نویسنده: حسین صدری جمعه، 05 بهمن 1397
ساعت 17:23

هر آنچه باید پیش از خرید Kingdom Hearts III بدانید مطلب ویژه

5 از 5

اگرچه مدت بسیار زیادی می‌گذرد اما بالاخره داریم به زمان انتشار بازی Kingdom Hearts 3 نزدیک می‌شویم. این سری بازی که تا کنون روند عرضه‌ی بسیار پیچیده‌ای داشته، در سومین نسخه‌اش از همیشه کامل‌تر و خاطره‌انگیزتر شده و قرار است با دنیاهای یه‌یاد ماندنی قدیمی، خاطره‌های جدیدی بسازد. این سری بازی همواره با همکاری و قرارداد با دیزنی توانسته دنیایش را با دنیاهای جذابی که انیمیشن‌های دیزنی برایمان به ارمغان آورده‌اند ترکیب کند و لذت وارد شدن به این سرزمین‌های اسرارآمیز را برای بازیکنان فراهم کند. موضوعی که نه تنها باعث می‌شود طرفداران نقش‌آفرینی‌های اکشن ژاپنی به سمت این بازی جذب شوند، بلکه طرفداران انیمیشن‌ها و کارتون‌های دیزنی هم دلشان برای چنین بازی‌ای می‌رود. از آنجا که چند روز بیشتر تا انتشار این بازی باقی نمانده، قصد داریم تا مهم‌ترین چیزهایی که لازم دارید پیش از خرید بازی Kingdom Hearts 3 بدانید را برایتان لیست کنیم. با ما همراه باشید.

2887720 kh3 01re

Kingdom Hearts 3 اصلا چی هست؟

سری کینگدام هارتز از سال 2002 و روی پلتفرم پلی‌استیشن آغاز شد و ادامه یافت و اکنون سومین قسمت از آن رسما آماده‌ی انتشار روی نسل هشتم شده. این سری بازی که توسط تتسویا نومورا کارگردانی می‌شود، المان‌های اکشن نقش‌آفرینی ژاپنی را به دنیاهایی فانتزی می‌برد و لحظات جذابی را خلق می‌کند. اگر بخواهیم ماهیت Kingdom Hearts را تعریف کنیم، باید بگوییم در ذهنتان فاینال فنتزی از اسکوئر اینکس را با کارتون‌های دیزنی ترکیب کنید. حاصل این ترکیب Kingdom Hearts نام دارد. این سری بازی المان‌هایی که معمولا در نقش‌آفرینی‌های ژاپنی دیده می‌شود را به دنیاهای انیمیشن‌هایی چون علاءالدین، مولان، شیرشاه، هرکول، داستان اسباب‌بازی، دزدان دریایی کارائیب، وینی پو و... می‌برد. داستان از آنجا قرار است که شخصیتی به نام سورا، به همراه متحدانش علیه یک نیروی شیطانی به پا می‌خیزند و به دنیاهای موازی مختلف سفر می‌کنند تا شخصیت‌های بیشتری را با خودشان متحد کنند.

این نسخه از سری کینگدام هارتز نیز به شما اجازه می‌دهد به دنیا‌های مختلفی سفر کنید و در آن‌ها به گشت و گذار بپردازید. دنیاهایی که انیمیشن‌هایشان در کودکی و بزرگ‌سالی برایمان خاطره‌ساز بوده‌اند اکنون در این بازی طراحی شده‌اند تا بروید و درونشان گردش کنید. بی‌شک هر کسی که با انیمیشن‌های دیزنی خاطره داشته لحظه شماری می‌کند تا دستش به چنین تجربه‌ای برسد! کینگدام هارتز 3 در واقع سومین نسخه از این مجموعه نیست و می‌توان آن را هشتمین نسخه شماره‌گذاری کرد! همانطور که گفتیم، این سری بازی قدیمی و با سابقه است.

