نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 آبان 1399
ساعت 15:00

Bloodborne در پلی استیشن 5 با نرخ فریم 30FPS اجرا می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک بررسی تازه نشان داده که Bloodborne در PS5 با نرخ فریم 30FPS و بازی Sekiro: Shadows Die Twice با نرخ فریم 60FPS در این کنسول اجرا می‌شود.

کنسول بازی پلی‌استیشن 5 به زودی وارد بازار می‌شود، و اخیرا رسانه‌ها و منتقدین شناخته شده صنعت گیم نیز بررسی‌های خود پیرامون آن را منتشر کردند. نکته جالب‌توجه در این بررسی‌ها، این بود که منتقدین تقریبا درباره اکثر موضوعات مرتبط با کنسول اجازه اظهارنظر داشتند و از باز کردن جعبه، کار با کنترلر، کار با بخش‌های مختلف رابط کاربری، کتابخانه بازی‌ها، گزینه‌ها و تنظیمات کنسول، اجرای بازی و گیم‌پلی، سرعت لودینگ‌ها و بسیاری موارد مورد بررسی قرار گرفتند. در همین رابطه، یکی از مواردی که مورد توجه منتقدین قرار گرفت، به آزمودن قابلیت backwards compatibility مربوط بود؛ موضوعی که علیرغم مشکلات بسیار محدود در برخی بازی‌ها، درمجموع با استقبال مواجه شد.

پیرامون backwards compatibility در پلی‌استیشن 5، یک بررسی جدید به دو بازی محبوب نسل هشتمی یعنی Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice پرداخته است. در این زمینه، البته باید توجه داشت که PS5 این بازی‌ها را از طریق نسخه مشابه PS4 و بدون دریافت آپدیت اجرا کرده و براین اساس، مشخص شده که بازی Bloodborne با همان نرخ فریم 30FPS که در PS4 هم وجود داشت اجرا می‌شود. با این حال بازی Sekiro: Shadows Die Twice نرخ فریم بالاتر و تا 60FPS را در کنسول نسل نهمی سونی ارائه می‌کند. همچنین سرعت لودهای این دو بازی نیز تقریبا به یک سوم سرعت لود در PS4 رسیده که ارتقای قابل توجهی محسوب می‌شود. پیرامون سرعت لود، احتمالا یکی از بهترین نمونه‌ها مربوط به بازی Destiny 2 است، که در PS4 تقریبا سه دقیقه تا رسیدن به صفحه انتخاب شخصیت زمان صرف می‌شد، که حالا در PS5 این به تقریبا 50 ثانیه رسیده است. لازم به ذکر است که همه این عناوین backwards compatibility، امکان دریافت آپدیت مخصوص (متفاوت از آپدیت‌های ارتقادهنده نسل نهمی) را دارند و تاکنون برخی از ناشران عرضه چنین آپدیت‌هایی را تایید کردند.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.