نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 24 آبان 1397
ساعت 13:00

امکان پری لود در Xbox Game Pass فراهم شد

0 از 5

مایکروسافت حالا امکان پری لود بازی‌های در صف عرضه و موجود در Xbox Game Pass را به مشترکین می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در ادامه خبرهای خوش برای مشترکین سرویس محبوب Xbox Game Pass، به تازگی اعلام کرده که کاربران این سرویس از حالا این امکان را دارند که برای بازی‌های در صف انتشار، دیتای این بازی‌ها را pre-load و pre-install کنند. به این ترتیب، بازیکنان می‌توانند دیتای بازی‌های انتشار نزدیک را پیش از عرضه رسمی، در کنسول خود دانلود کنند تا در موعد رسمی عرضه بلافاصله قابل تجربه باشند. در این زمینه، مایک ایبارا، مدیر برنامه‌ریزی ایکس‌باکس و از نائب رئیسان شرکت در حساب شخصی خود چنین نوشته است:

یکی از بزرگ‌ترین درخواست‌هایی که از ما بابت سرویس Xbox Game Pass می‌شد، این بود که به بازیکنان امکان پری لود کردن عناوین جدید و دانلود پیش از موعد عرضه را هم بدهیم. این امکان از همین حالا فراهم شده، و از بازی Crackdown 3 برای ایکس‌باکس وان و ویندوز شروع می‌شود.

این اطلاعیه البته در نوع خود جالب نیز هست و با توجه به تاریخ عرضه بازی در ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ (۲۶ بهمن)، مشترکین سرویس در واقع سه ماه مانده تا عرضه امکان پری لود و دانلود دیتای بازی را پیدا کرده‌اند. این می‌تواند از طرفی نشانه این باشد که بازی درواقع تکمیل شده و مایکروسافت بنا به دلایل خودش عرضه را عقب انداخته است. در این زمینه، البته قبلا گرچه گزارش‌هایی در تایید این نظریه وجود داشت، ولی ایبارا در پاسخی به همین سوال چنین گفته است:

این فقط دیتای مقدماتی بازی برای ورژن نهایی آن در زمان عرضه است. هنوز به آنجا نرسیده است.

ایبارا در توییت‌های دیگری هم به شفاف‌سازی و پاسخ دادن به برخی سوالات کرده که از آن جمله، درباره این بوده که این امکان درحال حاضر برای «مشترکین فعلی» در دسترس است و همچنین این قابلیت برای بازی Mutant Year Zero: Road to Eden، که قرار است در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) عرضه شود هم کار می‌کند. او در یک توییت دیگر، از علاقه‌اش برای چیزی به نام «Windows Game Pass» هم صحبت کرده که البته مایکروسافت مدتی پیش، از این برنامه خبر داده بود. او همچنین در پاسخ دیگری به ارائه این سرویس برای iOS نیز گفت که «هدف مایکروسافت این است که سرویس گیم پس در هر دستگاهی که بازیکن می‌خواهد در دسترس قرار بگیرد». مایکروسافت البته در جریان گیمزکام ۲۰۱۸ نیز گفته بود که این سرویس، برای دیوایس‌های iOS و اندروید هم خواهد آمد.

در حال حاضر بازیکنان ایکس‌باکس وان می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار در این سرویس مشترک، و به فهرست بلندبالایی از بیش از ۲۰۰ بازی دسترسی داشته باشند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.