نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 26 دی 1393
ساعت 13:43

احتمال عرضه ی PS4 اسلیم با تولید انبوه سامسونگ قوت میگیرد !

0 از 5

احتمال عرضه ی PS4 اسلیم با تولید انبوه سامسونگ قوت میگیرد !

کمپانی سامسونگ امروز خبر از آغاز تولید انبوه اولین سری از رم های 8-Gigabit از نوع GDDR5 را منتشر نمود .
همانطور که میدانید هر 8-Gigabit معادل 1 گیگابایت است . سامسونگ نسل جدید رم های خود را که بر اساس تکنولوژی 20 نانومتری طراحی و ساخته شده اند وارد مرحله ی تولید انبوه کرده است . اما اینکه به چه دلیل این حرکت از جانب کمپانی سامسونگ خبر از تولید پلی استیشن 4 اسلیم را میدهد ، در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد .

رم های سری GDDR5 بیشترین کاربرد را در زمینه ی محیا سازی حافظه ی مورد نیاز پردازنده ی های گرافیکی بر عهده دارند . عمده ی استفاده از این رم ها بر روی کارت های گرافیک ، کنسول های بازی و همچنین نوت بوک ها میباشد . با توجه به رشد محبوبیت بازی های 3-D و همچنین عرضه ی ویدئو های با رزولوشن Ultra HD مطمئنا نیاز سخت افزاری برای در اختیار داشتن مقدار بیشتری از حافظه ی رم با سرعت زیادی در حال افزایش است .

20nm 8Gb GDDR5 01 Samsung-Electronics-Starts-Mass-Producing-Industrys-First-8-Gigabit-Graphics-DRAM-GDDR5

سامسونگ در اعلامیه ی خود اینگونه بیان کرده است :


" ما امیدواریم رم های 8Gb GDDR5 ما بتوانند بهترین نتیجه را در زمینه ی پردازش های گرافیکی برای کنسول های بازی و همچنین نوت بوک ها به ارمغان آورند . "


نکته ی مربوط به بحث ما در همین اطلاعیه نهفته است . همانطور که میدانید کنسول PS4 تنها کنسول بازی حال حاضر است که از تکنولوژی رم های GDDR5 استفاده میکند . این کنسول نسل هشتم سونی برای دست یابی به حافظه ی رم مورد نیاز خود از 16 قطعه چیپ GDDR5 با حافظه ی پردازش 512 مگابایت بهره میبرد . با توجه به اطلاعیه ی سامسونگ که مشخصا به کنسول های بازی اشاره شده است ، نتیجه گیری منطقی استفاده ی سونی از 8 قطعه حافظه ی رم GDDR5 با ظرفیت 1 گیگابایت به جای استفاده از 16 قطعه حافظه ی 512 مگابابتی است چرا که این امر باعث کاهش در هزینه ی تولید محصول سونی خواهد شد .  با توجه به طراحی حال حاضر مادر برد کنسول PS4 که حتی بعد از تغییر کنسول های سری CUH-1000 با مادر برد های سری SAA-001 به سری CUH-1100 با مادر برد های سری SAB-001 تفاوت ظاهری چندانی نداشته است این تغییر در تعداد ماژول های رم طراحی جدیدی را طلب میکند که بالطبع منطق حکم میکند این طراحی با توجه به ایجاد فضای اضافی به واسطه ی حذف 8 عدد از چیپ های رم  به تولید مادر برد های کوچک تر بیانجامد . و مادر برد کوچکتر بدون شک اصلی ترین بخش در طراحی و ساخت کنسول اسلیم است در نتیجه چنانچه طراحی و ساخت مادر برد کوچکتر محیا شود مطمئنا عرضه ی PS4 اسلیم اجتناب ناپذیر خواهد بود .

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.