نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 20 اسفند 1397
ساعت 19:22

17 ترفند پایه در بازی Metro Exodus مطلب ویژه

برای زنده ماندن در ویرانه‌های روسیه چه باید کرد؟

4 از 5

سری بازی‌های Metro که توسط استودیو 4A Games در فضایی پسا آخرالزمانی و با سبک تیراندازی ساخته می‌شود، یک بار دیگر به همراه اتمسفرسنگین خود به دنیای بازی‌های ویدیویی بازگشته است. می‌توان گفت Metro Exodus جاه طلبانه‌ترین عنوانی است که استودیو اوکراینی تا به امروز ساخته است. بقایای پسا آخرالزمانی روسیه محیطی خشن و بی‌رحم را به نمایش می‌گذارد. Metro Exodus همانند نسخه‌ی پیشین سری مترو، عنوانی است که گاهی موجب عذاب گیمر می‌شود، البته عذابی لذت‌بخش! علاوه بر آن، جدیدترین بازی مترو جهانی بازتر از نسخه‌های قبلی را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد، هرچند، Exodus دارای ویژگی‌های جدیدی است که برای اولین بار در سری مترو شاهدشان خواهیم بود. در این مقاله 17 نکته ابتدایی در عین حال اساسی که در هنگام بازی کردن Metro Exodus باید به آنها توجه کنید را مشاهده خواهید کرد. به کار گیری و توجه به این ترفندها باعث می‌شود هرچه سریعتر به جهان بازی و ناملایمات موجود در آن عادت کنید. همچنین اگر از کارکشته‌های سری Metro هستید با مطالعه‌ی این مقاله قادر خواهید بود ویژگی‌های جدیدی که 4A Games در بازی مترو اکسدس گنجانده است را کمی بهتر درک کنید و با آنها آشنا شوید.

1- از انجام مأموریت‌های فرعی غافل نشوید.

metro exodus tips 01

غافل نشدن از انجام مأموریت‌های فرعی توصیه‌ای است که احتمالاً می‌توان آن را راجع به هر عنوانی که دارای مأموریت فرعب است یا محیطش به صورت باز طراحی شده به کار گرفت، امّا در بازی Metro Exodus اوضاع کاملاً متفاوت است و شما خودتان باید به دنبال مأموریت‌های فرعی بروید. دلیل این امر پیش از هر چیز آن است که بر خلاف بسیاری از بازی‌های دیگر، بازی Metro برای هدایت شما به سمت مأموریت‌های فرعی از نشانگرهای خاص در HUD بازی، علامت تعجب بر روی قطب‌نما یا به طور هرگونه علامت مخصوصِ مأموریت فرعی استفاده نمی‌کند؛ بازی مستقیماً به شما نمی‌گوید که در چه زمانی سراغ کدام مأموریت فرعی بروید. در Metro Exodus ممکن است یکی از شخصیت‌ها راجع به مکانی جالب به شما خبر بدهد سپس آن مکان در نقشه‌ای که آرتیوم همیشه با خود همراه دارد علامت‌گذاری خواهد شد، همین! پس شما باید به گفتگوهایی که میان آرتیوم و دیگر شخصیت‌های بازی صورت می‌گیرد توجه زیادی داشته باشید. دومین دلیل برای توجه به مأموریت‌های فرعی، آیتم‌هایی است که با انجام آنها به دست خواهید آورد و شک ندشته باشید به ازای زمانی که برای انجام یک مأموریت فرعی سپری می‌کنید پاداشی مناسب دریافت خواهید کرد. اغلب با انجام دادن این فعالیت‌های جانبی تعداد قابل توجهی قطعه‌ی سلاح و مقدار کافب منابع نصیبتان می‌شود. حتی ممکن است در حین انجام این دسته از مأموریت‌ها آیتم‌هایی بسیار ارزشمند پیدا می‌کنید که زندگی در روسیه پسا آخرالزمانی را برایتان راحت‌تر می‌کند، همانند دوربین دید در شب. همچنین اگر با استفاده از دوربین به سازه‌ها یا مناظر خاص بازی نگاه کنید و با بزرگنمایی کردن لحظاتی به آن خیره بمانید ممکن است علامت‌هایی بر روی نقشه ظاهر شود.

