نویسنده: محمد مقصودی دوشنبه، 07 اسفند 1396
ساعت 21:32

باکس آفیس: ادامه موفقیت‌های فیلم Black Panther

4 از 5

فیلم پلنگ سیاه برای دومین هفته متوالی، به یکه‌تازی خود در باکس آفیس ادامه می‌دهد

فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) اکنون بعد از عنوان جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)، دومین فیلم پرفروش به لحاظ مقدار فروش داخلی در تاریخ است؛ جدیدترین فیلم استودیو مارول توانسته است، که در کمتر از ده روز به میزان فروش داخلی 400 میلیون دلار برسد، این عنوان همچنین موفق شد 304 میلیون دلار به‌صورت جهانی فروش کند.

طی این آخر هفته فیلم پلنگ سیاه نسبت به آخر هفته‌ی افتتاحیه 46% کاهش فروش داشت؛ این عنوان با چنین میزان فروشی توانست فیلم‌های دنیای ژوراسیک (Jurassic World) محصول 2015 و انتقام‌جویان (The Avengers) محصول سال 2012 را پشت سر بگذارد و به لحاظ میزان فروش داخلی در تاریخ، جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. پلنگ سیاه برای دومین هفته متوالی در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفته است و بنظر کماکان به سلطنت خود ادامه خواهد داد.

فیلم پلنگ سیاه رایان کوگلر، توانست به‌ خوبی نظر منتقدین را به خود جلب کند و همچنین تحسین گسترده طرفداران سینما را به‌همراه داشته باشد؛ این عنوان همچنین توانست نمره‌ی A+ را از سینما اسکور کسب کند و به دومین فیلم استودیو مارول تبدیل شد، که چنین نمره‌ای را دریافت کرده است. پلنگ سیاه همچنین موفق شد نمره‌ی 97% را از وبسایت راتن تومیتوز کسب کند. همه‌ی این موفقیت‌ها به شکلی رقم خورد، که این عنوان نه در تعطیلات رسمی مناسبتی و نه در فصل تابستان اکران شد.

در جایگاه دوم باکس آفیس این هفته، فیلم کمدی و اکشن شب بازی (Game Night) با فروش 16.6 میلیون دلاری قرار دارد؛ این فیلم با بازی جیسون بیتمن و ریچل مک آدامز در مقایسه با فیلم‌های کمدی سال 2017 با درجه سنی R، عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست درکل نقدهای مثبتی را از جانب منتقدین دریافت کند.

فیلم پیتر خرگوشه کمپانی سونی، با فروش داخلی 12.5 میلیون دلاری توانست این هفته جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد؛ این فیلم تاکنون حدود 70 میلیون دلار فروش جهانی داشت و همچنان به فروش خوب داخلی خود ادامه می‌دهد.

در مکان چهارم فیلم نابودی (Annihilation) کمپانی پارامونت قرار دارد، که طی اولین هفته اکران با فروش 11 میلیون دلاری خود، در باکس آفیس نابود شد و دلیل آن را می‌توان به‌نوعی به زمان‌بندی نادرست تاریخ اکرانش مرتبط دانست؛ ازجمله بازیگران این فیلم می‌توان به ناتالی پورتمن و اسکار آیزاک اشاره کرد. اگرچه فیلم نابودی موردتوجه طرفداران سینما قرار نگرفت، اما توانست نقدهای مطلوبی را از جانب منتقدان دریافت کند؛ این عنوان نمره‌ی C را از سینما اسکور کسب کرد.

جایگاه پنجم متعلق به فیلم پنجاه طیف آزادی (Fifty Shades Free) است، که این هفته چیزی در حدود 6.9 میلیون دلار فروش داشت و درمجموع بیش از 300 میلیون دلار فروش جهانی را به خود اختصاص داد.

در جایگاه بعدی فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) قرار دارد؛ جومانجی با فروش 5.6 میلیون دلاری این هفته‌ی خود، به مجموع فروش جهانی 919 میلیون دلاری رسید. جایگاه بقیه‌ی فیلم‌ها بدین‌صورت است:

  1. قطار 15:17 به مقصد پاریس (The 15:17 to Paris)
  2. برترین شومن (The Greatest Showman)
  3. هر روز (Every Day)
  4. انسان‌های نخستین (Early Man)

فیلم پلنگ سیاه جایگاه را برای عنوان انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) آماده می‌کند؛ بدون شک فیلم جنگ ابدیت رکوردهای زیادی را جابجا خواهد کرد؛ البته عنوان پلنگ سیاه در فصلی که معمولا فیلم‎‌های ابرقهرمانی اکران نمی‌شود، این کار را به خوبی انجام داد.

دنیای سینمایی مارول مسلما امسال سال خوبی را پشت سر خواهد گذاشت و فیلم‌های این کمپانی عملکرد خارق‌العاده‌ای در باکس آفیس خواهند داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.