نویسنده: محمدجواد فرج الهی سه شنبه، 02 مرداد 1397
ساعت 17:07

بررسی معماری The Witcher 3: قسمت اول

5 از 5

 بررسی معماری The Witcher 3: قسمت اول

سفری به قلب اروپا

حدود 3 سال پیش، حوالی همین ماه‌ها بود که یکی از بزرگ‌ترین عناوین بازی‌های ویدئویی پا به عرصه وجود گذاشت. اثری بی‌همتا و خاص که مانند ستاره در میان سایر بازی‌های رایانه‌های می‌درخشد. The Witcher 3: Wild Hunt عروس، گل سرسبد و افتخار صنعت گیم است. به جهت کیفیت و عظمتی که بازی دارد، به آن لقب بزرگ‌ترین نقش‌آفرینی تاریخ را داده‌اند.

به هر حال مقدمه گفتن برای بازی ویچر، کاری بیهوده و عبث است چراکه با وجود معرفت بسیاری از گیمر‌ها نسبت به این بازی، صحبت کردن در مورد شهرت، وسعت و کیفیت آن، ضرورتی ندارد. در مورد عظمت این بازی فقط گفتن یک جمله بسنده می‌کنم؛ The Witcher 3 در سال 2015 عرضه شد و ما همچنان بعد از 3 سال، در حال بررسی و واکاوی این عنوان هستیم.

بازی یک جهان بزرگ با مقیاس و جزئیاتی بی‌نظیر در اختیار بازیکن می‌گذاشت. اگر عنوان ویچر را بازی کرده باشید، مطمئمنا شما هم مثل من، دقایقی از وقت خود را صرف گشت و گذار در شهرها و مکان‌های زیبای آن کرده‌اید. با ساختمان‌هایی جذاب مواجه شده‌اید که جلوه‌های ظاهری آن، شما را غرق خود کرده‌اند. ساختمان‌های با معماری بسیار زیبا که هرکسی با دیدن آن‌ها مبهوت و محیر می‌شود. گاهی حتی پیش‌ می‌آید که بازیکنان، ماموریت اصلی خود را رها می‌کردند و تنها به تماشای مناظر خیره‌کننده بازی می‌پرداختند. خوشبختانه سرتاسر دنیای ویچر مملو از این مکان‌های دیدنی بود؛ مکان‌هایی که هوش از سر بازیکن ببرند و با اتمسفری خاص، هرکسی را شیفته خود کنند. از تالارهای ویزیما گرفته تا خانه‌های شهرعجایب یعنی نویگراد، از قلعه کایرمورهن گرفته تا دنیای رنگارنگ توسان؛ همه‌این‌ها به نوبه خود یک معجزه طراحی و معماری به شمار می‌روند که قطعا هرکدام جای بررسی و تحلیل دارند. بررسی و تحلیل برای ‌آنکه ببینیم سبک معماری و خاستگاه این مکان‌های زیبا کجاست.

