نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 04 تیر 1397
ساعت 07:30

نام لیک شده Spider-Man: Far From Home معانی مختلفی دارد

5 از 5

پس از لیک شدن عنوان بعدی فیلم اسپایدر من توسط تام هالند، کوین فایگی نیز نام مرد عنکبوتی: دور از خانه را تایید کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ اخیرا تام هالند، بازیگر نقش اسپایدر-من در دنیای سینمایی مارول، به شکل اینستاگرامی نام فیلم بعدی و مستقل مرد عنکبوتی در MCU را لیک کرد. این عنوان که Spider-Man: Far From Home یا «مرد عنکبوتی: دور از خانه» نام دارد، قرار است دنباله فیلم اول «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) باشد. همان طور که اشاره شد، این لیک شدن عنوان نیز توسط بازیگر ۲۲ ساله نقش اسپایدر-من صورت گرفته که سابقه طولانی در لیک کردن اطلاعات دارد. فارغ از این موضوع، اخیرا هم کوین فایگی، رئیس استودیوهای مارول به شکل رسمی این عنوان را برای فیلم دنباله و مستقل اسپایدر من تایید کرد.

اسپایدر من با بازی تام هالند اولین بار در فیلم Captain America: Civil War وارد دنیای سینمایی مارول شد. پس از این فیلم، مارول و سونی به عنوان مالک حقوق تجاری عناوین مرد عنکبوتی به توافق رسیدند و حاصل این توافق، فیلم مستقل مرد عنکبوتی در MCU با نام Spider-Man: Homecoming بود که درنهایت به یک موفقیت عظیم در گیشه نیز تبدیل شد. این فیلم که با بازی تحسین‌شده تام هالند خود را به خوبی به مخاطبان تحمیل می‌کرد، باعث شد تا سونی و مارول تردیدی برای ساخت یک فیلم مستقل و دنباله برای آن نداشته باشند. طبق گزارش‌ها، فیلم دوم قرار است مستقیما دنباله‌ای برای وقایع فیلم آینده Avengers 4 باشد. در این زمینه گفتنی است که اسپایدر من، یکی از انبوهی از کشته‌شدگان پایان فیلم انتقام‌جویان ۳ یا Avengers: Infinity War بود و با توجه به این توضیحات، باید دید که فیلم انتقام‌جویان 4 چه سرنوشتی را برای اسپایدر من رقم می‌زند.

درباره فیلم دوم مستقل اسپایدر-من، پیش از این گرچه وجود یک فیلم دنباله تایید شده بود ولی درباره عنوان آن چیزی مشخص نشد. ظاهرا قرار هم نبوده که این موضوع در آینده نزدیک فاش شود که درنهایت، تام هالند مثل همیشه نتوانست اطلاعات را در ذهن خود نگه دارد و روز گذشته عنوان رسمی فیلم را برای دنبال‌کنندگانش در اینستاگرام فاش کرد. اخیرا کوین فایگی، رئیس Marvel Studios در جریان یک گفتگو پیرامون فیلم اکران نزدیک Ant-Man and The Wasp به سوالی در رابطه با فیلم دوم اسپایدر من پاسخ داد. او رسما نام فیلم Spider-Man: Far From Home را تایید کرد که به گفته او معانی زیادی در خود جای داده است. او در این زمینه به Cinema Blend گفت:

این نام شبیه [به Spider-Man: Homecoming] است. در این مورد نمی‌توانم بگویم که دقیقا چه معنی دارد ولی ما در مارول این عنوان را دوست داشتیم؛ چون مثل بازگشت به خانه (Homecoming)، نام دور از خانه (Far From Home) نیز مملو از معانی متضاد است. ما همچنین دوست داشتیم آن قسمت «خانه» را ادامه دهیم، که از جهاتی یکی از سمبل‌ها برای اسپایدی همین «خانه» است.

مراحل ساخت فیلم «اسپایدر-من: دور از خانه» قرار است در ادامه تابستان جاری میلادی شروع شود. گرچه این موضوع نیز پیش از این اعلام شده بود ولی همواره پیوندها به نام فیلم به شکل «دنباله بی‌نام اسپایدر من: بازگشت به خانه» ذکر می‌شد و از این جهت تایید رسمی عنوان فیلم جدید حتی خوب هم به نظر می‌رسد! تام هالند پیش از این نیز به خاطر لیک کردن اطلاعاتی نظیر اولین پوستر رسمی فیلم Infinity War خبرساز شده بود و حتی یک بار در جریان کنفرانس‌های خبری پیش از اکران فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»، مارول، بندیکت کمبریج بازیگر نقش دکتر استرنج را مسئول ساکت نگه داشتن هالند در زمینه فاش کردن اطلاعات قرار داده بود!

در زمینه معانی مختلف عبارت «دور از خانه» که فایگی اشاره کرده است، فقط این موضوع روشن است که فیلم قرار است وقایع اسپایدرمن را در ادامه وقایع Avengers 4 دنبال کند؛ فیلم موردانتظاری که دقیقا مشخص نیست چه سرنوشتی را در انتظار این ابرقهرمان کامیک بوکی مارول گذاشته باشد. با این حال، این می‌تواند ماجراجویی جدید اسپایدر من دور از خانه و در فضا، یا در یک بُعد جهانی دیگر یا صرفا جایی دور از خانه ولی در همین کره زمین باشد. این احتمال نیز وجود دارد که اسپایدرمن در فیلم بعدی، حالا به جای اینکه به عنوان یک قهرمان نوجوان درنظر گرفته شود، به عنوان یکی از ابرقهرمانان بزرگ زمین مطرح شود.

مارول پس از موفقیت عظیمی که اخیرا با Avengers: Infinity War در گیشه‌ها به ثبت رساند، به زودی فیلم Ant-Man and the Wasp را در صف اکران دارد؛ فیلمی که قرار است در ۶ جولای (۱۵ تیر) به شکل سراسری در آمریکا اکران شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.