نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 بهمن 1397
ساعت 08:00

هنوز احتمال ساخت Pioneer توسط یوبی‌سافت وجود دارد

5 از 5

یوبی‌سافت ممکن است برخلاف گزارش‌های قبلی، هنوز برنامه‌هایی برای بازی علمی تخیلی Pioneer داشته باشد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چند هفته پیش، با توجه به اظهارنظرهای تعدادی از کارمندان سابق و همچنین فعلی شرکت یوبی‌سافت، گزارشی منتشر شد که فاش می‌کرد یکی از پروژه‌های نسبتا قدیمی این کمپانی، یعنی بازی Pioneer پس از چندین سال کار درنهایت متوقف شده است. Pioneer قرار بود یک بازی علمی تخیلی با تاکید بر عنصر گردش و اکتشاف به شکلی غیر خشونت‌آمیز باشد، که اولین بار در یکی از مراحل بازی Watch Dogs 2 مورد اشاره عمومی قرار گرفت. بنا به اطلاعات اولیه، این بازی چندین سال در دست توسعه قرار داشت که درنهایت به خاطر مشکلات مختلف، از تمرکز کمپانی خارج شد.

با وجود این خبر اولیه، اخیرا وب‌سایت کوتاکو گزارش جدیدی منتشر کرده که فاش می‌کند این پروژه، ممکن است همچنان مورد توجه یوبی‌سافت قرار داشته باشد؛ البته با این تفاوت که شاکله کلی آن با تغییراتی بنیادی مواجه می‌شود. براساس اطلاعات جدید Kotaku، این بازی قرار است در چرخشی کامل به یک عنوان شوتر فضایی و کو-آپ (co-op) تبدیل شود، به شکلی که احتمالا با سری Rainbow Six هم ارتباطی پیدا خواهد کرد. پیرامون یک چنین تغییرات ساختاری گسترده، این موضوع گرچه ممکن است در نگاه اول کمی بعید به نظر برسد؛ ولی براساس برخی شنیده‌ها، یوبی‌سافت مدت‌هاست که به دنبال ساخت یک بازی مشابه Rainbow Six ولی با سطح آسان‌تری از نظر گیم‌پلی هست، و دنبال کردن چنین ترفندی با Pioneer می‌تواند یک راه برای رسیدن به چنین هدفی باشد.

در هر صورت باید توجه داشت که این خبر نیز گرچه توسط منبعی شناخته شده منتشر شده، ولی همچنان با در نظر گرفتن عدم اظهارنظر کلی توسط یوبی‌سافت به عنوان یک شایعه در نظر گرفته می‌شود. همچنین لزوم تایید ناشر، از یک جهت دیگر نیز مهم است چون حتی در صورت جدی شدن روند ساخت یک بازی نیز ممکن است پروژه، درنهایت به مقصد نرسد؛ نمونه اخیر، بازی Metroid Prime 4 بود که گرچه سازندگان مراحل ساخت بازی را از صفر شروع کرده بودند، ولی با گذشت مدتی از توسعه، مشخص شد که بازی نمی‌تواند به هدف تعیین شده دست پیدا کند.

عنوان بزرگ بعدی یوبی‌سافت، Far Cry New Dawn است که قرار است در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.