نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 آذر 1397
ساعت 16:00

برای ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۹ شرایطی حتی بهتر در پیش است

3 از 5

فیل اسپنسر رئیس تیم ایکس‌باکس، به تازگی گفته که طرفداران برای سال ۲۰۱۹ باید منتظر روزهایی حتی بهتر باشند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با گذشت هر سال، پلتفرم بازی نسل هشتمی ایکس‌باکس وان وضعیت بهتری را به نسبت سال‌های سخت اول این نسل پیدا کرده است. در حالی که در سال ۲۰۱۷ بسیاری کار را برای برند ایکس‌باکس پایانه یافته تلقی می‌کردند، ولی انتهای سال از راه رسید و پس از عرضه کنسول Xbox One X، این پلتفرم سخت‌افزاری جان دوباره‌ای گرفت. این پلتفرم در طول این سال‌های اخیر، غیر از بروزرسانی کنسول اصلی ایکس‌باکس وان و عرضه «قوی‌ترین کنسول بازی حال حاضر جهان»، در کنار معرفی سرویس‌های اشتراکی و موفقی مثل Xbox Game Pass، حالا همه روزهای بد سال‌های اول این نسل را به دست فراموشی سپرده است.

پلتفرم ایکس‌باکس غیر از این کارها، به فکر توسعه عناوین انحصاری خودش هم بوده و در سال ۲۰۱۸، در مجموع ۸ تیم بازی‌سازی جدید به مجموعه خود اضافه کرده است؛ اقدامی که نتیجه آن البته در آینده مشخص می‌شود. این پلتفرم در رویداد اخیر  The Game Awards 2018 نیز بازی Forza Horizon 4 را داشت، که در دو رشته نامزد جایزه بازی سال شد و درنهایت به عنوان «بهترین بازی ورزشی / مسابقه‌ای» نیز انتخاب گردید. در حالی که همه چیز در سال ۲۰۱۸ برای ایکس‌باکس عالی به نظر می‌رسد، فیل اسپنسر اخیرا گفته که طرفداران برای سال ۲۰۱۹ باید منتظر روزهایی حتی بهتر هم باشند. او در این رابطه گفت:

ما برای سال ۲۰۱۹ بازی Crackdown 3 را داریم و [بالاخره] آن را منتشر می‌کنیم... ما بازی Gears 5 را داریم که به همان اندازه فوق‌العاده است. یکی از بهترین سری بازی‌های محبوب من یعنی Ori هم در این سال نسخه جدید خودش (Ori and the Will of the Wisps) را دریافت می‌کند.

اسپنسر در مصاحبه اخیر خود در جریان Game Awards 2018، بار دیگر به اهمیت رویداد E3 2019 نیز اشاره کرده است:

ما برای رویداد E3 هم درست همینجا و به همین سالن باز خواهیم گشت [اشاره به سالن مایکروسافت که محل برگزاری رویداد TGA 2018 هم بود] که آن هم فوق‌العاده خواهد بود. این سالی که گذشت، یک سال عالی برای بازیکنان بود و وقتی به 2019 نگاه می‌کنم، می‌بینم که با یک سال بهتر دیگر مواجه هستیم.

به طور مشخص، از زمان حضور اسپنسر در راس تیم ایکس‌باکس مایکروسافت، این پلتفرم به روند بسیار پراشتباه ابتدای نسل خود خاتمه داد، و هر سال شرایط بهتری را به نسبت گذشته پیدا کرد. او مدتی پیش هم گفته بود که آن‌ها برخلاف سونی، در جریان E3 2019 حاضر خواهند بود و اتفاقا با دستی پر هم خواهند آمد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که سال آینده، واقعا سالی حتی بهتر برای طرفداران ایکس‌باکس باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.