نویسنده: حسین صدری یکشنبه، 23 ارديبهشت 1397
ساعت 19:28

مخفیگاه و راهنما شکست دادن Valkyrie (والکایری) ها در بازی God of War مطلب ویژه

4.57 از 5

دیگر لازم نیست از موفقیت‌ها و افتخاراتی که آخرین نسخه از مجموعه‌ی God of War موفق به کسب‌شان شد صحبت کنیم. همه خوب می‌دانیم که بازی از هر لحاظ فوق‌العاده عمل کرد و چه از نظر نقدها و چه از نظر گیمرها به یکی از موفق‌ترین بازی‌های نسل هشتم تبدیل شد. God of War خوبی‌های زیادی دارد. بازی توفیقات زیادی در روایت داستان کسب کرده و عمق خوبی به گیم‌پلی بخشیده. تیم سانتا مونیکا آنقدر برای بازی زحمت کشیده‌اند که باید خدمتشان رسیده و عرض کنیم: «عزیزان! دیگر تا این اندازه هم راضی به زحمت‌تان نبودیم! اگر داستان پر فراز و نشیب بازی را نیز کاملا کنار بگذاریم، یک گیم‌پلی کامل و راضی‌کننده داریم که تا انتهای بازی از نفس نمی‌افتد و باز هم چیزهای زیادی برای عرضه کردن دارد. اما اگر این اندازه هم راضی‌تان نمی‌کند باید بدانید که چالش‌های دیگری هم درون بازی موجوداند که بحث‌شان به کلی از خط داستانی بازی جدا است. در دنیای نورس، موجوداتی به نام والکایری (Valkyrie) (لازم است ذکر کنیم که بله! ما هم به وضوح می‌دانیم ولکری یا نهایتا والکری تلفظ نهایی این کلمه است. اما چه کنیم از دست سئو؟!) وجود دارند که بازی God of War نیز نسخه‌ای از آن‌ها را درون خود جای داده است. هر یک از این موجودات یک باس‌فایت اختیاری دارد که حساب‌شان هم کامل از داستان بازی جداست و می‌توانید کاملا نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشید. آن‌ها فقط برای کسانی طراحی شده‌اند که تن‌شان می‌خارد و به دنبال چالش‌های جدید هستند. والکایری‌‌ها باس‌های دشواری هستند اما در صورتی که با لول مناسب و زره و تجهیزات خوب به سراغشان بروید، می‌توانید به سادگی بر آن‌ها غلبه کنید. در این مطلب قصد داریم راهنمایی‌تان کنیم تا بتوانید آن‌ها را پیدا کنید و بر آن‌ها پیروز شوید. ما را همراهی کنید.

dkvbemnBmD6baREMuxiAv8

مقدمات

در این بازی 9 عدد والکایری موجود است. هشت والکایری معمولی، و یک عدد ملکه که جمعا عدد باس‌فایت‌های وحشتناک بازی را به 9 می‌رساند. ملکه در واقع آخرین و سخت‌ترین والکایری به شمار می‌رود. همانطور که گفتیم، کشتن این والکایری‌ها کاملا اختیاری است و می‌توانید از همان ابتدا به سادگی از کنارشان عبور کنید. اما اگر آن‌ها را شکست دهید، اتفاقات خوبی برایتان می‌افتد. با کشتن والکایری‌ها، آیتم‌های بسیار کمیاب و گران‌قیمتی خواهید یافت و همچنین یک زره قدرتمند به دست خواهید آورد که البته نمی‌توان گفت بهترین زره بازی است ولی همچنان خوب است و در مواقع خاص به درد می‌خورد. هر یک از این موجودات، در نقطه‌ای خاص از جهان بازی آرمیده‌اند و منتظر شما هستند تا سر برسید و آرامش‌شان را بر هم بزنید. مبارزه با هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خودش را دارد و حملات مخصوص به هر یک متفاوت است. این ویژگی تنوع مبارزات را افزایش خواهد داد.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که: «مگر والکایری‌ها قرار نیست موجودات جنگ‌جو و شریفی باشند که برای خوبی و درست‌کاری می‌جنگند؟ پس چرا ما باید آن‌ها را بکشیم؟» پاسخ این است که این والکایری‌ها در واقع در هیبتی فیزیکی زندانی شده‌اند و به دنبال آن روحیه‌ای شرگونه پیدا کرده‌اند! شما با پیدا کردن و کشتن آن‌ها در واقع بهشان لطف می‌کنید و آن‌ها را از این دنیای فانی و فیزیکی رها می‌کنید و به سوی والهالا می‌فرستید. آن ها حتی در انتها ازتان تشکر هم می‌کنند! پس اگر دیدید کریتوس بال‌های والکایری‌های بخت‌برگشته را در حالی که از درد جیغ می‌زنند، بی‌رحمانه از تن‌شان جدا می‌کند و به آن سوی می‌اندازد، چندان ناراحت نشوید! او لحظاتی بعد شکرگزار این کارتان خواهد بود! برخی از این والکایری‌ها در دخمه‌های مخفی اودین پیدا می‌شوند. تعدادی هم در سرزمین‌های دیگر ساکن‌اند. از پای در آوردن هشت والکایری، آخرین و سخت‌ترین باس‌فایت بازی را برایتان باز می‌کند که در واقع سخت‌ترین و طولانی‌ترین و حماسی‌ترین باس‌فایتی است که در کل بازی پیدا خواهید کرد. محل حضور این والکایری‌ها، پس از این که خط داستانی بازی را به اتمام رساندید، روی نقشه‌ی بازی نمایان می‌شود؛ از این رو بهتر است ابتدا خط داستانی را تمام کنید و سپس به والکایری‌ها بپردازید.

maxresdefault 1

توصیه‌های کلی

درست است که هر یک از این موجودات، سبک مبارزه‌ی خاص خودش را دارد. اما می‌توان سبک مبارزه‌ی آن‌ها را بسیار شبیه یه یکدیگر دانست. به همین خاطر تعداد زیادی تاکتیک کلی وجود دارد که می‌توانید با رعایت کردنشان در مبارزات پیشرفت قابل توجهی داشته باشید.