2- از قابلیت گسترده‌ی شخصی‌سازی سلاح‌ها در بازی به صورت کامل استفاده کنید.

metro exodus tips 02

در بخش بالا از اجزاء سلاح‌ها صحبت کردیم، شخصی‌سازی سلاح‌ها جزو ویژگی‌های جدید بازی Metro Exodus محسوب نمی‌شود. آنچه در ارتباط با این بخش جدید محسوب می‌شود، میزان گسترده شدنش در نسخه‌ی جدید مترو است. افرادی که در سری مترو تازه‌وارد محسوب می‌شوند باید بدانند شخصی‌سازی سلاح‌ها را می‌توان در هر نقطه از بازی و به سرعت انجام داد، هر کجا و هر زمان که خودتان بخواهید. با این وجود، چیزی که شدیداً توجه گیمر را به خود جلب می‌کند، گستردگی و تأثیرگذار بودن انتخاب‌هایی است که در شخصی‌سازی یک تفنگ صورت می‌گیرد. با استفاده از ابزار و قطعات مناسب، شما قادر خواهید بود ماهیت اصلی و شکل ظاهری یک سلاح را به طور کامل تغییر دهید. برای مثال، در بازی Metro Exodus تبدیل کردن یک تپانچه‌ی معمولی به یک تفنگ تک‌تیرانداز مرگبار کاملاً امکان‌پذیر است. پس بهتر است در منوی شخصی‌سازی اسلحه همه چیز را امتحان کنید، تفنگی که با سبک بازی شما همخوانی دارد را پیدا کنید (بسازید)، و متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید در تفنگ خود تغییراتی ایجاد نمایید.

3- در محیط‌های باز، هر زمان که ممکن است از هیولاها دوری کنید.

metro exodus tips 03

در بازی Metro Exodus، دقیقاً مانند بازی‌های قبلی سری، حفظ و ذخیره کردن مهمات، فشنگ‌ها و منابع اهمیت بسیار بالایی دارد. با وجود محیط‌های وسیع و باز در Exodus و توجه به اینکه هر زمان ممکن است در این محیط‌های هیولاها و دشمنانی مرگبار در مقابلتان ظاهر شوند، عمل به این ترفند از آنچه به نظر می‌رسد سخت‌تر خواهد بود. پس لازم است به دقت گام بردارید و اگر در دوردست‌های گروهی از هیولاها را مشاهده کردید، اگر امکان دارد آنها را دور بزنید و از درگیری با این موجودات مرگبار اجتناب ورزید. حتی اگر مهمات و فشنگ زیادی دارید و بابت تمام شدن منابع نگرانی ندارید، باز هم راه افتادن در جهان بازی و کشتار موجودات آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا با کشتن هیولاهای بازی هیچ نوع لوت یا آیتمی به دست نخواهید آورد. با توجه به این امر سراغ ترفند بعدی می‌رویم.

4- تمام اجسادی که در جهان بازی می‌بینید را لوت کنید.

metro exodus tips 04

ممکن است کشتن هیولاها و موجودات جهش یافته در Metro Exodus هیچ لوت و آیتمی به همراه نداشته باشد امّا بدون شک دشمنان انسانی که در مسیر خود با آنها مواجه می‌شوید گزینه‌های بسیار مناسبی برای کشتن به نظر می‌رسند، زیرا بسته به آنکه این دشمنان به کدام دسته از جناح‌های بازی تعلق دارند یا شما در کدام محیط قرار گرفته‌اید، لوت بسیار مناسبی نصیبتان خواهند کرد. پس نتیجه می‌گیریم کشتن دشمنان انسانی در Metro Exodus عملی است که پاداش خوبی به همراه دارد چون لوت کردن انسان‌ها مرده همیشه قطعات، آیتم‌ها و گلوله‌های زیادی به همراه دارد. لازم نیست یک بار دیگر به این نکته اشاره کنیم که داشتن تجهیزات مناسب و ذخایرکافی در Metro Exodus تا چه اندازه اهمیت دارد.

5- تفنگ‌هایی که روی زمین افتاده‌اند را از هم باز کنید.

