نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 آبان 1399
ساعت 12:00

PS5 ساعاتی که بازیکن به تجربه بازی ها پرداخته را نشان می دهد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به انتشار نقدهای اولیه رسانه‌ها و منتقدین پیرامون PlayStation 5، اطلاعات گسترده‌ای پیرامون این کنسول به اشتراک گذاشته شده است.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام بررسی‌های کنسول نسل نهمی PlayStation 5 توسط منتقدین و رسانه‌ها منتشر شده است و بر این اساس، اطلاعات گسترده‌ای از کنسول، تجربه کاربری، بخش‌های مختلف رابط کاربری و ... حالا در دسترس قرار گرفته است. در این رابطه شما می‌توانید تعدادی از نقدهای جالب این کنسول، از جمله توسط CNET و گیم اسپات را از طریق یوتیوب تماشا کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب کنسول نسل نهمی سونی، بازسازی و ارتقا در صفحه پروفایل یا حساب کاربری است. این صفحات تفاوت‌های زیادی با صفحات پروفایل بازیکنان در PS4 دارند و درحالی که زبان طراحی مشابهی با یکدیگر دارند، ولی PS5 حالا گزینه‌ها و ویژگی‌های جدیدی را در صفحات پروفایل می‌بیند. این صفحات حالا از ویژگی Tab پشتیبانی می‌کنند و خلاصه اطلاعات، صفحه بازی‌ها، صفحه دوستان و صفحه Shared در آن دیده می‌شود. نکته جالب درباره بازی‌های تجربه شده توسط بازیکن، نمایش آمار تعداد ساعات بازی شده است که این، حتی شامل عناوین کنسول PS4 نیز می‌شود. شما در ادامه تصویری از این صفحه پروفایل در PS5 را مشاهده می‌کنید.

ps5features profilesgameplaytime

پیرامون PS5، البته ویژگی‌های جالب توجه دیگری هم در بررسی‌ها مطرح شده است. در این زمینه، برای مثال مشخص شده که سرعت لود در صفحات لودینگ بازی‌های Third Party در کنسول، تفاوت چندانی با آمارهای Xbox Series X ندارد و حتی در برخی موارد، سرعت لود در PS5 ضعیف‌تر است. در این رابطه البته باید توجه داشت که مقایسه‌ها از طریق اجرای نسخه نسل هشتمی بازی‌ها بوده، و انتظار می‌رود که آپدیت‌های احتمالی سازندگان بازی‌ها، سرعت لود این عناوین را در هر دو کنسول بهبود ببخشد. عدم وجود حالتی مشابه Quick Resume در ایکس‌باکس، و همچنین عدم پشتیبانی از SSD اکسترنال در روز لانچ از دیگر موارد فاش شده PS5 هستند. پیرامون عدم پشتیبانی از SSD جانبی، سونی البته گفته که بازیکنان باید بیشتر منتظر بمانند تا سونی بروزرسانی‌های بعدی از جمله معرفی SSD های مورد تایید در بازار را منتشر کند.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.