نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 06 بهمن 1397
ساعت 13:00

گوریلا همکاری با Kojima Productions را جذاب می‌داند

1 از 5

استودیو Guerrilla Games هرگز تصور نمی‌کرد که همکاری با کوجیما تا این حد جذاب باشد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در سال ۲۰۱۵، هیدئو کوجیما و تیم Kojima Productions که عضوی از خانواده شرکت کونامی بودند، طی وقایعی از یکدیگر جدا شدند. پس از آن بود که این تیم، همکاری با سونی را مدنظر قرار دادند تا پروژه جاه‌طلبانه بعدی هیدئو کوجیما یعنی بازی Death Stranding بیشتر به حقیقت نزدیک شود. درباره این همکاری، یکی از مواردی که بین دو طرف توافق شده بود، این بود که کوجیما بتواند از موتور بازیسازی Decima استفاده کند؛ Decima Engine از محصولات داخلی استودیو فرست پارتی سونی یعنی Guerrilla Games بود که از آن، تاکنون برای ساخت بازی‌های Killzone Shadow Fall و Horizon: Zero Dawn استفاده شده است.

با توجه به رویداد اخیر و بازدید کوجیما از استودیو گوریلا، این همکاری موفق یک بار دیگر برجسته شد و در همین زمینه، به تازگی یکی از کارمندان گوریلا درباره آن صحبت کرده است. میشل ون در لیو (Michiel van der Leeuw) کارگردان فنی گوریلا گیمز اخیرا همکاری میان تیم خود با Kojima Productions را به شکل پیش‌بینی نشده‌ای «جذاب» خواند و اینکه هر دو تیم، از ارزش‌های مشترک و ایده‌های مشابهی برخوردارند. او در این ارتباط گفت:

خالقانی مثل ما، فقط دوست ندارند که چیز خلق کنند و ما دوست داریم آن‌ها را به اشتراک بگذاریم. به اشتراک گذاشتن، باعث قدرتمندتر شدن شما می‌شود. گاهی اوقات ممکن است جز یک تشکر ساده از این کار چیزی نصیب‌تان نشود، ولی همان هم چیز خوبی است. گاهی اوقات هم هست که شما کسی را پیدا می‌کنید که متوجه می‌شوید در همان مسیر شما درحال حرکت است، و او به شما کلی انرژی خلاقانه و مبتکرانه منتقل می‌کند. همه این‌ها در آخر فقط کد هستند، ولی درنهایت ذهنیت آن خالق است که اهمیت دارد.

ما موتور بازی‌سازی دسیما را به عنوان نشانه‌ای از یک شهروند خوب بودن برای سونی، به Kojima Productions دادیم. آن‌ها همه دستاوردهای فنی که تا آن زمان کسب کرده بودند را از دست داده بودند، و برای همین حس خوبی نبود اگر تصمیم به دادن Decima نمی‌گرفتیم. با وجود این پیش‌زمینه، ما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم که حالا این میزان تشابه و مناسبت میان ما، و یک تیم دیگر در آن سمت دنیا به وجود بیاید. این همکاری میان ما بسیار جذاب بوده است.

ما همچنین اولویت‌های مشابهی هم داریم. چگونه کدهای خودمان را مرتب نگه داریم، در چه جاهایی برای بهره‌وری بهتر اولویت‌بندی داشته باشیم، المان‌های مشخص شده برای گیم‌پلی در چه مسیر و ترتیبی باید دنبال شود. با این حال برخی جاها هم بوده که آن‌ها بسیار متفاوت‌تر عمل کردند. برای مثال برای آن‌ها، اهمیت عنصر واقع‌گرایی تصویری (Photorealism) بسیار بیشتر از آنچه که برای ما مدنظر قرار دارد هست.

بازی Death Stranding هم‌اکنون توسط استودیو کوجیما پروداکشنز در دست تهیه است و قرار است به صورت انحصاری، برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.