3260850 toy story trailer screens 6

من یک تازه کارم. آیا می‌توانم با KH3 شروع کنم؟

اگرچه سری کینگدام هارتز به خاطر داستان طولانی، زیبا و شخصیت‌های پرتعدادش معروف است، اما سازندگان این نسخه را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که جایی برای تازه‌واردها هم داشته باشد و کسانی که نسخه‌های قبلی را بازی نکرده‌اند هم بتوانند از داستان بازی لذت ببرند. در این بازی فایل‌های متنی و داکیومنت‌های بسیار زیادی پیدا خواهید کرد که داستان شخصیت‌ها و اتفاقات گذشته را بازگو می‌کند و می‌توانید با مراجعه به آن‌ها از چیزهایی که پیشتر در سری رخ داده مطلع شوید. البته راه بهتر این است که همین حالا به سراغ بازی‌های پیش‌نیاز بروید و آن‌ها را هم تجربه کنید. کالکشن این مجموعه هم‌اکنون برای کنسول پلی‌استیشن 4 روی فروشگاه سونی قابل تهیه است.

3398379 kh3 ps4 12

جایگاه این نسخه در خط زمانی سری KH کجاست؟

کینگدام هارتز 3 از لحاظ داستانی، جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسخه‌ی این سری است و قرار است در طول آن اتفاقاتی رخ دهد که هیچ کس از آن‌ها باخبر نیست. این سری نسخه‌های فرعی و اصلی زیادی داشته که در هر یک از آن‌ها اتفاقات مهمی رخ داده است. به همین خاطر کسانی که می خواهند کل داستان سری را بدانند، حتی نباید روی نسخه‌های فرعی سری چشم‌پوشی کنند. در ادامه می‌توانید لیست و ترتیب خط زمانی داستان نسخه‌های مختلف سری را مشاهده کنید:

Kingdom Hearts: Union X [Cross]

Kingdom Hearts: Birth By Sleep

Kingdom Hearts 1.5 (Final Mix)

Kingdom Hearts: 358/2 Days

Kingdom Hearts: Chain of Memories

Kingdom Hearts 2.5 (Final Mix)

Kingdom Hearts Re:Coded

Kingdom Hearts: Dream Drop Distance

Kingdom Hearts III

3398375 kh3 ps4 04

در KH3 چه چیزهای جدیدی اضافه شده است؟

گیم‌پلی در نسخه‌ی جدید سری، تقریبا مشابه شماره‌ی دوم است. با این تفاوت که این بار وسعت بازی بسیار بسیار بیشتر است. علاوه بر محیط‌های بزرگ و پرتعدادی که می‌توانید ساعت‌ها آن‌ها را کند و کاو کنید، بازیکنان حالا می‌توانند پنج کارکتر را در تیم خود جای دهند و با آن‌ها به بازی بپردازند. علاوه بر این دو شخصیت مهمان هم می‌توانند تیم را همراهی کنند. همانند بازی Kingdom Heart 2 سورا این بار هم می‌توانند با فراخوانی متحدانش در نبردها از آن‌ها کمک بگیرد و به کمک آن‌ها کمبوها و حرکات ترکیبی اجرا کند. او از قدرت‌های ماورایی شخصیت‌های مختلف در طی ماجراهایش استفاده می‌کند تا بتواند نیروهای شیطانی پیش رو را شکست دهد. مکانیک احضار شخصیت‌ها نیز به این نسخه بازگشته است و می‌توانید شخصیت‌های مختلف از دنیاهای مختلف را احضار کرده و از قدرتشان استفاده کنید. مثل می‌توانید «رالف خراب‌کار» را از دنیای انیمیشنش احضار کنید تا دشمنانتان را برایتان خرد و خاکشیر کند.

