نویسنده: بازی مگ جمعه، 16 شهریور 1397
ساعت 18:56

چند شیوه نمایش که از آن‌ها بیزاریم! مطلب ویژه

4 از 5

چند شیوه نمایش که از آن‌ها بیزاریم!

نمایش یک بازی ویدیویی و حضور آن در رویدادهای مختلف، از بهترین حقه‌های سازندگان در جذب مخاطب به شمار می‌رود. آن‌ها می‌توانند به مانند شمشیری دو لبه عمل کنند و چندان تضمین‌کننده کیفیت نهایی یک عنوان نباشند. چرا که همواره نمی‌توان شاهد یک نمایش هیجان‌انگیز بود و نمایش بسیاری از عناوین، مطابق با معیاری نیست که مخاطب برای خود تعریف کرده است. در این مطلب کوتاه، چند شیوه نمایشی معرفی خواهند شد که چندان باب میل طرفداران نبوده و نمی‌تواند برای برخی از مخاطبان، رضایت‌بخش باشد. با بازی‌مگ همراه باشید.

نمایش‌هایی که نوید شروعی پرقدرت را برای نسل بعد می‌دهند

Worst Showings 1

دلیل نارضایتی: احتمال بسیار در نابود شدن یک عنوان، افت کیفی اثر و یا انتقال آن به نسلی دیگر!

پس از نسل هفتم نوبت به نسل فعلی رسید تا سازندگان از عناوین جدید خود رونمایی کرده و ما را به خرید کنسول‌های جدید مجاب کنند، امری که عملا در سال‌های 2013 و 2014 به وقوع پیوست. اما نتیجه چه شد؟ مهم‌ترین عناوینی که در ابتدا شاهد معرفی آن‌ها بودیم، به سرعت ناپدید شده و شماری دیگر نیز در روند توسعه خود با مشکلاتی متعدد دست و پنجه نرم کردند. توسعه Scalebound متوقف شد، DriveClub ناامیدکننده ظاهر شد و Deep Down نیز در تاریکی فرو رفت. به راستی دلیل نمایش این عناوین چیست؟ آیا سر کار گذاشتن مخاطب کار درستی است؟ Fable Legends منتشر نمی‌شود، Dead Island 2 ناپدید می‌شود و Crackdown 3 همچنان عرضه نمی‌گردد. بدتر از آن شیوه نمایش آثار سونی است. چرا که برخی از آن‌ها در صورت معرفی برای نسلی جدید، سرنوشتی گنگ نصیب‌شان خواهد شد. کافی است Nioh را در نظر بگیرید، عنوانی که تریلر آن در E3 2005 به نمایش درآمد، اما در سال 2017 و برای PS4 انتشار یافت.

نمایش آثار یوبی‌سافت

Worst Showings 2

دلیل نارضایتی: می‌دانیم که امکان داون‌گرید گرافیکی وجود دارد

افت گرافیکی یک بازی، اتفاق چندان جدیدی نیست، اما یوبی‌سافت را باید در این زمینه پیشرو به شمار آورد. استودیویی که اغراق بسیاری در نمایش عناوین خود به خرج داده و این امر را به بخشی از رفتارش تبدیل نموده است. برای اثبات این امر کافی است عباراتی همانند Graphical Downgrades را جستجو کنید. پس از آن خواهید دید که نیمی از نتایج به یوبی‌سافت تعلق دارند و عدم وجود جزئیات مشاهده‌شده در تریلرها، گفته فوق را به اثبات می‌رساند. نمایش Watch Dogs اما معروف‌ترین آن‌هاست، اثری که پیاده‌سازی تمامی جزئیات آن، بر روی کنسول‌های نسل هفتم، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسید. شاید به این دلیل شاهد عرضه عنوان فوق برای PS4 و Xbox One نیز بودیم تا پیاده‌سازی جزئیات آن با سهولت بیشتری صورت بگیرد. این در حالیست که Watch Dogs در ابتدا برای PC، X360 و PS3 تایید شده بود و کنسول‌های جدیدتر، بخشی از پلتفرم‌های مقصد آن نبودند.

نمایش تریلرهای سینمایی به صورت پی‌درپی

Worst Showings 3

دلیل نارضایتی: عدم ارائه اطلاعات از گیم‌پلی

نمایش یک تریلر سینمایی، راهکاری مناسب برای معرفی اولیه یک اثر است. اما این امر وقتی دلسردکننده ظاهر می‌شود که شاهد استفاده مداوم از این شیوه باشیم، آن هم در شرایطی که هیچ اطلاعاتی از گیم‌پلی نداریم. بهترین نمونه موجود نیز Death Stranding است، عنوانی که بسیار مرموز جلوه می‌کند و شیوه نمایش آن برای بسیاری از مخاطبان آزاردهنده است. در حالی که خواستار اطلاعاتی بیشتر از گیم‌پلی هستیم، «هیدئو کوجیما» همچنان شیطنت کرده و هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نمی‌کند. حضور در رویدادهای مختلف و نمایش چندین بازیگر؟! مگر فیلم سینمایی است؟ البته که این طلسم در نمایش اخیر آن شکسته شد و قادر به تماشای برخی از بخش‌های گیم‌پلی بودیم. اما نباید از یاد برد که نمایش‌های ابتدایی بازی چندان رضایت‌بخش نبودند و تنها به حواشی پیرامون آن دامن زدند. بماند که بسیاری، نمایش اخیر عنوان فوق را همچنان خسته‌کننده خطاب می‌کنند.

نمایش‌های لوگو محور!

Worst Showings 4

دلیل نارضایتی: عدم نمایش یک تریلر در خور، آن هم در حالی که با اثری مهم روبه‌رو هستیم

باورش کمی سخت است، اما تعداد بسیاری از آثار مورد انتظار، تنها با نمایش یک لوگو معرفی می‌شوند. امری که می‌تواند مخاطب را نسبت به نمایش عنوان مورد نظر، ناامید و دلسرد کند. رونمایی از Battletoads را به یاد بیاورید. در شرایطی که منابع گوناگون، خبر از معرفی یک Battletoads جدید می‌دادند و من نیز در پی مشاهده یک تریلر جذاب بودم، تنها چند نوشته و یک عدد لوگو به چشم می‌خورد. آیا نمایش بدتر از این نیز می‌شد؟ آن هم در حالی که با یک اثر مورد انتظار روبه‌رو هستیم؟ این مهم در رابطه با Metroid Prime 4 نیز صادق است. طرفداران نینتندو پس از سال‌ها انتظار، شاهد رونمایی از یک Metroid Prime جدید بودند، اما نمایش بازی چه چیز را در بر می‌گرفت؟ بله درست حدس زدید، یک لوگو و نه چیزی بیشتر! همچنین باید گفت که عدم وجود تاریخ انتشار دقیق از مهم‌ترین ویژگی‌های این عناوین است، امری که قرارگیری پروسه ساخت آن اثر در مرحله ابتدایی را به اثبات می‌رساند.

بازی مگ | مقالات | 07/09/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.