نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 20 ارديبهشت 1397
ساعت 15:59

10 حقیقت جالب درباره Black Panther

4.23 از 5

 

10 حقیقت جالب درباره Black Panther

کاراکتر بلک پنتر که به تازگی در فیلم Black Panther بسیار موفق ظاهر شده است، حقایق جالبی را در زندگی‌اش دارد که شاید دو آتیشه‌ترین طرفدارهایش هم به آن‌ها توجهی نکرده باشند و درباره آن‌ها چیزی ندانند. نکاتی که ممکن است حتی در فیلم هم به طور کاملا واضح عنوان شده باشند اما بنا به دلایلی از آن‌ها غافل شده‌اید و به آن‌ها اهمیت نداده‌اید. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 10 حقیقت جالب در رابطه با کاراکتر محبوب بلک پنتر که این روزها حسابی مشهور شده است و پروسه تبدیل شدن به یکی از بهترین ابرقهرمانان سینمایی آمریکا را طی می‌کند. در ادامه مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا به بررسی 10 حقیقت جالب در رابطه با کاراکتر بلک پنتر (پلنگ سیاه) بپردازیم.

BLACK PANTHER title

  1. پلنگ سیاه (Black Panther) یک لقب است، نه یک شخص!

این لقب را اهالی واکاندا در ابتدا به جنگجویی افسانه‌ای نسبت دادند که از سوی الهه پلنگ سیاه (بست) برگزیده شده بود تا به عنوان اولین پادشاه این سرزمین، تمامی قبایلش را متحد کند و یک امپراطوری عادلانه به راه بیندازد. لقب پلنگ سیاه تا به امروز از جنگجویان نامی و پادشاهان واکاندا عبور کرده و حالا به تی‌چالایی رسیده که در فیلم Black Panther به عنوان پلنگ سیاه اصلی مشاهده می‌کنیم. به طور کلی به هر جنگجوی توانمندی که در قبیله خود بهترین و مهم‌تر از همه به الهه بست ایمان قلبی داشته باشد، لقب پلنگ سیاه یا همان Black Panther را به خود می‌گیرد و تبدیل به پرافتخارترین جنگجوی زمان می‌شود.

king

  1. پلنگ سیاه (Black Panther) پادشاه کل ملت واکاندا است.

از قدیم‌الایام رسم بوده است مبارزی که موفق به کسب لقب پلنگ سیاه شود، صاحب تاج و تخت امپراطوری سرزمین واکاندا می‌شود و بر تمام قبایل این سرزمین حکمفرمایی می‌کند. قوم جاباری، در این بین گروهی بودند که به کوهستان عظیمت کردند و از همان ابتدا خود را دشمن دیگر اقوام موجود در واکاندا خواندند. اما با به پادشاهی رسیدن تی‌چالا (پلنگ سیاه وقت) روابط بین اقوام دیگر و قوم جاباری، تاحدودی بهبود یافت و شاهد یک امپراطوری یک‌پارچه و قدرتمند بودیم که مثل همیشه توسط یک پلنگ سیاه (Black Panther) اداره می‌شود.

bodyguards

  1. تا پلنگ سیاه هست، گروه بادیگاردهای زن دورا میلاجه هم هستند.

هر پلنگ سیاه موفقی مطمئنا نیاز به یک تیم پشتیبانی بسیار حرفه‌ای و صد البته قابل اعتماد دارد که در هر شرایط سختی پشت پادشاه‌شان را خالی نکنند و پاسبان تاج و تخت امپراطوری واکاندا باشند. این گروه ضدضربتی که سالیان سال است پلنگ سیاه‌های متعددی را پشتیبانی کرده‌اند و هیچگاه نسبت به براندازی و سرنگونی پادشاهان واکاندا دسیسه‌چینی نکرده‌اند، دورا میلاجه نام دارند که از قضا تنها از سربازان زن تشکیل شده‌اند. اعضای گروه دورا میلاجه از قبایل گوناگون گلچین می‌شوند و هرکدام در زمینه هنرهای رزمی و مبارزه، یک استاد تمام عیار به حساب می‌آیند. در فیلم Black Panther به طور کامل با جزئیات محسوسی شاهد وفاداری تحسین‌برانگیز گروه دورا میلاجه به تاج و تخت واکاندا و رسم و رسومات سنتی این کشور بودیم.

black panther

  1. او قدرت‌های فراطبیعی‌اش را با فراتکنولوژی‌های بسیار پیشرفته ترکیب می‌کند!

