نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 13 بهمن 1398
ساعت 16:00

سونی در یک نظرسنجی به Remote Play در نینتندو سوییچ اشاره کرد

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به یک نظرسنجی تاره، به نظر می‌رسد سونی در فکر گسترش دسترسی سرویس PlayStation Remote Play است.

سونی در جریان یک نظرسنجی تازه که به صورت تصادفی میان بسیاری از بازیکنان توزیع کرده، پیرامون سرویس PlayStation Remote Play سوالاتی را پرسیده و اینکه بازیکنان در ارتباط با اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این سرویس چه عقیده‌ای دارند. یک سوال به خصوص در این نظرسنجی، از بازیکنان می‌پرسد که آیا از امکان استفاده از ریموت پلی در دستگاه‌های دیگر نظیر AppleTV، Android TV و حتی Xbox One و Nintendo Switch استقبال می‌کنند یا خیر. لازم به ذکر است که ویژگی ریموت پلی که در زمان رونمایی PS4 معرفی شد، به کاربران این کنسول اجازه استریم کردن بازی‌های اجرایی روی کنسول در دستگاه‌های دیگر نظیر گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی را با اینترنت یا یک اتصال Wi-Fi بومی می‌دهد.

گزارش اخیر، اولین بار توسط یک کاربر Reddit مطرح شده که از ارسال یک نظرسنجی رسمی سونی به او با سرتیتر «با ما رک باشید (Give It to Us Straight)» پرده برداشت. این نظرسنجی ظاهرا به شکل کامل روی سرویس ریموت پلی تمرکز دارد و در آن به چند ویژگی احتمالی و قابلیت تازه اشاره شده است. با این حال در میان همه گزینه‌ها، مورد استریم کردن بازی‌های PS4 روی کنسول‌های رقیب ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ بسیار جالب توجه هستند. از دیگر موارد جالب، به استریم بازی کردن عناوین PS2 و PS1 و همچنین عرضه یک کنترلر مخصوص Remote Play که جمع و جورتر و قابل حمل‌تر باشد نیز اشاره شده است.

این موارد گرچه واقعا جالب به نظر می‌رسند، ولی باید توجه داشت که تنها به صرف اشاره سونی به ویژگی‌ها در یک نظرسنجی نمی‌توان نهایی شدن چنین سرویس‌هایی را قطعی دانست. با این حال اینکه سونی و پلی‌استیشن گسترش سرویس‌های خود به دستگاه‌های دیگر را مد نظر قرار داده‌اند می‌تواند سورپرایزکننده محسوب می‌شود. البته با توجه به همه گزارش‌های عمدتا غیررسمی و تایید نشده، به نظر می‌رسد که سونی مدتی هست که چنین ایده‌هایی را مدنظر قرار داده و باید دید که سیاست‌های سونی و پلی‌استیشن در ارتباط با بازی‌ها و سرویس‌های انحصاری و فرست پارتی، در نسل بعدی با چه تحولاتی مواجه می‌شوند.

این کمپانی ژاپنی، قرار است از تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ فروش کنسول جانشین PS4 یعنی PlayStation 5 را شروع کند و باید دید که در هفته‌ها و ماه‌های آینده، سونی چه برنامه‌هایی برای معرفی رسمی کنسول جدیدتر و بازی‌ها و سرویس‌های آن برگزار می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.