نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 10 شهریور 1397
ساعت 12:15

راهنما و لیست تروفی و اچیومنت‌های بازی Vampyr (ومپایر)

5 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی‌های بازی Vampyr (ومپایر)

عنوان : Vampyr

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: پنج از ده (متوسط)

راهنمای تروفی‌های بازی Vampyr (ومپایر) زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: 25 ساعت

تروفی‌های آفلاین: 29 تروفی (یک پلاتینیوم، پنج گلد، هفده سیلور، شش برنز)

تروفی‌های آنلاین: صفر

تعداد تروفی‌های از دست‌دادنی: 15 تروفی: Just take a bite، Merciful release، Unlife is starnge، The tools of the profession، Keep your distance، Bloody roots، Lore keeper، Hippocrathic oath، That’s better، Work in progress، Solid metal gear، Anarchy in the UK، London’s burning، Not even once.

تعداد تروفی‌هایی که با استفاده از گلیچ به‌دست می‌آیند: دو تروفی. Not even onve (برای برخی از بازیکنان تروفی آنلاک نمی‌شود علیرغم اینکه تمام مراحل کسب آن را یه درستی انجام داده‌اند). Weapons of choice (باتون کارکرده یا Used Truncheon برای برخی بازیکنان دراپ نمی‌شود)

سخت‌ترین تروفی: Not even once. باس فایت مک‌کالم (McCullum) سخت‌ترین بخش بازی است.

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر دارد؟ خیر، در بازی Vamyr هیچ گزینه‌ای بر تنظیم درجه‌ سختی وجود ندارد و بازی تنها با یک درجه سختی انجام می‌شود.

برای کسب تروفی پلاتینیوم حداقل چندبار باید بازی را تمام کرد؟ یک بار، به شرطی که یک سیو دستی از چپتر اول (زمانی که به بیمارستان می‌رسید) و همچنین یک سیو دستی دیگر از آغاز چپتر ششم ذخیره کرده باشید.

 مقدمه

به راهنمای کسب تروفی‌های بازی Vampyr خوش آمدید! این عنوان در سبک Action-RPG و نیمه جهان‌باز است و داستانی خون‌آشامی را روایت می‌کند. محوریت گیم‌پلی این بازی نبردهایی با ضرب‎آهنگ بالاست. سلاح‌ها و مهارت‌های (Skill) متنوعی در بازی به چشم می‌خورد. در فهرست تروفی‌های بازی 29 تروفی وجود دارد. دلیل آنکه در قسمت بالا گفتیم ممکن است 15 تروفی در بازی از دست بروند این است که پس از اتمام بخش داستانی قابلیت Free-Roam (گردش آزادانه در محیط بازی) در بازی Vampyr وجود ندارد (بازی تمام می‌شود و باید از ابتدا آن را آغاز نمایید). کسب اکثر این تروفی‌ها به حدی آسان است که معمولا با پیشروی در بازی خود به خود آنلاک خواهند شد. از میان تمام تروفی‌های بازی تنها یکی است که باید به از دست ندادن آن توجه بسیاری داشته باشید؛ «Not even once». برای کسب این تروفی نباید هیچ شهروندی را بکشید یا Embrace کنید (Embrace لفظی است که در بازی Vampyr از آن به منظور برای مکیدن خون NPCها استفاده می‌شود و شاید بهترین راه برای کسب XP در بازی باشد). در حین انجام بازی، در کنار جمع‌آوری Collectibleها باید حواستان باشد که شهروندان را Embrace نکنید. به منظور آنکه تنها با یک دور بازی تروفی پلاتینوم را کسب کنید باید یک سیو بک‌آپ در اولین چپتر بازی و پس از قایق‌سواری با دکتر سوانزی (کشتن یا بخشیدن کلِی) و یک سیو بک‌آپ دیگر در چپتر ششم (برای آنکه بتوانید همه‌جا را بگردید و تمام کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری نمایید) را ذخیره کرده باشید. در چپتر ششم قادر به Free-Roam در مناطق بازی و جمع‌آوری کالکتیبل‌ها و کسب تروفی‌ها باقیمانده خواهید بود.

گام اول: بدون آنکه هیچکدام از شهروندان را بکشید (Embrace) بخش داستانی را تمام کنید و تمام آیتم‌های کالکتیبل را جمع‌آوری نمایید.

با مراجعه به راهنمای سلاح‌ها و کالکتیبل‌های بازی Vampyr (به زودی این راهنما را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد) قادر به پیدا کردن تمامی آیتم‌های بازی خواهید بود. در طول بازی هیچ شهروندی را اِمبریس (Embrace یا همان کشتن برای کسب XP ) نکنید تا تروفی «Not even once» برایتان آنلاک شود. نباید هیچ شهروندی را هیپنوتیزم (استفاده از مهارت Mesmerize در بازی) کرده و سپس خونش را بنوشید. کشتن دشمنان (انسان‌هایی که شکارچی خون‌آشام هستند و در بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد) مشکلی ندارد و بر روی کسب تروفی تاثیری نخواهد داشت. این تروفی شامل شهروندانی می‌شود که دشمن شما نیستند (افرادی که در منوی Citizen قرار دارند). هرگز نباید آن‌ها را درمان کنید (Heal). مهم نیست که چقدر طول بکشد آن‌ها هرگز بر اثر یک بیماری نخواهند مرد. پس لازم نیست وقت بگذارید و در مپ بازی بگردید و افراد مریض را درمان کنید، آن‌ها دوباره مریض خواهند شد اما هیچ بیماری آن‌ها را نخواهد کشت. همچنین تعدادی شخصیت در داستان بازی هستند که سرنوشتشان در دست شماست و در کسب تروفی‌های مختلف نقش دارند. همیشه از گرفتن جان آن‌ها بگذرید (گزینه‌ی Spare) یا XP را فدا کرده و آن‌ها را تبدیل به خون‌آشام نمایید. اگر شهروندان تبدیل به هیولا یا گم شوند اشکالی ندارد و حتی کشتنشان در حالت هیولا کسب تروفی «Not even once» را غیرممکن نخواهد ساخت. هرچند دقت داشته باشید که هیچکدام از مناطق بازی تبدیل به دشمن (Hostile) شما نشوند (این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که میزان سلامت شهروندان به زیر پنجاه درصد برسد)، اگر چنین اتفاقی روی دهد تمامی افراد یک منطقه خواهند مرد و شما قادر به جمع‌آوری کالکتیبل‌ها از آن شهروندان نخواهید بود. این که شما را از مصرف خون شهروندان منع می‌کنیم موجب می‌شود لول شما همیشه پایین‌تر از آنچه که باید، باشد. خوشبختانه بازی Vampyr نسبتا آسان است و هر زمان که نیاز شد قادر خواهید بود سلامت خود را با استفاده از مهارت «Autophagy» بازیابید. 

