نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 21 دی 1397
ساعت 15:00

THQ Nordic مالکیت نشان تجاری Outcast را به دست آورد

0 از 5

شرکت THQ Nordic در ادامه تصاحب‌ها برای نشان‌های تجاری مرتبط با صنعت بازی، اخیرا مالکیت مجموعه Outcast را به دست آورده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی THQ Nordic اواخر سال گذشته، موفق شد تا حقوق تجاری چندین IP مختلف از جمله Alone in the Dark، Act of War و Carmageddon را به دست بیاورد. حالا و در ابتدای سال ۲۰۱۹، این شرکت به نظر می‌رسد که مایل است همچنان به روند تصاحب نشان‌های تجاری بیشتر ادامه بدهد. در تازه‌ترین خبرها از این دست، به تازگی این شرکت اعلام کرده که از این پس حقوق تجاری مجموعه Outcast را نیز به دست آورده است.

اولین بازی از سری Outcast (که نباید با سری Outlast از استودیو Red Barrels اشتباه گرفته شود) در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. آن عنوان، یک تجربه جاه‌طلبانه آزمایشی و اولیه از بازی با ساختار «جهان‌باز» بود که از نظر داستانی، پیرامون یک شخصیت به نام Cutter Slade قرار داشت. این شخصیت درواقع خودش را ناگهان در یک سیاره دیگر به نام Adelpha می‌یابد که دنیا و فضای جهان‌باز در این بازی را شکل می‌دهد. از این بازی، یک نسخه بازسازی شده تحت عنوان Outcast: Second Contact نیز در سال ۲۰۱۷ برای کنسول‌های نسل هشتمی و کامپیوتر عرضه شده است.

THQ Nordic هنوز درباره برنامه‌های خود برای این نشان تجاری به جزئیات خاصی اشاره نکرده است ولی به احتمال زیاد می‌توان امیدوار بود که این قرارداد درنهایت به ساخت Outcast 2 منتهی شود. همچنین پیرامون این قرارداد، اشاره شده که THQ Nordic درواقع موفق شده تا حقوق این IP را از هر سه خالق اولیه این سری به دست بیاورد.

کمپانی THQ Nordic مدتی پس از انحلال شرکت قدیمی THQ تشکیل شد و این کمپانی تازه‌تاسیس از آن زمان، روند سریعی را برای تصاحب حقوق IP های عموما کلاسیک در پیش گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، کمپانی در سال ۲۰۱۸ مالکیت چندین نشان تجاری را به دست آورد و به احتمال زیاد، Outcast نیز آخرین مورد از این دست نخواهد بود. غیر از این‌ها، این کمپانی میراثی به جا مانده از برخی از IPهای شرکت اصلی THQ را هم در اختیار دارد که Blob، Destroy All Humans و Darksiders از جمله شاخص‌ترین آن‌ها هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.