نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 26 دی 1397
ساعت 13:00

یوبی‌سافت پروژه علمی تخیلی Pioneer را لغو کرده است

0 از 5

با تایید چند منبع داخلی و خارجی، به نظر یوبی‌سافت ادامه ساخت پروژه علمی تخیلی موسوم به Pioneer را متوقف کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت برای چندین سال است که روی یک پروژه علمی تخیلی جدید، با اسم رمز Pioneer می‌کرد. این پروژه تقریبا از سال ۲۰۱۲ در دست توسعه قرار داشت و حتی در یک تیزر ایستر اگ جالب، در یکی از مراحل بازی Watch Dogs 2 نیز مورد اشاره قرار گرفته بود. پیرامون این پروژه اما اخیرا یک گزارش نشان می‌دهد که یوبی‌سافت مدتی هست که بی سر و صدا، ادامه این پروژه را به کلی کنسل کرده است. در گزارش تازه که به نقل از چندین منبع داخلی و همچنین بیرونی یوبی‌سافت نیز مورد تایید قرار گرفته، به نظر می‌رسد که این پروژه رسما و برای همیشه با توقف مواجه شده است.

در میان این منابع، آلکس هاچینسون (Alex Hutchinson) کارمند سابق یوبی‌سافت و کارگردان بازی‌های Assassin's Creed 3 و Far Cry 4، جاناتان کوپر (Jonathan Cooper) کارگردان پیشین ساخت انیمیشن در یوبی‌سافت مونترال و همچنین پاسکال بلانش (Pascal Blanché) که هم‌اکنون نیز در یوبی‌سافت کار می‌کند، همگی درباره کنسل شدن این پروژه اظهارنظر کرده و این موضوع را ناراحت‌کننده دانسته‌اند. در این رابطه، البته مشخص نیست که دقیقا چه عاملی باعث لغو این پروژه شده، ولی با در نظر گرفتن طولانی شدن بیش از حد روند توسعه بازی و احتمالا مشکلاتی که موجب این اتفاق شده، کمپانی درنهایت تصمیم گرفته تا به کلی تمرکز خود از روی آن را بردارد.

پیرامون این خبر، البته یوبی‌سافت هنوز اظهارنظری نکرده ولی با توجه به منابع تایید کننده، می‌توان کنسل شدن پروژه را تایید کرد. با توجه به اینکه کمپانی اطلاعات چندانی از بازی به اشتراک نگذاشته بود، در هر صورت مشخص نیست که طرفداران دقیقا چه چیزی را از دست داده‌اند و می‌توانستند نسبت به عرضه چه بازی امیدوار باشند. پیرامون لغو شدن پروژه‌ها، این موضوع البته در صنعت بازی امری بسیار طبیعی است و بازی‌ها ممکن است حتی بعد از چند سال کار، درنهایت از ادامه کار منع شوند. در این مواقع، سازندگان عمدتا از بخش‌ها و قسمت‌های قابل استخراج پروژه‌های مرده در سایر پروژه‌ها استفاده می‌کنند.

شرکت یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۹، بازی‌هایی نظیر Far Cry New Dawn، Tom Clancy's The Division 2 و Skull & Bones را در صف عرضه دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.