نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 28 آبان 1397
ساعت 09:00

در Gears 5 چیزهایی وجود دارد که بازیکنان تاکنون ندیده بودند

0 از 5

سازندگان بازی شدیدا موردانتظار Gears 5، در جریان رویداد اخیر X018 به ویژگی‌های متفاوت این بازی اشاره کردند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو The Coalition در اولین تجربه بزرگ خود در ساخت یک بازی اصلی از سری Gears of War، بازی Gears of War 4 را در سال ۲۰۱۶ عرضه کرد. این بازی، گرچه یک تجربه موفق بود اما منتقدین، اغلب این نقد را هم داشتند که بازی به اندازه کافی جاه‌طلبانه نیست و بسیار شبیه به فرمول‌های قدیمی سری «گیرز آو وار» ساخته شده است. این ریسک کم، البته طبق صحبت‌های قبلی سازندگان اجتناب‌ناپذیر بوده ولی برای Gears 5، همه چیز به کلی فرق می‌کند.

در جریان رویداد اخیر XO18،‌ رئیس تیم توسعه بازی یعنی Rod Ferguson در پنل بازی Gears 5 صحبت‌هایی مشابه بیانیه قبلی را مطرح کرد که نشان می‌دهد استودیو، با بازی Gears 4 واقعا قصد داشته تا جایگاه خودش را به عنوان تیم اصلی سازنده این سری تثبیت کند. او در این ارتباط گفت:

یکی از چیزهایی که با Gears of War 4 مطرح بود، این بود که تیم ما یک گروه تازه تشکیل شده بود که ماموریت داشت سری گیرز را بعد از مدتی احیا کند. ما این حس را داشتیم که واقعا اینجا باید خودمان را هم ثابت کنیم و برای همین، بایستی یک تجربه اصیل از Gears of War را می‌ساختیم. پس ما نخواستیم به سیم آخر بزنیم، چون در ادامه همه می‌گفتند که «این‌ها اصلا نمی‌دانند که دارند چه کار می‌کنند». چه اتفاقی افتاده؟ آن سری بازی که می‌شناختیم کجاست؟ این Gears of War که می‌خواستم نبود. پس چیزی که ما برای نسخه چهار می‌خواستیم، این بود که استودیو خودمان را به عنوان تیم سازنده واقعی سری از طریق یک بازی اصیل تثبیت کنیم. این هم به یک نتیجه عالی تبدیل شد که طرفداران واقعا بازی را دوست داشتند. حالا که به آن هدف دست پیدا کردیم، Gears 5 جایی هست که The Coalition آزادی عمل درونی خودش را وارد سری می‌کند. حالا، ما می‌توانیم شاهد چندین ویژگی و نوآوری، چندین تغییر و تحول و چندین و چند چیز بسیار هیجان‌انگیز و متفاوت دیگر باشیم، در عین حال که بازی هنوز هم حس و حال یک Gears of War را می‌دهد.

Ferguson در ادامه به توضیح عبارت «کنتراست دراماتیک» بازی پنجم پرداخت که در دوران معرفی بازی، برای توصیف Gears 5 استفاده می‌شد.

کنتراست دراماتیک عبارتی بود که ما استفاده کردیم. این به خاطر یک تفاوت بسیار بزرگ نسبت به عناوین قبلی است. ما در نسخه پنجم قرار است از فضاهای خیلی بسته به فضاهای خیلی بزرگ برویم. از صحرا و بیابان به جنگل‌های یخ‌زده برویم. ما می‌خواستیم این یک تجربه دائما متفاوت با تغییراتی دراماتیک باشد.

در ادامه، Eugene Byrd صداگذار شخصیت Del Walker نیز گفت که «کاری که ما قصد انجامش را داریم، این است که به طرفداران چیزی ارائه کنیم که پیش از این هرگز ندیده بودند».

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.