Wallpaper2

از طرفی بنده معتقد هستم تخیل انسان‌ها آنقدر قوی نیست تا بتواند چیزی کاملا جدید و بکر خلق کند که فارغ از دنیای واقعی خودمان باشد. در حقیقت می‌توان علت این امر را به خاطر محدودیت فکری و ذهنی انسان‌ها دانست. هر چه باشد ما موجودات کاملی نیستیم و نواقص و محدودیت‌های زیادی داریم. این محدودیت‌ها باعث شده که شناخت ما از جهان اطراف ناقص باشد و از طرفی به خاطر وضعیتی که داریم، به همین شناخت ناقص وابسته باشیم. این وابستگی را می‌توان در فکر و ذهن انسان دنبال کرد. ما جهان اطراف خود را می‌بینیم، می‌شنویم و حس می‌کنیم؛ بعد اطلاعات دریافتی از دنیای پیرامون‌مان رادر ذهن خود تجزیه و تحلیل می‌کنیم و سپس تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 در اینجا تفاوت انسان‌های هنرمند و خلاق مشخص می‌شود. آنان که قوه تخیل خوبی دارند، این اطلاعات دریافتی را تغییر می‌دهند و از آن‌ها برای ساخت یک اثر هنری جدید الهام می‌گیرند. در واقع هنرمندان کسانی هستند تخیل خوبی دارند و می‌توانند واقعیت را به گونه‌ای دیگر تغییر بدهند و از آن یک چیز زیبا بسازند. نتیجه آن می‌شود که نقاشی‌ها، داستان‌ها، موجودات تخیلی، اسطوره‌ها و معماری ما همگی برخاسته از تصور ما از جهان اطراف‌مان هستند و قطعا ریشه در واقعیت دارند اما در عین حال با آن تفاوت دارند. بنابراین تخیل را باید روایتی پردازش شده در ذهن دانست که در عین مغایرت با واقعیت، ریشه در واقعیت دارد.

معماری هم یکی از عناصر هنری است که برگفته از تخیل انسان می‌باشد. معماری فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای بیرونی و درونی می‌باشد. هنر و تخیل انسان در معماری جایگاه بسیار مهمی دارند و خوشبختانه معماری عنصری است که تماما از ذهن انسان سرچشمه می‌گیرد و توسط شرایط اقلیمی و منابع در دسترس برای ساخت و ساز، محدود می‌گردد. معمار خوب کسی است که بتواند بنایی بسازد که هم مستحکم و کارآمد باشد و هم زیبا باشد. پس‌می‌توان معماری را یک هنر دانست که بعد از زبان، بیرونی‌ترین مظهر یک فرهنگ بوده و کاملا بومی است. معماری با تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، فلسفه پیوند مستحکمی دارد، بنابراین یک وسیله خوب برای سنجش ملت‌های مختلف به شمار می‌رود.

حال که با خاستگاه و اهمیت معماری آشنا شدیم و از طرفی فهمیدیم که ذهن هیچ انسانی آنقدر خلاق نیست تا مستقل از محیط و واقعیت عمل کند، این سوال برای ما پیش می‌آید که اعضای استودیوی سی دی پراجکت، خود ازچه منبعی برای خلق ساختمان‌های دنیای ویچر الهام گرفتند؟ برای ساخت چنین سازه‌های زیبایی از کدام سبک معماری بهره گرفته ‌شده؟ کدام ساختمان‌ها، کدام شهر‌ها و کدام سبک‌ معماری‌ها منبع الهام Witcher 3 بوده‌اند؟ با بازی‌مگ همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

Wallpaper3

لهستان

خب هماطنور که می‌دانید، بازی Witcher 3 ساخت یک استودیوی اصیل الاصل لهستانی است؛ چراکه دفتر CD Project در شهر ورشو قرار دارد و بیشتر اعضای آن اصالت لهستانی دارند. هر انسانی از محیط پیرامون و فرهنگ جامعه‌اش بیشترین تاثیر را می‌پذیرد و نمود این تاثیر را می‌توان در کنش و رفتار شخص مشاهده کرد. بنابراین طبیعی است که ویچر هم یک بازی برخاسته از فرهنگ لهستان باشد و بیشترین منابع الهامش در خاک لهستان قرار داشته باشند و ما به وضوح می‌توانیم تاثیر ادبیات، فرهنگ، هنر و سبک معماری لهستان را در بازی ویچر ببینیم. محل سکونت سازندگان، به قدری بر آن‌ها تاثیر گذاشته است که حتی رودخانه‌ها و مناظر طبیعی بازی نیز از مناطق مختلف لهستان الگوبرداری شده‌اند. علاوه بر آن، معماری بسیاری از خانه‌های ویچر، برگرفته از معماری آثار تاریخی لهستان است. حال وقت آن است که کمی بیشتر با کشور لهستان و شهرهایش آشنا شویم!