اگر در موقعیت‌های مناسب بازی چند سیو پشتیبانی ذخیره کرده باشید، قادر به کسب تمام تروفی‌ها در یک دور از بازی خواهید بود و لازم نیست یک دور دیگر بازی را انجام دهید. نقاط مختلف بازی که هر زمان که به آن‌ها رسیدید باید از سیو بازی بک‌آپ بگیرید (در چپتر اول و چپتر ششم) را در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم، آن‌ها را با دقت بخوانید. همچنین روش محتاطانه‌تر دیگر نیز در بازی وجود دارد و آن بک‌آپ گرفتن از سیو بازی در ابتدای هر چپتر است تا در صورت بروز مشکلی در روند کسب تروفی‌ها نگرانی نداشته باشید.

بک‌آپ گرفتن از سیو بازی:

در PS4، به منوی Settings بروید > گزینه‌ی Application Saved Data Management را انتخاب کنید > گزینه‌ی Saved Data in System Storage را انتخاب کنید > گزینه‌ی Copy to USB Storage را انتخاب کنید (اگر بک‌آپ را در سرویس PS+ Cloud قرار می‌دهید حتما گزینه‌ی Auto-Upload را خاموش کنید وگرنه سیو شما به صورت خودکار بازنویسی خواهد شد).

  • چپتر اول، در حین انجام آبجکتیو «Conduct Research on my New Condition»: پس از قایق‌سواری با دکتر سوانزی، زمانی که به بیمارستان می‌رسید، در کنار قایق از سیو بازی بک‌آپ بگیرید. در اینجا دو تروفی وجود دارد که کسب هرکدام امکان دستیبابی به دیگری را از بین می‌برد: «Just take a bite » و «Merciful release». یکی از آن‌ها را بدست آورید سپس با استفاده از بک‌آپ سیوی که قبلا گرفتید، دیگری را آنلاک نمایید.
  • چپتر ششم: در همان ابتدای چپتر ششم یک فایل بک‌آپ بسازید. با تمام شدن این چپتر بازی به پایان می‌رسد و پس از پایان بخش داستانی قادر نخواهید بود در محیط بازی آزادانه گردش کنید. با پایان بازی، باید آن را دوباره و از نو آغاز کنید که با انجام این کار تمام پیشرویتان در دور قبلی حذف خواهد شد. بک‌آپ گرفتن از سیو دستی در این نقطه از بازی کاملا ضروریست تا بتوانید برای جمع‌آوری کالکتیبل‌های تمام افراد، آن‌ها را بکشید. زمانی که تمام تروفی‌های مربوط به کالکتیبل‌ها را کسب کردید، سیو بک‌آپ را اجرا نموده تا همگی دوباره زنده باشند پس از آن داستان بازی را به پایان برسانید تا تروفی «Not even once» آنلاک شود. این کار را می‌توان به صورت برعکس نیز انجام داد؛ بازی را تمام کرده سپس بک‌آپ چپتر ششم را بازیابی نمایید و تمام آیتم‌های کالکتیبل را جمع کنید.

بک‌آپ گرفتن از سیو بازی در کنسول Xbox One:

به منظور فعال کردن آپلود خودکار در فضای ابری، هر نقطه از بازی که باید بک‌آپ را انجام دهید از بازی خارج شده سپس > مجددا بررسی کنید تا فایل بر روی فضای ابری آپلود شده باشد > اچیومنت‌های مورد نظر را بدون خاج شدن از بازی کسب کنید (خارج شدن از بازی موجب بازی نویسی سیو شما در فضای ابری خواهد شد) > زمانی که اعلان کسب اچیومنت را مشاهده کردید بلافاصله دکمه‌ی Home-Button را فشار دهید > بر روی گزینه‌ی Vampyr بروید > دکمه‌ی Options را فشار دهید > گزینه‌ی Manage Game را انتخاب نمایید > گزینه‌ی Saved Data را انتخاب نمایید > بر روی Gametag کلیک کنید > گزینه‌ی Delete Saved Data را انتخاب کنید > گزینه‌ی Delete from Console را انتخاب نمایید > اگر باز هم سیو را نشان داد آن را حذف کنید تا دیگر نمایش داده نشود > دکمه‌ی Home-Button را فشار دهید و باز را ریستارت نمایید > اکنون بک‌آپِ سیو شما از کلاود دانلود خواهد شد.

گام دوم: پاکسازی چپتر ششم

اگر در ابتدای چپتر ششم از سیو بازی بک‌آپ گرفته‌اید، آن را بازیابی کرده و در مپ بازی بگردید تا هرآنچه باقی مانده را انجام دهید. اگر در چپتر ششم تمام شهروندان را برای جمه کردن آیتم‌های کالکتیبل‌شان کشته باشید اکنون به لطف بک‌آپ، به نوعی قادر به بازگردانیدن زمان خواهید بود! تا شهروندان دوباره زنده شوند. سپس با فایت نهایی بازی را انجام دهید و داستان بازی را به اتمام برسانید تا تروفی «Not ever once» آنلاک شود. البته این کار را می‌توان به صورت برعکس نیز انجام داد؛ بازی را تمام کرده سپس بک‌آپ چپتر ششم را بازیابی نمایید و تمام آیتم‌های کالکتیبل را جمع کنید.

به یاد داشته باشید که بعد از شکست آخرین باس بازی دیگر نمی‌توانید به صورت آزادانه در مپ بگردید. بدون بک‌آپ گرفن از سیوهایتان در بازی هیچ راه بازگشتی وجود ندارد و باید بازی را بار دیگر از نو آغاز نمایید.


Time is on my sideBazimag Trophy guide Platinum Medal

Time is on my side

تمام تروفی‌ها را کسب کنید

توضیح: تمام تروفی‌های بازی Vampyr را کسب کنید تا تروفی پلاتینوم آنلاک شود (نیازی به DLC نیست).


From here to eternity

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

From here to eternity

به پناهگاه بروید و استراحت کنید

 توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در بازی بدست می‌آید. در انتهای پرولوگ (پیش درآمد بازی) این تروفی برایتان آنلاک می‌شود.


At dawn we rowBazimag Trophy guide Bronze Medal

At dawn we row

به همراه دکتر سوانزی قایق‌سواری کنید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در بازی بدست می‌آید. در چپتر اول بازی این تروفی برایتان آنلاک می‌شود.


