نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 22 دی 1397
ساعت 09:00

ایکس‌باکس مشتاق همکاری با Bungie است

0 از 5

فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس پس از جدایی بانجی و اکتیویژن، به تازگی گفته که مشتاق همکاری با بانجی برای یک آینده بسیار روشن است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی بانجی (Bungie) دیروز و در یک خبر غافلگیرکننده، اعلام کرد که همکاری آن‌ها برای سری Destiny با شرکت اکتیویژن (Activision) به پایان رسیده است. این شرکت البته درحالی شراکت خود با اکتیویژن را پایان داده، که به صورت معجزه‌آسایی موفق به حفظ حقوق سری بازی‌های Destiny شده است. با در نظر گرفتن گذشته درخشان و آینده روشن این کمپانی، تاکنون بسیاری درباره حرکت بعدی بانجی و دنیای داستانی سری دستینی گمانه‌زنی کرده‌اند. در این رابطه، البته بیشتر ناظران معتقد هستند که این جدایی می‌تواند حتی به موفقیت بیشتر بانجی نیز منتهی شود.

یکی از افرادی که نسبت به آینده روشن بانجی، حتی پس از جدایی از بزرگ‌ترین ناشر صنعت گیم در دنیا خوشبین است، فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت است که اخیرا با استفاده از حساب شخصی خود در توییتر، نسبت به جدایی اخیر واکنش نشان داده و بعد از اظهار علاقه نسبت به امکان همکاری با بانجی، از این شرکت به عنوان «یکی از محبوب‌ترین استودیوهای مستقل» و از Destiny هم به عنوان «یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های خودش» نام برده است. اسپنسر در این رابطه گفته:

مشتاق یک آینده بسیار روشن برای همکاری با یکی از موردعلاقه‌ترین استودیوهای بازی‌سازی من روی یکی از محبوب‌ترین سری‌بازی‌های موردعلاقه‌ام هستم. شدیدا برای دیدن ادامه روند رشد آن‌ها و تکامل سری Destiny هیجان‌زده هستم.

مایکروسافت و بانجی البته تاریخ مشترک و بسیار مهمی را نیز با یکدیگر دارند؛ این استودیو در واقع تا حدود یک دهه پیش، به عنوان یکی از اصلی‌ترین تیم‌های فرست پارتی و داخلی مایکروسافت فعالیت می‌کرد و به عنوان خالق اولیه سری Halo، از سال ۲۰۰۰ و تصاحب توسط مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۷ به عنوان تیم اصلی توسعه سری «هیلو» در مایکروسافت عمل می‌کرد. با در نظر گرفتن چنین تاریخچه مشترکی، بدون شک برخی می‌توانند این اظهارنظر اسپنسر را به شکلی تفسیر کنند که مایکروسافت درنهایت مایل است تا بانجی را مجددا تصاحب کند. در این رابطه، البته گزارش‌های قبلی هم نشان می‌دهد که مایکروسافت هنوز کارش را با بزرگ‌تر کردن مجموعه تیم‌های داخلی بازی‌سازی خودش به پایان نبرده و ممکن است برخی تصاحب‌های آینده بسیاری را سورپرایز کند؛ در هر صورت مطرح شدن چنین احتمالی پس از صحبت‌های اسپنسر، یک گمانه‌زنی بسیار جالب محسوب می‌شود.

باید منتظر ماند و دید که بانجی در ادامه مسیر خود، چه آینده‌ای را برای خود و سری بسیار محبوب Destiny در پیش می‌گیرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.