نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 17 دی 1397
ساعت 09:00

عناوین دیگر Bethesda به سرنوشت Fallout 76 دچار نمی‌شوند

0 از 5

به عقیده مایکل پکتر، شکست فاجعه‌بار Fallout 76 قرار نیست به آینده شرکت و بازی‌های بعدی Bethesda صدمه بزند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گرچه معروف است که بازی‌های از نوع «Game as service» معمولا شروع ضعیفی داشته و با توجه به ماهیت پشتیبانی طولانی‌مدت از آن‌ها به مرور زمان بهتر می‌شوند، ولی از هر نظر بازی Fallout 76 به یک شکست بسیار تلخ برای Bethesda تبدیل شد، که بسیار بعید است حتی در طولانی مدت هم از تجربه تلخ هنگام عرضه خود فاصله بگیرد. موضوع عرضه پر از مشکلات فنی بازی، اشتباهات بتزدا در بحث مدیریت و روابط عمومی و درنهایت هم فروش بسیار ضعیف بازی، همگی باعث شد این کمپانی که در گذشته، به خاطر عرضه عناوینی نظیر سری The Elder Scrolls همواره مورد تحسین واقع می‌شد، روزهای بسیار پر انتقادی را پشت سر بگذارد.

به تازگی مایکل پکتر تحلیلگر شناخته شده صنعت بازی‌های ویدیویی در یک مصاحبه تازه، به شکست Fallout 76 و آینده کمپانی Bethesda پرداخته است. درواقع از دید پکتر، گرچه Fallout 76 «یک فاجعه» بود ولی این طور نیست که روی عرضه عناوین تک‌نفره آینده کمپانی، نظیر Starfield و The Elder Scrolls 6 تاثیرگذار باشد چون در رابطه با این بازی، عناصری نظیر آماده نبودن بتزدا برای ورود به بازی‌های آنلاین و پوشش‌های خبری کاملا منفی علیه بازی وجود داشت که هیچ‌کدام از این‌ها، نمی‌تواند آینده بازی‌های تک‌نفره Bethesda را در خطر قرار بدهد. او در این رابطه گفت:

تصور نمی‌کنم Fallout 76 به یک ریسک برای هر بازی تک‌نفره‌ای در آینده تبدیل شود. این ماجرا فقط یک چیز را به شما می‌گوید که این کمپانی هنوز آماده ساختن یک بازی «فقط چندنفره و آنلاین» نبود. آن‌ها احتمالا باید به قبل‌تر فکر کنند و پی ببرند که اشکال کار از کجا بوده و چطور می‌شود این مشکلات را برطرف کرد. این را هم باید حتما بگویم که این بازی درواقع اولین بازی از سری Fallout بود که تجربه نکردم و البته، هیچ تمایلی هم برای تجربه کردن آن ندارم. منظورم این است که بازی به قدری با بازخوردها و نقدهای ضعیف مواجه شده که متقاعد می‌شوم هرگز امتحانش نکنم. آن هم وقتی که قبل‌تر همه بازی‌هایشان را برای صدها ساعت تجربه کرده بودم.

فکر می‌کنم بازیکنان درنهایت این وقایع را مثل یک تلنگر ببینند، ولی معلوم هم نیست که به همین شکل باشد.

در هر صورت با در نظر گرفتن مشکلات فنی بسیار عظیم که برخی حتی هنوز هم رفع نشده‌اند، احتمالا طبیعی باشد که طرفداران پیرامون آینده این شرکت و عناوین شدیدا موردانتظاری مثل Starfield و The Elder Scrolls 6 نگران باشند. همان‌طور که پکتر پیش‌بینی کرده در این زمینه احتمالا جای نگرانی وجود ندارد، ولی ممکن هم هست که این نگرانی‌ها کاملا درست هم باشد. درنهایت باید منتظر ماند و دید که Bethesda در آینده و با بازی‌های بعدی خود چه عملکردی را از خود نشان می‌دهد. پیرامون آن دو بازی، طبق گزارش‌های قبلی البته آن‌ها هنوز هم فاصله بسیار زیادی تا موعد عرضه خودشان دارند، و براساس برخی اظهارنظرها، عرضه آن‌ها ممکن است حتی تا ورود پلتفرم‌های نسل بعد هم به طول بیانجامد. می‌توان گفت که این زمان طولانی به بتزدا این امکان را می‌دهد که روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کرده، و آن‌ها را برای دو بازی موردانتظار خود کاملا برطرف کند.

بازی Fallout 76 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ از این بازی را نیز در اینجا مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.