علاوه بر حفظ ویژگی‌های مطلوب شماره‌های قبلی، کینگدام هارتز 3 برگه‌های جدیدتری را هم برای رو کردن دارد. در این نسخه مهارت‌ها و توانایی‌های جدیدی به شخصیت‌ها اضافه شده که باعث می‌شوند گیم‌پلی بازی به یک مرحله بالاتر ارتقا پیدا کند. مثلا این بار سورا می‌تواند با استفاده از توانایی‌ای که Attraction Flow نام دارد، یک وسیله‌ی نقلیه را احضار کندو وسیله‌های نقلیه‌ای که در نظر گرفته شده‌اند همه‌گی از میان دنیاهای انیمیشن‌های دیزنی انتخاب شده‌اند و هر یک قابلیت‌های مختلفی دارند. با استفاده از این وسیله‌ها، سورا می‌تواند صدمات بسیاری به دشمنانش وارد کند. دیگر ویژگی مهمی که به گیم‌پلی افزوده شده، توانایی‌های خاص و منحصر به فرد Keybladeها است. این بار هر یک از اسلحه‌های داخل بازی توانایی و نیروی منحصر به فرد خود را دارند و می‌توانید با هر یک حرکت مخصوص به آن را اجرا کنید. همه‌ی این موارد باعث می‌شود در حین مبارزات، دستتان بازتر باشد و انتخاب‌های بیشتری برای ساختن کمبوها داشته باشید.

3261988 018

کدام دنیاها قرار است در بازی وجود داشته باشند؟

اما بگذارید به سراغ شیرین‌ترین ویژگی بازی‌های کینگدام هارتز برویم و به دنیاهایی بپردازیم که قرار است در بازی به سراغشان برویم. نسخه‌ی سوم هم از قاعده‌ی همیشگی سری مستثنی نیست و قرار است بازیکنان را به دنیاهای مختلف و پرتعدادی از انیمیشن‌های دیزنی ببرد. تا کنون طبق نمایش‌هایی که از بازی دیده‌ایم، تعدادی از دنیاهایی که درون آن وجود دارند را می‌شناسیم. اما نکته‌ی مهم آن است که این همه‌ی ماجرا نیست و دنیاهای زیاد دیگری هم در بازی وجود خواهند داشت که هنوز درباره‌ی آن‌ها چیزی نمی‌دانیم تا حین رویارویی با آن‌ها در بازی سورپرایز شویم. در ادامه لیستی از دنیاهایی که تاکنون وجودشان در بازی تایید شده است را مشاهده می‌کنید:

  • پادشاهی کورونا (از انیمیشن Tangled یا همان راپونزل)
  • میدان بزرگ المپوس ( از انیمیشن Hercules)
  • شهر سن فرنسوکیو (از انیمیشن Big Hero 6)
  • شهر مانستراپولیس (از انیمیشن Monsters Inc.)
  • جعبه‌ی اسباب‌بازی‌ها (از انیمیشن Toy Story)
  • Arendalle (از انیمیشن Frozen)
  • کارائیب ( مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب)
  • هاندرد آشر وود (از انیمیشن Winnie the Pooh)
  • توایلایت تاون (از Kingdom Hearts)

3261982 012 1

بازی قرار است کی و روی کدام پلتفرم‌ها عرضه شود؟

بازی Kingdom Hearts III قرار است تا در بیست و نهم ژانویه‌ی سال جاری مصادف با نهم بهمن‌ماه سال 1397 راهی بازارهای جهانی شود. اگرچه سری بازی‌های Kingdom Hearts تقریبا همیشه پلی‌استیشن را به عنوان خانه‌ی اصلی خود برگزیده بودند و معمولا روی این پلتفرم و گهگاهی روی کنسول‌های دستی نینتندو دیده می‌شدند اما این اولین نسخه از بازی است که قرار است برای کنسول‌های مایکروسافت هم عرضه شود. این بازی 29 ژانویه در جهان عرضه خواهد شد اما همانند روال برخی بازی‌های ژاپنی، نسخه‌ی ژاپنی آن حدود یک هفته زودتر در بیست و پنجم ژانویه عرضه خواهد شد.

