نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 29 اسفند 1397
ساعت 16:00

بهترین تجربه ممکن برای بازی ویدیویی داشتن سخت‌افزار خانگی است

مایکروسافت با وجود xCloud بهترین روش تجربه بازی را کنسول قوی خانگی می‌داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت به تازگی گفته که حتی با توسعه هرچه بیشتر سرویس استریم بازی xCloud، همچنان بهترین تجربه ممکن برای بازیکنان استفاده از یک سخت‌افزار قوی خانگی درست کنار نمایشگر آن‌ها خواهد بود.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۸، رسما از پروژه مخصوص این شرکت برای پشتیبانی از سرویس بازی‌های استریمی رونمایی کرده بود. این پروژه که با نام «xCloud» معرفی شده، قرار است درنهایت بازی‌ها را با کیفیتی کاملا مشابه اجرای بازی روی یک سخت‌افزار خانگی اجرا کند. گفتنی است که مایکروسافت در همین سال ۲۰۱۹ دوره آزمایشی و بتای عمومی هم پیرامون پروژه برگزار می‌کند، و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هر بازی قابل اجرا روی ایکس‌باکس یا کامپیوتر را بدون نیاز به این سخت‌افزارها و صرفا با داشتن یک اتصال اینترنتی قوی، روی انواع مختلفی از دیوایس‌های هوشمند تجربه کنند. Kareem Choudhry، یکی از نائب‌رئیسان مایکروسافت و رئیس بخش استریم بازی این شرکت، همزمان با رونمایی گوگل از پلتفرم استریم بازی «استیدیا» گفته که بازی کردن استریمی، صرفا یک روش جدید برای تجربه بازی‌های بزرگ است و قرار نیست جانشین کاملی برای کنسول‌ها و سخت‌افزارهای فیزیکی باشد.

Choudhry در صحبت‌های جدیدش، گفته که xCloud نقش بسیار استراتژیکی در برنامه‌های آینده مایکروسافت دارد، با این حال قرار نیست نقش جانشین را برای کنسول‌های سنتی خانگی بازی کند یا نشانه‌ای حاکی از مرگ این سخت‌افزارها باشد. او در این زمینه گفت:

این پروژه آن‌قدرها هم افراطی نیست. من حدود ۱۵ سال است که کنسول بازی می‌سازم. ما نمی‌خواهیم از کسب و کار کنسول‌های بازی خانگی خارج شویم. ما عاشق کنسول‌هایی که ساختیم هستیم و این تجارت را دوست داریم. و ما همچنین واقعا به خودمان افتخار می‌کنیم که قدرتمندترین کنسول خانگی در بازار را عرضه می‌کنیم و امیدواریم که در آینده جایگاه برتر در این کسب و کار را مجددا به دست بیاوریم. من همچنین به این موضوع باور دارم، که در نهایت باز هم این در اختیار داشتن یک سخت‌افزار اختصاصی و خانگی است که می‌تواند، بهترین تجربه کاربری برای بازی کردن را همراه داشته باشد؛ کنسولی که در کنار تلویزیون و در اتاق شما قرار بگیرد. موضوع بازی به روش استریمی یک موضوع انتخابی است تا یک جایگزینی کامل.

جدای از اشاره گوگل به اینکه «استیدیا» از نظر سخت‌افزاری، قدرتی معادل ۱۰٫۷ ترافلاپس را در اختیار بازیکنان استریمی قرار می‌دهد، ولی موضوع داشتن یک اتصال اینترنتی بسیار قوی و بدون وقفه برای تجربه مناسب این مدل از بازی نیز حیاتی است. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که صحبت‌های Choudhry حداقل تا آینده‌ای نامعلوم و دسترسی همه بازیکنان به چنین اتصال اینترنتی کاملا منطقی باشد. تا آن زمان، مایکروسافت ظاهرا xCloud را بیشتر به عنوان یک پروژه برای ساخت زیرساخت‌های موردنیاز برای آینده می‌بیند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.