  • قدرتمند وارد شوید؛ زهره‌چش بگیرید!
    والکایری‌ها مثل باس‌های دارک سولز نیستند که در همان ثانیه‌های اول به سمتتان یورش ببرند. آن‌ها آرام سر جایشان ایستاده‌اند تا خود شما مبارزه را شروع کنید. به همین خاطر است که می‌توانید قدرت‌تان را در همان ثانیه‌ی اول نشان دهید و یکی از آن ضربه‌های آبداری که در چنته دارید را رو کنید. اینکه بتوانید از همان ابتدا والکایری را در یک گوشه خفت کنید و او را به باد رونیک اتک‌های پیاپی‌تان بگیرید، می‌تواند سرنوشت نبردتان را در همان ثانیه‌های نخست رقم بزند.
  • بردباری پیشه کنید!
    شاید بتوانید دو سه والکایری اول را با کله‌خر بازی و شوخی و خنده از پای در آورید ولی وقتی به والکایری‌های سخت‌تر می‌رسید دیگر بیگدار به آب زدن کار ساز نخواهد بود. صبر و تمرکز از مهم‌ترین چیزهایی هستندکه به آن‌ها نیاز دارید. بیخود نیست خود کریتوس هم بارها در طول بازی به پسرش گوشزد می‌کند که: «Focus boy!» با صبر کردن می‌توانید الگوی حرکتی درست حریف‌تان را شناسایی کنید و راه درست و دقیق دفع کردن آن‌ها را بیابید.
  • «بوی» را فراموش نکنید!
    تیرهای آترئوس می‌توانند در نبرد با والکایری‌ها سرنوشت ساز باشند. علاوه بر صدمه زدن، او می‌تواند والکایری‌ها را از اجرای بسیاری از حرکات مرگبارشان بازدارد و این کمک شایانی به شما خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آترئوس که در ادامه نیز مفصل برایتان توضیحش خواهیم داد، قابلیت شوک دادن به حریفان است. مثلا مواقعی که والکایری‌ها قصد دارند حملات مرگبارشان را شارژ کنند و بر سر شما فرود آورند، شما می‌توانید با شوک‌های آترئوس جلوی آن‌ها را بگیرید و از همه مهم‌تر این که راه را برای حمله‌های خود باز کنید. به همین خاطر است که اصلا نباید «بوی» و قابلیت‌های مفیدش را از یاد ببرید. پیشنهاد می‌شود کمان آترئوس و سایر موارد مربوط به او را تا انتها آپگرید کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از قابلیت‌های او ببرید.
  • نوارهای Runic و Cooldown خود را تقویت کنید
    همانطور که می‌دانید والکایری‌ها واقعا موجودات سخت‌جانی هستند و به این سادگی‌ها نمی‌توانید با کومبو‌های معمولی بازی شرشان را کم کنید. برای صدمه زدن به آن‌ها شدیدا پیشنهاد می‌شود از ضربات رونیک استفاده کنید. اگر حملات رونیک خوبی انتخاب کرده باشید و زمان بندی درستی را برای اجرای آن‌ها در نظر گرفته باشید می‌توانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین صدمه را به حریف‌تان وارد کنید. پس اولا مطمئن شوید رونیک اتک‌های درستی را انتخاب کرده‌اید و ثانیا از این مسئله هم اطمینان پیدا کنید که دیگر موارد (نظیر Enhancementها) را به درستی انتخاب کنید تا رونیک اتک‌تان بتواند بیشترین صدمه‌ی ممکن را بزند. یادتان باشد که حمله‌تان را تا جایی که جا دارد آپگرید کنید! نگران XP و یا امتیاز تجربه تان هم نباشید. ایکس پی در این بازی رسما علف خرس است!
  • همیشه یک سنگ‌های احیا با خودتان داشته باشید
    از آنجایی که علاوه بر ایکس پی، هک‌سیلورها (واحد پول بازی) هم از یک جا به بعد در این بازی به علف خرس تبدیل می‌شوند، همیشه می‌ارزد که یک سنگ احیا را نیز با خودتان حمل کنید. در مبارزه با والکایری‌ها خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که او را در حد مرگ کتک زده‌اید و فقط یک مشت و لگد ناقابل لازم است تا در مبارزه پیروز شوید! در این شرایط اگر بمیرید صددرصد دوست دارید زمین را گاز بزنید. اینجا است که اگر ناگهان متوجه شوید یک سنگ احیا دارید، انگار همه‌ی دنیا را بهتان داده‌اند. سنگ‌های احیا سه نوع دارند که می‌توانند:
  • شما را با مقدار اندکی سلامتی، زنده کنند.
  • شما را با مقدار زیادی سلامتی زنده کنند.
  • شما را با نوار ریج (Rage) پر زنده کنند!

این سنگ‌ها با همین ترتیبی که گفتیم قیمت‌گذاری شده‌اند و از گران تا ارزان مرتب می‌شوند. البته از آنجا که همیشه به صرفه هستند (اگر جای درست استفاده شوند) بهتر است همیشه ستون دوم یا سوم را انتخاب کنید. این سنگ‌ها از ورکشاپ‌های براک و سیندری قابل دستیابی هستند.

Valkrri4

رتبه بندی والکایریهای بازی از لحاظ دشواری

والکایری‌های هشت‌گانه‌ی بازی با توجه به شرایط محل جنگ با آن‌ها، قابلیت‌ها و حملات مخصوص به خود، میزان سلامتی و میزان صدمه، چالش‌های مختلفی را برای‌تان فراهم می‌کنند. بر اساس اینکه شرایط و سطح خودتان چگونه باشد ممکن است برخی از این والکایری‌ها برای‌تان ساده و برخی از آن‌ها سخت به نظر برسند. اما در این دسته‌بندی کلی می‌خواهیم آن‌ها را بر اساس دشواری کلی‌شان لیست کنیم. از آسان‌ترین شروع می‌کنیم و به سخت‌ترین می‌رسیم:

  • Gunner؛ در محوطه‌ی Thamur's Corpse از میدگارد
  • Kara؛ در محوطه‌ی River Pass از میدگارد
  • Geirdiful؛ در محوطه‌ی Foothills از میدگارد
  • Olrun؛ در دنیای Alfheim
  • Eir؛ در محوطه‌ی Mountain از میدگارد
  • Gondul؛ در دنیای Muspelheim
  • Rota؛ در دنیای Helheim
  • Hildr؛ در هزارتوی دنیای Niflheim

و در پایان هم با ملکه آشنا خواهید شد که در مقایسه با همه‌ی این والکایری‌ها حکم کابوس را دارد.