کشور لهستان در مرکز قاره اروپا قرار دارد و با کشورهایی از قبیل آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین همسایه است. دریای بالتیک نیز در قسمت شمالی این کشور قرار دارد. لهستان دارای آب و هوایی معتدل است یعنی زمستان هایی نسبتا سرد و تابستان هایی گرم دارد. از غرب، به دلیل جریان های اقیانوسی از سمت اسکاندیناوی و روسیه جریان هوای قطبی و از سمت جنوب، جریان هوای گرم و نیمه گرمسیری آب و هوای کشور لهستان را تحت تاثیر قرار می دهند و بدین جهت آب و هوایی آن نیز در بسیاری از روزهای سال معتدل است.

 خب تا اینجا دو نکته مهم را دریافتیم، لهستان همسایه‌های با قدرت فرهنگی و تاریخی بالا مثل چک و آلمان را دارد و بدون شک مثل هر کشور دیگری همسایگان این کشور هم در تاریخ لهستان بی تاثیر نبوده و در بررسی تاریخ آن باید تا حدودی نسبت به این کشورها شناخت پیدا کرد. قطعا لهستان هم از فرهنگ و سبک معماری همسایگانش تاثیرات زیادی پذیرفته است. نکته دیگر اینکه آب و هوای لهستان معتدل بوده و این امر نیز تاثیر زیادی بر سبک معماری آن دارد.

از لحاظ تاریخ پیدایش نیز باید گفت که لهستان بزرگ در سال ۹۶۶ میلادی توسط میزکوی اول بنا شد که متعلق به خاندان پیاسْت بود. در واقع تاریخچه لهستان با تاریخچه خاندان پیاست گره خورده است. این دودمان پادشاهی، در قرون وسطی بر لهستان حکمرانی می‌کردند و در طی دوران فرمانروایی خود، شهرها و کاخ‌های بسیاری را بنا کرده‌اند. بیشتر آثار و شهرهایی که در ادامه خواهیم گفت، متعلق به همین دوران هستند.

maxresdefault2

مساله مهم بعدی که در رابطه با لهستان باید ذکر شود، وضعیت فرهنگی و مذهبی مردم لهستان است. لهستانی‌ها مردمی بسیار مذهبی هستند و نفوذ مسیحیت در این کشو ریشه تاریخی دارد. از همان زمان پیدایش لهستان، خاندان پیاست، با پذیرش مسحیت، تحت لوای کلیسا روم قرار گرفتند و از آن زمان تاکنون، هزار سال است که لهستان یکی از ملت‌های کاتولیک اروپا به شمار می‌رود. از این جهت، ما شاهد کلیساها و صومعه‌های زیادی در سرتاسر لهستان هستیم و کلیساها بخش مهمی از معماری و فرهنگ لهستان به شمار می‌آیند. مذهب کاتولیک بر بسیاری از جنبه‌های زندگی مردم لهستان از جمله آداب و رسوم، سیاست و هنر آنان تاثیر گذاشته است. اعضای سی دی پراجکت هم به این رگه‌های مذهبی لهستان توجه کرده‌اند و به خصوص از معماری این دوران مذهبی بهره جسته‌اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشتیم به شهرهای مختلف لهستان و بافت تاریخی آنان تا ببینیم معماری آن‌ها چه تاثیری بر معماری جهان ویچر داشته است.

ورشو

ورشو ( به انگلیسی Warsaw) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر لهستان است. این شهر همچنین بزرگ‌ترین شهر لهستان و دهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. تاریخچه پیدایش آن نیز به اوایل قرون وسطی بازمی‌گردد. این شهر  از قرن ۱۴ و ۱۵ به عنوان یکی از مراکز مهم و پرنفوذ اروپایی باقی مانده است و از جهت تاثیر فرهنگی و هنری که دارد، آن را پاریس شرق نامیده‌اند. ورشو به دو بخش شهر قدیمی و شهر جدید تقسیم می‌شود.

