نویسنده: سینا محمدی جمعه، 16 تیر 1396
ساعت 17:58

پیش‌نمایش بازی Far Cry 5

4.5 از 5

پیش نمایش و تاریخ عرضه ی بازی Far Cry 5 - فارکرای

از زمان معرفی Far Cry 5 تا بدین لحظه اطلاعات زیادی از آن به بیرون درز کرده است. از این رو تصمیم گرفتیم تا پیش‌نمایش این عنوان را آماده کنیم. با بازی‌مگ همراه باشید.

با توجه به اینکه Far Cry 5 اولین نسخه اصلی سری است که انحصارا برای کنسول‌های نسل هشتمی طراحی شده، وسیع بودن دنیای آن خواسته بزرگی از سوی طرفداران نیست. Far Cry 5 همانند دیگر نسخه‌های اصلی سری در محیطی Open World جریان دارد و اتفاقات آن در شهری خیالی به نام Hope County در ایالت مونتانا رخ می‌دهد و این برای اولین بار است که ایالت متحده بعنوان مکانی برای روایت داستان این سری انتخاب شده. برخلاف شایعاتی که در ابتدا وجود داشت، بازی تم وسترن ندارد و همانطور که گفته شد فارکرای 5 در ایالت مونتانا روایت می‌شود که دارای بافت روستایی است.

طبق گفته سازندگان، نقشه بازی به گونه‌ای طراحی شده که دو بازیباز تجربه متفاوتی از این عنوان خواهند داشت؛ هر چند که هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا این متفاوت بودن در روند داستانی بازی نمود پیدا می‌کند یا می‌تواند منجر به تغییر عکس العمل ها و هوش مصنوعی دشمنان در تعامل بازیباز شود و در پیدایش ماموریت‌های جانبی تاثیر بگذارد.

Far Cry 5 Preview 2

در مبارزات می‌توانید از حیواناتی مانند سگ کمک بگیرید.

وجود وسایل نقلیه متنوع از فاکتورهایی است که نبود آن در یک بازی جهان-باز با محیطی بزرگ می‌تواند جابجایی در بین مناطق رابه کاری خسته‌کننده تبدیل کند و هر چه این وسعت بیشتر باشد مشکل فوق بیش از پیش به تجربه مخاطب لطمه می‌زند. برای اولین بار می‌توانید سوار وسایل نقلیه هوایی شوید و در نبردهای هوایی نیز نقش داشته باشید. اتوموبیل‌های ATV و خودروهای Muscle آمریکایی در بازی وجود دارند تا رانندگی در ایالت مونتانا حس لذت بیشتری داشته باشد.

Far Cry 5 Preview 3

نبردهای هوایی می‌توانند به جذابیت مبارزات کمک کنند.

 قابلیت شخصی‌سازی از دیگر ویژگی‌هایی است که در Far Cry 5 قرار دارد و مخاطب می‌تواند جنسیت شخصیت اصلی بازی را نیز تعیین کند. در آثار اول شخص کمتر می‌توان چهره و یا ظاهر پروتاگونیست بازی را مشاهده کرد و وجود چنین قابلیتی در یک اثر اول شخص شاید کمی نامعقول به نظر برسد. با توجه به این موضوع حداقل می‌توان نتیجه گرفت که شخصی‌سازی در بازی می‌تواند تاثیراتی بر روی پیشبرد داستان داشته باشد. لازم به ذکر است که بخش داستانی این عنوان به صورت دو نفره قابل بازی است که البته برای تجربه آن بدین شکل باید آنلاین باشید.( اطلاعات تکمیلی در رابطه با بخش Co-Op بازی Far Cry 5 )

یکی از عواملی که باعث بحث‌برانگیز بودن بازی شده داستان آن است. فرقه‌ای متعصب به نام The Project که رهبری آن را شخصی به نام Joseph Seed (که با نام The Father شناخته می‌شود) بر عهده دارد، جنبشی تحت عنوان Eden Gate راه انداخته‌اند و به علت اعتقادی که به روز رستاخیز دارند، خواستار هموار کردن مسیر مردم این منطقه به سوی بهشت هستند و در این راه به بی‌رحمی‌های زیادی دست می‌زنند. این گروه کنترل شهر را به دست گرفته‌اند و این خود باعث شده تا افراد زیادی مخالف این جنبش باشند. پروتاگونیست بازی یک افسر ارشد پلیس است که به مخالفت با این جنبش برآمده و با افراد هم‌عقیده خود در دنیای بازی قصد نابودی این فرقه را دارد. در ادامه به طور کوتاه به معرفی شخصیت‌هایی که تا کنون از آن‌ها رونمایی شده است می‌پردازیم.

Jerome Jeffries

Far Cry 5 Preview Jerome Jeffries

اوبیش از 15 سال کشیش شهر Hope County بوده و پیش از آنکه Joseph Seed از مسیر اصلی خود خارج شود به جنبش Eden Gate پیوسته بود. پس از آن وی کلیسای خود را از دست داد و حتی مورد حمله قرار گرفت و در جنگلی رها شد تا بمیرد. پس از اینکه نجات پیدا کرد، تصمیم گرفت تا از مردم در برابر این فرقه بی‌رحم محافظت کند. او یکی از سربازان ماهر خلیج فارس در نبرد بین عراق و ایالت متحده در سال 1990 تا 1991 است.