آگاه باشید که قرار است با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو شوید. والکایری‌های بازی هر کدام در عوضی‌گری و نامردی ساز خودشان را می‌زنند و پدرتان را در می‌آورند. البته ممکن است یکی دوتای اولی را با خوشحالی و خنده به آسانی شکست دهید اما در ادامه این خنده از صورت‌تان محو می‌شود.

حالا که یک آشنایی کلی از روند ماجرا به دست آوردید می‌توانیم به صورت تک به تک والکایری‌ها را بررسی کنیم و روند شکست دادنشان را یادتان دهیم. اگر جرئت لازم را دارید، در ادامه با ما همراه باشید!

والکایری شماره‌ی یک؛ Gunner

مکان: می‌توانید او را در محوطه‌ی Thamur's Corpse پیدا کنید. مسیر کمپین داستانی بازی شما را به او و دخمه‌های سری اودین خواهد رساند. البته صددرصد این مبارزه همچنان کاملا اختیاری است.

لول پیشنهادی: لول چهار برای نبردی که از پسش بر می‌آیید - لول پنج برای یک نبرد آسان

تجهیزات توصیه شده: سعی کنید بیشتر روی پارامتر Strengths تمرکز کنید. از آن جایی که گانر تقریبا آسان‌ترین والکایری حاضر در بازی است، می‌توانید به اشکال مختلفی او را از پای در آورید و هر تزی دارید را سر او امتحان کنید. می‌توانید منابع‌تان را روی پارامترهای دفاعی متمرکز کنید تا نبردی مطمئن‌تر و نسبتا طولانی‌تر داشته باشید و همچنین می‌توانید با تمرکز روی قدرت، در همان دقایق اول گانر را خرد و خاک‌شیر کنید.

نبرد با گانر همچنین فرصت بسیار خوبی برای آزمون و خطا است تا بفهمید در نبرد با والکایری‌ها با کدام آیتم‌ها راحت‌تر هستید. مثلا در این نبرد می‌توانید تالیسمن‌هایتان را هم تست کنید و بهترینشان را برگزینید. در این حالت استفاده از Realm Shift Talisman را شدیدا توصیه می‌کنیم. اگر سرعت بالای والکایری‌ها اعصاب‌تان را خرد کرده است، آرام کردن زمان بدون شک می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

گانر در فهرست حملات خود گزینه های مختلفی را جای داده است. اما تقریبا همه‌ی این حمله‌ها را می‌توانید به سادگی با سپر خود دفع کنید. اگر بتوانید الگوی حملات او را یاد بگیرید کار برایتان بسیار ساده‌تر می‌شود. حمله‌های اصلی او ضربه زدن به بال‌های تیغ‌دار و احضار کردن یک داس بزرگ است.

اگر او با داسش به سمت شما حمله کرد، باید یا از حمله‌اش جای خالی دهید و یا این که در مکانی قرار بگیرید که ضربه‌ای به شما اصابت نکند. چون استفاده از سپر باعث می‌شود گارد شما با نخستین ضربه شکسته شود و ضربه‌ی دوم او مستقیما بر فرق سرتان فرود بیاید. او می‌تواند این کمبو را بعد از حمله‌ی بال‌های تیزش هم تکرار کند و یا اینکه حمله‌ی بال‌هایش را با یک ضربه‌ی غیر قابل دفاع، با بال راستش به اتمام برساند. اگر دوست دارید از حمله‌های او داج دهید (حواستان باشد داج یا Dodge با پری یا Parry فرق می‌کند اما در فارسی به هر دو می‌گوییم جای خالی. هر یک را باید در زمان مناسب خودش به کار ببرید) همیشه به سمت راست غلت بزنید. این باعث می‌شود به صورت تصادفی گرفتار حمله‌ی بال چپ او نشوید.

حملات دیگر او از جمله پرش‌هایی که به حمله با نیزه ختم می‌شوند نیز از آن حرکت‌های اعصاب خردکن و لعنتی او هستند. البته گانر در این زمینه دو خوبی دارد. یک اینکه بعد از این حمله، (مثل سایر همنوعانش) دیگر حرکات لعنتی بعدی را اجرا نمی‌کند و دومی اینکه آترئوس می‌تواند او را از انجام این حمله باز دارد. تیرهای الکتریکی آترئوس را مدیریت کنید تا بتوانید آن‌ها را درست و به موقع به سمت والکایری شلیک کنید. زمانی که او از حمله‌ی خود بازماند و در حالت استان (Stun) قرار گرفت، آن وقت نوبت شما است تا با رونیک اتک‌هایتان روی سرش خراب شوید. البته حواستان باشد که مواقعی او در حال شارژ کردن ضرباتش است، از رونیک اتک استفاده نکنید چون صدمه‌ی غیر ضروری دریافت می‌کنید.

در این مبارزه اگر از آترئوس به خوبی استفاده کنید و طوری مدیریتش کنید که در مواقع مهم، سر والکایری را با تیرهایش گرم کند و صد البته حواستان هم باشد که از ضربات اعصاب خردکن او به موقع جای خالی دهید، می‌توانید به مرو زمان اندک اندک سلامی‌اش را کم کنید. اگر خودتان هم در حین مبارزه با کمبود سلامتی روبه‌رو شدید، بدانید گانر گاهی اوقات با دریافت ضربه از سوی شما، سنگ‌های احیا را در محیط مبارزه پخش می‌کند. می‌توانید برای دریافت سلامتی از آن ها استفاده کنید و یا اینکه از حالت Rage کمک بگیرید تا بتوانید مقداری از سلامتی‌تان را بازگردانید و مقداری هم از سلامتی حریف را کم کنید.

والکایری شماره‌ی دو؛ Kara

مکان: در منطقه‌ی River Pass. می‌توانید یکی از دخمه‌های پنهان اودین را در غار جادوگر پیدا کنید.

لول پیشنهادی: لول پنج برای نبردی که از پسش بر خواهید آمد، لول شش برای نبردی نسبتا آسان‌تر.

کارا والکایری‌ای است که خودش چندان چیز عجیب و غریبی برای رو کردن ندارد اما می‌تواند ارتشی از دراوگرها (Draugr) را احضار کند تا در مبارزه به او کمک کنند. این دراوگرها چندان چالش عجیب و غریبی نیستند که نتوانید از پسشان بر بیایید و سطح هیچ‌کدامشان هم از لول 4 بیشتر نیست. اما آن‌ها بیشتر حواستان را پرت می‌کنند تا از حملات کارا غافل شوید. مخصوصا اگر نبردتان به دقایق پایانی برسد، کارا با احضار دراوگرهای سپر دار، رسما اعصابتان را ویران می‌کند.

