نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 07 خرداد 1397
ساعت 20:00

Solo ضعیف ترین افتتاحیه تاریخ فیلم های Star Wars را داشته است

0 از 5

 جدیدترین فیلم اسپین آف از سری استار وارز علیرغم اکران افتتاحیه انتهای هفته میلیونی، همچنان بسیار پایین‌تر از برآوردهای اولیه فروش داشت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ اکران جدیدترین فیلم از سری Star Wars یعنی فیلم Solo، از آخر این هفته شروع شد و با وجود فروش میلیونی که داشت، درنهایت در گیشه بسیار پایین‌تر از انتظارات دیزنی و لوکاس فیلم موفق ظاهر شد. این فیلم طبق گزارش‌ها، آخر هفته‌ای ۱۰۱ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است که گرچه نام فیلم را خیلی راحت در رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین‌های آخر هفته در سینماهای داخلی آمریکا و کانادا قرار داده، ولی باید گفت که این رقم، خیلی پایین‌تر از انتظارات و امیدهای سازندگان و ناشران فیلم بوده است. درواقع تحلیلگران صنعت سینما، پیش از این پیش‌بینی فروش آخر هفته‌ای بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری را برای این فیلم داشتند.

گفتنی است که این آخر هفته که گذشت به دلیل «روز یادبود»، طولانی‌تر از آخر هفته‌های عادی تقویم آمریکا و کانادا بوده و اگر فروش آخر هفته سه روزه و همیشگی جمعه-یکشنبه را فارق از روز یادبود ملاک قرار دهیم، فیلم سولو طبق برآوردها فروشی ۸۳٫۴ میلیون دلاری داشته است. این رقم، درواقع ضعیف‌ترین افتتاحیه در تاریخ باکس‌آفیس‌های فیلم‌های جدید سری جنگ ستارگان بوده است. شما در ادامه، سه فیلم اخیر به اکران در آمده از این سری را در نمایش سه روز پایانی هفته اول مشاهده می‌کنید.

  1. The Force Awakens (248 میلیون دلار)
  2. Rogue One (155.1 میلیون دلار)
  3. The Last Jedi (220 میلیون دلار)

فیلم سولو همچنین موفق به کسب ۶۵ میلیون دلار دیگر در همان سیستم معمولی سه روز آخر هفته اول، در بازارهای جهانی نیز شده است. این میزان فروش شامل سینماهای چین نیز می‌شود که باید گفت این رقم، ابدا برای یک فیلم از سری Star Wars عالی نیست.

در این زمینه، رکورددار فعلی آخر هفته چهار روزه با «روز یادبود» در آمریکا، فیلم Pirates of the Caribbean: At World's End است که موفق به کسب ۱۳۹٫۸ میلیون دلار در افتتاحیه آخرهفته‌اش شده بود. درواقع، امیدهای دیزنی برای فیلم سولو، شکستن همین رکورد فیلم دزدان دریایی کارائیب بود، که درنهایت آخرین اثر از دنیای جنگ ستارگان موفق نشد حتی نزدیک آن میزان فروش شود.

البته این موضوع از قبل مشخص بود که سولو به خاطر آنکه یک فیلم فرعی و اسپین آف بوده است، هیچ وقت قرار نیست فروشی مشابه فیلم‌هایی نظیر The Force Awakens or The Last Jedi داشته باشد. با این وجود مقایسه فروش فیلم با فیلم Rogue One قابل توجه است. آن فیلم نیز یک اسپین آف در این سری بود که در افتتاحیه بسیار موفق‌تر عمل کرده بود.

New Star Wars Movie Solo Has Worst Opening Weekend In Recent Franchise History By Far

براساس گزارش اینترتینمنت ویکلی، فیلم سینمایی سولو برای تولید، هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار در بر داشته است. البته این احتمال نیز هست که به خاطر اخراج کارگردانان این فیلم کریس میلر و فیل لورد در ۱۱ ماه قبل از اکران، فیلم متحمل هزینه‌های اضافی‌تری نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه دیزنی هم شده باشد. در پی آن تصمیم دیزنی، این کمپانی اقدام به استخدام کارگردان برنده جایزه اسکار یعنی «ران هاوارد» کرد تا ادامه کار را تا انتها هدایت کند.

نکته جالب دیگر پیرامون اکران فیلم سولو، این است که این فیلم اولین اثر از فیلم‌های جدید سری استار وارز است که در ماه دسامبر اکران نمی‌شود، و تنها پنج ماه پس از اکران فیلم The Last Jedi در دسامبر ۲۰۱۷، به پرده‌های سینما آمده است.

گفتنی است که حتی با وجود این آغاز ضعیف و دور از انتظار فیلم سولو، دیزنی طبعا به تولید فیلم‌های جدید از سری استار وارز ادامه خواهد داد. براساس این گزارش، فیلم بعدی Episode IX خواهد بود که طبق برنامه، قرار است تا در دسامبر ۲۰۱۹ اکران شود. دیزنی همچنین براساس برخی گزارش‌ها، درحال برنامه‌ریزی برای فیلم‌های مستقلی پیرامون Obi-Wan Kenobi، Lando Calrissian و Boba Fett نیز هست. همین اواخر گزارش‌هایی وجود داشت که به احتمال کارگردانی فیلم مستقل Boba Fett، توسط کارگردان فیلم لوگان یعنی جیمز منگولد اشاره می‌کرد. یکی دیگر از خبرها پیرامون این موضوع، استخدام خالقان مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» توسط دیزنی، و برای کارگردانی یکی از فیلم‌های جدید از سری جنگ ستارگان بوده است. این رشته فیلم‌ها، با توجه به برنامه ریان جانسون کارگردان فیلم The Last Jedi، برای ساخت یک سه‌گانه جنگ ستارگان پس از اکران فیلم Episode IX جی‌جی آبرامز نیز همچنان، ادامه خواهد داشت.

شما در پایان می‌توانید فهرست کامل ۱۰ فیلم پرفروش انتهای هفته را در سینماهای آمریکا و کانادا مشاهده کنید. همان طور که اشاره شد، انتهای هفته گذشته به خاطر «روز یادبود» که یک روز ملی و تعطیل در آمریکا محسوب می‌شود، انتهای هفته طولانی‌تری برای اکران‌های سینمایی محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین‌های آخر هفته آمریکا و کانادا (۲۵ تا ۲۷ می)

  1. Solo: A Star Wars Story — با 83.3 میلیون دلار (101 میلیون دلار برای چهار روز)
  2. Deadpool 2 — با 42.7 میلیون دلار (53.5 برای چهار روز)
  3. Avengers: Infinity War — با 16.5 میلیون دلار (20.1 برای چهار روز)
  4. Book Club — با 9.5 میلیون دلار (12 برای چهار روز)
  5. Life of the Party — با 5.1 میلیون دلار (6.5 برای چهار روز)
  6. Breaking In — با 4.1 میلیون دلار
  7. Show Dogs — با 3.1 میلیون دلار
  8. Overboard — با 3 میلیون دلار
  9. A Quiet Place — با 2.2 میلیون دلار
  10. RBG — با 1.2 میلیون دلار
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.