Just take a biteBazimag Trophy guide Bronze Medal

Just take a bite

در اولین ملاقات خود با کلِی او را به آغوش بکشید

توضیح: در چپتر اول، پس از آنکه همراه دکتر سوانزی سوار قایق شدید و به بیمارستان رسیدید، در لنگرگاه شخصی به نام کلِی (Clay) حضور خواهد داشت. او اولین شهروندیست که قادر به اِمبریس (آشامیدن خون NPCها در بازی Vampyr با اصطلاح Embrace نامیده می‌شود) کردنش خواهید بود. با انجام این کار وآشامیدن خون NPCها XP بدست خواهید آورد. همچنین در اینجا می‌توانید اجازه دهید کلی زنده بماند. برای این تروفی باید گزینه‌ی Embrace را انتخاب کرده و او را بکشید.

نکته مهم: اگر کلی را امبریس کنید و او را بکشید دو تروفی «Not even once» و «Merciful release» را از دست خواهید داد. زمانی که به بیمارستان می‌رسید، بازی را به صورت دستی ذخیره کرده و از سیو خود بک‌آپ بگیرید. برای انجام این کار مسیر زیر را در منوی PS4 طی کنید: در PS4، به منوی Settings بروید > گزینه‌ی Application Saved Data Management را انتخاب کنید > گزینه‌ی Saved Data in System Storage را انتخاب کنید > گزینه‌ی Copy to USB Storage را انتخاب کنید (اگر بک‌آپ را در سرویس PS+ Cloud قرار می‌دهید حتما گزینه‌ی Auto-Upload را خاموش کنید وگرنه سیو شما به صورت خودکار بازنویسی خواهد شد). پس از کسب این تروفی، سیو را دوباره کپی کرده و به منظور کسب تروفی «Merciful release» از جان کلی بگذرید.


Merciful releaseBazimag Trophy guide Silver Medal

Merciful release

در اولین ملاقات خود با کلی اجازه دهید او زنده بماند

توضیح: در چپتر اول، پس از آنکه همراه دکتر سوانزی سوار قایق شدید و به بیمارستان رسیدید، در لنگرگاه شخصی به نام کلِی (Clay) حضور خواهد داشت. او اولین شهروندیست که قادر به اِمبریس (آشامیدن خون NPCها در بازی Vampyr با اصطلاح Embrace نامیده می‌شود) کردنش خواهید بود. با انجام این کار وآشامیدن خون NPCها XP بدست خواهید آورد. همچنین در اینجا می‌توانید اجازه دهید کلی زنده بماند. برای این تروفی باید از جانش بگذرید و او را زنده نگه دارید. 

نکته مهم: اگر کلی را زنده نگه دارید تروفی «Just take a bite» را از دست خواهید داد. زمانی که به بیمارستان می‌رسید، بازی را به صورت دستی ذخیره کرده و از سیو خود بک‌آپ بگیرید. برای انجام این کار مسیر زیر را در منوی PS4 طی کنید: در PS4، به منوی Settings بروید > گزینه‌ی Application Saved Data Management را انتخاب کنید > گزینه‌ی Saved Data in System Storage را انتخاب کنید > گزینه‌ی Copy to USB Storage را انتخاب کنید (اگر بک‌آپ را در سرویس PS+ Cloud قرار می‌دهید حتما گزینه‌ی Auto-Upload را خاموش کنید وگرنه سیو شما به صورت خودکار بازنویسی خواهد شد). برای ادامه‌ی بازی خود باید کلی را زنده نگه دارید تا در انتها تروفی «Not even once» را برای نکشتن شهروندان کسب کنید.


Pest controlBazimag Trophy guide Bronze Medal

Pest control

ده بار موش بخورید

توضیح: شما باید در یک دور از بازی، در مجموع 10 عدد موش بخورید. با استفاده از PS4 Controller Left Stickقادر به شناسایی آن‌ها خواهید بود که با رنگ قرمز علامتگذاری می‌شوند. این تروفی معمولا به طور خود به خود و با پیشروی در بازی بدست می‌آید. در بازی تعداد زیادی موش وجود دارد. زمانی که شما وارد یک خانه‌های امن‌ (Safe House) می‌شوید یا از آن خارج می‌گردید و یا مجددا وارد یک منطقه می‌شوید موش‌ها نیز دوباره ظاهر خواهند شد. معمولا آن‌ها را در مجراهای فاضلاب یا قبرستان‌ها پیدا خواهید کرد. برای مثال در قبرستانی که در شمال بیمارستان پمبروک (Pembroke Hospital) قرار دارد، همیشه چندین موش نزدیک خانه‌ی امن‌  به چشم می‌خورند. لازم نیست برای این تروفی وقت بگذارید و به اصطلاح مشغول فارم کردن موش‌ها شوید، اغلب آن‌ها را در دسته‌های سه‌تایی مشاهده خواهید کرد. همچنین در قلعه‌ای که در چپتر هفتم وجود دارد موش‌ها به تعداد بی‌نهایت ظاهر خواهند شد.


Unlife is strangeBazimag Trophy guide Silver Medal

Unlife is strange

این گیاه ضعیف را با آبیاری نجات دهید

توضیح: گام اول: در منطقه‌ی West End آب خالص پیدا کنید. آب را در ساختمانی که در طرف مقابل خانه‌ی Kimura Tadaos قرار دارد پیدا خواهید کرد (منطقه‌ی بازار مانند کوچکی که در شمال عمارت یا مخفیگاه رید قرار دارد). در چپتر چهارم وارد این منطقه خواهید شد.

گام دوم: به گیاهی که در دفتر کارتان در بیمارستان پمبروک قرار دارد آب بدهید (گیاه را در کنار تخت و میزکار خواهید یافت). گیاه کوچکیست که در یک گلدان قرار دارد.

گام سوم: سه شب پشت سرهم بخوابید.

گام چهارم: پس از سپری شدن سه شب، برگ‌های سبزرنگ بر روی گیاه ظاهر خواهد شد. گیاه را بررسی کنید تا تروفی برایتان آنلاک شود (اگر گیاه به زمان بیشتری برای رشد نیاز دارد بازهم بخوابید).


The tools of the profession

Bazimag Trophy guide Silver Medal

The tools of the profession

تمام سلاح‌های سرد را پیدا کنید

توضیح: با مراجعه به راهنمای سلاح‌ها و کالکتیبل‌های بازی Vampyr (به زودی این راهنما را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد) قادر به کسب این تروفی خواهید بود.


Keep your distanceBazimag Trophy guide Silver Medal

Keep your distance

تمام سلاح‌های گرم را پیدا کنید

 توضیح: با مراجعه به راهنمای سلاح‌ها و کالکتیبل‌های بازی Vampyr (به زودی این راهنما را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد) قادر به کسب این تروفی خواهید بود.