پیشنهاد این است که ابتدا با رونیک اتک‌هایی که به صورت دسته‌جمعی ضربه وارد می‌نند، حساب دراوگرها را برسید و بعد به خود والکایری بپردازید. استفاده از Blade of Chaos نیز شدیدا توصیه می‌شود. با آنکه احتمالا این اسلحه از تبرتان کمتر صدمه می‌زند اما خوبی‌اش این است که ضربات را میان همه پخش می‌کند و کاری می‌کند هیچ‌کس از توفیق جا نماند. در حالی که از شر دراوگرها خلاص می‌شوید، حتما حواستان به والکایری باشد که بتوانید در مواقع لزوم حملاتش را دفع کنید.

اگر آترئوستان را نیز آپگرید کرده باشید، در این مرحله بسیار به کارتان خواهد آمد. تیرهای او می‌توانند با وارد کردن شوک الکتریکی معجزه‌ها بکنند و همچنین رونیک سامن‌های او هم شدیدا در این باس‌فایت موثر است. برای او یک رونیک سامن پر دمیج و دسته‌جمعی انتخاب کنید تا پدر دراوگرها را در بیاورد.

خوشبختانه تقریبا همه‌‌ی ضربات کارا را می‌توانید با سپرتان دفع کنید. بعضی از این ضربات می‌توانند اندکی به چالش‌تان بگشند اما باز هم چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. حمله‌ی داس او به حرکات مرگ‌بار بعدی ختم نمی‌شود و چرخش بال‌هایش قرار نیست در پایان یک ضربه‌ی غیر قابل دفاع داشته باشند.

زمانی که به آسمان پرواز می‌کند می‌تواند دو نوع حمله‌ی از راه دور انجام دهد. نخست اینکه از آن بالا تیرهایی جادویی را به سمت شما روانه کند. این تیرها سریع اما ضعیف هستند. بهتر است به جای داج دادن سعی کنید از سپرتان استفاده کنید. دومین حمله‌ی او یک دایره‌ی نورانی جادویی است که صدمه‌ی نسبتا بیشتری وارد می‌کند و با سپر نیز قابل دفاع نیست. البته با برنامه‌ریزی دقیق می توانید به سادگی از آن جای خالی دهید.

در مبارزه معمولا باید صبر کنید تا خود والکایری به سراغ شما بیاید. وقتی که حملاتش را روانه کرد، آن‌ها را دفع کنید و با استفاده از سپرتان او را در حالت استان قرار  دهید و سپس حمله‌های سنگین خودتان را بر فرق سرش بکوبید. Enhancement که بابت Parry کردن به شما Perk می‌دهند نیز در این مبارزه شدیدا به کارتان می‌آیند.

والکایری شماره سه؛ Geirdiful

مکان: می‌توانید او را در منطقه‌ی Foothills پیدا کنید. یکی از دخمه‌های پنهان اودین بعد از ورکشاپ سندری قرار دارد. به جای راه کوهستان، به سمت کمپ او پیش بروید.

لول پیشنهادی: لول شش برای یک نبرد دشوار – لول هفت برای نبردی که کمی آسان‌تر است.

این والکایری در نحوه‌ی اجرای ضربات کمی با قبلی‌ها متفاوت است و سبک خاص خودش را روی آن‌ها اعمال می‌کند. او مرتبا به پرتاب دارت می‌پردازد و حملات قبلی را اندکی متحول می‌کند.

او تعداد زیادی حملات غیر قابل دفاع با سپر دارد که باید حواستان باشد با همه‌ی آن‌ها دست و پنجه نرم کنید. او می‌تواند این حملات را بعد از اجرای کمبوی بال‌هایش و یا حتی فرستان تیغه‌های بال‌هایش به سمت شما، رو کند و غافلگیرتان کند. حتما حواستان به دش کردن‌های او باشد. سعی کنید از این نوع حملاتش به سمت راست جای خالی دهید تا نتواند صدمه‌ی چندانی وارد کند. همچنین او ممکن است گاهی به آسمان برخیزد تا با داسش روی زمین یک موج مرگبار ایجاد کند. اگر با چنین صحنه‌ای مواجه شدید آماده شوید تا به کناره‌های زمین مبارزه فرار کنید یا اینکه پیش از انجام حمله از آترئوس استفاده کنید تا حمله‌اش در نطفه خفه شود.

این والکایری از هر دو حمله‌ی از راه دور قبلی‌ها بهره‌مند است. هم از تیرهای مرگبار سریعی که با سپر قابل دفع هستند و هم از دایره‌ای که با سپر قابل دفع نیست. از آنجا که او معمولا از ترکیب این دو حرکت استفاده می‌کند، احتملا نمی‌توانید به موقع تشخیص دهید که در حال حاضر قصد اجرای کدام‌یک را دارد. پیشنهاد می‌شود در این وضعیت به دور و اطراف حرکت کنید و در همان حال سپرتان را نیز محکم بچسبید. این باعث می‌شود در حالی که از حملات معمولی‌اش در امان بمانید، شانسی هم در برابر غیر قابل دفع‌ها داشته باشید. البته سعی کنید به چیزهایی که او به سمتتان پرتاب می‌کند هم دقت کنید که هم به آن‌ها عادت کنید و در مبارزات بعدی کار آسان‌تری داشته باشید و هم صدمه‌ی کمتری از باس دریافت کنید.

جدای از همه‌ی این موارد، بدترین و سخت‌ترین حملات او همچنان آن‌هایی هستند که برای اجرایشان به آسمان بلند می‌شود. اگر متوجه شدید که زمانی که او به آسمان بلند می‌شود، دست‌هایش را هم بالا برده است، سریعا آترئوس را به جانش بیندازید تا نتواند حمله‌اش را اجرا کند. اگر او موفق شود به زمین برسد، ابر سمی و خطرناکی را احضار می‌کند که قابل دفع هم نیست و باید تحملش کنید. او حتی از بیرون ابر با تیرهای مخصوص به سمتتان حمله می‌کند و یا از زوایایی که انتظارش را ندارید، حملات فیزیکی‌اش را روی سرتان خراب می‌کند. این حمله‌ی او شدیدا خطرناک است و بهتر است اصلا و ابدا نگذارید او با موفقیت اجرایش کند.

