نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 22 بهمن 1398
ساعت 18:00

سونی برای تصاحب اینسامنیاک ۲۲۹ میلیون دلار هزینه پرداخته است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک سند سازمان بورس آمریکا فاش می‌کند که سونی با پرداخت ۲۲۹ میلیون دلار استودیو Insomniac را خریداری کرده است.

شرکت سونی در اواسط سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که پس از مذاکرات موفق با Insomniac Games، این استودیو بازی‌سازی را خریداری کرده و این تیم از این پس به عنوان یک گروه بازی‌سازی فرست پارتی و زیرمجموعه پلی‌استیشن به کار خودشان ادامه می‌دهند. با در نظر گرفتن سابقه تاریخی و همکاری چندین سال اینسامنیاک با سونی و پلی‌استیشن، بسیاری از طرفداران پلی‌استیشن از خبر اضافه شدن سازنده عناوین Ratchet & Clank و Marvel's Spider-Man خوشحال شدند و این تصاحب، به معنی غنی‌تر شدن هرچه بیشتر بازی‌های انحصاری سونی برای پلتفرم پلی‌استیشن در نظر گرفته شد.

پیرامون این توافق میان سونی و اینسامنیاک، به تازگی یک سند رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور آمریکا به جزئیات دقیق هزینه‌های پرداختی توسط سونی اشاره کرده است. این هزینه‌ها که اکثرا به شکل نقدی پرداخت شده، درنهایت به مبلغ ۲۲۹ میلیون دلار امریکا برای سونی تمام شده است. این مبلغ گرچه برای خرید استودیویی که همواره با سونی همکاری داشته بسیار هنگفت به نظر می‌رسد، با این حال فروش فوق‌العاده و ۱۳٫۲ میلیون نسخه‌ای تا سال گذشته بازی Marvel’s Spider-Man احتمالا همه را از انجام چنین توافقی راضی کرده باشد.

سونی در اواخر سال ۲۰۲۰ قصد عرضه کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن یعنی PlayStation 5 را دارد و با توجه به سنت همیشگی این شرکت در ترویج پلتفرم‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن با عرضه محتواها و بازی‌های انحصاری، فعالیت اینسامنیاک حالا از هر زمان دیگر، برای سونی اهمیت بیشتری خواهد داشت. انتظار می‌رود که بازی دنباله Marvel’s Spider-Man برای کنسول PS5 در دست ساخت باشد؛ همچنین احتمال تولید یک بازی جدید از سری Ratchet & Clank هم وجود دارد. با این حال پیرامون بازی بعدی اینسامنیاک، تاکنون خبر رسمی منتشر نشده و بیشتر این گزارش‌ها در حد گمانه‌زنی هستند.

استودیو Insomniac Games در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده و در طول ۱۸ سال اول فعالیت خودش با وجود اینکه عضوی از سونی هم نبود، ولی فقط برای پلتفرم‌های مختلف پلی‌استیشن بازی تولید می‌کرد. مجموعه‌بازی‌های Spyro the Dragon، Ratchet & Clank و Resistance در این دوره ساخته و منتشر شدند. این استودیو از سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های دیگر نظیر ایکس‌باکس وان (بازی انحصاری Sunset Overdrive در سال ۲۰۱۴) هم بازی ساخت و با توجه به توافق سال ۲۰۱۹، از این پس انحصارا زیرنظر سونی کار خواهد کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.