Weapons of choiceBazimag Trophy guide Silver Medal

Weapons of choice

تمام سلاح‌های Off-Hand را پبدا کنید

توضیح: با مراجعه به راهنمای سلاح‌ها و کالکتیبل‌های بازی Vampyr (به زودی این راهنما را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد) قادر به کسب این تروفی خواهد بود.


Bloody rootsBazimag Trophy guide Gold Medal

Bloody roots

سلاح Recollection of Paulus Aurelianus را پیدا کنید

توضیح: Recollection of Paulus Aurelianus شمشیریست که در قسمت زیرین معبد روحانی در قسمت شمالی منطقه‌ی West End قرار دارد. به صورت خود به خود و با پیشروی در بازی زمانی که به چپتر پنجم بازی برسید وارد معبد خواهید شد و می‌توانید این شمشیر را پیدا کنید. هرچند عملا نمی‌توان این سلاح را تا قبل از رسیدن به چپتر ششم استفاده کرد. در مکان مذکور شخصی به نام Usher Talltree حضور دارد که یک پیشگوست. در مقابل او و بر روی پاگردِ پلکان چهار صفحه‌ی فرورونده وجود دارند که با رفتن بر روی هرکدام صدای فرو رفتن کاشی‌ها را خواهید شنید. پشت دیواری که صفحات فرورونده در کنارش قرار دارند شمشیر Recollection of Paulus Aurelianus قرار دارد.

خوشبختانه خود بازی برای کشف ترتیب رفتن بر روی هر صفحه بازیکنان را راهنمایی کرده است. برای پی بردن به این الگو، ماموریت فرعی آشر را انجام دهید تا دفترچه‌اش را بدست بیاورید، پس از بدست آوردن دفترچه به هیچ وجه آن را نخوانید. اگر دغفترچه را نخوانید آشر به شما یک برگه‌ی کالکتیبل خواهد داد که 4 نشانه در گوشه‌ی راست و بالای آن دیده می‌شوند (این کالکتیبل The Brotherhood of Saint-Pauul Stole: Origin of the Brotherhood نام دارد). ترتیب قرارگیری این نشانه‌ها بر روی هر صفحه برای هر بازیکن متفاوت است تصویر آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

همانطور که گفتیم نشانه‌های حک شده روی این کالکتیبل برای هر بازیکن متفاوت است. با توجه به ترتیب علائمی که در گوشه‌ی این مدرک پیدا می‌کنید (ماهی،دایره،مربع، لوزی) باید بر روی کاشی‌ها بایستید. ترتیبی که بر اساس آن باید بر روی صفحات قرار بگیرید به صورت زیر است:

1- ماهی

2- دایره (یا شکل P)

3- مربع

4- دایره (یا شکل P)

5- ماهی

6- لوزی (یا الماس)

نقاشی موجود در کالکتیبل نشانه‌ها را به نمایش می‌گذارد. 6 حرکت بالا را در بازی خود نیز انجام دهید. با وجود متفاوت بودن الگوی کالکتیبل برای برخی بازیکنان، به نظر می‌رسد که همه برای باز شدن دیوار تنها باید ترتیب بالا را رعایت کنند. اگر استفاده از الگوی بالا برای خوانندگان بازی‌مگ کارساز، خواهش‌مندیم در بخش کامنت‌ها ما در جریان بگذارید تا روش دیگری را در راهنمای کسب تروفی‌ها قرار دهیم. تا به امروز ترتیب بالا برای تمام بازیکنانی که قصد کسب این تروفی را داشتند جواب داده است.


Lore keeperBazimag Trophy guide Silver Medal

Lore keeper

تمام کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری نمایید

توضیح: با مراجعه به راهنمای سلاح‌ها و کالکتیبل‌های بازی Vampyr (به زودی این راهنما را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد) قادر به کسب این تروفی خواهید بود.


Hippocratic oathBazimag Trophy guide Silver Medal

Hippocratic oath

ده شهروند را درمان کنید

توضیح: در طول بازی شهروندان دچار بیماری خواهند شد. با مشاهده‌ی قسمتی زردرنگ در خط سلامت شهروندان و یا لکه‌هایی به همین رنگ در آیکون هر شهروند در منوی Citizen قادر به شناسایی افراد بیمار خواهید بود. با هرکدام این افراد، در هرجایی که هستند صحبت کنید تا وضعیت سلامتشان در منو مشخص شود. به منظور آنکه روند کسب تروفی سریع‌تر پیش رود می‌توانید چند شب پشت سر هم بر روی تخت خود بخوابید تا همه مریض شوند. سپس دارویی که بیماری آن‌ها را درمان می‌کند را بسازید. در طول بازی با استفاده از میزکار خود می‌توانید داروهای بیشتری بسازید. همچنین داروی مربوط به سردرد، میگرن و بیماری‌های اعصاب را می‌توان از دوروتی کرین در منطقه‌ی Whitechapel خریداری کرد.

برای تحویل دادن داروها به بیماران، در هنگام صحبت کردن با آن‌ها دکمه‌ی R1 را نگه دارید. هرچقدر که بیماریشان خفیف‌تر باشد، تولید داروی مورد نیاز آن‌ها نیز هزینه کمتری برایتان خواهد داشت زیرا به منظور ساخت آن دارو به مواد اولیه کمتری نیاز دارید. با مشاهده‌ی تعداد لکه‌های زردرنگ در کنار آیکون مربوط به هر فرد در منوی Citizen، می‌توان متوجه شدت بیماری آن فرد شد. یک لکه نشان دهنده‌ی بیماری لول یک، دو لکه نشان دهنده‌ی بیماری لول دو و سه لکه نشان دهنده‌ی بیماری لول سه است.

کم‌هزینه‌ترین راه برای کسب این تروفی آن است که هرکس را به محض مریض شدن درمان نمایید. البته اگر در مراحل پایانی بازی، زمانی که بیماری شهروندان شدیدتر است نیز شروع به درمان آن‌ها کنید جای نگرانی وجود ندارد، زیرا در آن مقطع از بازی به قدر پول برای خرید کافی مواد اولیه در اختیار خواهید داشت. پس اهمیت چندانی ندارد که در کدام چپتر از بازی برای کسب این تروفی تلاش کنید.