زمانی که او به هوا برمی‌خیزد، یک حمله‌ی لعنتی دیگر هم دارد. اگر دیدید او به جای اینکه دست‌هایش را بالا ببرد، دارد با روندی مشخص دور خودش می‌چرخد، بدانید که قرار است ناگهان بر سرتان نازل شود و یکی از حملات نوع Grab را اجرا کند. برای دفع این حرکت از سپرتان کاری ساخته نیست. فقط باید آماده باشید تا در کسری از ثانیه به اطراف جای خالی دهید.

این والکایری از آن نوعی است که مدام ورجه وورجه می‌کنند و اعصاب‌تان از دستشان خرد می‌شود. معمولا این نوع را نمی‌توان به سادگی یک گوشه گیر آورد و کتکش زد. به همین خاطر سعی کنید با تیرهای الکتریکی آترئوس او را محدود کنید و برای اجرای حملات‌تان آماده شوید. البته همیشه تیرهای آترئوس را برای وقتی که می‌خواهد حملات هوایی‌اش را اجرا کند نیز نگه دارید. آترئوس همچنین می‌تواند با رونیک سامن‌هایش هم کمک‌تان کند و به خوبی دشمنتان را استان کند تا گیرش بیاورید و کتکش بزنید. این گزینه را از یاد نبرید.

این مبارزه شدیدا انفعالی است. به همین خاطر بهتر است که اصلا از روند آرام آن نترسید. با دقت و حوصله رفتار کنید و حملاتش را دفع کنید تا او خودش جلو بیاید و فرصت ضربه زدن را برای‌تان فراهم کند. در این وضعیت شدیدا توصیه می‌شود از تالیسمن‌هایی که قابلیت Realm Shift دارند هم استفاده کنید که شدیدا به دردتان می‌خورند.

والکایری شماره چهار؛ Olrun

مکان: او را می‌توانید در دنیای Alfheim پیدا کنید. در این دنیا، با قایق به ساحل Light Elf سفر کنید و به دنبال یکی از دخمه‌های مخفی اودین بگردید.

لول پیشنهادی: لول پنج برای یک مبارزه‌ی دشوار، لول شش برای نبردی که از پسش بر می‌آیید.

الرون مبارز بسیار سریعی است و باید خودتان را برای مقابله با حمله‌های سریع او آماده کنید. همچنین بسیار مهم است که با حملات سریع، پاسخ او را بدهید. چون در زمانی که برای اجرای حملات سنگین صرف می‌کنید، ممکن است باعث شود بین حملات پرتعداد و بسیار سریع او، خرد و خاک‌شیر شوید. او حملات بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها را نیز با بال‌های خود انجام می‌دهد. از جمله حرکت چرخشی بال‌هایش که اگر آن را دفع نکنید، می‌تواند درجا شما را بکشد.

اگر او به صورت ناگهانی به اطراف زمین مبارزه دش (Dash) کرد، بدانید که احتمال دارد دو کار بکند؛ یا از همان سمت مجددا دوباره با سرعت بسیار زیادی به سمتتان حمله ور می‌شود. یا اینکه از همان فاصله شروع می‌کند به پرتاب تیغه‌ها. البته یک احتمال دیگر هم هست که اگر درست از آب درآمد باید شدیدا مراقب باشید، چون از اعصاب خردکن‌ترین و خطرناک‌ترین حملات او است. او در این حالت فریاد می‌زند: «والهالا!» (Valhalla) و پس از آن با شدت روی سرتان خراب می‌شود. این حمله از همان نوع Grab است و صدمه‌ی زیادی هم وارد می‌کند. برای دفع آن باید شدیدا دقت کنید و درست در لحظه‌ی به خصوصی جای خالی دهید. البته خیلی طول می‌کشد تا بفهمید آن لحظه‌ی خاص چه زمانی است و احتمالا بارها گرفتار این حمله خواهید شد!

مهم‌ترین نکته در مبارزه با اولران این است که همیشه برای جای خالی دادن آماده باشید و همیشه سمت راست را برای این کار انتخاب کنید. انتخاب سمت راست باعث می‌شود از خیلی از خطرات دیگر در امان بمانید و شانس‌تان برای دریافت ضربه کمتر شود.

دیگر حملات او را می‌توانید به سادگی بلاک کنید و حتی از آن‌ها استفاده کنید تا حملات مرگبار خودتان را شروع کنید. البته همیشه حواستان به حرکت چرخش بال‌های او باشد. با سپرتان می‌توانید این حمله را دفع کنید و حواستان باشد که او بعد از این کار، ضربه‌ی غیر قابل بلاکی هم دارد که با جای خالی دادن به سمت راست دفعش خواهید کرد. اینجا هم تالیسمن‌های Realm Shiftدار کمک بزرگی هستند و اگر در بساطتان از آن‌ها پیدا می‌شود، استفاده‌شان کنید تا فرصتی برایتان فراهم آورند که رونیک‌ اتک‌هایتان را بر سر او بریزید و مطمئن شوید تا آخرین ضربه را نوش جان می‌کند.


داستان زیبا و پرکشش این بازی در کنار گیم‌پلی بسیار جذاب و مدرنیته شده، گرافیک هنری و تکنیکی، صداگذاری و صداپیشگی‌های بی‌نقص، همگی این عنوان را به یک اثر هنری و به یاد ماندنی تبدیل کردند. همراه بودن در هر ثانیه با کریتوسی که در گذشته به کشتن خدایان یونان مشغول بود، اما اکنون گاها حتی نمی‌داند چگونه به تربیت فرزند خود بپردازد، بیش از هر زمان دیگری شما را به این کاراکتر نزدیک خواهد کرد. به شخصه خوشحالم که استودیو ریسک تغییر کلی بازی و دور شدن از کلیشه‌ای که شش شماره تکرار شده بود را برگردن گرفت تا اکنون شاهد این عنوان باشیم. از طرف دیگر این کار باعث شد تا از همین امروز بی‌صبرانه منتظر شماره بعدی از سری جدید باشیم تا ببینیم داستان این بار به کجا پپش خواهد رفت. مخصوصا بعد از دیدن پایان شکه کننده بازی، از همین امروز صبرها لبریز خواهند شد!

فردین باقریان | نقد و بررسی God of War


والکایری شماره پنج؛ Eir

مکان: در منطقه‌ی Mountain. درست قبل از بالابر معدن می‌توانید یکی از دخمه‌های مخفی اودین را در انتهای سالن پیدا کنید.