 در ورشوی قدیم ما شاهد خانه‌هایی مثلثی شکل و قدیمی و خیابان‌هایی سنگ فرش شده هستیم. معماری ساختمان‌های قدیمی ورشو غالبا یا گوتیک است و یا به سبک باروک ساخته شده‌اند. مرکز شهر ورشوی قدیم، بازار آن است. درست مانند نویگراد در دنیای ویچر که قلب آن بازار مرکزی شهر بود. حتی شکل و شمایل مغازه‌ها و میدان‌ها نیز کاملا مثل هم است. میدان قلعه‌ی ورشو نیز شباهت زیادی به میدان نویگراد دارد.

از طرفی ورشوی قدیم، دور خود یک دیوار دفاعی ضخیم و مسحتکم به همراه برج‌های دیده‌بانی دارد که از این لحاظ هم بسیار شبیه به شهر نویگراد ویچر است. همچنین بسیاری از ساختمان‌های قدیمی و آثار باستانی شهر ورشو مانند کاخ سلطنتی ورشو، با مصالح و آجرهای قرمز رنگ ساخته شده‌اند. رنگی که در ساختمان‌های دنیای ویچر، خصوصا منطقه آکسنفورت، به شدت برای ما آشنا است. البته شاید شما این ساختمان‌ها را به طور عینی در ویچر ندیده باشید، اما قطعا با روح و نوع معماری آن در طول بازی مواجه شده‌اید!

کراکوف

کراکوف شهر بزرگ دیگر لهستان می‌باشد که در گذشته پایتخت این کشور بوده است و از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌وشد. کراکوف از لحاظ، آثار تاریخی و باستانی، غنی‌تر از ورشو است چراکه تا قرن 16، پایتخت پادشاهی لهستان بود و پیشینه‌ی پیدایش آن به قبل از قرون وسطی بازمی‌گردد.

کراکوف از لحاظ سبک معماری مانند ورشوی قدیم است و درست مانند ورشو، از کاخ‌های قرون وسطا با مصالح قرمز رنگ، خیابان‌های سنگ فرش شده و میدان‌های بزرگ برخوردار است. حتی سبک و سیاق خانه‌های نویگراد و آکسنفورت در ویچر نیز، از خانه‌های قدیمی این شهر الگو گرفته است و هردو شیروانی‌ها و دودکش‌های مشابهی دارند.

اما نکته مهم و جاذبه اصلی کراکوف نه شهر آن، بلکه مناطق برون شهری آن است. در بیرون از شهر کراکوف، دژهای بسیاری وجود دارد به عنوان نمونه می‌توان قلعه اوگرودزینیک را مثال زد. این قلعه مخروبه، به طور مستقیم الهام بخش سازندگان ویچر برای خلق قلعه کایرمورهن بوده است. از طرز ساخت ونقشه‌ دو قلعه گرفته تا آجرهای سفید رنگ و ... همه و همه به هم شباهت دارند. با دیدن تصاویر زیر به شباهت انکار ناپذیر این دو پی خواهید برد.

همینطور مناظر طبیعی کوهستان تاترا در بیرون از شهر کراکوف قرار دارد. این رشته کوه مرز طبیعی میان اسلواکی و لهستان را تشکیل داده‌است. وقتی که به مناظر طبیعی آن دقت کنید، متوجه می‌شوید که جنگل‌ها و کو‌ه‌ها و دریاچه‌های کایرمورهن تخیلی نیستند و در واقعیت وجود خارجی دارند!