تنها به یاد داشته باشید که برای کسب این تروفی نیز بهتر است پیش از شروع درمان بیماران یک بک‌آپ از سیو خود بگیرید. بدین ترتیب پس از کسب تروفی، سیو را مجددا بارگذاری نمایید تا تمام پول و موادی که برای ساخت داروها مصرف کرده‌اید را دوباره بدست بیاورید. برای بک‌آپ گرفتن از سیو بازی در PS4 این مسیر را طی کنید: به منوی Settings بروید > گزینه‌ی Application Saved Data Management را انتخاب کنید > گزینه‌ی Saved Data in System Storage را انتخاب کنید > گزینه‌ی Copy to USB Storage را انتخاب کنید (اگر بک‌آپ را در سرویس PS+ Cloud قرار می‌دهید حتما گزینه‌ی Auto-Upload را خاموش کنید وگرنه سیو شما به صورت خودکار بازنویسی خواهد شد).


Thats better

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

That’s better

با ارتقا یک سلاح ویژگی جدیدی به آن اضافه نمایید

توضیح: پس از آنکه یک سلاح را برای اولین بار آپگرید کردید (به تروفی Solid metal gear مراجعه نمایید) دو جای خالی به منظور اضافه کردن قطعات دیگر به سلاح آنلاک خواهد شد. این قطعات ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی همچون مکش خون را به سلاحتان می‌افزایند. برای کسب این تروفی تنها کافیست یک قابلیت جدید را از طریق آپگرید به یکی از سلاح‌هایتان بیفزایید. دقت داشته باشید که لول سلاحتان باید دو یا بالاتر باشد.


Work in progressBazimag Trophy guide Bronze Medal

Work in progress

یک سلاح را ارتقا دهید

توضیح: تنها لازم است یکی از اسلحه‌های خود را به دلخواه ارتقا دهید. برای توضیحات بیشتر به تروفی بعدی، «Solid metal gear» مراجعه نمایید.


Solid metal gearBazimag Trophy guide Silver Medal

Solid metal gear

یک سلاح را تا لول پنج ارتقا دهید

توضیح: در هرکدام از خانه‌های امن‌ (Safe House) بازی یا در دفتر کارتان در بیمارستان با استفاده از میز کار خود قادر به ارتقاء یک سلاح خواهید بود. خانه‌های امن با علامت مخصوصی در نقشه مشخص‌اند. برای آپگرید کردن یک سلاح باید قطعات مورد نیاز را پیدا کنید. این قطعات به صورت تصادفی توسط دشمنان دراپ می‌شوند، در کانتینرها پیدا می‌شوند یا می‌توان از فروشنده‌ها (Merchant) آن‌ها را خریداری نمود. برای کسب این تروفی شما باید یک سلاح را تا بیشترین حد یعنی لول پنج آپگرید کنید.

زمانی که در چپتر چهارم به منطقه‌ی West End رسیدید می‌توانید بسیاری از قطعات را از فروشندگان بخرید. در منطقه‌ی West End و در نزدیکی Ascalon Club فروشنده‌ای حضور دارد که بسیاری از قطعات مورد نیاز برای آپگرید سلاح‌ها را در بساطش دارد. شما همچنین با جستجو در محیط بازی و پیشروی در داستان قطعات بسیاری بدست خواهید آورد. همیشه هرچیزی که از دشمنان دراپ می‌شود را جمع کرده و مکانی که به آن وارد می‌شوید را به خوبی بگردید. زمانی که به چپتر ششم رسیده باشید تعداد قطعات مورد نیاز برای ارتقاء کامل یک سلاح را در اختیار خواهید داشت. در بکار بردن قطعات مورد نیاز برای ارتقاء یک سلاح دقت داشته باشید.


Interview with the vampireBazimag Trophy guide Silver Medal

Interview with the vampire

سرنوشت دوروتی را مشخص کنید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. در چپتر دوم بازی و پس از ملاقات با پرستار دوروتی این تروفی برایتان آنلاک می‌شود.


Sacrificial lambBazimag Trophy guide Silver Medal

Sacrificial lamb

سرنوشت شان را مشخص کنید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. در چپتر سوم بازی و در پایان بخش مجراهای فاضلاب این تروفی برایتان آنلاک می‌شود.


Prepare to dieBazimag Trophy guide Silver Medal

Prepare to die

سرنوشت آلوسیوس را مشخص کنید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. در چپتر پنجم بازی و در عمارت داوسون این تروفی برایتان آنلاک می‌شود.


The Dying Swansea

Bazimag Trophy guide Silver Medal

The Dying Swansea

سرنوشت سوانزی را مشخص کنید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. در چپتر پنجم بازی و در زیرزمین تماشاخانه این تروفی برایتان آنلاک می‌شود.


Anarchy in the UKBazimag Trophy guide Silver Medal

Anarchy in the UK

کاری کنید که مردم یک منطقه دشمن شما بشوند

توضیح: برای توضیحات بیشتر تروفی «London’s burning» را مشاهده نمایید.


A taste for bloodBazimag Trophy guide Silver Medal

A taste for blood

بازی را تمام کنید

توضیح: داستان بازی را به اتمام برسانید تا این تروفی برایتان آنلاک شود. در مجموع هفت چپتر وجود دارد. از چپتر هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. زمانی که باس چپتر ششم را شکست بدهید نمی‌توانید به بخش‌های قبل بازگردید. همچنین پس از پایان داستان قادر نخواهید بود آزادانه در محیط بازی بگردید.


Not even onceBazimag Trophy guide Gold Medal

Not even once

بازی را بدون کشتن هیچ شهروندی به اتمام برسانید

توضیح: این تروفی ممکن است یک گلیچ داشته باشد. اکثر بازیکنان آن را به صورت عادی کسب کرده‌اند اما برخی دیگر علیرغم انجام تمام شرایط به نحو احسن، تروفی را دریافت نکردند. اگر شما نیز دچار این مشکل شدید بازی را مجددا نصب کرده و دانلود هرگونه پچ یا آپدیت را متوقف کنید (آفلاین بازی کنید)، سپس نسخه‌ی 1.00 بازی را آغاز کنید.

شما باید یک دور کامل (هر هفت چپتر) بازی را انجام دهید بدون آنکه هیچ شهروندی را امبریس کرده باشید. امبریس (Embrace) در بازی Vampyr نام عملیست که با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller L1هنگام صحبت با دیگران انجام می‌شود و در طی آن فرد مورد نظر توسط شخصیت بازی به یک جای خلوت هدایت شده و کشته می‌شود. هرگز این کار را در قبال شهروندان انجام ندهید.

