نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 آبان 1397
ساعت 13:00

Xbox Game Pass به PC می‌آید

3.5 از 5

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد حوزه پوشش Xbox Game Pass را به PC گسترش دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به نظر می‌رسدکه مایکروسافت قصد دارد به زودی، سرویس محبوب دسترسی ارزان به کتابخانه بزرگی از بازی‌ها یعنی Xbox Game Pass را به PC بیاورد. گزارش اخیر که اولین بار توسط Windows Central منتشر شده، فاش می‌کند که این خبر در جریان صحبت‌های مدیرعامل مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا و در رویداد گزارش مالی این شرکت برای فصل اول سال ۲۰۱۹ به شکل رسمی بیان شد.

پیرامون گسترش حوزه پوشش این سرویس به PC، البته اطلاعات جزئی منتشر نشده ولی تقریبا باید قطعی دانست که دسترسی به آن، برای دارندگان ویندوز ۱۰ و همچنین تحت پلتفرم Microsoft Store خواهد بود. این سرویس اشتراکی، به مشترکان خود در ازای پرداخت ماهانه ۱۰ دلار، امکان دسترسی به کتابخانه بزرگی از بیش از ۱۰۰ بازی مختلف، از جمله عناوین انحصاری روز ایکس‌باکس را می‌دهد. روند عرضه بازی‌های انحصاری مایکروسافت برای این سرویس، در همان روز اول انتشار رسمی این بازی‌ها، یکی از نقاط قوت و جذاب اشتراک در سرویس بوده است؛ عناوینی نظیر Sea of Thieves، State of Decay 2 و بازی شدیدا تحسین شده Forza Horizon 4 که برای مشترکین این سرویس، از همان روز اول عرضه در دسترس قرار گرفتند.

گفتنی است که مایکروسافت در طول چند سال اخیر، سرویس‌های جذابی را برای گیمرها معرفی کرده و پیش از این، با راه‌اندازی برنامه Play Anywhere به عنوان یک سرویس cross-buy، امکان تهیه آسان بازی روی هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و PC را فراهم کرده بود؛ سرویسی که با خرید یکی از بازی‌های موجود در آن برای یکی از این دو پلتفرم، دارندگان یک نسخه رایگان از بازی برای پلتفرم دیگر را هم دریافت می‌کنند. وجود این سرویس و عرضه انحصاری‌ها برای اشتراک Game Pass می‌تواند ترکیبی عالی برای گسترش حوزه پوشش Game Pass به PC باشد.

خبرها پیرامون این شرکت البته محدود به این موارد نبوده، و مایکروسافت مدتی پیش یک برنامه با محدودیت زمانی مشخص به نام Xbox All Access را هم معرفی کرد؛ سرویسی که در آن امکان تهیه یکی از دستگاه‌های Xbox One S یا Xbox One X به همراه اشتراک Xbox Live Gold دو ساله را تنها با هزینه ۲۲ یا ۳۴ دلار به شکل ماهانه، در اختیار مشتریان می‌گذارد. پیرامون Xbox Game Pass نیز مایکروسافت اخیرا یک اپلیکیشن ویژه موبایل معرفی کرد، که امکاناتی نظیر مدیریت کاتالوگ بازی‌ها و نصب بازی روی کنسول از طریق این برنامه را دارد.

برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    فکر می‌کنم منظورشون دقیقا همین باشه. حالا باید منتظر خبرهای تکمیلی موند ولی اکسپند شدن سرویس به PC یعنی ورود لایبرری اون سرویس به PC که قاعدتا باید شامل همه بازی‌ها بشه.
    اگر استثنا هم قائل بشن برای بازی‌ها، باز هم سرویس مقرون به صرفه‌ای هست. شما 60 دلار پرداخت می‌کنید برای فورزا هورایزن 4 و نسخه رایگان PC رو در play anywhere می‌گیرید. درسته. ولی با 60 دلار اشتراک در گیم پس، شما ۶ ماه دسترسی به فورزا هورایزن 4 و کلی بازی دیگه هم خواهید داشت.

