نویسنده: میلاد شجری یکشنبه، 13 آبان 1397
ساعت 08:30

ریدلی اسکات در حال ساخت دنباله فیلم Gladiator است

5 از 5

گزارشی جدید حاکی از آن است که ریدلی اسکات در حال ساخت دنباله‌ای برای فیلم حماسی و محبوب Gladiator است که در سال ۲۰۰۰ میلادی اکران شد.

وبسایت ددلاین در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ گزارش داده است که «ریدلی اسکات» به دنبال ساخت دنباله‌ای برای فیلم Gladiator است و در این میان با «پیتر کرگ» (Peter Craig)، نویسنده فیلنامه عنوان Top Gun: Maverick، برای نویسندگی این دنباله همکاری خواهد کرد. فیلم اورجینال گلادیاتور که در سال ۲۰۰۰ میلادی روی پرده‌های نقره‌ای سینما رفت، توانست در انتهای سال از نامزدی در ۱۱ بخش مختلف جایزه اسکار که معتبرترین جایزه دنیای سینما محسوب می‌شود، تعداد پنج عدد از آن‌ها در بخش‌های بهترین فیلم سال، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای راسل کرو، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی لباس و بهترین صدابرداری، را دریافت نمایند.

فیلم گلادیاتور که مبلغی معادل ۴۵۷ میلیون دلار در جهان کسب درآمد کرده است، داستان یک ژنرال رومی به نام ماکسیموس دسیموس مریدیوس با هنرنمایی «راسل کرو» (Russell Crow) را بیان می‌کند که توسط کومودوس، فرزند پادشاه مارکوس اورلیوس، به وی خیانت می‌شود و توسط وی به عنوان قاتل پدرش معرفی می‌شود. در ادامه او به زندگی به مانند یک برده محکوم می‌شود و وارد میدان مسابقات گلادیاتوری می‌شود تا شاید از این طریق بتواند انتقام مرگ خانواده کشته شده‌اش و همچنین مرگ اورلیوس را بگیرد. فیلم اورجینال در جایی پایان یافت که ماکسیموس با موفقیت توانست کومودوس را شکست دهد و وی را به قتل برساند و انتقام زن و بچه‌اش را بگیرد. پس از آن اما ماکسیموس که بسیار ضیف شده بود و جراحات بسیاری در جریان مبارزه خود دیده بود، جان خود را از دست داد و به ملاقات زن و بچه‌اش در دنیای دیگر رفت. بنظر می‌رسد که اسکات قصد دارد داستان پس از مرگ ماکسیموس و اثرات به فساد کشیده شدن کومودوس را در دنباله فیلم به تصویر بکشد.

gladiator now we are free hans zimmer leona lewis mp3 stream listen

فیلم Gladiator در ابتدا توسط شرکت «دریم ورکس پیکچرز» (DreamWorks Pictures) تولید و در آمریکا شمالی بخش شد. در این میان، شرکت «یونیورسال پیکچرز» (Universal Pictures) وظیفه اکران جهانی آن را برعهده داشت. حال بنظر می‌رسد که شرکت دریم ورکس هیچ دخالتی در امر تولید دنباله فیلم گلادیاتور نخواهد داشت و شرکت یونیورسال پیکچرز به تنهایی وظیفه تولید و انتشار آن را برعهده گرفته است. البته گفتنی است که شرکت دریم ورکس می‌تواند در کنار یونیورسال به تامین بودجه موردنیاز برای فیلم بپردازد.

ریدلی اسکات بیشتر برای کار‌های خود در فرانچایز «بیگانه» (Alien) که نسخه آخر آن با نام Alien: Covenant در سال ۲۰۱۷ میلادی اکران شد، در کنار کارگردانی فیلم جنایی و هیجانی «تمام پول‌های جهان» (All the Money in the World) شناخته می‌شود. این کارگردان هشتاد ساله در حال حاضر روی یک سریال علمی/تخیلی برای شبکه TNT با نام Raised by Wolves کار می‌کند. این سریال در واقع اولین کارگردانی ریدلی اسکات برای تلویزیون محسوب می‌شود و فیلمبرداری آن هم‌اکنون در آفریقا جنوبی ادامه دارد.

در انتها نظر شما درباره ساخت دنباله‌ای از فیلم گلادیاتور چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.