نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 07 تیر 1397
ساعت 09:15

رکوردشکنی باکس آفیس آمریکا در شش ماه اول سال

0 از 5

سینمای آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۸، موفق به شکستن رکورد دیگری در باکس آفیس داخلی شده است.

در جدیدترین  اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ سینمای آمریکا در سال ۲۰۱۸ و حتی تا قبل از شروع ماه جولای، شاهد ثبت رکورد جدیدی در گیشه ها بوده است. فیلم‌های مختلف ابرقهرمانی، یک پیش‌درآمد در دنیای Star Wars و یک فیلم موفق موزیکال عمده‌ترین دلایل موفقیت عظیم باکس‌آفیس آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده است؛ باکس‌آفیسی که حالا در این مدت، بیش از ۶ میلیارد دلار در خود جذب کرده که این رقم رکورد جدیدی برای سینمای آمریکا در نیمه اول سال است. درواقع امسال نیز رکوردشکنی عناوین بزرگ ابرقهرمانی مثل Black Panther و Avengers: Infinity War باعث شده تا رکوردهای سطح ملی باکس‌آفیس آمریکا نیز جابجا شود.

در این زمینه البته باید گفت که گرچه در حالی که محصولات برخی کمپانی‌های معدود، از جمله استودیوهای والت دیزنی، برادران وارنر و همچنین Universal Pictures سودآوری‌های عظیمی از فیلم‌های خود داشتند - برای مثال فروش جهانی فیلم‌های هر کدام از این کمپانی‌ها در سال گذشته ،درمجموع از ۵ میلیارد دلار فراتر رفت - ولی گزارش جدید نشان می‌دهد که فروش بلیط در گیشه‌های داخلی آمریکا به مقدار قابل توجهی کاهش داشته است. در واقع از آنجایی که سال ۲۰۱۷ یکی از بدترین سال‌ها در زمینه فروش بلیط در یک دهه قبل به شمار می‌رفت، به نظر می‌رسد که این روند هرچند در سال ۲۰۱۸ هم ادامه پیدا کرده ولی این سال شاهد رکوردشکنی‌های بزرگی هم بوده است.

گزارش جدید که توسط The Wrap منتشر شده، نشان می‌دهد که باکس آفیس داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ و فقط در مدت شش ماه، از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرده است که رکورد سال ۲۰۱۷ با ۵٫۶۴ میلیارد دلار را جابجا کرده است. در این گزارش اشاره شده که گرچه پیش‌بینی می‌شود در ادامه و تا انتهای سال این روند کند شود، ولی عملکرد کل سال ۲۰۱۸ در مسیر شکستن رکورد ۱۱٫۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ قرار دارد. در حال حاضر، فیلم رکوردشکن و غیرمنتظره Black Panther در صدر قرار دارد که تنها در آمریکا موفق به فروش ۷۰۰ میلیون دلار شده است. در این زمینه فیلم Avengers: Infinity War هم هست که فروش داخلی آن تاکنون به ۶۶۹ میلیون دلار رسیده و با توجه به فاصله کم میان این دو فیلم در عملکرد داخلی، و همچنین ادامه فروش آن فیلم امکان شکسته شدن مجدد این رکورد نیز وجود دارد.

غیر از عملکرد خیره‌کننده داخلی این دو فیلم، شش ماهه اول این سال میلادی شاهد اکران فیلم‌های محبوب دیگری هم در ژانر ابرقهرمانی بوده است. کم‌تر از یک ماه بعد از شروع اکران فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»، فیلم سینمایی Deadpool 2 از راه رسید که تاکنون از فروش داخلی ۳۰۰ میلیون دلار هم عبور کرده و نام خود را در میان برترین عناوین با درجه سنی بزرگسال قرار داده است. به علاوه، مدل دیگری از فیلم‌های ابرقهرمانی این بار درغالب انیمیشن نیز عالی عمل کرد و انیمیشن جدید پیکسار یعنی The Incredibles 2 نیز گرچه در دوران اواسط ماه ژوئن، اکران خود را آغاز کرد ولی تاکنون به فروش داخلی حیرت‌انگیز ۳۶۰ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم همچنین با اکران شروع هفته ۱۸۲ میلیون دلاری خود، رکورد موفق‌ترین فیلم انیمیشنی تاریخ باکس آفیس آمریکا را هم شکست. به این ترتیب ما در شش ماهه اول سال، شاهد اکران عناوین بسیار پرقدرت و رکوردشکنی برای رسیدن به رکورد جدید شش ماهه بودیم.

گفتنی است که گرچه همه این موفقیت‌ها در دستیابی به رکورد ۶ میلیارد دلار در شش ماه تاثیر چشمگیری داشتند، ولی این فیلم‌ها در این مسیر تنها هم نبودند. فیلم‌های بسیار موفق دیگری همچون Jumanji: Welcome to the Jungle با بازی دواین جانسون و The Greatest Showman با بازی هیو جکم هم در ژانویه، هر دو فروش داخلی ۳۶۰ میلیون دلاری را رد کردند. همچنین دو فیلم جدید از سری‌های بسیار محبوب سینماها یعنی عناوین Jurassic World: Fallen Kingdom (تاکنون با فروش داخلی ۱۸۱ میلیون دلار) و Solo: A Star Wars Story (با فروش داخلی ۲۰۳ میلیون دلار) هم مشارکت قابل‌توجهی در رکوردشکنی جدید شش ماهه اول سال ۲۰۱۸ داشتند. غیر از این، سورپرایزهای شگفت‌انیزی نیز مثل فیلم A Quiet Place نیز وجود داشت؛ فیلم نوآورانه و ترس با المان‌های سکوت جان کرازینسکی، که گرچه یک اکران شروع متوسط داشت ولی درنهایت موفق شده تا فروش داخلی ۱۸۷ میلیون دلاری را به ثبت برساند.

در پایان، در نبرد استودیوها مثل همیشه این دیزنی بوده که گوی سبقت را ربوده است. آن‌ها مالک غول‌هایی همچون مارول، Star Wars و استودیوهای پیکسار هستند که سازنده ۴ عنوان از ۵ فیلم پرفروش ۲۰۱۸ تاکنون بودند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.