Mary May

Far Cry 5 Preview Mary May

او ساکن شهر Hope County بوده و تمام زندگیش را آنجا گذرانده است. ماری پیش از این مدیر رستوران خانوادگی اش بوده، اما پس از مرگ والدین و ورشکستگی، بانک این رستوران را توقیف کرد. با وجود این، جنبش Eden Gate درصدد تصاحب این رستوران برای کسب منافع برمی‌آید. Mary May خود را در شرایطی می‌بیند که این گروه متعصب و تندرو حق وی را از آن خود گرفته‌اند و به این دلیل خود را برای گرفتن انتقام از آن‌ها آماده می‌کند.

Nick Rye

Far Cry 5 Preview Nick Rye

او در خانواده‌ای بزرگ شد که همه خلبان ارتش بودند، اما وی هیچ وقت حاضر نشد تا راه خانوده‌اش را ادامه دهد، هر چند که در زمینه خلبانی هواپیماهای سم‌پاشی مهارت بالایی دارد. رفتارهای غیر انسانی این فرقه به منظور خرید حق امتیاز کار سم‌پاشی شرایط زندگی او را تا حد زیادی سخت کرده است و به نظر می‌رسد فرصت آن رسیده تا Nick راه خانواده‌اش را پیش بگیرد و به یک خلبان ارتشی تبدیل شود.

طرحی که یوبیسافت از بازی منتشر کرده است، سیزده شخصیت را به نمایش می‌گذارد که بر سر یک میز غذاخوری گرد هم آمده‌اند. شباهت این تصویر به نقاشی شام آخر عیسی مسیح از عوامل دیگری است که به بحث‌برانگیز بودن بازی دامن زده است. جالب است بدانید که به علت وجود درونمایه‌های مذهبی، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شخصی در حال جمع‌آوری امضا به منظور لغو بازی است و با بیان اعتراض‌های خود خواستار تغییر بازی و یا لغو آن شده است.

Far Cry 5 Preview similarities to last dinner

شباهت تصویر فارکرای 5 به نقاشی شام آخر عیسی مسیح غیر قابل انکار است.

Far Cry 5 Preview 9

مجسمه خرگوش‌های سری Rabbids به عنوان یک Easter Egg در بازی وجود دارد.

 با توجه به اینکه یوبیسافت در زمینه ارائه تریلرهای با کیفیت مهارت بالایی دارد و برخی مواقع شاهد دانگرید گرافیکی عناوین این استودیو در هنگام انتشار هستیم، نمی‌توان به طور قطعی درباره گرافیک بازی نظر داد. اما هر چه باشد با نسخه‌ای دیگر از فارکرای روبرو هستیم و نسخه‌های مختلف این سری از حیث فنی عناوین شاخصی به شمار می‌روند. Far Cry 5 از PS4Pro و Xbox One X پشتیبانی می‌کند که این مهم نگرانی‌هایمان را در رابطه با گرافیک فنی بازی تا حدی کم می‌کند.

Far Cry 5 به طور ناگهانی معرفی شد و با داستانی که شالوده آن را مسائل عقیدتی تشکیل می‌دهد همه را غافلگیر کرد. بازی شانس زیادی برای تبدیل شدن به یک اثر موفق دارد و امیدواریم با یک نسخه بزرگ از این سری روبرو شویم. Far Cry 5 در تاریخ 27 فبریه 2018 (8 اسفند 96) برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One و PC انتشار می‌یابد.

ویدئو

اولین تریلر بازی Far Cry 5 Ubisoft
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 59
    تشکرشده: 25
    کنسول‌های بازی:

    مقاله واقعا جالب بود. گرچه همیشه گارد خاصی دارم نسبت به کار های یوبی سافت اما برای فارکرای همیشه استثنا قائل بودم!
    بعد از Primal حس می کردم این سری هم به ایستگاه شیر دوشی تبدیل شده که خوشبختانه با نمایش های نسخه ی پنجم این حس تقریبا از بین رفت.
    شخصا تم مذهبی بازی رو خیلی می پسندم و معتقدم می تونه جذابیت های خیلی زیادی داشته باشه. امیدوارم سازنده ها بیش از حد بچه مثبت بازی در نیارن و یه کمی با خط قرمز ها بازی کنن!

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: ICARUS
    مقاله واقعا جالب بود. گرچه همیشه گارد خاصی دارم نسبت به کار های یوبی سافت اما برای فارکرای همیشه استثنا قائل بودم! بعد از Primal حس می کردم این سری هم به ایستگاه شیر دوشی تبدیل شده که خوشبختانه با نمایش های نسخه ی پنجم این حس تقریبا از بین رفت. شخصا تم مذهبی بازی رو خیلی می پسندم و معتقدم می تونه جذابیت های خیلی زیادی داشته باشه. امیدوارم سازنده ها بیش از حد بچه مثبت بازی در نیارن و یه کمی با خط قرمز ها بازی کنن!

    سلام بر حسین جان
    ممنون که مطالعه کردید مقاله رو:li-bl:
    من هم امید دارم به این بازی به نظرم عنوان خوبی از آب درمیاد:li-bl:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1394
    نظرها: 26
    تشکر: 5
    تشکرشده: 15
    کنسول‌های بازی:

    به نظر میاد در عکس اخر فلش اشاره رو اشتباه زدن:(

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: alirezaxxl
    به نظر میاد در عکس اخر فلش اشاره رو اشتباه زدن:(

    ممنون از اطلاع رسانیتون . تصحیح شد ;)

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.