نویسنده: مهدی افتخاری شنبه، 02 تیر 1397
ساعت 15:08

کارگردان A Way Out: لزومی ندارد بازی‌ها طولانی باشند

0 از 5

واکنش کارگردان عنوان A Way Out، جوزف فارس، نسبت به انتقادت بازیکنان بخاطر مدت زمان کوتاه بازی.

به اتمام رساندن آخرین بازی شرکت Hazelight، حدود 6 ساعت زمان می‌برد، یه این ترتیب که قبل از اینکه چیزی از آن برای شما زننده شود، بتمام می‌شود. به گفته جوزف فارس، 6 ساعت برای این عنوان بسیار مناسب است. جوزف فارس فقط در صورتی که ایده‌های خلاقانه و جذاب بیشتری در ذهن داشت، حاضر بود بازی را طولانی‌تر بسازد. در کل، او عقیده دارد که بازی سازان باید ساخت عنوان‌های طولانی مدت که ارزش چند بار بازی کردن را دارند، از یاد ببرند. فارس در مصاحبه با سایت Vg247 گفت:

اگر به آمار و ارقام دقت کرده باشید همه چیز برای شما روشن می‌شود. کسانی که A Way Out را  روی PS4 تمام کردند 52 درصد بوده‌اند.

اگر از آمار تکمیل بازی‌ها توسط بازیکنان اطلاع داشته باشید، می‌دانید که 52 درصد آمار مطلوبی است. چرا که درصد تکمیل خیلی از عنوان‌ها حتی به همان 50 هم نمی‌رسد. برای مثال، کمتر از 30 درصد کسانی که GTA 4 را بازی کرده‌اند، آن را به اتمام رسانده‌اند.

52 درصد برای شما خوب است اما برای من نگران کننده است. تصور کنید فردی مانند جیمز کامرون با خود بگوید: چقدر خوب، فقط 50 درصد مردمی که در سینما بودند، اول فیلم آنجا را ترک کردند. این دیوانه کننده است. آیا ما باید فقط به روی 40 درصد اول بازی کار کنیم چون بازیکنان بقیه آن را نمی‌بینند؟

در ادامه، او توضیح داد که چرا بازی‌ها نباید از محدودیت زمانی مشخصی عبور کنند:

چرا باید اینقدر زحمت به خود بدهیم؟ ما باید به بازی‌ها به عنوان یک تجربه نگاه کنیم. مهم نیست که چقدر طولانی باشند. در ضمن، اگر این واقعیت که بسیاری از مردم حتی بازی‌ها را تمام نمی‌کنند اینقدر رایج شده، پس چرا اصلا باید در مورد مدت زمان و ارزش چند بار بازی کردن یک عنوان نظر بدهیم؟ چرا چنین فاکتوری باید در نمرات یک عنوان تاثیر بگذارد؟ زمانی که ناشران بازی من پرسیدند مدت زمان آن چقدر است، من به آن‌ها گفتم که جواب این مزخرفات را نمی‌دهم.

فارس باور دارد طولانی کردن بازی و متنوع نگه داشتن آن کار سختی است، بنابراین او به جای پر کردن بازی با محتوای بی‌معنی، کاری را انجام می‌دهد که برای بازی خودش مناسب باشد.

گاهی اوقات احساس می‌کنم ما برای یک میز که مملو از غذا است، باز هم غذا سرو می‌کنیم و اگر تمامی غذاها آنجا نباشد، مردم فورا ناراحت می‌شوند. از آن غذاها هیچکدام را نمی‌خورند اما باید سرجایشان باشند، حتی اگر فاسد شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.