نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 26 آبان 1397
ساعت 13:00

ساخت Final Fantasy 7 Remake متوقف نشده است

0 از 5

Tetsuya Nomura گزارش‌ها درباره توقف ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake را تکذیب و گفته که این بازی پیشرفت خوبی داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Final Fantasy 7 Remake از آن دست عناوین بازسازی شده است که مدت‌هاست از زمان معرفی آن می‌گذرد، و روند ساخت بسیار طولانی را پشت سر گذاشته است. این بازی در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و چند ماه پیش، Tetsuya Nomura کارگردان بازی گفته بود که مراحل ساخت آن همچنان ادامه دارد. با این حال مدتی پیش Nomura  گفت که با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه Kingdom Hearts 3، او بیشتر وقتش را روی آن پروژه گذاشته و همین صحبت، باعث شده تا برخی تصور کنند که احتمالا ساخت Final Fantasy 7 Remake متوقف شده است.

با توجه به بروز چنین گمانه زنی‌هایی، نومورا به تازگی یک اطلاعیه جدید منتشر کرده که در آن، روشن می‌شود بازی Final Fantasy 7 Remake نه تنها متوقف نشده، بلکه در روند ساخت خود «پیشرفت خوبی» را هم پشت سر می‌گذارد. او همچنین به مصاحبه اخیر خود هم اشاره کرده و گفته که کار روی Kingdom Hearts 3 روی ساخت Final Fantasy 7 Remake اثرگذار نیست. به گفته او، با توجه به نزدیک بودن زمان عرضه این بازی، تمرکز بازاریابی اسکوئر روی Kingdom Hearts 3 است و پس از عرضه، تمرکز آن‌ها به Final Fantasy 7 Remake برمی‌گردد.

نومورا در بیانیه (به زبان ژاپنی) خود به فامیتسو، گفته که اطلاعاتی که درباره FF7R بعد از کامنت او درباره کار روی KH3 در رویداد TWEWY داده درست نیست. او اطمینان داده که ساخت FF7R قرار نیست تا وقتی که کارش با KH3 تمام شود، متوقف شود. همان‌طور که در E3 گفته بود ساخت FF7R به خوبی پیش می‌رود ولی تمرکز بازاریابی اسکوئر انیکس، فعلا روی KH3 است و بعد از آن FF7R خواهد بود.

پیرامون این اطلاعیه، البته فارغ از اینکه تمرکز اسکوئر چه مقدار روی Final Fantasy 7 Remake باقی مانده، هنوز روشن نیست که بازی پس از این همه انتظار، چه مقدار با عرضه فاصله دارد. به علاوه تا زمانی که مشخص شود این نسخه ریمیک از سری فاینال فانتزی در چه زمانی منتشر می‌شود، طرفداران این بازی می‌توانند نسخه اورجینال آن را به عنوان یکی از عناوین موجود در مینی‌کنسول PlayStation Classic تجربه کنند؛ کنسولی که قرار است در روز ۱۲ آذر و با قیمتی ۱۰۰ دلاری به بازار بیاید. اسکوئر مدتی پیش این موضوع را نیز تایید کرد که چندین نسخه از عناوین کلاسیک سری فاینال فانتزی، از جمله فاینال فانتزی 7 در سال ۲۰۱۹ به نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس وان هم راه پیدا می‌کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.