نویسنده: محمدرضا حیدری شنبه، 26 خرداد 1397
ساعت 10:00

E3 2018: تفاوت‌های Sekiro و Dark Souls از زبان سازندگان

0 از 5

همان‌طور که می‌دانید، در خلال کنفرانس Microsoft در رویداد E3 2018، استودیو FromSoftware بالاخره بازی جدید خود Sekiro: Shadows Die Twice به‌طور کامل معرفی کرد و حالا بسیاری علاقه‌مند هستند تا تفاوت‌های این عنوان با سری Dark Souls را بدانند.

در طی مصاحبه‌ای در E3 2018، تهیه‌کننده‌ی بازی آقای Robert Conkey و Yasuhiro Kiato نظراتشان را درباره‌ی اینکه چه چیزی باعث می‌شود بازی آن‌ها متفاوت باشد، بیان کردند.

اول‌ازهمه، مبارزات بازی بر اساس «نگرشی کاملاً متفاوت» ساخته‌شده‌اند. گشت‌وگذار در محیط بازی کاملاً عوض‌شده و راه‌های گشت‌وگذار در بازی توسط بازیکن بسیار گسترده‌تر است. درنتیجه احتمالاً موارد زیادی را در بازی گم خواهید کرد یا از پیدا کردن آن‌ها در بازی غافلگیر خواهید شد.

وجود قابلیت پنهان شدن در بازی، الگوی بازی‌های قبلی این استودیو را از پایه متحول کرده است. باوجود این شرایط، شما می‌توانید درگیری‌های بسیاری را ایجاد کنید و درعین‌حال دشمنان بیشتری را درگیر مبارزه کنید.

داشتن شمشیر در یک دست و اندام‌های مصنوعی و ماشینی در طرف دیگر، تنوع زیادی را ایجاد می‌کند. چیزی که سازندگان آن را «arm-tool combos» می‌خوانند، به شما این اجازه را می‌دهد که در صورت استفاده از ابزارهای دستی (arm tools)، بتوانید یک حرکت ویژه را انجام دهید. برای مثال، اگر شما از یک ابزار آتشین استفاده کنید، می‌توانید شمشیر خود را مقابل آن بگیرید و درنهایت شمشیر شما به شعله‌های آتش مجهز می‌شود. نتیجه‌ی این کار این است که برخورد شمشیر با دشمنان، باعث می‌شود که آن‌ها آتش بگیرند. تمامی این ویژگی‌ها کاملاً جدید هستند.

آقای کیتاو تأکید کرد که به نظر او، بزرگ‌ترین تفاوت بازی این است که شما امکان حرکت به‌صورت سه‌بعدی را به‌طور کامل خواهید داشت که به‌وسیله‌ی امکان پریدن و قلاب‌های شخصیت اصلی حاصل‌شده است.

تفاوت دیگر Sekiro با سری Dark Souls این است که در سری سولز، شما امکان انتخاب کلاس‌های مختلف را دارید؛ اما در Skeiro تنها یک کلاس وجود دارد و آن «نینجا» است. پس از این در بازی سیستم مشخصات وجود ندارد و سیستم جایگزینی که ظاهراً سازندگان فعلاً قصد ندارند آن را معرفی کنند جای این سیستم را گرفته است. با وجود اینکه در ابتدای بازی انتخابی برای شخصیت اصلی وجود ندارد، سازندگان این امکان را در بازی قرار داده‌اند که بازیکن با پیشرفت در بازی بتواند قابلیت‌های مدنظر خود را ارتقاء دهد.

کشتن دشمنان همچنان با سطح قدرت شما ارتباط دارد و در بازی شاهد تعداد زیادی «آیتم‌های قابل پیدا کردن، آیتم‌های قابل ارتقاء و توانایی‌های قابل کسب» خواهیم بود.

درباره‌ی شباهت‌های این دو بازی، به‌طورکلی می‌توان گفت که روایت داستان همچنان همانند سری سولز، بیشتر تجربه کردنی است و به میزان کمتری شاهد صحنه‌های سینماتیک و کات سین خواهیم بود؛ حتی اگر پروتاگونیست بازی هدف مشخصی را در ابتدای بازی دنبال کند.

این بازی در یک دنیای یکپارچه و ساخته‌شده از مناطق پیوسته به یکدیگر تشکیل‌شده است و بازیکن قابلیت این را دارد که مقصد خود را در بازی مشخص کند. همچنین بازیکنان احتیاجی به گذشتن از تمامی مناطق نقشه برای رسیدن به یک منطقه‌ی خاص ندارند، همانند سری اصلی Dark Souls. همچنین انجینی که بازی با آن ساخته‌شده، همان انجین سری دارک سولز است.

درنهایت و به‌عنوان یک نکته‌ی اضافی، بیان شد که «Sekiro»، نام شخصیت اصلی بازی نیست و این واژه، درواقع توصیفی از شخصیت اصلی بازی است و به معنای «گرگ یکدست» می‌باشد.

«Shadows Die Twice» بخشی از نام بازی نبود. این عبارت درواقع شعاری بود که کارگردان بازی Hidetaka Miazaki، با آن تریلر معرفی بازی خود را بر روی صحنه‌ی TGA برد؛ اما باوجود استقبال گسترده‌ی مردم از این شعار، این عبارت هم وارد نام بازی شد.

«Shadows» اشاره به نینجاهای بازی دارد و «ِ Die Twice» کنایه‌ای از مکانیک‌های سخت بازی و مرگ‌های بسیار زیاد بازیکنان است.

این عنوان در اوایل سال 2019 میلادی برای PlayStation 4، Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.