لول پیشنهادی: لول پنج برای نبردی چالش‌برانگیز، لول شش برای نبردی که از پسش بر خواهید آمد

ایر یک عادت بد دارد. او همیشه دوست دارد در میان بال‌هایش پنهان شود و گارد بگیرد. اگر در این حال به او حمله کنید، پس از دریافت دو ضربه، او چنان ضد حمله‌ای را به سمتتان روانه می‌کند که برق از چشم‌هایتان می‌پرد. گارد او را می‌توانید یا با استفاده از رونیک اتک‌ها بشکنید، یا با استفاده از سپرتان. وقتی کلید L1 را دوبار پشت سر هم فشار دهید، می‌توانید سپر و یا گارد حریفان را از هم بگشایید.

زمانی که با اسلحه‌ی غول‌آسایش به سمتتان دش می‌کند، آماده باشید که به عقب جای خالی دهید. او پس از این حمله، انفجاری را نیز در نزدیکی خودش ایجاد می‌کند که صدمه‌ی مرگباری می‌زند. اگر از انفجار در امان ماندید، منتظر حملات دیگر او نیز باشید و خودتان را برای کمبوی بعدی آماده کنید چون بی‌وقفه آن‌ها را اجرا می‌کند.

وقتی که او به آسمان پرواز می‌کند و اسلحه‌اش را می‌چرخاند، بدانید که یک حمله‌ی شدیدا مرگبار در پیش است. اگر با کمک آترئوس نتوانید او را پایین بکشید و از انجام حمله منعش کنید، او اسلحه‌اش را روی زمین می‌کوبد و چنان انفجار غیر قابل دفاعی ایجاد می‌کند که حتی گاهی ممکن است در جا شما را بکشد. به همین خاطر شدیدا روی این نوع از حملات او حساس باشید.

مهم‌ترین نکته در مبارزه با ایر این است که هیچ وقت خودتان را در یک گوشه گیر نیندازید. شما همیشه باید فضای کافی داشته باشید تا به جهت‌های مختلف، چپ، راست و عقب جای خالی دهید. اگر او توانست یک گوشه خفتتان کند، فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا بتواند همه چیز را به نفع خودش تمام کند.

والکایری شماره‌ی شش؛ Gondul

مکان: دنیای Muspelheim، او را می‌توانید در نوک قله‌ی کوه پیدا کنید. وقتی که همه‌ی چالش‌های Muspelheim را پشت سر گذاشتید.

لول پیشنهادی: لول شش برای نبردی سخت اما قابل انجام

گاندول هم همانند بقیه‌ی خواهرانش یک عادت خیلی بد دارد. او علاوه بر اینکه از کمالات دیگر خواهران محترمش بهره‌مند است، وقتی که با هوا بلند می‌شود دو دردسر جدید برایتان درست می‌کند. نخست اینکه با احضار کردن گلوله‌های آتشین از آسمان شما را اذیت می‌کند و دوم اینکه وقتی به سمت بالا پرواز کرد، به سرعت روی سرتان فرود می‌آید و با پایش لگدهای بی‌شماری را روانه‌ی صورتتان می‌کند. این حرکت او صدمه‌ی بسیاری به شما خواهد زد و اگر موفق نشوید کلید ضربدر (X) را به موقع فشار دهید، زیر لگدها خواهید مرد. به همین خاطر بهترین چاره این است که سعی کنید اصلا به دام او نیفتید. سعی کنید با دوبار جای خالی دادن و حفظ فاصله‌ی مورد نیاز میان داج کردن‌هایتان از ماندن زیر حمله‌ی او بگریزید. در صورتی که به خوبی جای خالی دهید، گاندول برای مدتی کوتاه بی‌دفاع می‌شود تا ضربه‌های سنگین‌تان را بچشد.

یکی دیگر از عادت‌های بد او این است که نوعی گلوله‌ی آتشین خاص را احضار می‌کند که وقتی روی زمین منفجر شدند، برای مدتی دور و بر آن نقطه را به حالت مذاب در می‌آورند. حضور کریتوس در این نقاط به معنای دریافت Burn Damage است. به همین خاطر مجبورید همیشه حواستان به این نقاط (که تعداد و محدوده‌شان هم اصلا کم و قابل چشم‌پوشی نیست!) باشد.

مثل همیشه یادتان باشد از حملات مرگبار او به سمت راست فرار کنید. شدیدا مراقب ضربه‌های انفجاری او باشید و برای دفع آن‌ها از آترئوس کمک بگیرید. چون همانطور که پیشتر نیز گفتیم، دفع آن‌ها غیر ممکن است و صدمه‌شان نیز بسیار زیاد. درست مثل والکایری قبلی، سعی کنید به هیچ وجه در یک گوشه گیر نکنید. وگرنه...

والکایری شماره‌ی هفت؛ Rota

مکان: سرزمین Helheim. پس از دیوار سرخ بزرگ، روی اولین پل کوچکی که بر سر راه اصلی تا Bridge of the Damned قرار دارد. می‌توانید آنجا یکی دیگر از دخمه‌های پنهان اودین را پیدا کنید.

لول پیشنهادی: لول شش برای نبردی سخت اما عادلانه

روتا را در واقع می‌توانید یک ورژن قوی‌تر شده از اولرون بدانید. او شدیدا روی حملات غیر قابل دفاعش متمرکز است. حرکات مرگبار او با سر دفع نمی‌شوند اما اگر یاد بگیرید در این مبارزه سپرتان را کنار بگذارید و همه‌ی حملات را با جای خالی دادن دفع کنید، برنده‌ی مبارزه خواهید بود. از مهم‌ترین و قوی‌ترین حرکات روتا می‌توان به پروازهای مرگبار او به سمت کریتوس و گرفتن سر او و کشیدنش روی زمین اشاره کرد. حرکتی که صدمه‌ای بسیار سخت و عجیب وارد می‌کند. او همچنین همانند والکایری قبلی از حرکت فرود آمدن روی گردن استفاده می‌کند؛ آن هم سه بار پشت سر هم! این بسیار مهم است که سعی کنید گرفتار این حرکت او نشوید پس تمرکز کنید و هر سه بار را جای خالی دهید.

والکایری شماره‌ی هشت؛ Hildr

مکان: سرزمین Niflheim تله‌های متغیر دارد اما زمین‌های مبارزه‌ی آن یکسان هستند. هیلدر را می‌توانید بعد از گذشتن از دو زمین مبارزه، در آخرین لایه‌ی هزارتوی نیفلهایم پیدا کنید.