3260851 toy story trailer screens 7

آیا نسخه‌ی پی سی هم در کار است؟

تا به این لحظه از سوی ناشر بازی هیچ حرفی درباره‌ی نسخه‌ی پی سی بازی زده نشده. اما این غیرممکن هم نیست که بتوانیم در آینده‌ای دور یا حتی نزدیک، این بازی را روی پلتفرم پی سی هم مشاهده کنیم. ناشر بازی یعنی اسکوئر اینکس، اخیرا تمایل زیادی برای انتشار بازی‌هایش روی پلتفرم پی سی نشان داده. مثلا نسخه‌ی مختلف سری فاینال فنتزی در سال‌های اخیر برای پی سی پورت شده‌اند. آخرین نسخه از این سری یعنی Final Fantasy XV نیز حضور ویژه‌ای روی پلتفرم پی سی داشت. همچنین به دلیل اینکه این نسخه از سری تنها بازی مالتی پلتفرم سری Kingdom Hearts است، اصلا بعید نیست که در آینده خبر انتشار بازی روی پی سی را هم بشنویم.

3262003 009

من خیلی هایپم؛ چه‌کار کنم؟!

اگر نمی‌توانید تا انتشار بازی صبر کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مجموعه‌ی نسخه‌های قدیمی این سری بروید. اگر دلتان برای بازی‌های قبلی تنگ شده و یا عطش آن را دارید که هرچه بیشتر در این سری بازی فرو روید، ناشر بازی یعنی اسکوئر اینکس، مجموعه‌ای را تحت نام 1.5 + 2.5 Remix edition راهی پلتفرم پلی‌استیشن کرده تا گیمرهای قدیمی بتوانند خاطراتشان را با این مجموعه زنده کنند. این مجموعه در اصل برای پلی‌استیشن 3 عرضه شده بود اما نسخه‌ی PS4 آن با جلوه‌های بصری بهبود یافته عرضه شده است تا چشم‌های بد عادت مخاطبان نسل هشتم از دیدن تکسچرهای کم‌کیفیت و افکت‌های قدیمی این بازی‌ها آزرده نشود.

این بسته شامل دو نسخه‌ی اصلی مجموعه یعنی Kingdom Hearts I و Kingdom Hearts II می‌شود. همچنین نسخه های فرعی بازی نیز به صورت ریمستر شده داخل این بسته قرار گرفته‌اند. این بسته محتوای اضافه‌تری هم دارد که به نوعی پیش‌زمینه‌ای برای KH3 محسوب می‌شود. این بخش کوتاه که از قضی روی انجین KH3 هم اجرا می‌شود پیش‌زمینه‌ای کلی به شما می‌دهد که قرار است در بازی جدید چه اتفاقاتی رخ دهد. متاسفانه این بسته اکنون فقط روی پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. به همین خاطر صاحبان ایکس باکس وان فعلا یا باید سماق بمکند و یا اینکه از یک جایی برای خودشان پلی‌استیشن جور کنند!

3398376 kh3 ps4 05

آیا نسخه‌ی ویژه‌ای برای بازی عرضه خواهد شد؟

اسکوئر اینکس یک نسخه‌ی Deluxe را برای بازی در نظر گرفته که روی هر دو پلتفمر مقصد با قیمت 230 دلار به فروش خواهد رسید. این بسته قرار است اکشن فیگورهایی را از شخصیت‌های سورا، دونالد و گوفی داشته باشد که ظاهرشان مطابق با مرحله‌ی جعبه‌ی اسباب‌بازی درون بازی اصلی است. در این بسته همچنین یک استیل‌بوک و یک آرت‌بوک از بازی قرار دارد. جدا از نسخه‌ی Deluxe، قرار است یک باندل ویژه از پلی‌استیشن 4 نیز برای بازی Kingdom Hearts 3 تولید شود که اگر آنقدر بازی بازی هیجان‌زده‌اید که حاضرید با این وضع اقتصادی چنین هزینه‌ای برای این بازی انجام دهید، می‌توانید همین حالا از طریق فروشگاه اسکوئر اینکس برای پیش‌خرید کردن این باندل اقدام کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.