metro exodus tips 05

انسان‌های دشمنی که مرده باشند علاوه بر منابع و گلوله، سلاح نیز دراپ می‌کنند (آن دسته از دشمنان که تفنگ در دست دارند). امّا بر خلاف دیگر بازی‌های سبک تیراندازی، علاقلانه این است که شما تفنگی که از قبل همراه خود داشتید را با تفنگ‌هایی که ا این طریق پیدا می‌کنید عوض کنید. اگر سلاحی جدید پیدا کردید یا در موقعیتی قرار گرفتید که تفنگ‌های فعلی‌تان به کار نمی‌آیند یا این که می‌خواهید در روش پیشروی خود تغییری ایجاد کنید برداشتن دیگر سلاح‌های منطقی است امّا بهتر است به این کار عادت نکنید. بهترین استفاده‌ای که می‌توان از سلاح‌های جدید کرد باز کردن آنها از یکدیگر یا به قول خود بازی «Dismantle» کردنشان است. با انجام این کار شما ابزار و لوازم جانبی فراوانی به تجهیزات خود اضافه خواهید کرد که از آنها می‌توان برای شخصی‌سازی سلاح‌ها استفاده کرد، بدون شک دیسمنتل کردن سلاح‌ها به نفعتان خواهد بود. بگذارید این نکته را به روش دیگری تشریح کنیم، به عنوان یک قانونن همواره به یاد داشته باشید در Metro Exodus تفنگ‌هایی را که در جهان بازی پیدا می‌کنید، در صورتی که خودتان به آنها نیاز ندارید، حتماً دیسمنتل کنید.

6- هر زمان که ممکن است به صورت مخفیانه پیشروی کنید.

metro exodus tips 06

ترفند ششم با برخی از نکات قبلی مرتبط است. بدیهی است که قطعاً بسیاری از بازیکنان خود مایل به مخفی‌کاری هستند و در بازی خود پیشروی به این روش را برمی‌گزینند امّا لازم است باز هم اهمیت این ترفند را خاطرنشان شویم. در بازی Metro Exodus، فشنگ‌ها و مهمات در کنار آیتم‌های مربوط به سلامتی (که خودتان باید آنها را بسازید) چندان فراوان نیستند. با توجه به آنچه گفته شد، شما باید تا جای ممکن از درگیری مسلحانه با دشمنان خودداری کنید. هرچند، قطعاً در بعضی از موقعیت‌های بازی درگیری مسلحانه تنها راه ممکن است؛ مثلاً ممکن است وقوع یک درگیری مسلحانه بخشی از داستان بازی باشد یا اینکه انسان‌های دشمن شما را شناسایی کرده باشند و یا در میان گلّه‌ای جهش یافته‌ها گرفتار شده باشید! به پا کردن یک درگیری مسلحانه تنها زمانی که هیچ انتخاب دیگری ندارید اشکالی ندارد امّا شما باید سعی کنید در پیشروی‌های خود، هر زمان و هرجا که امکان دارد از مخفی‌کاری استفاده کنید.

7- به گشت و گذار در جهان بازی بپردازید.

metro exodus tips 07

تمرکز و زمانی که باید در Exodus برای جستجو و گشت و گذار در محیط گذاشت در سری بازی‌های مترو بی‌سابقه بوده است. به دلایل واضحی، گشت و گذار یکی از ارکان بازی جدید 4A Games است. گشت و گذار در محیط‌های که شما در آن حضور پیدا می‌کنید، چه مناطق وسیع و جهان باز باشند چه محیط‌های تنگ و تاریکِ خطی و همیشگی سری مترو، همیشه توصیه می‌شود. مواد اولیه‌ای که برای ساخت و ساز به آنها نیاز دارید، مهمات، قطعات اسلحه و موارد دیگر را می‌توان از طریق جستجو در مکان‌های مختلفی بازی پیدا کرد. پس بهتر است کمی خطر کنید و به محیط‌های ناشناخته‌ی بازی سر بزنید.

8- همواره یک چشمتان به قطب‌نمای آرتیوم باشد.

metro exodus tips 08

به لطف این مسئله که Metro Exodus تقریباً فاقد یک HUD کامل در صفحه نمایش بازی است، شما قادر نخواهید بود از کمک‌های که در بازی‌های جهان باز رایج است کمک بگیرید. به عنوان مثال، یک مسیریاب که همواره بر روی صفحه قابل مشاهده باشد یا علائم هشدار دهنده‌ای که در میدان دیدتان قرار بگیرند و به شما اطلاع بدهند که از کدام مسیر باید پیشروی کنید یا با کدام شیء تعامل کنید، به هیچ عنوان در یک بازی مترو خبری از این مکانیک‌های کمکی نیست. به جای اینها، تنها چیزی که همواره باید بر روی آن تمرکز کنید، قطب‌نمایی است که آرتیوم همیشه آن را بر روی مچ دست چپ خود می‌بندد. سوزن این قطب‌نما همواره در جهتی خواهد بود که هدف اصلی شما در آن مکان قرار دارد. به یاد داشته باشید نگاه کردن به نقشه‌ای که همیشه همراه با آرتیوم است همواره به کارتان نخواهد آمد. حتی، از آنجایی که در زمان نگاه کردن به نقشه بازی متوقف نمی‌شود، بررسی آن وقتی که در دسترس دشمن قرار دارید به هیچ وجه کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. پس اگر تاکنون به قطب‌نما دقت نمی‌کردید از این به بعد همواره آن را با گوشه چشم خود بپایید. قطب‌نما را زمانی می‌توانید بسازید که کریست (Krest) را ملاقات کرده باشید (کمی پس از ورود به ولگا).

