نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1397
ساعت 12:26

فصل سوم سریال Westworld توسط شبکه HBO سفارش داده شد

0 از 5

شبکه HBO فصل سوم سریال Westworld را خواهد ساخت

با تایید تولید فصل سوم این سریال، قسمت‌های بعدی نویدبخش آغازی جدید برای سریال Westworld خواهند بود؛ شبکه HBO به‌خوبی می‌داند که آن‌ها به خاطر سریال Game of Thrones چه چیزهایی به‌دست آورده‌اند (و با پایان آن چه چیزهایی از دست خواهند داد) و همان‌طوری که شما شاهد هستید این سریال تبدیل به یک رویداد عظیم و بسیار محبوب شده است. طبیعتا این شبکه دوست ندارد که به سادگی دنیای Game of Thrones را رها کند و در نظر دارد تا چند سریال فرعی از این دنیا بسازد، اما HBO می‌داند که باید سرمایه‌گذاری‌های خود را در سریال‌هایی با ژانر متفاوت (Westworld) نیز انجام دهد.

اگرچه سریال Westworld نقدهای مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است، اما این سریال نشان داده پتانسیل این را دارد که به اندازه سریال Game of Thrones مورد استقبال مخاطبین قرار بگیرد؛ جدیدترین قسمت این سریال جزئیات بیشتری از تاریخ و گذشته پارک را آشکار می‌کند و ما همچنین بیشتر با خود پارک و جهان خارج آن آشنا می‌شویم. کاملا مشخص است که این برنامه داستان‌های زیادی برای گفتن دارد و هنوز رازهای زیادی برای آشکار شدن وجود دارند، بنابراین با تمدید ساخت سریال برای فصل سوم، شبکه HBO این فرصت را به سازندگان داد تا به راحتی این داستان‌ها و رازها را به نمایش بگذارند.

فصل اول این مجموعه تلویزیونی در سال 2016 توسط شبکه HBO به نمایش در آمد؛ سریال Westworld بر اساس فیلمی با همین نام در سال 1973 است و داستان آن توسط مایکل کرایتون رمان نویس آمریکایی نوشته و ساخته شده است. شبکه HBO در حالی تصمیم گرفته رسما فصل سوم سریال Westworld را تولید کند که تاکنون تنها دو قسمت از فصل دوم سریال به نمایش در آمده است؛ این حرکت نشان‌دهنده آن است که شبکه نسبت به سریال خود اعتماد کامل دارد و به‌طور کامل از رتبه و بازخوردهای برنامه رضایت دارد.

طبق گزارش Variety سریال Westworld هنگام پخش فصل اول خود، هر هفته به‌طور میانگین چیزی در حدود 13.2 میلیون بیننده داشت؛ این آمار دقیقا در همان محدوده آماری سریال Game of Thrones است، نکته مثبت دیگر این برنامه نامزد شدن آن در بخش‌های مختلف مراسم امی است. با تمامی این تفاسیر، کاملا واضح است که ژانر برنامه، تاثیر کلی آن و داستان‌های مرموزش باعث شده که شبکه HBO شاهد موفقیت دیگری در عرصه ساخت سریال باشد.

ما نمی‌دانیم در فصل دوم این سریال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، اما به‌نظر بیشتر تمرکز داستان بر روی تاریخچه و گذشته پارک و همچنین شورش رخ داده در فصل قبلی خواهد بود؛ از آنجا که ما می‌دانیم در مجموع شش پارک در Westworld وجود دارد، بنابراین احتمالا شاهد کشف مکان‌هایی جدید خواهیم بود. ما طی پیش‌نمایش فصل جدید شاهد یک ببر بنگال در پارک بودیم و مطمئنا فصل جدید مکان‌های جدیدتری را نیز برای ما مشخص می‌کند.

بدون شک فصل دوم بسیار برای طرفداران جذاب خواهد بود؛ ما در فصل دوم بیشتر با داستان گنگ دلورس آشنا خواهیم شد و همچنین مشاهده خواهیم کرد که شورش و اقدامات ماوی به چه سمتی پیش خواهد رفت. فصل دوم این فرصت را برای ما ایجاد کرده که بیشتر با فضای پارک Westworld آشنا شویم و اکوسیستم‌های بیشتری از این پارک را بشناسیم.

موضوع جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، دست باز خالقان این اثر برای ایجاد ژانر‌هایی متفاوت در سریال است؛ همانطور که در فصل اول مشاهده کردیم، این سریال به‌نوعی تخیلی و همچنین وسترن محسوب می‌شد اما با ورود کاراکتر‌های سریال به جهان واقعی همه چیز تغییر می‌کند و ما می‌توانیم شاهد ایجاد سبکی جدید در روند داستانی و ژانر این سریال باشیم.

اکنون باید منتظر باشیم و ببنیم این سریال آیا به مانند Game of Thrones موفقیتی پایدار خواهد داشت یا خیر؟

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.