لول پیشنهادی: لول شش برای یک نبرد عادلانه (به علاوه‌ی زره و تجهیزاتی که بتواند مقاومتتان را در برابر مه غلیظ و سمی نیفلهایم بیشتر کند.)

هیلدر در واقع یک والکایری آسان و نسبتا ضعیف است. اما شرایط مبارزه با او باعث می‌شود این نبرد برایتان اندکی سخت باشد. حرکات او را می‌توانید به سادگی دفع کنید و چندان چالش بزرگی در این زمینه منتظرتان نیست. از نظر میزان سلامتی نیز او از بسیاری از دیگر والکایری‌های بازی ضعیف‌تر است. اما صرف قرار‌گیری‌اش در نیفلهایم باعث شده تا نتوانید به سادگی شکستش دهید. همانطور که می‌دانید در منطقه‌ی نیفلهایم مهی غلیظ وجود دارد که نمی‌توانید برای مدت طولانی درون آن بمانید و حتما باید به هوای تازه برسید. در غیر این صورت سلامتی‌تان آنقدر کم می‌شود که همان‌جا بمیرید. مسئله‌ی مهم دیگر این است که شما نمی‌توانید همانند دیگر والکایری‌ها، زمانی که مردید مجددا یک بار دیگر از همان منطقه به سراغ باس بروید. در واقع چون وسط هزارتوی نیفلهایم هیچ چکپوینتی در کار نیست، شما باید مجددا از ابتدای هزارتو آغاز کنید و والکایری را پیدا کنید. در همین راستا نخستین چالشتان هم همین است که اصلا بدانید والکایری کجاست و آیا می‌توانید سالم به او برسید یا نه!

ابتدا باید کمی با محیط نیفلهایم آشنا شوید. چند بار در آن به جست و جو بپردازید و نکات مختلفش را کشف کنید تا حساب کار خوب دستتان بیاید. پس از آن بهتر است با جمع کردن مقداری Mist Echo، صندوق‌های ورکشاپ ایوالدی را باز کنید تا تجهیزاتی را به شما بدهند که در مقابل مه مرگبار نیفلهایم بیشتر زنده نگهتان دارند. اصلی‌ترین حمله‌ای که به جمع حرکات او اضافه شده، حمله با یخ است که باید حواستان را در مواجهه با آن جمع کنید. حمله‌ی یخ دو دو مرحله دارد که اولی را می‌توانید (و اصلا باید) با سپر دفع کنید. دومین بخش ناگهان به یک گلوله‌ی یخی غیر قابل دفاع تبدیل می‌شود و اینجاست که باید با موقع جای خالی دهید. این مسئله را یادتان باشد؛ حتی اگر نوار صورتی رنگی که میزان مقاومتتان در برابر مه را نشان می‌دهد به پایان رسید، شما هنوز هم برا مدتی زنده خواهید ماند و این سلامتی شما است که رفته رفته کم می‌شود. به همین خاطر اگر در ثانیه‌های پایانی موفق به کشتن والکایری شدید، نوار صورتی رنگ، مجددا شارژ می‌شود و می‌توانید با فراق بال از محوطه‌ی نبرد دور شوید. کشتن این والکایری تنها چیزی است که با مردنتان درنیفلهاین ری‌استارت نمی‌شود! یعنی اینکه اگر بعد از کشتن او، خودتان را در هزارتوی عجیب نیفلهایم گم و گور کردید و مردید، دیگر لازم نیسن نگران ری‌ست شدن شرایط و زنده شدن او باشید.


راهنمای پیدا کردن تمام آیتم‌های Artifacts در بازی God of War


والکایری آخر؛ ملکه‌ی والکایریها: Sigrun

مکان: زمانی که همه‌ی والکایری‌ها را ناکار کردید و کلاه‌خودهایشان را از سرشان برداشتید، به شمال دریاچه‌ی میدگارد بروید و در آنجا کنکاش‌گاه والکایری‌ها را پیدا کنید. در آن محوطه تعداد زیادی تخت می‌بینید که باید یک به یک کلاه‌خودهای والکایری‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. زمانی که هر هشت کلاه‌خود کامل شدند، می‌توانید ملکه را احضار کنید.

لول پیشنهادی: لول هفت برای نبردی سخت اما منطقی

سیگرون ملکه‌ی والکایری‌ها است و تمامی دوز و کلک‌ها و عوضی بازی‌هایی که همه‌ی والکایری‌های قبلی به صورت دسته‌جمعی سرتان در آوردند را یکجا بلد است. برای مبارزه با او باید از همه‌ی تجربه‌های که تا این لحظه آموخته‌اید، بهره بگیرید.

آیتم‌ها و رون‌های پیشنهادی:

  • Superior Resurrection Stone
  • Legendary Runic Vestment (برای آترئوس)
  • Ratatoskr Runic Summon (برای آترئوس)

زرهی که برای کریتوس انتخاب می‌کنید، به خودتان بستگی دارد اما چون این بار با عوضی‌ترین والکایری ممکن سر و کار دارید، پیشنهاد می‌شود ترکیبی از زره ایوالدی را به تن کنید. زره‌های ایوالدی را می‌توانید در دنیای نیفلهایم و با باز کردن صندوق‌هایی که در ورکشاپ به حال خود رها شده‌اند به دست آورید.

کلیدی‌ترین نکته در این مبارزه «خوب دیدن» است. اگر شما به خوبی از احوالات و حرکات حریفتان باخبر باشید، می‌توانید فرصت‌های زیادی را برای شکست دادنش فراهم کنید. بدترین و بزرگ‌ترین حملاتی که سیگرون به سمت شما روانه می‌کند، آن‌هایی هستند که برای اجرایشان به هوا بلند می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید می‌توانید آن‌ها را دفع کنید و ازشان جای خالی دهید، سعی کنید تا آنجا که می‌توانید فاصله‌تان با او را حفظ کنید. این کار هم باعث می‌شود برای واکنش نشان دادن وقت بیشتری داشته باشد (در این شرایط چند صدم ثانیه وقت بیشتر هم غنیمت است!) و هم اینکه می‌توانید بهتر او را ببیند و زیر نظرش داشته باشید. در واقع بیشتر حملات او با جهیدن به سمت‌های چپ و راست قابل دفع هستند، به همین خاطر است که بهتر است اکثر موقع به دیوارها بچسبید. (البته نه به گوشه‌ها!) این بدان معنا است که این مبارزه قرار است از دیگر مبارزات بیشتر طول بکشد. طبیعتا چاره‌ای هم نیست و باید تحمل کرد! هر چه باشد این سخت‌ترین چالش کل بازی است و برای غلبه کردن به آن باید صبور بود.