9- تمام یادداشت‌ها را بخوانید.

metro exodus tips 09

یک عامل دیگر که شما را به گشت و گذار در بازی تشویق می‌کند، پیدا کردن یادداشت‌ها و نوارهایی است که در سرتاسر محیط بازی پراکنده شده‌اند. در عین حال که پیدا کردن، خواندن و گوش دادن به این اسناد در پیشروی شما هیچ تأثیری نخواهد گذاشت یا آیتم و منابع خاصی نصیبتان نمی‌کند، یادداشت‌ها و نوارها به تکمیل داستان بازی کمک قابل توجهی خواهند کرد. با پیدا کردن آنها شما می‌توانید اطلاعات فراوانی از داستان، سازه‌ها و ساختمان‌ها و اتمسفر بازی به دست بیاورید. بخش بزرگی از زمانی که در جهان Exodus سپری می‌کنید در محیط‌های عجیب و غریب و مرگبار جریان دارند. مطلع شدن از تاریخ گذشته‌ی این مکان‌ها و سرنوشتشان و اتفاقاتی که موجب شد تا به وضع فعلی درآیند از ناب‌ترین تجربه‌هایی هستند که در یک بازی Metro به گیمر دست می‌دهد.

10- بخشی از زمان خود را با همقطارانتان سپری کنید.

metro exodus tips 10

ماهیت این ترفند با نکات قبلی شباهت دارد. قطار بازی یا Aurora محیطی است که در حین پیشروی در بازی بیشتر با آن آشنا خواهید شد زیرا آرورا خانه‌ی متحرک شما و یارانتان در Metro Exodus است. در قطار شما می‌می‌توانید شخصیت‌هایی را مشاهده کنید که در هجرت آرتیوم از مناطق مرگبار روسیه برای پیدا کردن یک زندگی جدید او را یاری می‌کنند. تعامل با این شخصیت‌ها به همان دلیلی اهمیت دارد که در ترفند قبل گفتیم مطالعه‌ی یادداشت‌ها و گوش دادن به نوارها و مکالکات موجود در آنها مهم است. آغاز یک گپ ساده در قطار با همراهانتان جزئیات جذاب و بی‌بدیلی راجع به خودشان، افراد مهم زندگیشان، سرگذشتشان، انگیزه‌ای که از این سفر دارند و موارد دیگر را افشا می‌کند. دو نکته‌ی فوق در ارتباط با داستان بازی هستند، از آنجا که رسالت یک مقاله‌ی راهنمای بازی لذت‌بخش‌تر کردن بازی برای یک گیمر است و از طرفی دیگر در بازی‌های مترو روایت بهترین ویژگی است پس بهتر خواهد بود که به ترفندهای مربوط به داستان نیز عمل کنید.

11- چرخه‌ی روز و شب مزایایی دارد، از آن به نفع استفاده کنید.