قلعه مالبروک

احتمالا تا قبل از شنیدن قلعه مالبروک، با بزرگ‌ترین قلعه جهان آشنا نبودید. این قلعه که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد با بنای آجری قرمز رنگ و با معماری زیبای گوتیک در کنار رودخانه نیگات و در شهر مالبروک قرار گرفته است که زیبایی و جلوه ی خاصی دارد. قلعه ی مالبورک توسط شوالیه های تتونیک ساخته شد و هدف اصلی اش این بود تا کنترل این شوالیه ها را بر روی منطقه افزایش دهد.

وقتی شما شکل و شمایل این قلعه را نگاه می‌کنید، گویی درحال تماشای شهر نویگراد از نمای دور هستید! شباهت این دو به قدری زیاد است که انگار نویگراد همان نسخه انیمیشنی قلعه مالبروک است. هر دو از نمای خاصی استفاده می‌کنند و رنگ هر دو قرمز آجری است. برج‌ها و باروهایشان عینا مانند هم است و به سختی می‌توان تفاوتی بین نویگراد و مالبورک پیدا کرد. همینطور شباهت دیواردفاعی و برج‌ها و باروهای آکسنفورت و قلعه مالبورن نیز انکارناپذیر است. این شما و این هم تصاویر نویگراد لهستان!

گدانسک

گدانسک یکی از شهرهای شمالی اروپاست که در کنار دریای بالتیک قرار دارد و به خاطر بندر زیبایش معروف است. این شهر در اوایل قرون وسطی تاسیس شد و رد طول تاریخ خود، امپراطوری‌های مختلفی را به چشم دیده‌است؛ زمانی پروس بر آن حکومت می‌کرد و در طی همین دوران بناهای زیادی در شهر ساخته شد که همگی روح معماری ژرمنی را در بطن خود دارند. حتی در عصر حاضر نیز همچنان زمزمه‌های از الحاق این شهر به کشور آلمان به گوش می‌رسد و این موضوع نشان‌دهنده آن است که بندر گدانسک تا چه حد تحت تاثیر نفوذ ژرمن‌ها قرار دارد. به هر حال شهر گدانسک، با بافت قدیمی و شیوه ساختی که دارد، الگوی سازندگان ویچر قرار گرفته‌است و بندر معروف شهرنویگراد هم با تقلید از بندر گدانسک ساخته شده است. به جز بندر مناطق مسکونی و باستانی زیاد دیگری هم وجود دارد که بی‌شباهت به دنیای ویچر نیستند.

روستای زلیپیه

به جز شهرهای مالبورک، ورشو و کراکوف و گدانسک، روستا و شهرستان‌های دیگری هم وجود دارند که تاثیر زیادی بر طراحی دنیای ویچر داشته‌اند. مانند روستای زلیپیه در جنوب لهستان که به طور مستقیم مورد استفاده سی دی پراجکت قرارگرفته است. این روستا که خانه‌های ویلایی رنگارنگ به نقش و نگار ویژه دارد، منبع الهامی برای ساخت تمام مناطق روستایی نویگراد و ولن بوده‌است. تنها مکانی که سازندگان بازی معترف شده‌اند از آن الگوبرداری کرده‌اند، همین منطقه زلیپیه است.

در ادامه تصاویری از سایر مکان‌های لهستان مانند کفیدزین خواهیم دید که هر کدام به نوبه‌ی خود، الهام بخش اعضای سی دی پراجکت بوده‌اند و شباهت بی‌نظیری به دنیای ویچر دارند.

حال بعد از بررسی لهستان، نوبت آن می‌رسد که نگاهی داشته باشیم به همسایگان آن از جمله آلمان و جمهوری چک که نفوذ و تاثیر فرهنگی زیادی بر لهستان دارند و از سبک معماری ویژه خود بهره می‌برند.

