نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 11 آبان 1397
ساعت 13:00

Sucker Punch از ساخت یک بازی ژاپنی به عنوان یک سازنده غربی می‌گوید

0 از 5

Nate Fox کارگردان خلاق بازی Ghost of Tsushima، درباره چالش‌ها و ویژگی‌های ساخت یک دنیای ژاپنی توسط بازی‌سازان غربی گفته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از جذاب‌ترین نمایش‌های سونی در جریان E3 2018، پیرامون بازی Ghost of Tsushima بود؛ یک بازی اکشن ماجراجویی با المان‌های تاریخ واقعی در دوره ژاپن فئودالی، که قرار است در تاریخی نامشخص برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود. پیرامون ورود به عصر ژاپن فئودال، این دوره معمولا مورد توجه خیلی زیاد بازی‌سازان غربی قرار ندارد؛ خصوصا برای استودیویی که در کارهای قبلی خود، بازی‌های ابرقهرمانی در محیط‌هایی نظیر نیویورک، نیواورلئان و سیاتل ساخته است. اینجا صحبت از استودیو «Sucker Punch» است که به شکل عادی و به عنوان یک تیم بازی‌سازی غربی، تجربه چندانی از ژاپن فئودالی نداشتند ولی با توجه به صحبت‌های تازه Nate Fox، آن‌ها اما برای انجام این کار شدیدا مشتاق بودند.

Nate Fox کارگردان خلاق بازی Ghost of Tsushima، اخیرا در جریان مصاحبه‌ای گفته که به دلایل مختلف، ساخت بازی در چنین دوره‌ای جذاب بوده است. بازی Ghost of Tsushima بنا بر اطلاعات قبلی سونی، بازی است که وقایع آن در جزیره‌ای میان ژاپن و شبه‌جزیره کره جریان دارد و بازیکن در نقش یکی از معدود سامورایی‌های باقی‌مانده، در برابر حملات مغول‌ها مقاومت می‌کند. در حالی که این دوره، این شخصیت‌ها و این محیط به کلی با همه کارهای قبلی ساکر پانچ متفاوت است، Fox گفته که ساخت بازی مبتنی بر این دوره خاطره‌انگیز بوده است.

ما قطعا به خاطر ساخت یک بازی در عصر ژاپن فئودالی هیجان‌زده هستیم چون، این درواقع تصاویر رمانتیک و زیبای زیادی را در ذهن‌های ما تداعی می‌کند. بخشی از فانتزی که حول ژاپن فئودالی وجود دارد هم سامورائی بودن است. این یک کار هیجان‌انگیز در آن دوره است. فکر می‌کنم این دوره زیاد مورد توجه سازندگان غربی واقع نشده و نمی‌دانم چرا بازی‌های زیادی از آن دوره ساخته نشده است. این یک دوره واقعا جذابی است.

او در بخش دیگری از صحبتش گفته که سازندگان تلاش زیادی هم داشتند تا از نظر تاریخی، با واقعیت تطبیق داشته باشد.

ما روی همه این افراد [تاریخ‌شناسان، اسناد و حتی شعبه ژاپنی سونی] تکیه کردیم تا گمراه نشویم. ساکر پانچ در ساختن گیم‌پلی استودیو خوبی است ولی ما، متخصص در زمینه فرهنگی نبودیم. ما این واقعیت را به رسمیت می‌شناسیم و قدردان کمک‌های متخصصان عصر Kamakura ژاپن هستیم.

نکته جالب دیگر هم در همین زمینه است چون صادقانه اگر بگویم، ما در عناوین قبلی‌مان کارها را سر هم بندی می‌کردیم. برای یک بازی ابرقهرمانی واقع شده در سیاتل، می‌دانستیم چه می‌خواهیم ولی درباره این بازی، و به شکل مرتب باید فرهنگ ژاپنی و نرم‌های سامورایی بودن را یاد می‌گرفتیم ... این البته از خوبی‌های بازی‌سازی است و امیدواریم که این بخش از لذت بردن ما، در حین بازی و کشف زیبایی‌های ژاپن فئودالی توسط بازیکنان نیز تجربه شود.

Nate Fox در ادامه اشاره کرد که عناوین انحصاری اخیر سونی نظیر Horizon: Zero Dawn و God of War، توانست بازیکنان را به فضاها و محیط‌های جدیدتری ببرد و از دید او، این خلاقیت در دیگر بازی‌های AAA هم باید همچنان دنبال شود.

بازی‌ها به جاهای مختلف می‌روند. ژاپن فئودالی تبدیل به محلی شد که از نظر من به عنوان بازی‌ساز، باعث شد که شدیدا مشتاق بازسازی آن باشم و به عنوان یک گیمر، واقعا دوست دارم که در یک دنیای جهان‌باز به عنوان یک سامورایی بازی کنم. و این در تاریخ هم یک مکان عالی و با فرصت‌های زیاد برای اکتشاف است ... پس بله، فکر می‌کنم هنوز مکان‌های خیلی زیادی برای اکتشاف وجود دارد و آرزو دارم کل صنعت گیم و بازی‌سازان، وسیع‌تر از قبل کار کنند و به ساخت عناوین کاملا جدید، با محیط‌هایی تازه و غیرمنتظره فکر کنند.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون درحال طی کردن مراحل ساخت خود قرار دارد و در تاریخی نامشخص، به شکل انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.