metro exodus tips 11

برنامه‌ریزی و تدارک یک نقشه‌ی مناسب برای مأموریت‌هایتان در ساعت مشخصی از یک روز، قطعاً نتیجه‌ خود را در گیم‌پلی نشان خواهد داد. در طول روشنایی روز، راهزن‌ها (در بازی با لفظ Bandit خطاب می‌شوند) و انسان‌های دشمن فعالیت بیشتری دارند و قادرند شما را به راحتی شناسایی کنند. پس از پا در آوردن این دسته از دشمنان در تاریکی شب و زمانی که جهش یافته‌ها، هیولاها و حتی مخاطرات محیطی بیشتر دیده می‌شوند راحت‌تر خواهد بود. بنابراین، تصمیم‌گیری راجع به این که یک مأموریت خاص را در کدام بخش از روز انجام دهید بسیار مهم است. در اتخاذ این تصمیم شما باید به موارد مختلفی توجه کنید مثل: دوست دارید تا چه میزان از دید دشمن پنهان باشید، چقدر مهمات و منابع برای تمام کردن یک مأموریت در اختیار دارید و تا چه میزان از آن را می‌خواهید یا می‌توانید مصرف کنید، یا اینکه در این مأموریت با کدام نوع از دشمنان سر و کار خواهید داشت. در هر منطقه و فصل از بازی، در محیط مکان‌های متعددی خواهید یافت که قادرید در آن بخوابید و قبل از خوابیدن می‌توانید تصمیم بگیرید که در کدام ساعت از روز (تاریکی یا روشنایی) بیدار شوید. شما می‌توانید از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. برای مثال، شما قصد تصرف و پاکسازی قرارگاهی از راهزنان را دارید. همانطور که گفتیم انسان‌ها در تاریکی آسیب‌پذیری بیشتری دارند، پس یعنی این مأموریت را باید در شب انجام دهید. اما در مسیری که از آرورا تا قرارگاه راهزنان در پیش دارید لانه‌ی دسته‌ای جهش یافته‌ها نیز وجود دارد. شما می‌توانید در روشنایی روز و زمانی که جهش‌ یافته‌ها فعالیت کمتری دارند از این مسیر عبور کنید، در پایگاهی که نزدیک به قرارگاه راهزنان وجود دارد بخوابید و ساعت را برای بیدار شدن در شب تنظیم نمایید سپس با خیال راحت مأموریت را انجام دهید.

12- سلاح‌هایتان را به طور منظم تمیز کنید.

metro exodus image 02

تلاش برای زندگی و بقا در دنیای وحشی Mertro Exodus بدون شک، به مبارزه نیز وابستگی بسیاری دارد. همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، ایجاد یک درگیری مسلحانه بدون آنکهه نیاز به این کار باشد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است اوضاع مطابق میلتان پیش نرود و مجبور شوید عواقب آن را بر عهده بگیرید. برای مثال ممکن است در حین تیراندازی تفنگتان دچار مشکل شود و گیر کند (این اتفاق بارها برای هر بازیکنی در Metro Exodus رخ خواهد داد) اگر به خوبی از آن مراقبت نکرده باشید. زمانی که در طی یک درگیری سلاحتان گیر می‌کند تبدیل به یک هدف کاملاً آسیب‌پذیر برای دشمنان می‌شوید. پس هر وقت که یک میزکار (Workbench) پیدا کردید تمام سلاح‌هایتان را تمیز کنید. لازم به ذکر است برای تمیز کردن سلاح‌ها به منابع شیمیایی نیاز خواهید داشت. این مواد یک کاربرد حیاتی دیگر نیز دارند و آن ساخت آیتم‌های سلامتی است. پس در طول بازی دائماً باید تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید سلاحتان را تمیز کنید و یا اینکه آیا اصلاً قصد تمیز کردنش را دارید یا خیر. پس این ترفند نیز خود دلیلی است برای قهرمان‌بازی درنیاوردن! و پیشروی مخفی‌کارانه.

13- پیش از آنکه در مخمصه گیر بیفتید تجهیزاتتان را شارژ کنید.

metro exodus tips 13

تجهیزاتی مثل چراغ قوه و دوربین دید در شب با استفاده از باتری کار می‌کنند، و این بدان معناست که پس از زمانی باتری‌شان خالی شده و از کار می‌افتند. اکنون اجازه دهید این را به شما بگویم، هیچ چیز دلهره‌آورتر از این نیست که در اعماق زمین و درون یک تونل سرد و مرطوب و وحشتناک قرار گرفته باشید و بدانید که موجوداتی مرگبار در هر گوشه کمین کرده‌اند و نگهان دوربین دید در شب شما یا چراغ قوه‌تان از کار بیفتد و در تاریکی مطلق فرو بروید. در برخی مواقع، با دشمنانی روبرو خواهید شد که نمی‌توانند روشنایی نور را تحمل کنند و تنها در تاریکی به شما حمله خواهند کرد، با این اوصاف تاریکی نیز یکی از دشمنان شما در بازی Metro Exodus خواهد بود. پس بهتر است برای شارژ کردن آن دسته از تجهیزاتتان تا آخر و زمانی که اوضاع وخیم می‌شود صیر نکنید. دائما با استفاده از مولد دستی که همراه دارید آنها را شارژ کنید. حتی بهتر است اجازخ ندهید باتری از نصف کمتر شود، اگر دیدید نور چراغ قوه ضعیف شده و چشمک می‌زند یا دوربین دید در شب تاریک شده است، شارژر را بیرون بیاورید و تجهیزاتتان را شارژ کنید.

