نویسنده: میلاد شجری پنج شنبه، 04 بهمن 1397
ساعت 12:00

خلاصه نقد‌های بازی Resident Evil 2 از دید وبسایت‌های مطرح دنیا

5 از 5

با فرا رسیدن زمان عرضه بازی Resident Evil 2، وبسایت‌های مطرح دنیا نیز نقد و بررسی‌های خود از این عنوان بازسازی را منتشر کردند.

Resident Evil 2 یک عنوان کاملا کلاسیک محسوب می‌شود و بسیاری‌ از منتقدین و مخاطبین، از آن به عنوان یکی از برترین بازی‌های کمپانی کپکام در سبک وحشت و بقا یاد می‌کنند. با موفقیت نسخه بازسازی عنوان Resident Evil اورجینال، کپکام به سراغ بازسازی یک نسخه کلاسیک دیگر از این سری پرطرفدار یعنی Resident Evil 2 رفت. این عنوان اولین‌بار در جریان کنفرانس مطبوعاتی پلی‌استیشن در جریان رویداد E3 2018 معرفی شد و بسیاری از مخاطبین را مات و مبهوت خود کرد. عنوانی که در ادامه راه مشخص شد که فقط یک بازسازی ساده نیست و طبق گفته‌های کپکام، بسیاری از بخش‌های آن از جمله گیم‌پلی برای عصر مدرن ارتقا یافته است و حس و حال یک Resident Evil جدید را به بازیکنان منتقل خواهد کرد. نسخه بازسازی Resident Evil 2 قرار است همان داستانی را روایت کند که ما در نسخه کلاسیک آن شاهد‌اش بودیم؛ تلاش شخصیت‌های لیان اسکات کندی و کلیر ردفیلد برای جان سالم به در بردن از شهر راکون سیتی که پر از زامبی‌ها و هیولا‌های خطرناک است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و هم‌زمان با عرضه جهانی بازی Resident Evil 2 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، وبسایت‌های مطرح دنیا امروز نقد و بررسی‌ها و همچنین، نمرات خود از این بازی را منتشر کردند. تقریبا تمامی منتقدین در نقد و بررسی‌های خود از این بازی تعریف کرده‌اند و بسیاری از آنان به این نکته اشاره کرده‌اند که کمپانی کپکام به خوبی توانسته با ارتقا‌های مهم، بازی کلاسیک Resident Evil 2 را مدرن‌سازی کند؛ به طوری که یک بازی جدید به نظر می‌رسد و در عین حال، به ریشه‌های نسخه اورجینال خود پایبند است.

resident evil 2 remake wallpaper claire leon by ember graphics dcgf222 fullview

  • بازی: Resident Evil 2
  • توسعه دهنده / شرکت ناشر: کپکام
  • پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی
  • قیمت: ۶۰ دلار

بازی Resident Evil 2 تاکنون توانسته از ۵۷ نقد ثبت شده در وبسایت متاکریتیک، میانگین امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ را دریافت کند. در ادامه شما می‌توانید خلاصه‌ای از نقد‌های وبسایت‌های مطرح دنیا به این بازی را مطالعه نمایید:

وبسایت We Got This Covered | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

Resident Evil 2 یک بازسازی کاملا فوق‌العاده است؛ عنوانی که قدرت خود را از حس تازه‌ای از اعتماد به نفس که در توسعه‌ دهندگان شکل گرفته و همچنین، مسیری که به تازگی در پیش گرفته‌اند، گرفته است. کمپانی کپکام کاملا به چیزی که سری بازی‌های Resident Evil در این دوره و زمانه باید به آن شبیه باشند، پایبند بوده و نتیجه آن، خلق اثری خاص در سبک وحشت و بقا شده است؛ اثری که برای مخاطبین امروزی، ارتقا پیدا کرده و بازتولید شده است.

