نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 18 آبان 1397
ساعت 09:00

خلاصه نقد و بررسی بازی Hitman 2 از دید سایت‌های مطرح دنیا

5 از 5

در فاصله چند روز مانده به عرضه بازی Hitman 2، منتقدین مطرح صنعت گیم نیز بازخوردها نسبت به بازی را منتشر کردند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تا عرضه رسمی بازی موردانتظار Hitman 2 مدت زیادی باقی نمانده است؛ یک نسخه دنباله برای بازی قبلی سال ۲۰۱۶ که حکم یک ریبوت را برای این سری داشت. به عنوان نتیجه، هیتمن 2 نیز مثل بازی سال ۲۰۱۶، یک تجربه مبتنی بر پیگیری و تکمیل ماموریت‌های قتل، آن هم به شکلی مبتکرانه است که حالا در یک بازی کامل و غیر اپیزودیک، و در چندین لوکیشن جذاب از نقاط مختلف جهان روایت می‌شود. در این ارتباط، گرچه Hitman 2016 به عنوان یک بازی ریبوت در این سری، عرضه اپیزودیک داشت ولی ظاهرا این شیوه به عنوان پایه کار برای نسخه دنباله به خوبی جواب نداد، و از همین رو، IO Interactive برای هیتمن 2 از روش عرضه معمول این روزها یعنی انتشار بازی کامل، و سپس انتشار محتواهای قابل بازی پس از عرضه استفاده کرده است.

Hitman 2 قرار است تا چند روز دیگر عرضه شود، ولی تعدادی از منتقدین مطرح، پیشاپیش نقدها و بازخوردهای خودشان نسبت به این بازی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مشاهده می‌کنید.

وب‌سایت GamesBeat || امتیاز: 91 از 100

دادن این قدرت به بازیکنان، که بتوانند داستان مختص به خودشان را خلق کنند از ویژگی‌های جدانشدنی یک بازی Hitman است. و حالا این ویژگی در «هیتمن 2» از هر زمان دیگری بزرگ‌تر و قدرتمندتر است. پس اهمیتی نمی‌دهم که این جدیدترین چیز حال حاضر دنیا هم نباشد. چون هنوز هم یکی از پایدارترین و پر پاداش‌ترین بازی‌هایی است که یک بازیکن می‌تواند تجربه کند. این بازی یک پادزهر ایده‌ال برای آن دسته از بازی‌هایی هم هست که به جای ارائه یک گیم‌پلی عالی، فقط در بحث بصری و گرافیکی حرف برای گفتن دارند.

وب‌سایت Attack of the Fanboy || امتیاز: 90 از 100

بازی Hitman 2 نقطه اوج سری هیتمن است — جایی که بازیکن برای تکمیل مرحله می‌تواند از یک تیغ تیز برای یک برش استادانه استفاده کند و یا در یک استراتژی عیان برای از بین بردن اهداف، شاهد تصمیم‌گیری‌های نادرست و نتایج وحشتناک آن باشد.

وب‌سایت USgamer || امتیاز: 90 از 100

بازی Hitman 2  ممکن است فقط یک هیتمن دیگر به نظر برسد، ولی به شکلی موفق شده که از عناوین قبلی بهتر هم باشد. مراحل این بازی همگی فوق‌العاده هستند، ماموریت‌های قتل به روش‌هایی عمدتا هوشمندانه (و حتی احمقانه) قابل پیاده‌سازی هستند و دیالوگ‌های طنزآمیز هم در بهترین نورم خودش قرار دارد. ژانر ماموریت‌های قتل سندباکسی هیچ وقت تا این اندازه دلچسب نبوده است؛ البته وجود مشکلات فنی کم‌شمار و بخش چندنفره کم‌عمق و معمولی بازی هم نمی‌تواند کچل‌ترین قاتل در میان همه هیتمن‌ها را متوقف کند. حتی با گذشت چندین ساعت و گردش در یک نقشه، شما باز هم یک فرصت جدید یا یک وسیله قابل استفاده به عنوان سلاح، و در ادامه روشی برای سورپرایز کردن اهداف‌تان پیدا می‌کنید.

وب‌سایت Destructoid || امتیاز: 80 از 100

برای دنبال کردن این بازی، من حتی به شان بین یا چالش‌های مدت‌دار یا وعده برای Ghost Mode بتا هم نیازی ندارم... فقط همین طور نقشه‌های بیشتر بدهید تا همچنان این بازی را دنبال کنم.

وب‌سایت GameSpot || امتیاز: 80 از 100

هیتمن عبارت است از این تجربه که پیش‌بینی شما از اینکه نقشه‌تان در مرتبه اول چطور جواب می‌دهد. این درباره تجربه یک حس تعلیق پرتنش هست که سعی می‌کنید خودتان را با بیشترین سرعتی که ممکن است از یک وضعیت بد بیرون بکشید، و امیدوار باشید که یک نگهبان مشکوک به خودتان را دست به سر کرده باشید. این درباره تجربه لذت‌بخش دانستن جزئیاتی نظیر این است که شما آن قدر مرحله، ابزارها و محیط را به خوبی درک کرده باشید که وقتی هدف‌تان در یک زمان مشخص، به یک سمت مشخصی در حال حرکت بود، شما بهترین فرصت ممکن را برای اجرای ماموریت پیدا کنید. Hitman 2 یک تجرب آشناست ولی در دنیای سری هیتمن، آشنا بودن یک قدرت باورنکردنی است.

وب‌سایت IGN || امتیاز: 77 از 100

Hitman 2 نخواسته خیلی به ساختارهایی که در بازی قبلی خودش وجود داشت چیزی اضافه کند و به همین خاطر، بیشتر شبیه Hitman 1٫5 هست تا یک دنباله به تمام معنا. اما همین هم چیز بدی نیست. این بازی حالا با ارائه پرعمق‌ترین و کامل‌ترین تجربه سندباکسی - مخفی‌کاری ممکن در دنیای گیم، آن هم در یک پکیج کامل به جای عرضه شش اپیزود جداگانه، حتما ارزش خودش را دارد. همچنین وجود Hitman (2016) در این بازی، برای بازیکنانی که موفق به تجربه این ریبوت نشده بودند هم یک پاداش خوب محسوب می‌شود. بگذارید امیدوار باشیم که آن‌ها دفعه بعد، تلاش بیشتری را از خود نشان بدهند.

وب‌سایت GamesRadar || امتیاز: 70 از 100

پیش‌فرض‌ها از اینکه با Hitman 2، به نظر با یک بازی دقیقه نودی، و خارج شده از یک استراتژی ساخت عجله‌ای مواجه می‌شویم، باعث نشده که حقایقی مثل مرحله‌هایی بسیار خوش‌ساخت و مملو از فرصت‌ها برای خلق موقعیت‌های مبتکرانه ... و [حتی] احمقانه از بین برود.

وب‌سایت Eurogamer || امتیاز: هنوز امتیاز داده نشده است

هیتمن 2 بیشتر شبیه «هیتمن: فصل دوم» بود تا اینکه یک تجربه مختص به خودش را داشته باشد. با این حال وجود چند نقشه عالی و همچنین یک ماد چندنفره جذاب، این بازی را به یک تجربه خوب و دستچین‌شده برای طرفداران سری تبدیل می‌کند.

 

بازی «Hitman 2» به شکل رسمی در روز ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر می‌شود.

Hitman 2 - میانگین نمرات براساس 21 نقد
81 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.