به محض اینکه توانستید برخی از حملات او را دفع کنید، او احتمالا برای مدتی کوتاه روی زمین آرام می‌گیرد تا نفسی تازه کند و دوباره از ابتدا شروع کند. باید این فرصت کوتاه را غنیمت بشمارید و بلافاصله یکی از آن رونیک اتک‌های مرگبارتان را نثارش کنید. مسئله‌ی مهم آنجا است که باید از حملاتی استفاده کنید که صدمه‌ی زیادی را در کمترین زمان وارد کنند. رونیک اتک‌ها همچنین گزینه‌ی خوبی هستند برای اینکه بتوانید سپر دفاعی او را بشکنید. او به دفعات مختلف از بال‌هایش به عنوان سپر استفاده می‌کند و اعصابتان را به هم می‌ریزد.

تیرهای آترئوس به سیگرون هیچ صدمه‌ای نمی‌زنند! به همین خاطر است که نباید نگران مدیریت کردن آن‌ها باشید. چون صدمه‌ای در کار نیست فقط و فقط آن‌ها را برای شوک دادن به او استفاده کنید. رونیک سامن‌های او نیز چندان در برابر والکایری گرامی کارساز نیستند. به همین خاطر بهتر است صرفا از Ratatoskr استفاده کنید. با احضار این گرگ می‌توانید جلوی اجرای حملات بی‌وقفه‌ی والکایری را بگیرید و کارهای زیادی انجام دهید. این بازدارندگی برای جمع کردن سنگ‌های احیا از روی زمین و یا آغاز کردن یک حمله‌ی تازه به کارتان خواهد آمد.

سعی کنید روی قابلیت خشم اسپارتان کریتوس تمرکز جدی کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه صدمه‌ای دریافت کنید، به سلامتی خودتان اضافه کنید. ضربه خوردن در این حالت، از سلامتی کریتوس نمی‌کاهد و صرفا از مقدار ریج کم می‌کند. با فعال کردن ریج، هم سلامتی شما بیشتر می‌شود و هم به دشمن‌تان صدمه خواهید زد. شما حتی می‌توانید نوعی استفاده‌ی استراتژیک هم از این قابلیت بکنید! وقتی که مطمئن شدید سیگرون در حال اجرای یکی از بدترین حملات خودش است، با فعال کردن ریج، می‌توانید حمله‌ی او را دفع کنید و سپس با غیر فعال کردن ریج مابقی آن را برای روز مبادا نگه دارید!

یادتان باشد؛ این یک نبرد سخت و طولانی است! قرار است به تعداد دفعات زیاد بمیرید و جان بکنید! اما ناامید نشوید!

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام دوستان من تمام هشت والکری رو زدم اما به جای۸تا کلاه خود ۷ تا کلاه خود برام میاره

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1399
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    میشه بگین سنگ احیا بدست اورد

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1398
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:

    داداش این ویدیوتون رو کیه گرفته خیلی داغون مبارزه میکنه ???

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1397
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 4
    کنسول‌های بازی:

    سلام دوستان اقا بعد از کشتن ملکه والکری دیگه بازی تمام میشه؟ خیلی حیف اینجوری که؟!

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1396
    نظرها: 121
    تشکر: 21
    تشکرشده: 40
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: God of peace
    سلام دوستان اقا بعد از کشتن ملکه والکری دیگه بازی تمام میشه؟ خیلی حیف اینجوری که؟!

    سلام دوست عزیز، جدا از رسیدن به حساب والکری‌ها یک سری فعالیت و ماموریت فرعی دیگه هم وجود داره تو بازی.

    ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: God of peace
    سلام دوستان اقا بعد از کشتن ملکه والکری دیگه بازی تمام میشه؟ خیلی حیف اینجوری که؟!

    بخش مربوط به چالش والکایری ها تمام میشه بله

    ‏مهمان و ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1397
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    اقا من 3 تا از سنگ هایی کی برای نایفلهیم باید پیدا کنیمو پیدا کردم کسی جای دیقشونو میدونه کجا تو تلگرام بگه
    @amir_gamer_084

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1397
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 4
    کنسول‌های بازی:

    من لول9 هستم میخوام برم به جنگ ملکه برام دعا کنید موفق بشم:);)

    ‏مهمان و ‏مهمان و ‏مهمان و ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1397
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام من همه والکریا رو کشتم ملکه شونم کشتم بعدش باید سر ملکه رو چیکار کنم???

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Aaasds
    سلام من همه والکریا رو کشتم ملکه شونم کشتم بعدش باید سر ملکه رو چیکار کنم???

    سلام
    هیچی دیگه نگهش دارید :blink:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1398
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    سلام هیچی دیگه نگهش دارید :blink:

    یه منطقه ای هست باید اونجا تمامی کلاه خودارو بذاری رو صندلی بعد روحشون از کلاه بیرون میادو میشینه رو صندلی

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1397
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    این ویدیو ها که گزاشتین رو چه مدیه؟ من والکری اولی که کشتم ۴ تا ضربه میزد میمردم تو هارد???

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Kirito
    این ویدیو ها که گزاشتین رو چه مدیه؟ من والکری اولی که کشتم ۴ تا ضربه میزد میمردم تو هارد???

    سلام
    درجه ی سختی روی تروفی مربوط به والکایری ها تفاوتی نداره و ویدیوها روی حالت نرمال گرفته شده.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1397
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    من اخرای لول ۲ بودم که اتفاقی خوردم به توره اولیشون انقد رفت رو مخم تا بردمش بعد فهمدیم ۸ تا دیگه مونده فعلا لولم ۵ هستش هفتمی رو‌کشتم ...
    ششمی از همشون سخت تر بود هشتمی‌باز نیس باید مرحله برم تا باز شه؟

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mehdi43kj
    من اخرای لول ۲ بودم که اتفاقی خوردم به توره اولیشون انقد رفت رو مخم تا بردمش بعد فهمدیم ۸ تا دیگه مونده فعلا لولم ۵ هستش هفتمی رو‌کشتم ... ششمی از همشون سخت تر بود هشتمی‌باز نیس باید مرحله برم تا باز شه؟

    سلام بر شما
    خسته نباشید :blink:
    نمیشه باز نباشه. مخفیگاهش رو پیدا کردید ؟

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
بارگذاری بیشتر ...
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.