جمهوری چک

کشوری کوچک درهمسایگی لهستان که علی‌رغم کوچک بودنش، نفوذ فرهنگی زیادی در میان مردم لهستان داشته و دارد. کشور چک که محصو ردر خشکی است، در اروپای مرکزی واقع شده و آن را عروس کشورهای اروپایی می‌خوانند. اغلب مناطق آن کوهستانی هستند و آب ‌و‌ هوایی معتدل دارند. همینطور بسیاری از شهر‌های جمهوری همچنان شکل و شمایل قدیمی دارند که تاریخچه آن‌ها به قرون وسطی بر‌می‌گردد و هرکدام سبک معماری خاص خود را دارند. مهم‌ترین شهر جمهوری چک، پراگ است که در ادامه با هم به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پراگ

پراگ پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است.  تاریخ پیدایش آن به قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد اما آنچه که مدنظر ماست، ساختار کنونی این شهر است که در اوایل قرون وسطی بنا شد. پراگ به لحاظ ساختار و معماری، مثل یک معجزه در قرن بیست و یکم می‌ماند. علت آن هم این است که با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی و دگرگونی بسیاری از شهرها و  روند مدرنیته، ساکنان شهر پراگ همچنان الگوی قدیمی‌ شهرشان را حفظ کرده‌اند. الگویی که باعث شده شکل و شمایل بسیاری از ساختمان‌ها و خانه‌های پراگ، هنری و بسیار زیبا و همچنین خاص باشد.

 سبک معماری بناهای این شهر متفاوت و گوناگون است، از رمانسک و رنسانس گرفته تا گوتیک و باروک؛ هرکدام تاثیر زیادی در ساختمان‌های شهر داشته‌اند. دلیل این تنوع و تفاوت هم این است که پراگ در مرکز اروپا و در محل تلاقی تمدن‌های بزرگ قرار گرفته و از طرفی قدمت طولانی دارد، بنابراین طبیعی است که از هر دوره‌ای، تاثیر پذیرفته باشد. شهر پراگ به خاطر همین ویژگی‌های استثنایی‌اش، توریست‌های بی‌‎شماری را به خود جذب کرده و همینطور الگوی بسیاری از بازیسازان و فیلمسازان مختلف بوده است. بازی‌های کامپیوتری مثل Bloodborne، Kingdome come از این شهر الهامات زیادی گرفته‌اند. منطقه نویگراد در ویچر نیز، شباهت بسیار زیاد و عجیبی با پراگ دارد. با دیدن تصاویر زیر، خودتان قضاوت کنید!

آلمان

مهم‌ترین همسایه لهستان، آلمان است و به دلیل فرهنگ و پیشینه تاریخی که دارد، تاثیر زیادی بر کشور لهستان گذاشته است. این تاثیر فرهنگی تا آنجا پیش رفته که در آثار هنری لهستان هم روح ژرمن را می‌توان لمس کرد. بازی ویچر هم از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر فرهنگ، از معماری شهرهای مختلف تاریخی آلمان نیز بهره گرفته است که بیشتر این شهرها در ایالت بایرن قرار دارند.

یک مساله مهم دیگر در مورد آلمان این است که کشور آلمان تا قبل از قرن نوزدهم، هیچ پایتختی نداشت و اغلب ایالت‌ها و شهرهای آن مستقل و دارای یک پادشاهی خودمختار بوده‌اند. تعداد این پادشاهان هم به هیچ وجه کم نبوده‌است. به عنوان مثال، در قرن نوزدهم، حدود 300 شاهزاده ژرمنی برای تشکیل آلمان با یکدیگر متحد شدند! همین مساله نداشتن پایتخت و خودمختاری پادشاهان محلی، باعث شده تا هر پادشاهی به شهر و محل سکونت خود متکی باشد و از این رو به ساختن کاخ‌های مستحکمی رو آورد. این کاخ‌ها همچنان بعد از پذشت چند قرن پابرجا مانده‌اند و جزو آثار باستانی آلمان محسوب می‌شوند. به همین جهت است ما امروزه در آلمان تعداد زیادی قلعه و دژ تاریخی داریم که هر کدام در زمان خودشان، حکم یک شهر و یک پایتخت را داشته‌اند.