در بازی Vampyr، نوشیدن خون شهروندان یکی از راه‌های اصلی بدست آوردن XP است. اگر بخواهید این تروفی را کسب کنید باید از بزرگترین منبع XP صرف نظر نمایید و این بدان معناست که در تمام طول بازی لولتان پایین‌تر از آنچه که باید قرار خواهد گرفت. شاید به نظر برسد که چنین پیزی موجب سخت‌تر شدن بازی شود اما در واقع اینطور نیست، درکل بازی Vampyr در میان عناوین سخت و طاقت‌فرسا قرار نمی‌گیرد. به لطف مهارت «Autophagy» که با استفاده از آن می‌توانید خود را درمان کنید، در طول بازی تقریبا شکست‌ناپذیر خواهید بود؛ فارغ از آنکه چه لولی دارید. اگر در کنار این مهارت از یک سلاح Off-Hand (برای مثال سلاح Liston Knife) استفاده کنید قادر به جذب خون دشمنان خواهید بود و اگر یکبار به دشمنتان ضربه وارد کنید به قدری خون بدست خواهید آورد که بتوانید خود را دو یا سه بار پشت سرهم درمان نمایید. اگر در بازی‌های سختی همچون Bloodborne، Dark Souls و یا حتی Witcher 3 مهارتتان در حدی بود که مبارزات را براحتی پشت سر می‌گذاشتید، پس در بازی Vampyr هم نباید نگران خاصی داشته باشید.

سخت‌ترین بخش در این بازی باس‌فایت‌ها هستند، اگر در هرکدام از آن‌ها به مشکل برخوردید، به تروفی مربوطه‌ی هرکدام که در ادامه‌ی مطلب آمده است مراجعه نمایید.

شما اجازه‌ی کشتن انسان‌هایی که دشمنتان هستند (شکارچیان خون‌آشام) و در خیابان‌ها با شما درگیر می‌شوند را خواهید داشت. نوشیدن خون آن‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این تروفی تنها شامل شهروندانی می‌شود که دشمن شما نیستند (افرادی که در منوی Citizen قرار دارند). اگر شهروندان تبدیل به هیولا شدند می‌توانید آن‌ها را بکشید، با انجام این کار تروفی را از دست نخواهید داد. همچنین اگر شهروندان گم شوند هم مشکلی پیش نمی‌آید. البته باید حواستان به این نکته باشد که هیچ منطقه‌ای به دشمنی با شما روی نیاورد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی نباید اجازه دهید میزان سلامت آن منطقه به زیر پنجاه درصد برسد. در اینصورت تمام ساکنان آن منطقه بلافاصله کشته خواهند شد.

تصمیمات و استثنائات مرتبط با داستان بازی:

  • کلی در چپتر اول: از جان او بگذرید (Spare).
  • دوروتی در چپتر دوم: از جان او بگذرید (Spare). توجه داشته باشید که اگر دوروتی به یک هیولا تبدیل شد می‌توانید او را بکشید، با انجام این کار تروفی را از دست نخواهید داد.
  • شان در چپتر سوم: از جان او بگذرید (Spare). پس از گذشت چند شب، اگر به Night Shelter بازگردید مشاهده می‌کنید که او تبدیل به یک هیولا شده است. بهتر است که شانِ هیولا را نکشید زیرا این کار ممکن است سلامت منطقه را کاهش دهد و وضعیت آن را به Hostile تبدیل نماید.
  • در طول باس‌ فایت مری (Mary) در چپتر سوم، مردی که در طول مبارزه در قبرستان نشسته و رو به مرگ است را نخورید. در این مورد شبهاتی وجود دارد. برخی از بازیکنان با وجود کشتن او تروفی را دریافت کردند و برخی دیگر نیز همین کار را انجام دادند اما تروفی نصیبشان نشد. پس بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کرده و از او تغذیه نکنید. اگر مری او را بخورد اشکالی ندارد.
  • آلوسیوس در چپتر پنجم: او را به یک خون‎‌آشام تبدیل کنید، برای این کار باید XP مصرف نمایید.
  • مک‌کالم در چپتر پنجم: از جان او بگذرید یا اجازه دهید فرار کند، او را تبدیل به یک خون‌آشام نکنید.
  • دکتر سوانزی در چپتر پنجم: او را به یک خون‎‌آشام تبدیل کنید، برای این کار باید XP مصرف نمایید.

بیلد پیشنهادی برای مهارت‌ها و سلاح‌ها:

  • یکی از بیلدهای مناسب در بازی بهره گرفتن از قدرت دمیج بالا و توانایی گیج کردن یا استان (Stun) در کنار یک سلاح Two-Handed مثل گرز است. زمانی که دشمنان گیج شده‌اند، آن‌ها را گاز بگیرید تا از خونشان مصرف کنید. خودتان را درمان کرده و این کار را تکرار نمایید. استفاده از Liston Knife نیز پیشنهاد می‌شود، یک سلاح Off-Handed که با یک ضربه خون دشمن را جذب می‌کند. اگر چاقوی لیستون کاملا آپگرید شده باشد، با یک ضربه خون لازم برای سه بار درمان شما را جذب خواهد کرد (بدون هیچ آپگریدی خون لازم برای یک بار درمان را جذب خواهد کرد). این سلاح به شما اجازه می‌دهد که سریعا خود را درمان کنید و از دیگر مهارت‌هایتان به خوبی استفاده نمایید. نکته دیگر این که لازم نیست XP زیادی برای مهارت‌های اکتیو (Active Skills) مصرف کنید. آن‌ها شدیدا گران هستند و مقدار زیادی خود مصرف می‌کنند و درنهایت دمیج اندکی به دشمن وارد می‌سازند. از امتیازات خود در بخش‌های ویژگی‌های فیزیکی، سلامت (Health) و استقامت (Stamina) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که سلاح‌های سرد بیشتر از مهارت‌ها دمیج وارد می‌کنند.
  • با مراجعه به راهنمای سلاح‌ها و کالکتیبل‌های بازی Vampyr (به زودی این راهنما را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد) قادر به کسب این تروفی خواهید بود.
  • سلاح‌های Two-Handed: گرز (Mace). آن را در ابتدای چپتر سوم پیدا خواهید کرد. دمیج بالا و گیج کردن دشمن با هربار ضربه از ویژگی‌های آن است. در مقابل باس‌ها و دشمنان خطرناک قابلیت گیج کردن دشمنان شدیدا بکارتان می‌آید. پس از گیج شدن دشمنان آن‌ها را گاز بگیرید تا خونشان را مصرف کرده و خود را درمان نمایید. تمام قابلیت‌های مربوط به آپگرید گرز را در راستای دمیج بیشتر قرار دهید زیرا قرار است با استفاده از آن بیشترین میزان دمیج را به دشمنان خود وارد کنید. اگر نیاز فوری به خون داشتید، از چاقوی لیستون استفاده کنید.
  • سلاح‌های Off-Handed: چاقوی لیستون (Liston Knife). این سلاح خون را به طور مستقیم از دشمن به شما منتقل خواهد کرد. با یکبار ضربه به دشمن احتمالا قادر خواهید بود دوبار خود را درمان نمایید. این سلاح به مقدار اندکی استقامت (Stamina) را کاهش می‌دهد و به سرعت ضربه می‌زند. یک جهش سریع به سمت دشمن انجام دهید، یک یا دو بار به او ضربه بزنید سپس دوباره جاخالی دهید و از یک مهارت استفاده کرده یا خود را درمان نمایید. با انجام این کار قادر خواهید بود در مقابل گروهی از دشمنان خود از مهارت Shadow Mist به طور مکرر استفاده کرده، بدون آنکه خود را در معرض آسیب قرار دهید. تنها کافی است که تکنیک جاخالی و ضربات پشت سر هم را تکرار کنید. تمام قابلیت‌های مربوط به آپگرید چاقوی لیستون را در راستای جذب خون بیشتر قرار دهید. تنها زمانی از این سلاح استفاده کنید که به خون نیاز داشته باشید.
  • لول یک مهارت Shadow Mist: این مهارت در مقابل گروه بزرگی از دشمنان بدردتان می‌خورد. با استفاده از آن یک موج انفجار ایجاد شده و دشمنان بر روی زمین می‌افتند. همچنین در راهروهای باریک نیز این مهارت کارآمد است. این مهارت را در همان لول اول باقی بگذارید، آپگریدش هزینه زیادی دارد.
  • لول دو مهارت Autophagy: این مهارت در همان لول دومش کارایی بالایی خواهد داشت. در لول سوم خون مورد نیاز برای انجامش تناسب چندانی با افزایش سلامتی که در اختیارتان قرار می‌دهد نخواهد داشت پس لازم نیست برای آپگریدش هزینه چندانی متقبل شوید. همان لول دوم کافیست.
  • لول یک مهارت Blood Barrier: این مهارت در مقابل باس‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. با استفاده از این مهارت زمانی که آن‌ها به شما ضربه‌ای وارد کنند خودشان گیج می‌شوند و این فرصت مناسبی برای حمله با استفاده از گرز و تخلیه‌ی نیرویشان خواهد بود. در همان لول اول رهایش کنید. نیازی نیست که آن را به لول دو آپگرید کنید زیار اثری این مهارت پس از پنج ثانیه از بین می‌رود.
  • لول سه مهارت Abyss: در مقابل باس‌ها به خوبی جواب می‌دهد؛ آن‌ها را به دام می‌اندازد، دمیج بالایی به آن‌ها وارد می‌کند و در عین حال این امکان را به شما می‌دهد که با گرز به دشمن گرفتار شده حمله کنید و دمیج وارده را افزایش دهید. این مهارت در کنار بکارگیری گرز بخش بزرگی از سلامت یک باس را در همان ابتدای مبارزه از بین می‌برد. پس از 90 ثانیه، به صورت خودکار شارژ می‌شود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای 90 ثانیه جاخالی دهید، بدین صورت هر باس فایتی برایتان ساده خواهد شد.
  • لول هفت سلامت (Health): برای این مهارت XP زیادی خرج کنید در غیر این صورت در مبارزه با برخی از باس‌ها پس از دریافت چند ضربه خواهید مرد.
  • لول هشت Physical Prowess: استقامت یا همان Stamina مهم است زیرا به کمک آن است که قادر خواهید بود ضربات خود به‌وسیله‌ی گرز را ادامه دهید و دشمن را گیج کنید. با بکارگیری این روش آن‌ها شانسی برای حمله کردن به شما نخواهند داشت. آن‌ها دائما گیج خواهند بود و به لطف این مهارت استقامت کافی برای وارد کردن دمیج در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • لول دو Blood Capacity: بکارگیری این مهارت تاحدودی اختیاریست و در درمان خودتان کاربرد دارد. حتی می‌توان از آن صرف نظر کرد. شما احتمالا پیش از آنکه خونتان به بالاترین میزان ممکن برسد برای افزایش سلامت از آن استفاده خواهید کرد.
  • لول شش Big Thirst: میزان خون دریافت شده از گاز گرفتن را تا 120 درصد افزایش می‌دهد. ترکیب آن با گرز جالب خواهد شد. گرز دشمنان را سریعا گیج کرده و در این لحظه شما قادر به گاز گرفتنشان خواهید بود. با بکارگیری همزمان این دو تاکتیک خون زیادی برای درمان در اختیارتان قرار خواهد گرفت (در مبارزه با باس‌ها بدردتان می‌خورد). گزینه‌های دیگری نیز برای ترکیب با این مهارت در اختیار دارید، با استفاده از چاقوی لیستون در هر ضربه نیز مقداری خون اضافی دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که ترکیب این مهارت با گرز به روند مبارزه سرعت می‌بخشد و در حین مبارزه نیاز به عوض کردن سلاح را کاهش می‌دهد.
  • لول سه Hard Biting: مهارت ارزانی است و خریدش ضرری ندارد. می‌توانید از آن صرف نظر کنید. گاز گرفتن تنها به دریافت خون کمک می‌کند و دمیج ناچیزی به دشمن وارد می‌سازد.

بقیه‌ی مهارت‌های بازی چندان ضروری  نخواهند بود. البته بیلد سلاح و مهارت‌ها مسئله‌ای شخصی است، اما هدف از مطرح کردن بخش بالا تسریع و آسان‌تر کردن روند کسب تروفی‌های بازی Vampyr بود. شما می‌توانید بقیه مهارت‌های بازی را هم بررسی کنید و هرزمان که مایل بودید درخت مهارتی خود را ریسِت نمایید. انجام این کار برای بار اول رایگان است اما در دفعات بعدی باید هزینه بیشتری بپردازید.


Defeat the beastBazimag Trophy guide Silver Medal

Defeat the beast

فرگال را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. نمی‌توان آن را از دست داد. در چپتر سوم بازی و پس از شکست دادن فرگال در مجراهای فاظلاب لنگرگاه (Docks) این تروفی برایتان آنلاک می‌شود. ویدیوی زیر مبارزه با این باس با در نظر گرفتن شرایط لازم برای کسب تروفی «Not even once» (پایین بودن لول) را نشان می‌دهد.


Hail MaryBazimag Trophy guide Gold Medal

Hail Mary

مری را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. نمی‌توان آن را از دست داد. در چپتر سوم بازی و پس از شکست دادن مری در قبرستان این تروفی برایتان آنلاک می‌شود. ویدیوی زیر مبارزه با این باس با در نظر گرفتن شرایط لازم برای کسب تروفی «Not even once» (پایین بودن لول) را نشان می‌دهد.


