نویسنده: میلاد شجری پنج شنبه، 03 آبان 1397
ساعت 13:30

صحبت‌های سازندگان Red Dead Redemption 2 درباره پیشرفت هوش مصنوعی از زمان GTA V

5 از 5

توسعه دهندگان شرکت راک‌استار گیمز به تازگی از پیشرفت‌های بازی Red Dead Redemption 2 از نظر سطح فنی نسبت به بازی Grand Theft Auto V صحبت کرده‌اند.

کمتز از یک روز به عرضه یکی دیگر از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی بازی وسترن Red Dead Redemption 2 شرکت راک‌استار گیمز باقی مانده است و ما همچنان در حال کسب اطلاعات و جزییات جدیدی از این بازی هستیم. در این میان، در حالی که شرکت راک‌استار بازی Grand Theft Auto V را پیش از این برای پلتفرم‌های نسل هشتمی منتشر کرده اما بازی همچنان از نظر هوش مصنوعی به عناوین نسل هفتم شباهت داشت. حال در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ، تعدادی از توسعه دهندگان در شرکت راک‌استار گیمز در مصاحبه‌ای با وبسایت VG 24/7 بیان کردند که چه پیشرفت‌هایی در هوش مصنوعی بازی Red Dead Redemption 2 از نظر سطح فنی در مقایسه با نسخه پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بازی Grand Theft Auto V ایجاد شده است.

اول از همه «فیل هوکر» (Phil Hooker) شروع به صحبت کرد و توضیح داد که چه میزان واکنش پذیری و وابستگی به هوش مصنوعی در کار‌هایی که شخصیت آرتور مورگن انجام می‌دهد، وجود دارد و چگونه موارد زیادی در پشت صحنه اتفاق می‌افتدند تا این امر عملی شود. طبق صحبت‌های هوکر، بسیاری از اتفاقاتی که در بازی Red Dead Redemption 2 به وقوع می‌پیوندد، به سادگی بر روی نسخه کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی امکان پذیر نبودند. در ادامه از وی سوال پرسیده شد که چرا بسیاری از این پیشرفت‌ها پیش از این در نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بازی Grand Theft Auto V بکار نرفته است و هوکر نیز در پاسخ، توضیح داد که موارد بسیار زیادی از نظر فنی باید تغییر می‌کرد تا این امر تا حد امکان عملی شود:

[بازی Grand Theft Auto V] چنان مخلوط پیچیده‌ای از انیمیشن‌ها، هوش مصنوعی یا AI و دیالوگ‌ها است که ما نمی‌توانستیم بدون ترس از خرابکاری در چنین بازی پیچیده‌ای آن را از هم باز کنیم. حقیقت این است که هر بخش از تیم سازنده بازی Grand Theft Auto V نسل بعدی، با درکی صحیح و واقعی از سخت افزار، اشتیاق باور نکردنی و انگیزه برای پیش برد بسیاری از انقلاب‌های فنی، تقریبا در هر بخشی، بیرون آمد.

مدیر گرافیک فنی بازی Red Dead Redemption 2 یعنی «الکس هدیاج» (Alex Hadjadj) در ادامه مصاحبه، دوباره تکرار کرد که شرکت راک‌استار از توسعه بازی Grand Theft Auto V برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به عنوان یک تجربه یادگیری جهت آشنایی بیشتر با سخت‌افزار استفاده کرد.

با شروع از عنوانی که برای نسل قبلی طراحی شده و کار بر روی آن تا جایی که امکان پذیر بود، ما به ایده بهتری از آنچه در این نسل از سخت‌افزار قابل دستیابی است، رسیدیم. زمانی که رزولوشن صفحه، اندازه بافت و دورنما‌ها (Draw Distance) به طریقی پایدار تعریف شد، مناطقی را برای ما برجسته کرد که ما برای قدم بزرگ بعدی، نیاز به تمرکز بر روی آن‌ها داشتیم؛ مواردی مثل راه حل روشنایی جهانی، اثرات جوی و اتمسفری یا Post Processing و نمایش.

«کلس شلسترا» (Klaas Schilstra) مدیر بخش مهندسی شرکت راک‌‌استار در ادامه مصاحبه، به صحبت درباره تفاوت‌های خاص دنیا و هوش مصنوعی موردنیاز بازی Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 پرداخت.

بازی RDR دارای روند کندتری نسبت به GTA است اما از بافت‌های عمیق و جزییات فوق‌العاده‌تری بهره می‌برد. برای بازی GTA، ما نیاز به جمعیتی داشتیم که در خیابان‌های شهر راه بروند. در بازی RDR اما، ما مجبور به داشتن شهری با جمعیتی از افراد قابل شناسایی شدیم؛ به طوری که، هر شخصیت در این شهر باید قابل باور باشد و در حال انجام کاری معنی‌دار مشاهده شود.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ چهارم آبان‌ماه ۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود و حالت چندنفره و آنلاین بازی با نام Red Dead Online نیز قرار است در ماه نوامبر کار خود را آغاز کند. در خبری مرتبط، وبسایت متاکریتیک اعلام کرد نقد‌ها و نمرات این بازی وسترن در ساعت دو بعد از ظهر روز پنجشنبه، سوم آبان‌ماه ۹۷ به وقت ایران (۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی) در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.