نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 17 مرداد 1397
ساعت 11:42

تمام چیزهایی که باید راجع‌به فصل نهم سریال The Walking Dead بدانید مطلب ویژه

3 از 5

تمام چیزهایی که باید راجع‌به فصل نهم سریال The Walking Dead بدانید

سریال The Walking Dead اکتبر سال 2018 با فصل نهم خود بازمی‌گردد و به طور عمیق‌تری داستان بازماندگان را در آینده پسارستاخیزی نشان می‌دهد؛ ما طی فصل پیش رو شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود که این سریال را تبدیل به برنامه متفاوت‌تری نسبت به فصل‌های اخیر خود می‌کند. این تغییرات هم شامل عوامل جلوی دوربین و نیز همچنین عوامل پشت دوربین می‌شود، که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: آنجلا کنگ جای اسکات گیمپل را به‌عنوان شورانر و تهیه‌کننده اجرایی می‌گیرد و آندرو لینکلن ایفاگر نقش ریگ گرایمز که نقش اصلی و اول سریال به شمار می‌رفت، این پروژه را در فصل نهم ترک خواهد کرد.

تاریخ پخش اولین قسمت فصل نهم: 31 اکتبر 2018 (9 آبان 1397)

بازیگران اصلی: آندرو لینکلن، نورمن ریداس، دانای گوریرا، ملیسا مک براید، جفری دین مورگان

شورانر: آنجلا کنگ

بازیگران بازگشته به فصل نهم

Rosita Carl Michonne Tara and Rick in The Walking Dead

اکثر بازیگران اصلی سریال The Walking Dead قرارداد خود را برای فصل نهم تمدید کردند، ازجمله این بازیگران عبارت‌اند از: آندرو لینکلن (ریک گرایمز)، نورمن ریداس (دریل دیکسون)، ملیسا مک براید (کارول پلتیر)، دانای گوریرا (میشون)، جاش مک درمیت (یوجین پارتر)، سیت گیلیام (پدر گابریل)، راس مارکواند (آرون)، آلانا مسترسون (تارا چمبرز)، کریستین سراتوس (رزیتا اسپینوزا) و جفری دین مورگان (نیگان) نیز با توجه به زنده ماندن کاراکترش در فصل هشتم در فصل نهم نیز حضور خواهد داشت؛ البته لورن کوهن بازیگر نقش مگی نیز در این فصل حضور دارد، اما مدت زمان کوتاهی از فصل پیش رو این نقش را ایفا خواهد کرد.

چندلر ریگز بازیگر نقش کارل گرایمز با وجود اینکه نقشی کلیدی را در سریال ایفا می‌کرد، در فصل نهم حضور ندارد؛ کارل در قسمت پایانی نیم‌فصل اول از فصل هشتم توسط یک واکر گاز گرفته و کشته شد.

احتمالا لنی جیمز بازیگر نقش مورگان جونر با توجه به حضورش در سریال فرعی یعنی Fear the Walking Dead در فصل نهم سریال The Walking Dead حضور نداشته باشد، البته با توجه به اینکه حوادث سریال فرعی قبل از حوادث سریال The Walking Dead و پیوستن مورگان به گروه ریک رخ می‌دهد، ممکن است ما شاهد حضور او در هر دو سریال نیز باشیم. همچنین شایعه شده است کوری هاکینگز برای ایفای نقش هیث به سریال بازخواهد گشت.

بازیگران جدید اضافه‌شده در فصل نهم

Dan Fogler as Jacob in Fantastic Beasts

در فصل گذشته سریال The Walking Dead گروهی از کاراکترها کشته شدند، بنابراین این برنامه کاراکترهای جدیدی را در فصل نهم جایگزین خواهد کرد؛ دن فوگلر بازیگر فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them به جمع بازیگران فصل نهم اضافه می‌شود، اما هنوز مشخص نشده است که ایفا‌کننده چه نقشی در سریال خواهد بود، الینور ماتسورا بازیگر سریال Into the Badlands نقش یکی از کاراکترهای کتاب کمیک به نام یومیکو را ایفا می‌کند و لارن ریدلوف بازیگر فیلم Wonderstruck نقش کانی، یکی از اعضای گروه یومیکو را بازی می‌کند.

آندرو لینکلن سریال را ترک می‌کند

Andrew Lincoln Rick Grimes in The Walking Dead

در فصل هشتم سریال The Walking Dead ما شاهد این بودیم که یک قسمت کامل به مرگ کارل گرایمز پرداخته شده بود، اکنون به نظر می‌رسد چنین سرنوشتی طی فصل نهم در انتظار پدر او یعنی ریک گرایمز خواهد بود؛ این چنین به نظر می‌رسد که بازیگر نقش ریک گرایمز یعنی آندرو لینکلن حداقل در ده قسمت ابتدایی فصل جدید حضور داشته باشد و سپس این سریال را ترک کند. این خبر ابتدا در ماه می گزارش شد، تمامی تلاش‌ها برای تکذیب و شایعه دانستن این موضوع نیز بی‌نتیجه بود و سرانجام اخیرا رابرت کرکمن خالق سریال The Walking Dead این موضوع را رسما تایید کرد. با اینکه اکثر کاراکترهای این سریال با یک تابوت و قبری کم‌عمق برنامه را ترک کردند، اما ما می‌توانیم شاهد آن باشیم که ریک به شکلی متفاوت‌تر از سریال خارج شود؛ به‌طور مثال او می‌تواند با رها کردن جامعه‌ای که به ساخت آن کمک کرده بود از سریال خارج شود و یا طی یک جنگ داخلی، مگی او را از جامعه بیرون کند.