Death on stage

Bazimag Trophy guide Silver Medal

Death on stage

دوریس را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. نمی‌توان آن را از دست داد. در چپتر چهارم بازی و پس از شکست دادن دوریس در Whitechapel Theater این تروفی برایتان آنلاک می‌شود. ویدیوی زیر مبارزه با این باس با در نظر گرفتن شرایط لازم برای کسب تروفی «Not even once» (پایین بودن لول) را نشان می‌دهد.


Bury the hatchetBazimag Trophy guide Silver Medal

Bury the hatchet

مک‌کالم را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. نمی‌توان آن را از دست داد. در چپتر پنجم بازی و پس از شکست دادن مک‌کالم در Pembroke Hospital این تروفی برایتان آنلاک می‌شود. ویدیوی زیر مبارزه با این باس با در نظر گرفتن شرایط لازم برای کسب تروفی «Not even once» (پایین بودن لول) را نشان می‌دهد.

مک‌کالم قدرتمندترین باس بازی است. به شما توصیه می‌کنیم که پیش از رویارویی با او ابتدا سلاح مورد علاقه خود را تا لول پنج آپگرید نمایید. همچنین برای چند اسکیل مخفی (Passive Skills) از جمله Stamina و Health مقدار قابل توجهی XP خرج کنید (حداقل لول 7 باشند). مهارت «Abyss» که بالاتر به آن اشاره کردیم شدیدا پیشنهاد می‌شود. با استفاده از این مهارت مک‌کالم گیج شده و شما می‌توانید به او حمله کنید. در واقع خود مهارت دمیج فراوانی به او وارد می‌کند و در عین حال او را بی‌دفاع باقی می‌گذارد به شما اجازه می‌دهد با استفاده از سلاح خود به او دمیج اضافی وارد کنید. زمانی که مبارزه شروع می‌شود تا زمانی که نوار Stamina خالی شود به او حمله کنید و از Abyss استفاده نمایید. با انجام این کار بخش بزرگی از سلامتش در همین ابتدای مبارزه از بین خواهد رفت. اکنون آنقدر جاخالی دهید تا Abyss دوباره شارژ شود و روند بالا را تکرار کنید.


Unnatural DisasterBazimag Trophy guide Gold Medal

Unnatural Disaster

مصیبت را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید. نمی‌توان آن را از دست داد. در چپتر ششم بازی و پس از شکست دادن باس پایانی در مجراهای فاضلاب این تروفی برایتان آنلاک می‌شود. ویدیوی زیر مبارزه با این باس با در نظر گرفتن شرایط لازم برای کسب تروفی «Not even once» (پایین بودن لول) را نشان می‌دهد.

این باس دارای دو فاز است. خوشبختانه فاز اول این باس میزان سلامت اندکی دارد؛ با یک ضربه اولتیمیت و تعدادی ضربه با استفاده از سلاح کار «Disaster Harriet» تمام می‌شود. پس ز آن است که باس پایانی بازی ظاهر اصلی خود را نشان می‌دهد. حملات او دمیج چندان بالایی به شما وارد نخواهد کرد اما بسیار سریع است و دائما از مهارت‌های خون‌آشامی استفاده می‌کند. در مبارزه با این باس باید از تاکتیک‌های دارک سولزی! استفاده کنید. سعی کنید Stamina خود را همیشه بالا نگه دارید، در مقابل حملات باس جاخالی بدهید، یک ضربه بزنید سپس دوباره جاخالی بدهید. این روند را تکرار کنید. احتمالا قابلیت اولتیمتتان که در فاز اول از آن استفاده کردید هنوز شارژ نشده پس باید دائما جاخالی بدهید. با انجام این روش او را شکست خواهید داد.


London’s burningBazimag Trophy guide Gold Medal

London’s burning

وضعیت حاکم بر تمام مناطق را به حالت دشمنی درآورید

توضیح: در مجموع چهار منطقه وجود دارد: The Docks، Prembroke Hospital، Whitechapel، West End.

شما باید وضعیت حاکم بر تمام این مناطق را به حالت Hostile در بیاورید. اولین فرصتی که برای انجام این کار پیش می‌آید چپتر چهارم بازی است؛ زمانی که به آخرین منطقه (West End) می‌رسید.

سریع‌ترین روش ایجاد حالت Hostile در تمامی مناطق این است که چندین شب پشت سرهم بخوابید تا سطح بیماری شهروندان به لول سه برسد. این مورد را در منوی Citizen می‌توانید بررسی کنید (3 نقطه زردرنگ در کنارآواتار هر فرد مشاهده خواهد شد). سپس 2 تا 4 شهروند هر منطقه را بکشید تا آن‌ها با شما دشمن شوند، کنار یکی از NPCها رفته و دکمه‌ی PS4 Controller L1 را فشار دهید تا هیپنوتیزم شود. سپس مه قرمزرنگی که در آن محیط پدیدار می‌شود را دنبال کنید تا به جایی دور از دید دیگران برسید در این لحظه او را بکشید. پس از کشتن چند نفر در یکی از مخفی‌گاه‌های اطراف بخوابید تا وضعیت آن منطقه بروزرسانی شود (تروفی پس از بیدار شدن از خواب آنلاک خواهد شد).

وضعیت سلامت کلی یک منطقه را می‌توان در منوی Citizen مشاهده کرد. زمانی که این عدد به زیر پنجاه درصد برسد وضعیت Hostile ایجاد می‌گردد. سپس تمام مردم منطقه می‌میرند و هیولاها در خیابان‌ها پرسه خواهند زد. واضح است که این کار تروفی «Not even once» (هیچ شهروندی را نکشید) را باطل می‌کند. برای کسب هردو تروفی باید از سیو خود بک‌آپ بگیرید. برای انجام این کار باید مسیر زیر را در منوی PS4 طی کنید: به منوی Settings بروید > گزینه‌ی Application Saved Data Management را انتخاب کنید > گزینه‌ی Saved Data in System Storage را انتخاب کنید > گزینه‌ی Copy to USB Storage را انتخاب کنید (اگر بک‌آپ را در سرویس PS+ Cloud قرار می‌دهید حتما گزینه‌ی Auto-Upload را خاموش کنید وگرنه سیو شما به صورت خودکار بازنویسی خواهد شد).

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1399
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام من دارم الان بازی میکنم و اولاش هستم با کامپیوتر
    مشکلی که هست اینکه صلاحشو کلا عوض نمیکنه نه onehand نه twohand نه offhand از gun هم کلا استفاده نمیکنه
    با کلید z باید صلاح onehand عوض بشه ولی نمیشه لطفا راهنمایی کنید
    Sobhanasa@yahoo.com

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.