ایالت بایرن

بایرن جنوبی‌ترین و بزرگ‌ترین ایالت آلمان است. از نظر جمعیتی نیز دومین ایالت پرجمعیت آلمان به حساب می‌آید. تاریخ پیدایش بایرن به قرن 5 میلادی برمی‌گردد، زمانی که امپراطوری مقدس روم، شاهزاده بایرن را برای حکمفرمانی بر این منطقه برگزید و این ناحیه از آن زمان تا قرن 19 میلادی، یک پادشاهی مستقل بوده است. طبق همین پیشینه‌، می‌توان حدس زد که مردم بایرن نی زمانند سایر مناطق تحت نفوذ امپراطوری مقدس روم، مذهب کاتولیک دارند و بیشتر بناهای تاریخی بایرن نیز از معماری رومی و رومانسکی بهره گرفته‌اند. ما در ادامه به بررسی شهرهای تاریخی و تاثیرگذار این ایالت مثل نورنبرگ و رتنبورگ را بررسی خواهیم کرد.

نورنبرگ

این شهر در ایالت بایرن و در جنوب کشور کشور آلمان قرار دارد و رودخانه پگنیتس از کنار آن می‌گذرد. نورنبرگ دارای پیشینه تاریخی بوده و پیداش آن به قبل از قرون وسطی باز‌ می‌گردد و به هیمن جهت دارای بناها و دژ‌های تاریخی زیادی است که سبک معماری آن‌ها هم اغلب رومانسک است. هم‌چنین وجود رودخانه در کنار این شهر باعث شده تا معماری اغلب خانه‌های کنار آب، شکلی استثنایی داشته باشند.

شهر نورنبرگ یک آثار باستانی مهم به نام قلعه نورنبرگ دارد. این قلعه در دوران حکومت روم مقدس ساخته شده و به همین دلیل ساختار رومی دارد و مصالح ساخت آن هم سنگ‌ماسه است. شکل‌ خانه‌های این قلعه و شمایل برج‌ها، باروها و دیوار‌ها و طاق‌های آن برای طرفداران ویچر بسیار آشنا هستند چون مشابه آن‌ها را در بازی دیده‌اند! تصاویر زیر نمونه‌ای از این تشابهات می‌باشد.

رتنبورگ

اگر می‌خواهید در دنیای امروز، به ویچر سفر کنید، قطعا باید شهر رتنبورگ مقصد اول شما باشد! چنانچه شما تاکنون با شباهت‌ شهرهای قبلی به دنیای ویچر قانع نشده‌اید، قطعا رتنبورگ نظرتان را عوض خواهد کرد. تصاویر این شهر به گونه‌ای است که گویی در حال تماشای بازی ویچر در یک موتور گرافیکی قدرتمند هستید و این شباهت عجیب و بی‌نظیر شما را به وجد خواهد آورد.

«رتنبورگ اب در تاوبر» که یکی از شهرهای کوچک استان بایرن است، در قسمت غربی آلمان قرار دارد. ساکنان این شهر کوچک توانسته‌اند تا آن سبک و سیاق قرون وسطایی، شهرشان را حفظ کنند و چهره شهر را همچنان بکر و سنتی نگه دارند. همین امر باعث شده تا رتنبورگ به یکی از مراکز توریستی-تاریخی مهم اروپا تبدیل شود و از جهتی به دلیل آنکه منبع الهام بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌های تاریخی و فانتزی بوده است، خیلی‌ها آن را شهر رویاها می‌نامند. شهری که بسیاری از فانتزی دوستان و خیال‌پردازان آرزوی سفر به این شهر را دارند تا با قدم زدن در کوچه‌ پس کوچه‌های آن، در زمان سفر کنند.

 در قسمت آینده به بررسی معماری توسان خواهیم پرداخت. با سپاس از همراهی شما خوانندگان گرامی.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.