داستان سریال The Walking Dead تا به اینجای کار

Andrew Lincoln as Rick Grimes and Jeffrey Dean Morgan as Negan in The Walking Dead

ریک پس از مرگ تمام اعضای خانواده مونرو تبدیل به رهبر واقعی اجتماع الکساندریا شده است، کارول بر خلاف آنکه تمایل داشت تنها بماند، اکنون رابطه مخصوصی با شاه ایزیکیل رهبر اجتماع قلمرو پیدا کرده و نزد آن‌ها سکنی گزیده است، مگی نیز اساسا به عنوان رهبر اجتماع هیلتاپ برگزیده شده است و همه شهروندان هیلتاپ احترام خاصی برای او قائل هستند و جهت مشاوره و حمایت به او مراجعه می‌کنند؛ این سه اجتماع در فصل هشتم با نیگان و ارتش وحشی او مبارزه کردند و آن‌ها را شکست دادند. (البته در این مبارزات هرکدام تمایل داشتند که با روش و شیوه خودشان با نیگان و افرادش برخورد کنند و در آخر نیز ریک تصمیم گرفت که با افراد نیگان وارد صلح شود و خود نیگان را نیز زندانی کند.)

احتمال حضور نجواکنندگان یا «THE WHISPERERS» در فصل نهم زیاد است

The Whisperers in The Walking Dead comic

هنوز هیچ جزئیاتی در این مورد رسما تایید نشده است، اما اسکات گیمپل قول داده بود نجواکنندگان یا «THE WHISPERERS» در جایی از این برنامه حضور یابند، بنابراین حضور آن‌ها در فصل نهم بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اگر سریال کاملا بر اساس کتاب‌های کمیک پیش برود ما شاهد آن خواهیم بود که نیگان از یک شرور تبدیل به یک ضدقهرمان شود. همچنین گزارش شده است که هیث نیز بازمی‌گردد و غیبت مرموزانه او سرانجام توضیح داده خواهد شد؛ البته با توجه به روندی که سریال طی کرد، ما شاهد تغییرات زیادی نسبت به روند داستانی کتاب‌های کمیک بودیم، بنابراین با توجه به مرگ کارل و جدایی احتمالی مگی مخاطبین باید منتظر تغییراتی دیگر در روند داستانی فیلم نسبت به کتاب باشند.

تغییرات بسیار بزرگی در پشت صحنه سریال The Walking Dead رخ داده است

Jeffrey Dean Morgan as Negan and Chandler Riggs as Carl Grimes in The Walking Dead

در پی مرگ شوکه‌کننده کارل در فصل هشتم طرفداران ناراضی سریال خواهان استغفا و کناره‌گیری اسکات گیمپل شدند، اما این موضوع به همین آسانی رخ نخواهد داد؛ برخلاف این خواسته طرفداران، گیمپل در حرفه خود ترفیع گرفت و تبدیل به رئیس کل محتوای سریال‌های دنیای Walking Dead شبکه AMC نیز شد، این وظیفه یعنی او در ساخت تمامی پروژ‌های این شبکه که مربوط به دنیای مردگان متحرک است، اعم از سریال Fear The Walking Dead و تمامی پروژه‌های آینده از این قبیل دخیل خواهد بود؛ با تمام آنچه که گفته شد نویسنده آنجلا کنگ (کسی که فیلم‌نامه یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های فصل هفتم یعنی «Sing Me A Song» را نوشت) وظیفه قبلی اسکات گیمپل یعنی تهیه‌کننده اجرایی و شورانر را برای فصل نهم بر عهده خواهد گرفت.

فیلم و سریال‌های فرعی دیگری از این دنیا در راه هستند

The Walking Dead winter

شورانرها تمایل به ادامه و گسترش دنیای The Walking Dead و ساخت چند اسپین‌آف دارند؛ آن‌ها اعلام کردند که این درام زامبیانه می‌تواند به مانند فرنچایز Star Trek عمری طولانی داشته باشد. گرگ نیکوترو پیشنهاد ساخت یک اسپین‌آف با محتوای واکرهای زمستانی یخ‌زده بر اساس کتاب‌های کمیک داده است، در عین حال رابرت کرکمن اشاره کرد داستان می‌تواند در خارج از آمریکای شمالی گسترش یابد؛ بخش بزرگی از حوادث سریال The Walking Dead در بخش روستایی جورجیا و ویرجینیا رخ داده است، در حالی که سریال Fear The Walking Dead بدین منظور به بخش جنوب غربی ایالات متحده و شمالی مکزیک سفر کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.