هر پلنگی باید پیش از شکار اولین طعمه خود، سال‌ها آموزش ببیند تا طعمه موردعلاقه‌اش را به دام بیندازد. تی‌چالا هم شاهزاده سخت‌کوشی بود که تمام دوران کودکی و نوجوانی‌اش را صرف فراگیری درست‌هایی که پدرش برای او در نظر می‌گرفت، کرد. تی‌چالا دارای سطح قدرت المپیک، استقامت، سرعت، چابکی، سیستم‌های دفاعی و حواس‌های فوق‌العاده خوب انسانی است. علاوه بر این موارد، تی‌چالا را می‌توان یک آکروبات باتجربه و کاربلد دانست که تا حد زیادی ژیمناستیک هم کار کرده و در هنرهای رزمی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او همچنین یک شکارچی بسیار ماهر، ردیاب، طراح استراتژی، سیاستمدار و دانشمندی نابغه با هوشی سرشار است. به طور کلی تی‌چالا یا هر پلنگ سیاه دیگری که پیش از او وجود داشته است، تمام ویژگی‌های یک پادشاه خوب و مفید را که لازمه یک رهبر ایده‌آل برای اداره درست کشورش است، در خود دارد.

fantastic4

  1. پلنگ سیاه (Black Panther) برای اولین بار در یکی از کمیک‌های چهار شگفت‌انگیزان ظاهر شد.

اغلب ابرقهرمانان کمیکی مدت زمانی را جهت بالا کشاندن نام خود نیاز دارند و از همین رو سازندگان‌شان تصمیم می‌گیرند که برای اولین بار آن‌ها را در قالب کمیک‌های پرطرفدار دیگر، به مخاطب‌ها معرفی کنند تا در صورت استقبال طرفداران، شروع به چاپ کمیک‌های اختصاصی این ابرقهرمانان جدید کنند. برای مثال کاراکتر مرد عنکبوتی (Spider-Man) برای اولین بار در شماره پانزدهم کمیک Fantasy Amazing حاضر شد و سپس رفته رفته به تعداد طرفدارانش افزوده شد. پلنگ سیاه هم برای اولین بار در سال 1966 در شماره 52 کمیک‌های چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) حاضر شد و سپس با سرعت بسیار زیادی طی سه – چهار جلد دیگر، طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرد و حسابی فروش کمیک‌های چهار شگفت‌انگیز را بالا کشید. تا اینکه در نهایت نه تنها وارد مهم‌ترین گروه ابرقهرمانان مارول یعنی گروه انتقام‌جویان (The Avengers) شد، بلکه کمیک‌های اختصاصی خودش را هم به دست آورد.

first black superhero

  1. پلنگ سیاه (Black Panther) اولین ابرقهرمان سیاه‌پوست در میان کمیک‌های ابرقهرمانی است!

بله درست خواندید! قدمت کاراکتر پلنگ سیاه حتی از فانوس سبز DC (ورژن جان استوارت) هم بیشتر است. Tyroc و بلک لایتنینگ هم از جمله دیگر قهرمانان سیاه‌پوست دنیای کمیک‌های دی‌سی هستند که بعد از پلنگ سیاه در کمیک‌ها حاضر شدند. پلنگ سیاه در زمان بسیار مناسبی قبل از ابرقهرمانانی مثل فالکون و لوک کیج در کمیک‌های مارول حاضر شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد. به عنوان پدر اصلی تمام ابرقهرمان‌های سیاه‌پوست دنیای کمیک‌ها، باید به فیلم سینمایی اختصاصی‌اش یعنی فیلم Black Panther حق بدهیم که بخواهد با لحن نسبتا تندی نسبت به موضوعات نژادپرستانه‌ای که امروزه در جهان مطرح می‌شوند، واکنش نشان دهد.

storm and black panther marriage

  1. او با استورم ازدواج کرده است.

