نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 20 خرداد 1397
ساعت 07:30

E3 2018: بازگشت سری Command & Conquer با بازی Rivals

3 از 5

در جریان رویداد EA Play 2018 در E3 2018، الکترونیک آرتز رسما از بازی Command & Conquer Rivals پرده‌برداری کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ کمپانی الکترونیک آرتز در جریان کنفرانس اختصاصی خود در رویداد E3 2018، عنوان جدیدی از سری بازی‌های قدیمی سبک استراتژیک Command & Conquer را معرفی کرد. این بازی که Command & Conquer Rivals نام دارد، یک بازی رایگان free-to-play است که قرار است برای پلتفرم‌های موبایلی عرضه شود و به گفته سازنده، تمرکز اصلی در این بازی، بازی به شکل «بازیکن در برابر بازیکن یا PvP» خواهد بود.

این بازی از دو جناح و طرف تشکیل می‌شود که با یک گیم‌پلی آشنای سبک «استراتژی به‌هنگام (real-time strategy)»، بازیکنان باید از طریق مدیریت منابع و واحدهای نظامی با یکدیگر رقابت کنند. این رقابت نیز از طریق اینترنت با سایر بازیکنان از جمله دوستان یا افراد دیگر خواهد بود. به گفته الکترونیک آرتز، بازی Rivals دارای یک سیستم Tier برای تخصیص پاداش‌ها خواهد بود که از این طریق نوع واحد نظامی قابل استفاده نیز محدود می‌شود. این البته شبیه بازی Clash Royale توصیف شده ولی بیش از این جزئیاتی به اشتراک گذاشته نشده است.

در این بازی ویژگی خریدهای درون‌برنامه‌ای (یا Microtransactions) نیز وجود خواهد داشت ولی در خبری جالب، EA گفته که هرچیزی که در این بازی قابل خرید باشد، از طریق بازی کردن و به رایگان نیز به دست خواهد آمد. این کمپانی البته چیزی پیرامون تاریخ عرضه بازی اعلام نکرده، ولی گفته که دوره تست pre-alpha بازی Rivals به زودی برای کاربران آمریکا و کانادا از راه خواهد رسید. شما در ادامه می‌توانید تریلر سینمایی معرفی این بازی که در همین کنفرانس به نمایش درآمد را نیز تماشا کنید که در بخش‌هایی، از گیم‌پلی بازی نیز به شکل محدود رونمایی می‌شود.

 

 

گفتنی است که آخرین بازی از این سری، بازی Command & Conquer: Tiberium Alliances بود که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. همچنین در سال ۲۰۱۳ نیز کمپانی EA اقدام به کنسل کردن یک بازی رایگان free-to-play از این سری کرده بود؛ آن بازی که فقط با نام تجاری ساده Command & Conquer معرفی شده بود، در نهایت همراه با سازنده خود یعنی استودیو Victory Games به کلی تعطیل گردید.

الکترونیک آرتز در آن زمان پیرامون لغو شدن این بازی گفته بود:

بازخوردهای شما در دوره تست alpha بازی برای ما کاملا روشن بود. ما آن بازی را نمی‌ساختیم که شما بخواهید آن را بازی کنید. این دلیل اصلی گرفتن این تصمیم سخت، بعد از مدتی رایزنی و مشورت‌های سخت داخلی بود و ما تصمیم به لغو کردن ساخت بازی گرفتیم. در این زمینه ما گرچه به کار بزرگی که تیم بااستعداد ما انجامش دادند کاملا احترام می‌گذاریم ولی در پایان، هدف این خواهد بود که بازی را عرضه کنیم که مورد خواست و لیاقت طرفداران باشد.

به هر شکل خبر عرضه نسخه جدیدی از سری Command & Conquer می‌تواند برای طرفداران ژانر استراتژیک نظامی خبر بسیار خوبی باشد. البته در این زمینه دوره تست آلفا نیز در پیش خواهد بود و امیدواریم که بازخوردها به این بازی، درنهایت مثبت باشد. همچنین همان طور که اعلام شد، EA تنها به معرفی و نمایش یک تریلر از بازی پرداخته و پیرامون تاریخ عرضه بازی اظهارنظری نکرده است، که در این زمینه، باید منتظر خبرهای تکمیلی در آینده باشیم.

 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.