نویسنده: سینا محمدی یکشنبه، 18 تیر 1396
ساعت 19:35

تمام اطلاعات مربوط به بازی Call of Duty WWII

4.25 از 5

نیم نگاهی به بازی call of duty ww2، جمع بندی تمام اطلاعاتی که در رابطه با این بازی داریم و تاریخ عرضه ی بازی

طرفداران سبک شوتر مدت‌هاست که از سری Call of Duty قطع امید کرده و ذهنیتی که از این مجموعه داشتند را به فراموشی سپرده‌اند. بعد از کناره‌گیری سری فوق از داستان جنگ جهانی دوم و تمایل سازندگان به افزودن تم تخیلی شاهد انتشار عناوین ضعیفی مانند Ghost و Black Ops 3 بودیم که باعث کاهش اعتبار این مجموعه شدند و آن را به یک فرنچایز سطح پایین تبدیل کردند، تا جایی که در چند سال اخیر عملا شاهد هیچ پیشرفتی در این سری نبودیم. در این شرایط نامناسب، استودیوی SledgeHammer ( معرفی استودیو بازی سازی SledgeHammer Games ) که پیش‌تر وظیفه ساخت Modern Warfare 3 و Advanced Warfare را بر عهده داشت، تصمیم به رونمایی نسخه جدید Call of Duty گرفت و همگان را شگفت‌زده کرد. این نسخه که با نام WWII معرفی شد مانند نسخه‌های اخیر در آینده جریان ندارد و همانطور که از نام آن مشخص است بازیباز را در جنگ جهانی دوم قرار می‌دهد. با بازی مگ و ادامه مقاله همراه باشید.

اگر بخواهیم عناوین سری Call of Duty را زیر ذره‌بین قرار دهیم، خواهیم دید که World At War آخرین نسخه‌ای بود که داستان آن به جنگ جهانی دوم ارتباط پیدا می‌کرد. پس از World At War شاهد انتشار عناوین موفقی مانند Modern Warfare 2 و Black Ops بودیم که از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار داشتند، اما طولی نکشید که این مجموعه روندی نزولی پیدا کرد و با نسخه‌هایی ضعیف مانند Ghost به استقبال طرفداران آمد. Black Ops 3 و Infinite Warfare از دیگر نسخه‌هایی بودند که در افت کیفی این مجموعه تاثیر بسیاری گذاشتند. در حالیکه بازگشت Call of Duty به ریشه‌ها کمی محال می‌نمود، SledgeHammer با معرفی Call of Duty WWII بسیاری از بازیبازان را شگفت‌زده کرد.

CoD WWII مانند نسخه‌های اخیر دارای مکانیک‌های تکراری در گیم‌پلی نیست و با تغییراتی همراه است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره شد، اتفاقات جنگ جهانی دوم شالوده بخش داستانی این عنوان را تشکیل می‌دهند و به این دلیل بازسازی مهمترین وقایع آن در بازی می‌تواند تا حدی برای تیم سازنده چالش‌برانگیز باشد. وفاداری WWII به نسخه‌های کلاسیک مجموعه از یک طرف و بازگشت به خانه اصلی این سری از سوی دیگر باعث شده تا کار برای SledgeHammer مشکل‌تر از قبل شود، چرا که این استودیو دیگر وظیفه ساخت نسخه‌ای دیگر از Modern Warfare را بر عهده ندارد و کار بر روی دنباله Advanced Warfare را کنار گذاشته است. در واقع تیم سازنده پس از بحث‌های فراوان به این نتیجه رسیدند که ساخت عنوانی با محوریت جنگ جهانی دوم گزینه مناسب‌تری نسبت به Advanced Warfare 2 است؛ گویا همچنان علاقه بسیاری از سازندگان به این موضوع وجود دارد و این مهم باعث شد تا SledgeHammer از ساخت دنباله Advanced Warfare کناره‌گیری کند.