وبسایت God Is Geek | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

عنوان Resident Evil 2 جیغ کشیدن‌های همیشگی بازی‌های کلاسیک ترسناک را به نسل جدید آورده است. این بازی قرار است که هر دو طرفداران مجموعه و همچنین، بازیکنانی که به تازگی با سری آشنا می‌شوند را به یک اندازه بترساند.

وبسایت گیم اینفورمر | امتیاز ۹۵ از ۱۰۰

طی سال‌های گذشته، کمپانی کپکام رویکرد‌های متفاوت و مختلفی را در سری Resident Evil امتحان کرده است ام این [رویکرد در پیش گرفته شده در عنوان Resident Evil 2]، رویکردی است که امیدوارم در آینده دوباره به سراغ آن بیایند و بیشتر از آن استفاده شود. Resident Evil 2 نه تنها عالی به نظر می‌رسد، بلکه عالی نیز اجرا می‌شود؛ این بازی شما را به سمت رویایی‌هایی تاریک و ترسناک می‌برد که سریع پیش می‌روند. به طور کلی می‌توان گفت، سرانجام Resident Evil با قدرت کامل خود عمل می‌کند.

وبسایت دوال‌شاکرز | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

Resident Evil 2 را به راحتی می‌توان تنها عنوان باز‌سازی شده فوق‌العاده از روی یک بازی ویدیویی در تاریخ قلمداد کرد؛ به طوری که من هر چقدر فکر می‌کنم، نمی‌توانم عنوانی را به یاد بیاورم که با این بازی حتی قابل مقایسه باشد.

وبسایت گیم‌اسپات | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

اگرچه بازی Resident Evil 2 به ریشه‌های گذشته خود کاملا پایبند بوده است؛ با این حال، این بازی توانسته است که ترش و وحشت آشنا را در اثری بازسازی کند که حس و حالی کاملا جدید دارد و مستقل به نظر می‌رسد.

وبسایت آی جی ان | امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

کمپانی کپکام امری فوق‌العاده در احیای بهترین بخش‌های بازی کلاسیک Resident Evil 2 انجام داده است و کاری کرده که مانند یک بازی مناسب برای سال ۲۰۱۹ میلادی به نظر برسند و اجرا شوند. اگر در گوشه‌ای از ذهن خود هنوز فکر می‌کنید که سری Resident Evil مدتی است از مسیر اصلی خود خارج شده، باید به شما بگویم که این نسخه به فرم اصلی سری بازگشته است. مبارزه با زامبی‌ها رضایت بخش است و گشت و گذار در خرابه‌ها و ویرانه‌های شهر راکون سیتی بسیار ترسناک و مهیج است. به طور کلی تجربه بازی کردن Resident Evil 2 جدید، برای  اولین‌بار استاندارد جدیدی را در نحوه بازسازی عناوین کلاسیک تعریف می‌کند.

وبسایت Push Square | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

Resident Evil 2 ممکن است یکی از برترین بازسازی‌های این نسل باشد. تعدادی از مکانیک‌های قدیمی بازی ارتقا پیدا کرده و تعدادی دیگر، کاملا جدید هستند تا این بازی برای عصر مدرن مناسب باشد. با این وجود، Resident Evil 2 شباهت بسیاری به همان تجربه کلاسیکی که اکثرا به یاد دارند، دارد؛ از مدیریت فهرست آیتم‌ها گرفته تا مهمات محدود و موارد مشابه. کپکام با عشق بسیاری تمامی محیط‌های تاریخی و لحظه‌‌‌هایی که از بازی سال ۱۹۹۸ میلادی به یاد دارید را بازسازی کرده است و در مقابل این امر، شما به عنوان یک بازیکن مدیون خود هستید تا این بازی دوست داشتنی را تجربه کنید.

وبسایت GamesRadar | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

Resident Evil 2 یک اثر خلق شده زیبا و قابل احترام از روی بازی اصلی است که هم به عنوان باز‌سازی و هم به عنوان یک بازی کاملا جدید، عمل می‌کند.

Resident Evil 2 - میانگین نمرات براساس 57 نقد
90
از 100

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.