14- تفنگ تیخار می‌تواند سلاح فوق‌العاده‌ای باشد به شرطی که از آن به درستی نگهداری کنید.

metro exodus tips 14

تیخار (Tikhar)، تفنگی که بر اساس یک سیستم بادی با فشار بالا کار می‌کند، سلاحی است که احتمالاً در مواقع بسیاری از بازی به دردتان خواهد خورد. تیخار نه تنها قدرت بالایی دارد بلکه می‌توان برای شلیک با آن از انواع مختلف گلوله‌های مرگبار استفاده کرد (همانند تیرهای آتش‌زا). این سلاح در زمان شلیک صدایی تولید نمی‌کند و همین امر موجب می‌شود در هنگام پیشروی به صورت مخفی‌کارانه گزینه‌ی مناسبی باشد. اگرچه، تیخار سلاحی است که برای نگهداری آن توجه بالایی باید به خرج داد. از آنجایی که تیخار از یک مکانیسم بادی با فشار بالا برای شلیک گلوله‌ها استفاده می‌کند، شما باید همیشه فشار هوا در این تفنگ را بالا نگه دارید. برای تنظیم فشار هوا، در زمان‌هایی که فشار آن افت می‌کند (توسط یک درجه در انتهای سلاح نشان داده می‌شود) باید از پمپ دستی که در تیخار تعبیه شده استفاده کنید. اگر فشار هوای مخزن پایین باشد، تیخار نمی‌تواند آسیب بالایی به دشمن برساند و زمانی که فشار هوا صفر باشد تفنگ اصلاً قادر به شلیک گلوله نیست. پس در زمان‌هایی از بازی که خبری از اکشن و درگیری نیست تیخار را بیرون بیاورید و با چند بار تلمبه زدن فشار هوا را بالا ببرید. با پیشروی در بازی ادوات و تجهیزاتی جانبی پیدا خواهید کرد که موجب آسانتر شدن کار با تیخار می‌شوند. پس در زمان شخصی‌سازی سلاح‌ها همیشه آیتم‌های موجود برای تیخار را بررسی نمایید.

15- تنظیمات دسته را تغییر دهید.

metro exodus tips 15

باز هم به ترفند دیگری می‌رسیم که به طور مستقیم شامل سیستم یا مکانیک خاصی از روند بازی نمی‌شود، امّا در Metro Exodus حرکات و جابجایی‌ها سنگین‌تر و آهسته‌تر از آنچه در بیشتر عناوین تیراندازی مدرن شاهدش هستیم طراحی شده است. البته هواداران و بازیکنان قدیمی سری مترو به این ویژگی بازی عادت دارند امّا اگر Exodus اولین تجربه شما از تونل‌های پرپیچ و خم مترو است، بهتر است در منوی بازی تنظیمات دسته یا ماوس و کیبورد خود را تغییر دهید تا بتوانید به راحتی در دنیای بازی جا بیفتید.

16- به پای دشمنانی که زره سنگین پوشیده‌اند شلیک کنید.

metro exodus tips 16

در اولین رویارویی با راهزنانی یک زره کامل بر تن کرده‌اند، ممکن است دستپاچه شوید و تمام فشنگ‌هایتان را روی او خالی کنید که در نهایت متوجه خواهید شد این تلاش شما تأثیری بر روی او ندارد. امّا اگر با استفاده از یک شاتگان از پشت سر به آنها نزدیک شوید و به سمت زانویشان شلیک کنید آسیب بسیار زیادی به آنها وارد خواهید کرد. این دسته از دشمنان را نمی‌توان به صورت مخفیانه از بین برد، پس روش گفته شده ممکن است در بسیاری از مواقع به دردتان بخورد.

17- شلیک کردن در حالت نشسته دقت بیشتری دارد.

metro exodus tips 17

ممکن است در ساعات ابتدایی بازی، زمانی که یک دشمن ساکن را می‌بینید با خیال راحت برای لحظاتی سرش را هدف بگیرید و به هوای کشتن او شلیک کنید، امّا با خطا رفتن تیرتان متعجب شوید و این را به حساب ضعف 4A Games بگذارید. تجربه نشان داده است اگر در حالت نشسته شلیک کنید، دقت بالاتری خواهید داشت. با توجه به کمبود مهمات در بازی و همچنین قرار داشتن شما در موضع ضعیف‌تر نسبت به هر دشمنی (در درجات سختی بالا) قطعاً دوست ندارید با یک شلیک اشتباه موقعیت خود را به خطر بیندازید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.