چه مراسمی می‌تواند باشکوه‌تر از مراسم ازدواج رهبر گروه X-Men و پادشاه کشور واکاندا باشد؟ آن هم زمانی که هردویشان توسط دوستان و متحدان‌شان که هر کدام گروهی از ابرقهرمانان محبوب کمیک‌های مارول‌اند؟ ازدواج استورم و تی‌چالا یکی از اتفاقات جالب مربوط به دوران فعالیت تی‌چالا به عنوان پلنگ سیاه وقت به حساب می‌آید. ازدواجی که به محض تمام شدنش، تی‌چالا و استورم راهی یک سفر دیپلماتیک شدند و در طول آن در Latveria با دکتر Doom ملاقات کردند و سپس ملاقاتی داشتند با رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نامل در آتلانتیس و خیلی‌های دیگر. آن‌ها حتی مدتی را همراه با گروه چهار شگفت‌انگیز سپری کردند. ولورین و تی‌چالا به هیچ وجه با یکدیگر میانه مساعدی نداشتند و هیچوقت ارتباط خاصی بین آن‌ها رد و بدل نمی‌شده. این موضوع هنگامی وخیم‌تر می‌شود که می‌فهمیم همسر تی‌چالا یعنی استورم، یک زمانی معشوقه ولورین بوده است!

quinjet

  1. او مغز متفکر پشت پروژه کویین‌جت‌ها است.

در فیلم‌های دنیای سینماتیک مارول، معمولا تونی استارک و تیمش را به عنوان نابغه‌ترین مهندسین تکنولوژی موجود بر روی زمین می‌شناسیم که از قضا سازه‌های بسیار کارآمد و خفنی را هم خلق کرده‌اند. اما موردی که همیشه مرموز به نظر می‌رسید، سازنده جت‌های پرسرعتی است که در فیلم‌های مارول تحت عنوان کویین‌جت خطاب می‌شوند. موردی که هیچوقت به طور مستقیم در فیلم‌های مارول مطرح نشده، هویت سازندگان اصلی این جت‌ها است و تاحدودی شرایط طوری شکل می‌گیرند که گمان کنیم تونی استارک یا سازمان SHIELD آن‌ها را طراحی کرده‌اند. اما در واقع باید بدانید که این کویین‌جت‌ها توسط گروهی از طراحان واکاندا به سرگروهی تی‌چالا طراحی شده‌اند و سپس پروژه‌هایشان در جهان گسترش یافته‌اند. این مورد یکی از صدها ترفند تی‌چالا و مردم واکاندا برای توسعه غیرمستقیم تکنولوژی و فناوری‌هایشان در خارج از مرزهایشان است.

  hells kitchen

  1. پلنگ سیاه (Black Panther) مدتی از دردویل مراقبت می‌کرد.

پس از اینکه پلنگ سیاه در یک کمای طولانی قرار گرفت و با گذشت مدت زیادی به آرامی قدرت‌های خود را مجددا به دست آورد، تی‌چالا به یک برهه زمانی نیاز داشت تا بتواند باری دیگر خودش را پیدا کند و آن مقدار اعتماد به نفسی را که باید از خود داشته باشد را کسب کند. از طرفی هم پس از وقایع Shadowland، دردویل بیش از هر چیز دیگری نیاز فرار کردن از Hell’s Kitchen را داشت. از همین جهت پلنگ سیاه تصمیم گرفت با خلق یک هویت جدید برای خود به نام Mr. Okonkwo به مراقبت از دردویل و همچنین تمامی خیابان‌های شهر بپردازد.

 stanlee

  1. پلنگ سیاه (Black Panhter) توسط دو نابغه تمام‌عیار خلق شده است.

استن لی و جک کربی از جمله دو نفری بودند که کاراکتر Black Panther را پی‌ریزی و طراحی کردند و برای اولین بار در یکی از جلدهای کمیک Fantastic Four از آن رونمایی به عمل آوردند. استن لی که مطمئنا نیاز به توضیح بیشتر ندارد. او به نوعی حق پدری به گردن تمام ابرقهرمان دنیای کمیک‌های مارول دارد و در طراحی و خلق بسیاری از آن‌ها نقش چشمگیر و موثری داشته است. جک کربی هم به عنوان یکی از بهترین ویراستارها و نویسنده‌های کتاب‌های کمیک مارول که ابرقهرمانانی نظیر کاپیتان آمریکا، چهار شگفت‌انگیز، مردان ایکس و هالک را خلق کرده و در خلق کاراکتر پلنگ سیاه هم نقش بسیار موثری را ایفا کرده است.

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.