داستان بازی اتفاقات اروپا را در سال‌های پایانی این جنگ (1944 تا 1945) روایت می‌کند، ضمن اینکه نبرد D-Day نیز حضور پررنگی در این بخش خواهد داشت. طبق برخی از اخبار منتشر شده نبرد کبرا در CoD WWII بازسازی خواهد شد، نبردی که بزرگترین عملیات بمب‌باران تاریخ است. در واقع سازندگان از نشان دادن موضوعاتی مانند نژادپرستی که در جنگ جهانی دوم وجود داشت هیچ واهمه‌ای ندارند و می‌خواهند بازیبازان را بیشتر با ذات این جنگ آشنا کنند.

حضور سربازان مونث نیز در بازی تایید شده است؛ بر خلاف تصور بسیاری از افراد سربازان مونث در این جنگ شرکت داشته‌اند و در آن ایفای نقش می‌کردند. همچنین اعلام شده است که این سربازان در بخش‌هایی اعم از تک‌نفره و Co-Op و زامبی قابل بازی هستند. ( فکر می کنید قهرمانان Call of Duty WW2 فقط آقایان هستند؟ اشتباه می‌کنید! )

مطمئنا با بخش زامبی در این سری آشنایی دارید؛ این طور که پیداست، این بخش در بازی به شکل متفاوتی پیاده‌سازی خواهد شد و با نسخه‌های پیشین خود تفاوت‌هایی دارد که متاسفانه اطلاعات زیادی در این زمینه منتشر نشده است و تنها می‌دانیم که بخش زامبی نسبت به نسخه‌های قبلی واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود. با استناد به برخی منابع این احتمال وجود دارد که SledgeHammer، تحقیقات رایش سوم بر روی زامبی‌ها را که به عنوان یک شایعه وجود دارد در دستور کاری خود قرار دهد.

وقتی با یک عنوان شوتر روبه رو هستیم انتظارات از تنوع اسلحه در بازی به شدت بالاست؛ مخصوصا وقتی که بازی مذکور از حیث گیم‌پلی نسبت به دیگر عناوین هم‌سبک طولانی‌تر به نظر برسد. تمامی سلاح‌های استفاده شده در جنگ فوق در WWII وجود خواهند داشت و شبیه‌سازی دقیق آن‌ها در بازی از مهمترین وظایف تیم سازنده به حساب می‌آید. سلاح‌های LMG و یا حتی شاتگان در بازی قرار خواهند گرفت تا از نظر تنوع اسلحه کمبودی احساس نشود. در سال 2017 عنوان بزرگی در سبک شوتر وجود ندارد و به جز LawBreakers اثر دیگری به چشم نمی‌خورد و با توجه به این موضوع، WWII می‌تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از طرفداران باشد.

جزئیات دیگری از بخش داستانی بازی ذکر نشده است، اما در مورد دشمنان بازی مشخص شد که برخی از آن‌ها از چتر استفاده می‌کنند تا هیجان این بخش بسیار بالا باشد.

Cod WW2 Parachute

سربازان چترباز در Call of duty WW2

یکی از اخباری که باعث تعجب بسیاری از هواداران شده حذف کردن ویژگی بازیابی سلامتی به طور خودکار است. این قابلیت که پای ثابت بسیاری از آثار ژانر شوتر است در WWII وجود نخواهد داشت و دیگر شاهد وجود چنین قابلیتی در این نسخه نیستیم تا حس آسیب‌پذیر بودن سربازان در جنگ جهانی دوم به بازیباز منتقل شود. البته این قابلیت در بخش مالتی‌پلیر فعال است، هر چند که وجود آن در این بخش کمی نامعقول به نظر می‌رسد. نقشه‌های بخش مالتی‌پلیر به گونه‌ای طراحی خواهند شد که در آن قدرت اسلحه‌ها قابل درک باشند و تفاوت میان آن‌ها برای بازیباز مشخص شود، چیزی که یک ایده بزرگ برای سازندگان به شمار می‌رود و باید ببینیم آیا آن‌ها می‌توانند از عهده انجام این کار بربیایند یا خیر. ( عدم وجود ویژگی احیاء سلامتی در Call of Duty: WWII )

Call of Duty WWII Preview 2

اسلحه‌های شعله‌افکن نیز در بازی قرار دارند.

