نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 01 آبان 1397
ساعت 08:00

جید ریموند از استودیو Motive و EA خارج شد

0 از 5

EA اعلام کرده که موسس استودیو Motive یعنی جید ریموند این شرکت را ترک کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ الکترونیک آرتز به تازگی اعلام کرده که با ورود یک مدیر ارشد دیگر برای مدیریت استودیو Motive، موسس این تیم بازی‌سازی یعنی جید ریموند شرکت را ترک کرده است. به گفته EA، حالا و پس از خروج ریموند، «سامانتا رایان» مدیر استودیو موتیو خواهد بود. رایان همین حالا هم مدیر ارشد در استودیوهای EA's mobile، Maxis و BioWare است و با هدایت تیم Motive، او عملا کنترل همه استودیوهای EA در آمریکای شمالی - غیر از Respawn و EA Sports - را در اختیار دارد.

استودیو Motive چند سال پیش و پس از ملحق شدن جید ریموند به EA پایه‌گذاری شد؛ شخصی که پیش از این و در کمپانی یوبی‌سافت، یکی از خالقان اولیه سری Assassin's Creed بود. استودیو Motive گرچه در ساخت چند پروژه مختلف در EA به دیگر استودیوها کمک کرد، ولی آن‌ها خودشان مشغول ساخت پروژه فاش‌نشده‌ای در دنیای Star Wars نیز بودند. البته آن Star Wars، قرار بود شباهت زیادی به همان عنوان لغو شده Star Wars ایمی هنینگر داشته باشد. پس از تعطیلی Visceral و خروج هنینگز از EA، ریموند گفته بود که استودیو Motive قصد دارد از بسیاری از منابع ساخته شده Visceral، البته با دگرگونی‌های ساختاری در بازی خودشان استفاده کند. EA در زمینه تغییرات در استودیو Motive چنین گفته است.

استودیوهای مختلف EA درحال حاضر روی ارائه محتواهای خلاقانه و بازی‌های جدید متمرکز شده‌اند. در این زمینه Laura Miele و تیم او در داخل EA، قدم‌های زیادی برداشته‌اند تا از بازی‌سازان ما پشتیبانی داخلی به عمل بیاید. در این زمینه برای مثال Samantha Ryan حالا مدیریت استودیوهای دیگری را هم از جمله Motive به کارنامه‌اش اضافه می‌کند. او برای هدایت پروژه‌های خلاقانه، شخصی کاملا شناخته شده است و از بازی‌سازان برای واقعیت بخشیدن به رویاهایشان حمایت می‌کند. او عمیقا در پروسه بازی‌سازی از بازی‌هایی نظیر The Sims تا Batman: Arkham City تا No One Lives Forever و حتی Anthem از تجربه برخوردار است.

با این تغییر، جید ریموند نیز تصمیم به خروج از Electronic Arts گرفت. در زمانی که او با شرکت همکاری داشت، جید کمک کرد تا یک تیم بزرگ در کنار هم شکل بگیرند. همچنین پروژه‌های بزرگی نیز در Motive و سایر استودیوها بواسطه این حضور انجام گرفت. ما صمیمانه از او به خاطر همه تلاش‌هایش تشکر می‌کنیم و برای او بهترین آرزوها را در ماجراجویی بعدی‌اش داریم. ما عنصر خلاقیت را بیش از همیشه در دستور کار همه پروژه‌هایمان گذاشته‌ایم و در آینده بیشتر می‌توانیم در این زمینه صحبت کنیم.

همان‌طور که اشاره شد جید ریموند به عنوان یکی از خالقان سری اساسینز کرید، در سال ۲۰۱۴ از یوبی‌سافت جدا و در سال ۲۰۱۵ به الکترونیک آرتز ملحق شد. او در طول دوره فعالیت خود در EA، تیمی متشکل از بازی‌سازان خلاق و نام‌داری را جمع کرد که در ساخت چندین پروژه داخلی EA به استودیوهای این شرکت کمک کردند. ریموند هنوز پیرامون خروجش از EA صحبتی انجام نداده و به این ترتیب، مشخص نیست ماجراجویی بعدی او در صنعت گیم چه خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.