    ‏مهمان و ‏Nothing Else Matters از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1394
    نظرها: 45
    تشکر: 15
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: yaamato
    فکر می‌کنم منظورشون دقیقا همین باشه. حالا باید منتظر خبرهای تکمیلی موند ولی اکسپند شدن سرویس به PC یعنی ورود لایبرری اون سرویس به PC که قاعدتا باید شامل همه بازی‌ها بشه. اگر استثنا هم قائل بشن برای بازی‌ها، باز هم سرویس مقرون به صرفه‌ای هست. شما 60 دلار پرداخت می‌کنید برای فورزا هورایزن 4 و نسخه رایگان PC رو در play anywhere می‌گیرید. درسته. ولی با 60 دلار اشتراک در گیم پس، شما ۶ ماه دسترسی به فورزا هورایزن 4 و کلی بازی دیگه هم خواهید داشت.

    ممنون از پاسختون اما فکر می کنم به بخشی از توضیح من توجه نکردید. ببینید همین الان هم سرویس گیم پس این قابلیت رو داره . دقیقا من چون نمیخواستم 60 دلار برای فورتزا هورایزن 4 پرداخت کنم و از طرفی هم معتقدم تجربه ی این بازی واجبه، با تحقیق به این نتیجه رسیدم که می تونم با تهیه ی گیم پس این بازی رو تجربه کنم. پس یک اکانت 1 ماهه گیم پس تهیه کردم (فکر می کنم شما هم با من موافقید که یک بازی هر چقدر هم جذاب بصورت آفلاین عموما یک ماه بیشتر جذابیت نداره) از طرفی فکر می کردم که این سیستم فقط روی ایکس باکس وان قابل استفادست اما بطور کاملا اتفاقی داخل استور ویندوز 10 دیدم که کنار اسم فورتزا هرایزن 4 نوشته شده که من این بازی رو دارم ! پس دانلودش کردم و روی کامپیوتر هم ازش استفاده کردم. یعنی یک بازی play anywhere رو روی کامپیوتر با گیم پس اجرا کردم. گیمی که فقط با حق اشتراک گیم پس اجازه ی استفاده از اون رو داشتم. کنجکاو شدم و باقی بازی های play anywhere رو هم تست کردم و همگی روی کامپیوتر هم قابل بازی بودن. پس یعنی من دقیقا به گیم پس روی کامپیوتر هم دسترسی داشتم. اگر قرار باشه بازی های ایکس باکس 360 در قالب گیم پس روی کامپیوتر قابل بازی باشن، خبر فوق العاده ایه. در غیر اینصورت همونطور که گفتم فقط یک تبلیغ زیرکانه برای معرفی قابلیتیه که در حال حاضر هم وجود داره :bored:

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط Nothing Else Matters ویرایش شد
    ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1394
    نظرها: 45
    تشکر: 15
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    ویژگی منحصر بفرد گیم پس، عرضه ی بازی های فرست پارتی روی این سیستم در زمان انتشاره . نکته ی قابل تامل این که بازی های استودیوهای فرست پارتی همونطور که گفتید از سیستم play anywhere پشتیبانی می کنن . یعنی فقط کافیه اشتراک گیم پس داشته باشیم تا بتونیم فورزا هورایزن 4 و بازی های فرست پارتی دیگه رو در زمان عرضه روی pc هم بازی کنیم . حالا اگر مایکروسافت بتونه تمام بازی های موجود در آرشیو گیم پس رو به کامپیوتر بیاره ، یعنی تمام بازی های xbox 360 و باقی بازی های xbox one که از قابلیت play anywhere پشتیبانی نمی کنن ، اون موقع میشه گفت که کار بزرگی انجام شده اما اگر قرار باشه به همین بازی های play anywhere خلاصه بشه، یجور بازی تبلیغاتیه چون همین الان هم این ویژگی رو داریم

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط Nothing Else Matters ویرایش شد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.