بخشی مشابه Tower که در عنوان Destiny موجود بود، با نام Headquarters در CoD WWII وجود خواهد داشت که در آن بازیبازان می‌توانند به تعامل با یکدیگر بپردازند. به گفته رئیس شرکت سازنده، این ویژگی متاثر از World of Warcraft’s Orgrimmar است که در آن جامعه‌ای از افراد مختلف وجود دارد.

در دو نسل پیش، جنگ جهانی یکی از نخ‌نماترین موضوعات صنعت ویدیوگیم بود که با تغییر سلیقه مخاطبان، این رویه توسط سازندگان دستخوش تغییراتی شد و شاهد انتشار عناوین علمی-تخیلی مختلفی در سبک شوتر بودیم؛ اما در سال گذشته این موضوع با عرضه عنوان Battlefield 1 تغییر پیدا کرد و با استقبال زیاد بازیبازان به ایده جنگ‌های غیرمدرن، DICE راه را برای بسیاری از سازندگان هموار کرد و از این رو CoD WWII شانس بیشتری برای موفقیت دارد. CoD WWII در تاریخ سوم نوامبر (12 آبان) برای کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان انتشار می‌یابد. مانند بسیاری از آثار مالتی‌پلتفرم برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ وجود ندارد و این امر به اکتیویژن بستگی خواهد داشت. (تریلر بخش Multiplayer بازی Call of Duty: WW2)

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    مننون سینا جان بابت مقالت.
    خودم به شخصه از گیمرایی ام که در طول سه سال گذشته فقط نسخه AD بود که تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم چون هم گرافیک خوب داشت و هم گیم پلی کال اف دیوتی رو تو زمان خودش ارتقا میداد.اما به شخصه فکر میکنم این نسخه با توجه به این که از ایده ی جواب پس داده ی خوبی بهره میگیره ولی هیچ چیز جدیدی توش نیس و مثل میشه گیم پلی نه چندان چالش برانگیز کال اف دیوتی رو ارایه میده و نظرم گرافیکش پیشرفت چندانی نداشته با توجه به این که نسخه IW گرافیکش پارسال فاجعه بود!!!! دلم میخواست یه گرافیک حداقل دهن پر کن داشته باشه که اونم با توجه به نمایشاش بعید میدونم.
    به هر حال امسال کال اف دیوتی کمتر از پارسال فوحش خورد:blink::blink::blink: امیدوارم وضعش بهتر شده باشه

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط btb cutting ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    مننون سینا جان بابت مقالت. خودم به شخصه از گیمرایی ام که در طول سه سال گذشته فقط نسخه AD بود که تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم چون هم گرافیک خوب داشت و هم گیم پلی کال اف دیوتی رو تو زمان خودش ارتقا میداد.اما به شخصه فکر میکنم این نسخه با توجه به این که از ایده ی جواب پس داده ی خوبی بهره میگیره ولی هیچ چیز جدیدی توش نیس و مثل میشه گیم پلی نه چندان چالش برانگیز کال اف دیوتی رو ارایه میده و نظرم گرافیکش پیشرفت چندانی نداشته با توجه به این که نسخه IW گرافیکش پارسال فاجعه بود!!!! دلم میخواست یه گرافیک حداقل دهن پر کن داشته باشه که اونم با توجه به نمایشاش بعید میدونم. به هر حال امسال کال اف دیوتی کمتر از پارسال فوحش خورد:blink::blink::blink: امیدوارم وضعش بهتر شده باشه

    سلام بر شما دوست عزیز
    ممنون که مطالعه کردید:li-bl:
    حقیقتش خودمم دیگه از این مجموعه خسته شدم ولی یکم به نسخه جدیدش امید دارم:wacky:
    باید ببینیم چی از اب درمیاد

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.