نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 24 بهمن 1397
ساعت 10:00

کمپین تک‌نفره از اجزای اصلی Call of Duty 2019 خواهد بود

وجود کمپین تک نفره داستانی در Call of Duty سال ۲۰۱۹ تایید شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی اکتیویژن و استودیو اینفینیتی وارد به عنوان سازنده بازی Call of Duty سال ۲۰۱۹، سرانجام تایید کردند که طرفداران در این نسخه، حتما شاهد بازگشت کمپین تک‌نفره داستانی به این سری خواهند بود. گفتنی است که این بخش، برای اولین بار در تاریخ مجموعه بازی‌های «کال آو دیوتی»، در بازی Call of Duty: Black Ops 4 عملا حذف شده بود.

استودیو تری‌آرک (Treyarch) به عنوان تیم سازنده بازی Black Ops 4 در سال گذشته میلادی، رویکردی کاملا متفاوت با گذشته را در پیش گرفت و تمرکز کامل خودش را روی ارائه یک تجربه آنلاین، چندنفره و البته بتل رویال از دنیای Call of Duty گذاشته بود. این موضوع گرچه موافقان و مخالفان خاص خودش را داشت، ولی مهم‌ترین نقدها و حواشی پیش آمده برای آن بازی، در واقع حذف شدن بخش نمادین «کمپین داستانی تک‌نفره» از بازی بود. کمپین‌های داستانی تک‌نفره، درواقع یکی از مهم‌ترین امضاها برای همه بازی‌های این مجموعه بودند و طبیعتا نادیده گرفتن چنین بخشی، نمی‌توانست با بی‌تفاوتی طرفداران مواجه شود. در هر صورت، این گروه از طرفداران باید حالا خوشحال باشند چون چنین کمپین داستانی قطعا در بازی سال ۲۰۱۹ سری وجود خواهد داشت.

این تاییدیه، به تازگی توسط Activision و در جریان جلسه گزارش مالی این شرکت فاش شده، و این شرکت ضمن تایید در راه بودن یک Call of Duty در سال ۲۰۱۹، اطلاعات جانبی دیگری را هم به اشتراک گذاشته است. در میان جزئیاتی که در این باره مطرح شده، طبیعتا مهم‌ترین خبر درباره وجود کمپین تک‌نفره داستانی در بازی امسال است، چون Black Ops 4 بدون وجود این کمپین، گرچه با بازخوردها و استقبال طرفداران هم مواجه شد ولی احتمالا طرفداران، و به خصوص طرفداران قدیمی‌تر همچنان از بازگشت این بخش به مجموعه استقبال زیادی می‌کنند.

از جزئیات و اطلاعات دیگری که درباره بازی جدیدتر منتشر شده، اکتیویژن گفته که Call of Duty 2019 از «یک دنیای عظیم و گسترده چندنفره آنلاین» و همچنین «مراحل و گیم‌پلی کو-آپ یا مشارکتی» هم برخوردار خواهد بود. گفتنی است که در طول چند سال گذشته، تقریبا همه عناوین منتشر شده سری از هر دو این حالت‌ها برخوردار بودند و وجود آن‌ها در بازی جدید، چندان سورپرایزکننده نیست. این کمپانی، با توجه به اینکه تازه در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داریم، طبیعتا جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذاشته است. در این زمینه، پیش از این هم مشخص شده بود که نسخه سال ۲۰۱۹ کال آو دیوتی، قرار است توسط Infinity Ward ساخته شود و «در ریشه‌های این فرنچایز ریشه داشته باشد». اتفاقا چنین اطلاعاتی هم بوده که تاکنون، بازار شایعات و گمانه زنی‌ها درباره نام احتمالی «Modern Warfare 4» برای بازی را تقویت کرده است. همچنین براساس گزارش‌ها، در جلسه گزارش مالی اخیر هم ظاهرا ابتدا از لفظ «Modern» استفاده شد، ولی بلافاصله این کلمه با عبارت «Call of Duty» تصحیح شد.

در هر صورت، هنوز عنوان رسمی بازی Call of Duty 2019 فاش نشده، ولی انتظار می‌رود که در ادامه سال (احتمالا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹) برای پلتفرم های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.