نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 مرداد 1397
ساعت 13:00

فروش Black Panther در گیشه‌های داخلی آمریکا از 700 میلیون دلار عبور کرد

0 از 5

به تازگی گزارش شده که مجموع فروش داخلی فیلم سینمایی Black Panther در سینماهای آمریکا، از مرز ۷۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم سینمایی Black Panther شش ماه پس از شروع نمایش خود در سینماها نیز به رکوردشکنی ادامه می‌دهد. اکران این فیلم که از ماه فوریه (۲۷ بهمن ۹۶) شروع شده، افتتاحیه خیره‌کننده ۲۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرد و شاید کسی فکر نمی‌کرد که این فیلم، در سال جاری به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای داخلی آمریکا لقب بگیرد. این فیلم همچنین از زمان اکران خود تاکنون، در سرتاسر جهان فروش ۱٫۳ میلیارد دلاری داشته است.

فیلم «بلک پنتر» که یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی زیرمجموعه «دنیای سینمایی مارول» محسوب می‌شود، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن عملکرد خیره‌کننده در داخل آمریکا بوده است. این فیلم که خصوصا به شکلی به جامعه رنگین‌پوستان آمریکا می‌پردازد، از فروش ۱٫۳ میلیاردی خود تنها ۶۰۰ میلیون دلار از آن مربوط به اکران جهانی فیلم بوده است. با توجه به محبوبیت بالای فیلم در داخل آمریکا، «پلنگ سیاه» هنوز نیز در سینماهای منتخب آمریکا اکران می‌شود و به تازگی نیز توسط Forbes گزارش شده که پس از ۶ ماه از شروع اکران، میزان فروش داخلی فیلم از ۷۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرده است.

این میزان فروش داخلی، از این نظر حائز اهمیت است که قبل از این فقط دو فیلم دیگر چنین آماری را ثبت کرده‌اند. تا قبل از این، اولین بار فیلم «Avatar» جیمز کمرون در سال ۲۰۰۹ بود که به فروش داخلی ۷۰۰ میلیون دلاری رسید و در نهایت، کار خود در داخل آمریکا را با باکس‌افیس ۷۶۰ میلیون دلاری به پایان رساند. پس از این، فیلم «Star Wars: The Force Awakens» جی‌جی آبرامز به چنین رکوردی رسید و درنهایت فروش داخلی ۹۳۶ میلیون دلاری را به ثبت رساند؛ این فیلم درحال حاضر رکورددار گیشه‌های داخلی آمریکا نیز محسوب می شود.

بلک پنتر در حال حاضر نهمین فیلم پرفروش تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی مستقل جهان نیز محسوب می شود. به علاوه، Black Panther چهارمین فیلم پرفروش مارول استودیوز نیز محسوب می‌شود که پشت سر آن، هر سه فیلم «اونجرز» قرار دارند. با وجود این جایگاه، بلک پانتر در داخل امریکا بیش از هر سه فیلم اونجرز فروخته است. در زمینه خود فیلم، گرچه شخصیت پلنگ سیاه/ت‌چالا در جریان فیلم Avengers: Infinity War یکی از قربانیان «تانوس» بود، ولی پیش از این می‌دانستیم که مارول، فیلم Black Panther 2 را نیز در برنامه ساخت دارد. براساس برخی گزارش‌ها، فیلم دوم بلک پنتر احتمالا در سال ۲۰۲۱ روی پرده سینماها خواهد رفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.