه بر اینها، این کاراکتر یک سری قدرت های خاص و ویژه نیز دارد. امتیاز 85 از 100 در Metacritic به آن اعطا شده است. این بازی بر مبنای نمرات و نقد و بررسی هایی که دریافت کرده، یکی از دوست داشتنی ترین بازی های پلتفرم PS4 محسوب می‌شود.

p9

عنوان: N++
سازنده: استودیوی Metanet Software
ناشر: کمپانی Metanet Software
پلتفرم: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

عنوان N++ دنباله N+ و بسیار شبیه آن است اما با کیفیت گرافیکی بهتر. گیم پلی این بازی بر مبنای پرش، صعود، حرکات ارتجاعی و حرکات سریع از روی دیوارها طراحی شده است و باید در حین انجام این کارها، طلا جمع آوری کنید تا زمان لازم برای تکمیل هر مرحله را تقویت کرده و افزایش دهید. این بازی در Metacritic امتیاز 84 از 100 دریافت کرده و بعنوان یک بازی امتیاز بالا در نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود که دنباله بعدی آن به زودی ساخته شود.

p10

عنوان: Trials Fusion
سازنده: استودیوی RedLynx, Ubisoft Shanghai, Ubisoft Kiev
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows

این بازی پلتفرم ریسینگ مناسب کسانی است که دوستدار بازی های رقابتی و مسابقه ای هستند. Trials Fusion اولین بازی در سری Trials بوده که برای پلی استیشن ارائه شده است. این عنوان بسیار جذاب است و هیجان بسیار زیادی به همراه دارد. علاقه مندان می‌توانند این بازی را به صورت آنلاین چندنفره نیز تجربه نمایند. در Metacritic به ورژن PS4 آن امتیاز 79 از 100، به ورژن PC امتیاز 80 از 100 و به ورژن XONE آن نیز امتیاز 80 از 100 اعطا شده است.

p11

عنوان: Rayman Legends
سازنده: استودیوی Ubisoft Montpellier
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One, Wii U, Nintendo Switch, PlayStation Vita, Microsoft Windows

عنوان Rayman Legends پنجمین بخش از سری Rayman و قطعاً یکی از بهترین بازی ها بوده و داستان آن دقیقاً از پایان وقایع بازی قبلی اش یعنی Rayman Origins طراحی شده است. این بازی یکی از تاپ ترین بازی ژانر پلتفرم محسوب می‌شود که از لحاظ میزان فروش، رکورددار است. Rayman Legends نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده و در Metacritic امتیاز 92 از 100 به آن اعطا شده است. در این بازی امکان بازی 4 نفر به صورت همزمان وجود دارد. این ویژگی باعث جذابیت بسیار زیاد بازی شده و علاقه مندان می‌توانند همراه با دوستانشان از آن لذت ببرند.

p12

عنوان: Fez
سازنده: استودیوی Polytron Corporation
ناشر: کمپانی Trapdoor
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation Vita, Microsoft Windows

این بازی در ژانر پلتفرم معمایی همراه با هر دو عنصر 2 بعدی و 3 بعدی ساخته شده است. بر مبنای امتیاز 90 از 100 آن در Metacritic، این بازی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین بازی های PS4 به حساب می‌آید. Fez ابتدا در سال 2012 عرضه شد و تصور می‌شد دنباله آن ساخته شود اما این اتفاق نیافتاد. این عنوان از گرافیک بسیار خوبی برخوردار است و گیم پلی جذابی به گیمر ارائه می‌دهد.

p13

عنوان: Unravel
سازنده: استودیوی ColdWood Interactive
ناشر: کمپانی Electronic Arts
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

عنوان Unravel از نوع بازی های پلتفرم معمایی است. محیط و فضای طراحی شده این بازی بسیار تأثیرگذار، طبیعی و آرامش بخش طراحی شده است. گیم پلی آن شامل یک سری معماهایی است که به دنبال پیش روی شما در مراحل بازی، این معماها هم چالش برانگیزتر می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که حتماً این بازی را تجربه کنید. در Metacritic امتیاز 81 از 100 برای ورژن PC، امتیاز 78 از 100 برای PS4 و امتیاز 75 از 100 برای ورژن XONE آن در نظر گرفته شده است. (نقد و بررسی Unravel)

م.حافظ | مقالات | 25/11/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.